Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Moderátor: peta.smolik
Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
U Fiat Brava 1,6 16V r.v. 97 mám následující tři problémy, které se neustále opakují a stále zhoršují.
Probíjí zapalovací kabely.
Zkoušel jsem dát úplně nové, ale stejně mě to nakopalo, takže jsem tam vrátil staré a nové vrátil.
Nevíte čím by to mohlo být?
Další problém je u něj s tím, že když jedu na půl plynu, třeba na dvojku, a sešlápnu plyn na plno, tak to téměř vůbec nemá tah, spíše naopak, je to jako když to ztratí výkon a hrozně pomalu pak jde nahoru.
Dříve mě to úplně zarazilo do sedačky a teď?
Přirovnal bych to k tomu, jako kdybych jel do kopce na pětku a měl plné auto lidí, prostě hrozně pomalu narůstá výkon motoru.
A další věc, po nastartování se motor klepe, jako kdyby to šlo jen na tři válce.
Nepomohly ani ty nové kabely, ani nová lambda sonda, na kterou poukazovala diagnostika, ani jiná indukční cívka.
Podle posledního měření proudu a diagnostiky byl špatný regulátor napětí na alternátoru. Po výměně za jiný je měření napětí na baterce 13,9V se zapnutými světly, tedy je to už OK, před tím to ukazovalo jen 13,5V.
Po ohřátí nebo po proplynování se ta nepravidelost chodu zlepšuje, ale pak to dělá i teplé.
V autě ja daný dva roky plyn, ale dělá to bez ohledu na to, jestli motor běží na LPG nebo na benzín.
Svíčky jsou dané nové.
Teď po výměně toho regulátoru jsem s tím na diagnostice už nebyl (zatím).
Mechanik už neví co s tím a takhle staré auto se prý špatně dekóduje z nahlášených chyb, takže teď už nevím, co s tím dál. Dá se říci, že se to časem jenom a jenom zhoršuje.
Poradí mi někdo, na co se ještě zkusit zaměřit?
Probíjí zapalovací kabely.
Zkoušel jsem dát úplně nové, ale stejně mě to nakopalo, takže jsem tam vrátil staré a nové vrátil.
Nevíte čím by to mohlo být?
Další problém je u něj s tím, že když jedu na půl plynu, třeba na dvojku, a sešlápnu plyn na plno, tak to téměř vůbec nemá tah, spíše naopak, je to jako když to ztratí výkon a hrozně pomalu pak jde nahoru.
Dříve mě to úplně zarazilo do sedačky a teď?
Přirovnal bych to k tomu, jako kdybych jel do kopce na pětku a měl plné auto lidí, prostě hrozně pomalu narůstá výkon motoru.
A další věc, po nastartování se motor klepe, jako kdyby to šlo jen na tři válce.
Nepomohly ani ty nové kabely, ani nová lambda sonda, na kterou poukazovala diagnostika, ani jiná indukční cívka.
Podle posledního měření proudu a diagnostiky byl špatný regulátor napětí na alternátoru. Po výměně za jiný je měření napětí na baterce 13,9V se zapnutými světly, tedy je to už OK, před tím to ukazovalo jen 13,5V.
Po ohřátí nebo po proplynování se ta nepravidelost chodu zlepšuje, ale pak to dělá i teplé.
V autě ja daný dva roky plyn, ale dělá to bez ohledu na to, jestli motor běží na LPG nebo na benzín.
Svíčky jsou dané nové.
Teď po výměně toho regulátoru jsem s tím na diagnostice už nebyl (zatím).
Mechanik už neví co s tím a takhle staré auto se prý špatně dekóduje z nahlášených chyb, takže teď už nevím, co s tím dál. Dá se říci, že se to časem jenom a jenom zhoršuje.
Poradí mi někdo, na co se ještě zkusit zaměřit?
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
- Reklama
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
To se opravdu nenajde nikdo, kdo by aspoň trochu poradil, co ještě zkusit?
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Tu možno iba vešťiť - prebíjajúce káble - špatná kostra?
Strácanie ťahu s pridaním plynu - pripchatý výfuk?
Strácanie ťahu s pridaním plynu - pripchatý výfuk?
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
otazka je, co si autor predtavuje pod tim ze kabely probijeji... treba maj kopat obecne, ja se to ale nikdy nedozvim, bo nemam dost odvahy abych se chyrnul kabelu za chodu....
pokud se v tom ale autor nehodla sam hrabat, tak nevim k cemu mu budou jakekoliv rady... max rada typu zmen servis. ale obecne, pokud je jiskra a je to stejne na lpg i benzin - vaha vzduchu nebo casovani / rozvody, pripadne mechanika -> test komprese
pokud se v tom ale autor nehodla sam hrabat, tak nevim k cemu mu budou jakekoliv rady... max rada typu zmen servis. ale obecne, pokud je jiskra a je to stejne na lpg i benzin - vaha vzduchu nebo casovani / rozvody, pripadne mechanika -> test komprese
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Předně bych vám dvěma chtěl moc poděkovat a trochu to tedy rozepíšu.
Pro tatko Tom:
kostru jsem ještě neprověřoval, ale prý by to při špatném ukostření i špatně startovalo, ale to to nedělá, ale zkusím to prověřit.
Výfuk je dva týdny nový (starý byl už trochu děravý) a dělá to stále.
Pro little_boy:
otazka je, co si autor predtavuje pod tim ze kabely probijeji... treba maj kopat obecne, ja se to ale nikdy nedozvim, bo nemam dost odvahy abych se chyrnul kabelu za chodu....
To, že kabely probíjí jsem zjistil tak, že když jsem byl u nastartovaného motoru, na chvíli jsem se rukou omylem opřel o zapalovací kabely, když jsem se nakláněl nad motor, a ty mě při tom probily.
pokud se v tom ale autor nehodla sam hrabat, tak nevim k cemu mu budou jakekoliv rady... max rada typu zmen servis. ale obecne, pokud je jiskra a je to stejne na lpg i benzin - vaha vzduchu nebo casovani / rozvody, pripadne mechanika -> test komprese.
Hrabu se v tom sám, jenom se ptám různých mechaniků a známých, kteří do aut dělají, co by to mohlo být a zkouším s tím něco dělat.
S jedním mechanikem spolupracuji, respektive dávám to k němu do dílny a ten mi právě měřil komprese a ty jsou OK.
Váhu zvduchu tenhle Fiat nemá.
Jo, tu kontrolu rozvodů mi právě včera taky zrovna radil jeden kolega v práci, který se u aut také trochu pohybuje.
Tak asi takhle.
Jenom bych chtěl poprosit, co je to časování?
Díky, Josef
Pro tatko Tom:
kostru jsem ještě neprověřoval, ale prý by to při špatném ukostření i špatně startovalo, ale to to nedělá, ale zkusím to prověřit.
Výfuk je dva týdny nový (starý byl už trochu děravý) a dělá to stále.
Pro little_boy:
otazka je, co si autor predtavuje pod tim ze kabely probijeji... treba maj kopat obecne, ja se to ale nikdy nedozvim, bo nemam dost odvahy abych se chyrnul kabelu za chodu....
To, že kabely probíjí jsem zjistil tak, že když jsem byl u nastartovaného motoru, na chvíli jsem se rukou omylem opřel o zapalovací kabely, když jsem se nakláněl nad motor, a ty mě při tom probily.
pokud se v tom ale autor nehodla sam hrabat, tak nevim k cemu mu budou jakekoliv rady... max rada typu zmen servis. ale obecne, pokud je jiskra a je to stejne na lpg i benzin - vaha vzduchu nebo casovani / rozvody, pripadne mechanika -> test komprese.
Hrabu se v tom sám, jenom se ptám různých mechaniků a známých, kteří do aut dělají, co by to mohlo být a zkouším s tím něco dělat.
S jedním mechanikem spolupracuji, respektive dávám to k němu do dílny a ten mi právě měřil komprese a ty jsou OK.
Váhu zvduchu tenhle Fiat nemá.
Jo, tu kontrolu rozvodů mi právě včera taky zrovna radil jeden kolega v práci, který se u aut také trochu pohybuje.
Tak asi takhle.
Jenom bych chtěl poprosit, co je to časování?
Díky, Josef
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Ok, no ja bych treba ocekaval ze kdyz se chytnu kabelu, ze dostanu kopanec, tak me to ani moc neprekvapuje.... ten efekt se jmenuje kapacita. Probijejici kabely jsem videl a znamena to, ze tam litaji jiskry a je to slyset.... respektive byl svod na konektoru kde to bylo pripojene do civky.
Pokud to nema karburator, tak to vahu ma zcela urcite Jak si predstavujes, ze by ECU jinak vedela kolik benzinu ma do motoru nalejt?
Casovanim jsem myslel presne ty rozvody.
Normalni postup je, ze se vezme diagnostika a zkouknou se senzory na teploty zda to dava smysluplne hodnoty, koukne se na lambdu zda to skace a podle toho se da odhadnout kde hledat... ale tyhle rocniky je zrovna takove plonkove obdobi ze OBD nebyla povina, tak vubec netusim cim a co se da diagnostikovat....
Pokud to nema karburator, tak to vahu ma zcela urcite Jak si predstavujes, ze by ECU jinak vedela kolik benzinu ma do motoru nalejt?
Casovanim jsem myslel presne ty rozvody.
Normalni postup je, ze se vezme diagnostika a zkouknou se senzory na teploty zda to dava smysluplne hodnoty, koukne se na lambdu zda to skace a podle toho se da odhadnout kde hledat... ale tyhle rocniky je zrovna takove plonkove obdobi ze OBD nebyla povina, tak vubec netusim cim a co se da diagnostikovat....
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Taky se přidám,
váhu vzduchu to asi nemá, jen měření tlaku v sání (MAP), mám to taky,
co se týče kopanců:
kabely ke svíčkám nejsou z drátu, ale z odporového vlákna, ten se občas někde přeruší, ale přesto v něm a i na svíčce jiskra přeskakuje a válec zapaluje (je to kvůli odrušení), potom se před místem přerušení objeví mnohem vyšší napětí. Přesto vše by přes a hlavně nový kabel nemělo nic projít.
Stejné je to se svíčkou, v ní je sériový odpor, který se taky často přeruší.
Měnil jsi svíčky?
Ještě co se týče časování, u 16V to nejsou jen rozvody obecně, jde i o to, jestli jsou na sebe přesně seřízené vačkové hřídele, na to jsou potřeba přípravky při výměně rozvoďáku.
váhu vzduchu to asi nemá, jen měření tlaku v sání (MAP), mám to taky,
co se týče kopanců:
kabely ke svíčkám nejsou z drátu, ale z odporového vlákna, ten se občas někde přeruší, ale přesto v něm a i na svíčce jiskra přeskakuje a válec zapaluje (je to kvůli odrušení), potom se před místem přerušení objeví mnohem vyšší napětí. Přesto vše by přes a hlavně nový kabel nemělo nic projít.
Stejné je to se svíčkou, v ní je sériový odpor, který se taky často přeruší.
Měnil jsi svíčky?
Ještě co se týče časování, u 16V to nejsou jen rozvody obecně, jde i o to, jestli jsou na sebe přesně seřízené vačkové hřídele, na to jsou potřeba přípravky při výměně rozvoďáku.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Ještě jsem u 16V motoru viděl nastavení řemenic vačkových hřídelí, zajištěných šrouby, ty když se povolí, tak se řemenice vačkové hřídele o malý úhel pootočí.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
No a k cemu MAP senzor asi tak muze byt?? Ze by se pouzival ke zjistovani hmotnosti vzduchu te prijde jako scifi?
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Abys změřil hmotnost vzduchu, musíš změřit i jeho průtok, nejenom tlak. To se dělalo vyhřívaným odporovým čidlem.
Nevím, jak u něj, ale u mě měří jen tlak. Váhu si dopočítá podle úhlu otevření klapky a tlaku v sání za klapkou. Ještě taky měří atmosférický tlak.
Samozdřejmě správná funkce těchto čidel, úhel klapky a první lambdasonda je nutné ke správné funkci motoru.
Nevím, jak u něj, ale u mě měří jen tlak. Váhu si dopočítá podle úhlu otevření klapky a tlaku v sání za klapkou. Ještě taky měří atmosférický tlak.
Samozdřejmě správná funkce těchto čidel, úhel klapky a první lambdasonda je nutné ke správné funkci motoru.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Ohledně kabelů,probíjet by při dotyku neměly,pokud kopou tak je někde zrada,musí tam být problém v izolaci,nalomeném kabelu,koncovce apod. Změřil bych je pro jistotu ohmetrem http://www.mjauto.cz/test-odporu-kabelu-zapalovani" onclick="window.open(this.href);return false;
případně bych změřil samotnou indukční cívku ohmetrem
Kdysi se mi to stalo na Unu s levnými kabely,které měly malý průměr tak probíjely, radši si připlatit a koupit pořádné kvalitní kabely s pořádnou izolací.
případně bych změřil samotnou indukční cívku ohmetrem
Kdysi se mi to stalo na Unu s levnými kabely,které měly malý průměr tak probíjely, radši si připlatit a koupit pořádné kvalitní kabely s pořádnou izolací.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
hmotnost se meri bud pomoci MAP, zadny prutok nepotrebujes, map neprimo rika plneni valcu, zkorigujes to hustotou (teplota vzduchu) a mas hmotnost... nebo MAF ktery meri prutok a pres otacky a geometrii motoru to prepoctes na hmotnost... dve ruzne cesty jak se dostat ke stejnemu cilu
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Děkuju za rady.
Teď jsem po telefonu komunikoval s mechanikem, který mi dělal diagnostiku a říkal, že se diagnostika u těchto starších aut dělá docela špatně.
Ptal jsem se ho i na to, jestli by skouknul ty rozvody.
Říkal že jo, ale že si je téměř jistý, že budou OK, protože pokud by tam bylo něco špatně, půjde motor nepravidelně stále a ne, že když se zahřeje, že to přestane. Prostě podle něj je to zbytečné, že rozvodama to nebude.
Tak nevím, jestli do toho jít. Prý to je tak na 3-4 hoďky práce, za cca 700Kč.
Nebudete někdo vědět, co je tedy pravdy na tom, že pokud by byly špatně seřízené rozvody, jestli by studený motor šel nepravidelně, ale po zahřátí by se to spravilo.
Jinak občas to dělá i teplé, tak nevím.
Jo a ještě při té poslední diagnostice říkal, že se lambda sonda nehlásí hned, ale až po chvíli.
Teď jsem po telefonu komunikoval s mechanikem, který mi dělal diagnostiku a říkal, že se diagnostika u těchto starších aut dělá docela špatně.
Ptal jsem se ho i na to, jestli by skouknul ty rozvody.
Říkal že jo, ale že si je téměř jistý, že budou OK, protože pokud by tam bylo něco špatně, půjde motor nepravidelně stále a ne, že když se zahřeje, že to přestane. Prostě podle něj je to zbytečné, že rozvodama to nebude.
Tak nevím, jestli do toho jít. Prý to je tak na 3-4 hoďky práce, za cca 700Kč.
Nebudete někdo vědět, co je tedy pravdy na tom, že pokud by byly špatně seřízené rozvody, jestli by studený motor šel nepravidelně, ale po zahřátí by se to spravilo.
Jinak občas to dělá i teplé, tak nevím.
Jo a ještě při té poslední diagnostice říkal, že se lambda sonda nehlásí hned, ale až po chvíli.
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
to má mechoš pravdu,kdyby to bylo rozvodama tak to jde nepravidelně pořádpepa1 píše:Děkuju za rady.
Teď jsem po telefonu komunikoval s mechanikem, který mi dělal diagnostiku a říkal, že se diagnostika u těchto starších aut dělá docela špatně.
Ptal jsem se ho i na to, jestli by skouknul ty rozvody.
Říkal že jo, ale že si je téměř jistý, že budou OK, protože pokud by tam bylo něco špatně, půjde motor nepravidelně stále a ne, že když se zahřeje, že to přestane. Prostě podle něj je to zbytečné, že rozvodama to nebude.
Tak nevím, jestli do toho jít. Prý to je tak na 3-4 hoďky práce, za cca 700Kč.
Nebudete někdo vědět, co je tedy pravdy na tom, že pokud by byly špatně seřízené rozvody, jestli by studený motor šel nepravidelně, ale po zahřátí by se to spravilo.
Jinak občas to dělá i teplé, tak nevím.
Jo a ještě při té poslední diagnostice říkal, že se lambda sonda nehlásí hned, ale až po chvíli.
jaká je tam prosimtě řj motoru? Jakou diagnostikou to dělal?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Jakou ŘJ to má nevím, ale když mi napíšete, jak to zjistit, dám to sem.
Ještě se zeptám, kde se dá najít, jak nastavit rozvody - přímo pro tu mou 1,6 16V.
Hledám to, ale nemohu pořádně najít nic kloudného.
Známý mě na to půjčí přípravky a tak se potřebuji podívat, jak se to má dělat, abych zkusil ty rozvody přece jenom, pro jistotu, zkontrolovat.
Právě známému, který mi půjčí ty přípravky, dělal Fiat 1,9 to, že za studena šel volnoběh na větší otáčky.
Bylo to právě tím, že se mu povolily šrouby na rozvodových kolech. Tak to seřídil a je to OK.
Přikládám i výsledek diagnostiky, jen mi přijde, že ta poslední chyba není dekódovaná:
Ještě se zeptám, kde se dá najít, jak nastavit rozvody - přímo pro tu mou 1,6 16V.
Hledám to, ale nemohu pořádně najít nic kloudného.
Známý mě na to půjčí přípravky a tak se potřebuji podívat, jak se to má dělat, abych zkusil ty rozvody přece jenom, pro jistotu, zkontrolovat.
Právě známému, který mi půjčí ty přípravky, dělal Fiat 1,9 to, že za studena šel volnoběh na větší otáčky.
Bylo to právě tím, že se mu povolily šrouby na rozvodových kolech. Tak to seřídil a je to OK.
Přikládám i výsledek diagnostiky, jen mi přijde, že ta poslední chyba není dekódovaná:
- Přílohy
-
- 777777777.jpg (145.97 KiB) Zobrazeno 9250 x
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG