Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Moderátor: peta.smolik
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Máš nějaký přesnější název / odkaz toho aditíva ? Zrovna se chystám na výměnu chladící kapaliny.
Díky
Díky
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- Reklama
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Použil som EXTRA COOL Millers Oils aditív do chladiacej kvapaliny
https://www.millersoils.sk/obchod/actio ... liny.xhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Nechcel som to sem dávať nech to nevyzerá ako reklama.
Inak v motore, prevodovke, nafte mám niečo iné. Na zimu do nafty zas budem dávať aj veľmi osvedčený zimný VIF.
https://www.millersoils.sk/obchod/actio ... liny.xhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Nechcel som to sem dávať nech to nevyzerá ako reklama.
Inak v motore, prevodovke, nafte mám niečo iné. Na zimu do nafty zas budem dávať aj veľmi osvedčený zimný VIF.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Za cca 400 + pošta dostupný i u nás.
https://www.oleje-pema.cz/millers-oils- ... 9oEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
Jen mi nějak logicky není jasný,jak to může zlepšit přenos tepla motor/kapalina/chladič.
Ty usazeniny bych ještě pobral.
https://www.oleje-pema.cz/millers-oils- ... 9oEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
Jen mi nějak logicky není jasný,jak to může zlepšit přenos tepla motor/kapalina/chladič.
Ty usazeniny bych ještě pobral.
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Díky za info, taky jsem našel.
Pravděpodobně zlepší tepelnou vodivost.
Pro příklad rtuť má 14x větší tepelnou vodivst, než voda.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tepeln%C3%A1_vodivost" onclick="window.open(this.href);return false;
Může zlepšit i tepelnou kapacitu, ale na to se zeptejte výrobce.
Pravděpodobně zlepší tepelnou vodivost.
Pro příklad rtuť má 14x větší tepelnou vodivst, než voda.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tepeln%C3%A1_vodivost" onclick="window.open(this.href);return false;
Může zlepšit i tepelnou kapacitu, ale na to se zeptejte výrobce.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Zatiaľ nie je väčšia zima no teplomer vylezie vyššie a motor sa zohreje rýchlejšie než v lete (mám OBD2 ma Torque aj zadeklovaný predok auta) a teplý vzduch ide už po pár minútach.
Neverím moc že sa termostat celkom umúdri no povolil dosť - predtým bol trvale otvorený.
Neverím moc že sa termostat celkom umúdri no povolil dosť - predtým bol trvale otvorený.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Při usazeninách v chl.okruhu a nánosech na stěnách stači použít na proplach směs s jedlou sodou,stojí to pár korun a funguje to,mám to odzkoušené.Takové předražené přípravky za 400kč většinou nějak extra nepomůžou. A pokud se používá kvalitní nemrznoucí směs a né jen čistá voda,tak se systém nemůže zanést.
Ale kolega tady prvně řešil problém s tím,že se mu voda málo zahřeje a Stilo netopí,takže tenhle přípravek pro něj moc vhodný není pokud si přečtete popis "snižuje teplotu media až o 15C"....a další nesmysly v popisu jako že zlepšuje efektivitu chl.media a průtok
Ale kolega tady prvně řešil problém s tím,že se mu voda málo zahřeje a Stilo netopí,takže tenhle přípravek pro něj moc vhodný není pokud si přečtete popis "snižuje teplotu media až o 15C"....a další nesmysly v popisu jako že zlepšuje efektivitu chl.media a průtok
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Tento přípravek není na čištění, ale zlepší přenos tepla, proto píší, že sníží teplotu média.
Lépe odebírá teplo z motoru a přenáší do chladiče, nebo také do výměníku topení.
Už jsem taky objednal.
Lépe odebírá teplo z motoru a přenáší do chladiče, nebo také do výměníku topení.
Už jsem taky objednal.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Pokud to má zlepšit přenos tepla aby chlad.systém fungoval opět jako by auto vyjelo z linky tak to chápu tak,že ten přípravek musí minimálně rozpustit usazený bordel ze stěn,ze dna chladiče,zprůchodnit na max. všechny hadice a průtokové obtokové škvírky kterých je tam hafo. Protože hlavně ten bordel,ten film na stěnách hliníku,litiny brání lepšímu přenosu tepla.
Proto píšu,že když vypustíte všecku vodu,použijete jedlou sodu na proplach tak vám ta soda ten chladící systém krásně vyčistí a bude jak nový. Poté po nalití kvalitní nemrzky musí být funkce opět jako za novoty a s teplotou nemůže být problém.
Proto píšu,že když vypustíte všecku vodu,použijete jedlou sodu na proplach tak vám ta soda ten chladící systém krásně vyčistí a bude jak nový. Poté po nalití kvalitní nemrzky musí být funkce opět jako za novoty a s teplotou nemůže být problém.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
"aby chlad.systém fungoval opět jako by auto vyjelo z linky" - čo ak to môže fungovať lepšie?
Osobne som odskúšal pár vecí, ktoré zlepšili stav voči "výrobnému". VIF, Metabond v dvoch prevodovkách, jednom motore, Megalen/megasel na troch autách v palive, Akku Plussz na jednom akumulátore, Metabond clear na jednom prednom skle, "Millers EXTRA COOL" v jednej chladiacej.
Neidem polemizovať na tému nakoľko sa hlavne dnes veci robia aby splnili funkčnosť a životnosť aspoň počas záruky ani o tom, nakoľko sú finančne zainteresovaní v tej sústave dodávatelia. O tom si myslime každý, čo sa mu páči.
Sódu Bicarbonu teda jedlú sódu občas používam - na žalúdok, Do chladiča ju ani na preplach nepoužijem, vodná pumpa a jej výmena sú drahé.
Mne tá vec, na ktorej sa vozím nešla do 80°C ani v lete. Teraz ... je pravda, že nejaký čas vandruje v rozmedzí 68-71 a až po nejakom čase (cca 15-20 km) vylezie teplota k 80. Potom hore strmým kopcom alebo na voľnobeh aj viac. Dole kopcom atd zlezie na 68-71. Zapnutie kúrenia zdá sa nemá vplyv na zmenu teploty, teda podľa mňa voda ide cez výmenník stále. Mám zadeklovaný chladič a snažím sa nejazdiť veľmi pod 2000 otáčok. Mne z toho vychádza potreba výmeny termostatu, lebo je zjavne nastavený na 70°C a celkom neuzatvára, možno ani celkom neotvára. Holt - má 15 rokov. Predtým to pri vonkajšej teplote 10 stupňov začalo fúkať teplý vzduch po zhruba 10 km jazdy, teraz po necelých troch. No tiež mi vychádza, že NEDÁM prídavný termostat do hadice akokoľvek je to lákavé za 5-8 eur - predstava že do ohriateho motora zrazu vbehne kvapalina pod bodom mrazu ma neláka. Podotýkam - na Multiple no nemyslím si, že je na Stile iný systém. Stilo budem vedieť posúdiť až sa podarí kamarátovi ho pre manželku spojazdniť, zatiaľ je vážny problém s brzdami - vývevou.
Osobne som odskúšal pár vecí, ktoré zlepšili stav voči "výrobnému". VIF, Metabond v dvoch prevodovkách, jednom motore, Megalen/megasel na troch autách v palive, Akku Plussz na jednom akumulátore, Metabond clear na jednom prednom skle, "Millers EXTRA COOL" v jednej chladiacej.
Neidem polemizovať na tému nakoľko sa hlavne dnes veci robia aby splnili funkčnosť a životnosť aspoň počas záruky ani o tom, nakoľko sú finančne zainteresovaní v tej sústave dodávatelia. O tom si myslime každý, čo sa mu páči.
Sódu Bicarbonu teda jedlú sódu občas používam - na žalúdok, Do chladiča ju ani na preplach nepoužijem, vodná pumpa a jej výmena sú drahé.
Mne tá vec, na ktorej sa vozím nešla do 80°C ani v lete. Teraz ... je pravda, že nejaký čas vandruje v rozmedzí 68-71 a až po nejakom čase (cca 15-20 km) vylezie teplota k 80. Potom hore strmým kopcom alebo na voľnobeh aj viac. Dole kopcom atd zlezie na 68-71. Zapnutie kúrenia zdá sa nemá vplyv na zmenu teploty, teda podľa mňa voda ide cez výmenník stále. Mám zadeklovaný chladič a snažím sa nejazdiť veľmi pod 2000 otáčok. Mne z toho vychádza potreba výmeny termostatu, lebo je zjavne nastavený na 70°C a celkom neuzatvára, možno ani celkom neotvára. Holt - má 15 rokov. Predtým to pri vonkajšej teplote 10 stupňov začalo fúkať teplý vzduch po zhruba 10 km jazdy, teraz po necelých troch. No tiež mi vychádza, že NEDÁM prídavný termostat do hadice akokoľvek je to lákavé za 5-8 eur - predstava že do ohriateho motora zrazu vbehne kvapalina pod bodom mrazu ma neláka. Podotýkam - na Multiple no nemyslím si, že je na Stile iný systém. Stilo budem vedieť posúdiť až sa podarí kamarátovi ho pre manželku spojazdniť, zatiaľ je vážny problém s brzdami - vývevou.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
ona ta soda na proplachy se používá odjakživa,vůbec nemusíš mít strach o motor když už se nebojíš ji konzumovat,ten hlinik ani litinu ti to nesežeretatko Tom píše:"Sódu Bicarbonu teda jedlú sódu občas používam - na žalúdok, Do chladiča ju ani na preplach nepoužijem, vodná pumpa a jej výmena sú drahé.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Nemám strach o kovy, skôr o tesnenia, gumu.
Viem, že sa predávajú aj prísady do chladiacej zvyšujúce alkalicitu.
Viem, že sa predávajú aj prísady do chladiacej zvyšujúce alkalicitu.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
- proch
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 390
- Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
- Bydliště: Brandys n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
tatko Tom:
"No tiež mi vychádza, že NEDÁM prídavný termostat do hadice akokoľvek je to lákavé za 5-8 eur - predstava že do ohriateho motora zrazu vbehne kvapalina pod bodom mrazu ma neláka"
Tohleto jsem nějak nepochopil...pokud mám přídavný termostat v hadici tak funguje prakticky stejně jako originál, tedy pokud otevře, tak se už teplá kapalina odebere do chladiče a studená zase do motoru. Jenom ten přídavný je asi o 15 cm dál v okruhu, tedy v tý hadici. Protože ten termostat je dál, tak se ohřívá nepatrné množství chladící kapaliny navíc, ale to nemá vliv. Taky záleží, kam ho umístím do té hadice...
Těch "pět" vývodů v tom originálu sice má svůj účel, ale přídavný termostat tyto funkčnosti nijak nemění.
Když si zadekluješ motor, má to jedině ten účinek, že se blok motoru tolik neochlazuje náporem, dříve by se měl prohřát a tím pádem i topit. Bohužel u mě neznatelné, taky jsem to zkoušel. Mám JTD 11 let a prolezl jsem kde co...jako benzín to prostě topit nebude.
"No tiež mi vychádza, že NEDÁM prídavný termostat do hadice akokoľvek je to lákavé za 5-8 eur - predstava že do ohriateho motora zrazu vbehne kvapalina pod bodom mrazu ma neláka"
Tohleto jsem nějak nepochopil...pokud mám přídavný termostat v hadici tak funguje prakticky stejně jako originál, tedy pokud otevře, tak se už teplá kapalina odebere do chladiče a studená zase do motoru. Jenom ten přídavný je asi o 15 cm dál v okruhu, tedy v tý hadici. Protože ten termostat je dál, tak se ohřívá nepatrné množství chladící kapaliny navíc, ale to nemá vliv. Taky záleží, kam ho umístím do té hadice...
Těch "pět" vývodů v tom originálu sice má svůj účel, ale přídavný termostat tyto funkčnosti nijak nemění.
Když si zadekluješ motor, má to jedině ten účinek, že se blok motoru tolik neochlazuje náporem, dříve by se měl prohřát a tím pádem i topit. Bohužel u mě neznatelné, taky jsem to zkoušel. Mám JTD 11 let a prolezl jsem kde co...jako benzín to prostě topit nebude.
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...
_______________________________
_______________________________
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Něco málo k tématu,třeba by se našlo řešení
Ale kdo ví.
V týdnu jsem jel do servisu pro Italy do Vstiše a po cca 60km jízdy mi klučina sahnul,po dotazu proč JTD netopí,na hadice kolem motoru.Tlustá hadice u motoru byla vcelku horká,hadice do topení,i když jsem měl topení trochu zapnuto,cca na 1/3nu,vlažná.Druhá silná hadice do chladiče pocitově o MOC studenější.
Sám technik jezdí Alfou asi 156,taky JTD,ale 2.4ka a podle jeho slov mu to topí až docela dost.
Sice jsme problém s mojí řídicí jednoutkou airbegů a svíticí kontrolkou nevyřešili,ale docela mně jeho informace o topícím JTD vcelku dostala.
Zkusím ještě pátrat dál,proč JTD 4válec netopí,ale spíš bych to přičítal "nějaký" chybě v ohřevu,kterou ještě nikdo neodhalil.
Ale kdo ví.
V týdnu jsem jel do servisu pro Italy do Vstiše a po cca 60km jízdy mi klučina sahnul,po dotazu proč JTD netopí,na hadice kolem motoru.Tlustá hadice u motoru byla vcelku horká,hadice do topení,i když jsem měl topení trochu zapnuto,cca na 1/3nu,vlažná.Druhá silná hadice do chladiče pocitově o MOC studenější.
Sám technik jezdí Alfou asi 156,taky JTD,ale 2.4ka a podle jeho slov mu to topí až docela dost.
Sice jsme problém s mojí řídicí jednoutkou airbegů a svíticí kontrolkou nevyřešili,ale docela mně jeho informace o topícím JTD vcelku dostala.
Zkusím ještě pátrat dál,proč JTD 4válec netopí,ale spíš bych to přičítal "nějaký" chybě v ohřevu,kterou ještě nikdo neodhalil.
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Podle toho, cos napsal, hadice do chladiče horká - vadný termostat,
hadice do topení vlažná - ucpané topení ( to jsem měl na Puntu taky, vyčištění nepomůže, pomůže jen výměna výměníku topení).
Taky je potřeba mít to správně odvzdušněné.
hadice do topení vlažná - ucpané topení ( to jsem měl na Puntu taky, vyčištění nepomůže, pomůže jen výměna výměníku topení).
Taky je potřeba mít to správně odvzdušněné.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Stilo 1.9 JTD 85kw málo topí do vody
Výměník topení nejspíš měnit nebudu,to to radši někomu svěřím,at se dobře vyvzteká
Termostat je komplet rok starý po výměně,co se dává pro prvovýrobu.
Ještě aby fungoval emulátor dečky spolujezdce,přijde příští tejden a prošlo auto STK.
A jak Stilo do další STK zazlobí,pujde k překupníkovi,na jeho rozmary FAKT nemám nervy.
Termostat je komplet rok starý po výměně,co se dává pro prvovýrobu.
Ještě aby fungoval emulátor dečky spolujezdce,přijde příští tejden a prošlo auto STK.
A jak Stilo do další STK zazlobí,pujde k překupníkovi,na jeho rozmary FAKT nemám nervy.