Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Ahojte, vcera sa mi prvy krat stalo, ze sa mi rozsvietila kontrolka teploty motora. Stalo sa to po dlhej jazde v kolone (>20min), ked auto vela stalo a po kuse sa posuvalo. Nikdy predtym to nerobilo, rucicka teploty sa drzala po zohriati stale v strede, takze som to nejako extra nesledoval, preto ma cervena kontrolka prekvapila. Ventilator na sahare som menil pred cca. 2 rokmi, lebo stary piskal, rozvody s pumpou sa robili minuly rok vo Fiate. Kedze som nemal kde odstavit auto, tak som zapol kurenie ma maximum a kontrolka zhasla a rucicka klesla postupne na cca. 3/4. Ked sa kolona rozhybala a isiel som normalne cez mesto 30-50km/h, tak teplota zisla spat na polovicu a drzala sa po zvysok jazdy. Myslel som, ze bude problem vo ventilatore, ked som ale po jazde ostal stat na mieste vyse 15min s nastartovanym motorom, ventilator sa pravidelne po chvili zapinal a teplota drzala cely cas na strede.
Cestou spat z prace som uz teplotu sledoval a opat cely cas rucicka v strede az do kolony. Po 15-20min opat vystupala cez polku. Ked som sa troska dlhsie pohyboval (20-30m), tak isla hned viditelne dole (vonka mozno 15°C), ale postupne to vyslo opat az po cervene pole. Potom sa zapla kontrolka a rucicka skocila na max. Tak opat trik s kurenim, kleslo po chvili na 3/4. Zastavil som na parkovisku, otvoril kapotu a pocuval. Postupne teplota klesla spat na polovicu a vetrak sa zapinal.
Auto mam 13 rokov, najazdene 230t, a nezazil som, aby sa mi rucicka teploty odchylila od polky. V com moze byt problem, na ktory sa zamerat? Ventilator sa zda byt v poriadku, cidlo zrejme funguje ok (skusal som hadice od chladica a boli horuce), moze to byt termostat? Na diagnostike sa bude dat nieco vycitat ohladne toho prehriatia? Dakujem za rady.
Cestou spat z prace som uz teplotu sledoval a opat cely cas rucicka v strede az do kolony. Po 15-20min opat vystupala cez polku. Ked som sa troska dlhsie pohyboval (20-30m), tak isla hned viditelne dole (vonka mozno 15°C), ale postupne to vyslo opat az po cervene pole. Potom sa zapla kontrolka a rucicka skocila na max. Tak opat trik s kurenim, kleslo po chvili na 3/4. Zastavil som na parkovisku, otvoril kapotu a pocuval. Postupne teplota klesla spat na polovicu a vetrak sa zapinal.
Auto mam 13 rokov, najazdene 230t, a nezazil som, aby sa mi rucicka teploty odchylila od polky. V com moze byt problem, na ktory sa zamerat? Ventilator sa zda byt v poriadku, cidlo zrejme funguje ok (skusal som hadice od chladica a boli horuce), moze to byt termostat? Na diagnostike sa bude dat nieco vycitat ohladne toho prehriatia? Dakujem za rady.
- Reklama
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Pokud tam máš dostatek vody a nemizí, tak bych to viděl na termostat.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Kvapaliny je dost a dolievam tak deci raz za pol roka.
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Pokud chodí větrák, hadice jsou horké, pomůže topení (odbočka je před termostatem), voda nebublá (tím myslím fouklé těsnění pod hlavou), čerpadlo čerpá, tak poslední co tam zůstává je termostat, který se nemusí plně otvírat. Mě zase obráceně - nebyl schopen udržet teplotu a vždy se to tak začalo projevovat po 10 letech a cca 150tisících.
Při ceně termostatu, bych asi nad výměnou dlouho nepřemýšlel.
Při ceně termostatu, bych asi nad výměnou dlouho nepřemýšlel.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Vdaka za pomoc. Dnes som po kratsej jazde ostal stat na parkovisku s nastartovanym motorom cca. 10 min. a teplota sa drzala cely cas presne na znacke. Chytal som hadice k chladicu a spodna od pumpy bola horuca, vrchna spat cez termostat tiez dost tepla, ale menej. Ventilator sa cely cas nezapol, takze sa to na volnobehu stihalo chladit len obehom cez chladic. Z toho usudzujem, ze pumpa tlaci ok a termostat sa musi aspon kus otvarat. Zrejme sa ale neotvori dostatocne pri velkej teplote a to potom sposobi prehriatie pri poskakovani v kolone. Skusim teda vymenit termostat, tych 10€ je za tie roky nic. Pozeral som, ze na hadici od termostatu mam este povodnu zalisovanu sponu bez skrutky, takze ju budem musiet vymenit. Ked odmontujem termostat, kolko cca. kvapaliny vytecie z hadice a bloku motoru? Predpokladam, ze potom bude potrebne doliat kvapalinu a odvzdusnit?
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Kolik vyteče vody netuším, já mám 16V a ten má termostat z boku hlavy a tam vyteče vody docela dost. Buď můžeš odpustit vodu z chladiče a potom to dolít destilkou (když toho moc nenacintáš po zemi). Netuším jak starou tam máš náplň chladící kapaliny. Jinak odvzdušnit se to bude muset. Pokud tam máš nějakou starou náplň, tak bych to klidně spojil s výměnou chladící kapaliny. Jedna faktická poznámka, teplejší hadice by měla být ta od termostatu do chladiče, to je odvod horké vody, spodní z chladiče je ochlazená. Ty to popisuješ obráceně.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
No neviem, tak je to napisane v knihe Jak na to:
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Tak to je velice zajímavé, v té knize je to napsané pěkně blbě.
Voda se ohřeje v motoru, stoupá k termostatu, ten se otevře a pustí horkou vodu horní hádicí do chladiče.
Tam se voda ochladí, klesá do spodního vývodu a do čerpadla a do motoru.
Pokud máš stejně horkou i spodní hadici a ventilátor funguje, tak máš zanesený chladič, může být i špatně odvzdušněný.
Použil bych destilovanou vodu s čističem na chladiče a potom novou náplň.
Voda se ohřeje v motoru, stoupá k termostatu, ten se otevře a pustí horkou vodu horní hádicí do chladiče.
Tam se voda ochladí, klesá do spodního vývodu a do čerpadla a do motoru.
Pokud máš stejně horkou i spodní hadici a ventilátor funguje, tak máš zanesený chladič, může být i špatně odvzdušněný.
Použil bych destilovanou vodu s čističem na chladiče a potom novou náplň.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Přívod vod k čerpadlu je spodní hadicí z chladiče. Přívod je v ose hřídele čerpadla, tudíž klasický koncept odstředivého čerpání. Nedovedu si představit , že by to cirkulovalo obráceně.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
To by se ani neotvíral termostat.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Mate pravdu, v knihe je chyba. Tecie to vrchom cez termostat do chladica a potom spodkom z chladica do cerpadla.
Termostat som teda vymenil. Vizualne vyzeral na svoj vek ok, zrejme sa ale neotvaral naplno. Mozno ho este otestujem v horucej vode. Novy som dal identicky, prva skuska v pondelok do prace a z prace v kolone ok, teplota sa drzala cely cas v strede, len raz vysla o dielik hore, ale po pomalej jazde sa vratila na polku. Takze vyzera, ze vymena pomohla. Dakujem za rady.
Termostat som teda vymenil. Vizualne vyzeral na svoj vek ok, zrejme sa ale neotvaral naplno. Mozno ho este otestujem v horucej vode. Novy som dal identicky, prva skuska v pondelok do prace a z prace v kolone ok, teplota sa drzala cely cas v strede, len raz vysla o dielik hore, ale po pomalej jazde sa vratila na polku. Takze vyzera, ze vymena pomohla. Dakujem za rady.
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Okem špatný termostat nepoznáš, leda ho vyzkoušet v horké vodě. Akorát je mi divné, že se zvedla teplota v té koloně, netuším jak je ovládaný ventilátor a jestli nemáš dvourychlostní . Připomíná mi to můj případ u marei, kde mi nechodila první rychlost.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Predpokladal by som najprv ventilátor no výmena termostatu je rozumná po rokoch.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Termostat dnes stojí pár kaček,myslím,že ani nemá cenu ztrácet čas a zkoušet ho v horké vodě,vyměnit za nový a hotovka. A jak psal Martin tak bych pak pro jistotu testnul i funkci ventilátoru,odpojit konektor z čidla a na tvrdo propojit kontakty zda se rozjede. A pak i vyzkoušet čidlo v horké vodě zda spíná.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Punto 188 1.2 8V prehrievanie
Tak on termostat už vyměnil, mě akorát zarazil ten nárůst teploty v koloně, to by se při správné funkci chlazení nemělo stát ani při 30°C. Tam bych to viděl na nějakou chybu při spínání ventilátoru.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil