1,4 T-Jet

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
jojo007
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 15 říj 2010, 12:24
Bydliště: Nitra

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od jojo007 »

A teraz budeme čakať kým sa Fiat zobudí a vydá nejakú aktualizáciu softu? Nevedia si zvolať ľudí a nastaviť to bez aktualizácie softu?
Už som rozmýšľal aj nad predajom auta a kúpil by som si iné... Aj to ma stále hnevá že mi auto vrčí na otáčkach keď idem napr. z kúpaliska. Ostatný naštartujú a frčia preč a ja čakáám kým klesnú otáčky a až potom môžem ísť...

Aj nad tým som rozmýšľal že podám oficiálnu reklamáciu a tam sa s tým budú musieť zaoberať a doriešiť to...
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
Reklama
 

Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od martin72 »

Na co čekáš, proč normálně neodjedeš. Copak je to tvoje první auto, které po nastartování má vyšší otáčky než volnoběžné.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

Jak chceš hned odjed, když motor se dusi, jde na tři válce a na pohyb plynu vůbec nereaguje???
To samé mám i já a musím čekat tak 30 sekund než se volnoběh trochu uklidni a nechá se rozjed
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Uživatelský avatar
jojo007
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 15 říj 2010, 12:24
Bydliště: Nitra

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od jojo007 »

martin72 píše:Na co čekáš, proč normálně neodjedeš. Copak je to tvoje první auto, které po nastartování má vyšší otáčky než volnoběžné.
Áno je prvé auto ktoré sa takto chová... cez zimu nehovorím že zvýši otáčky ale keď je vonku 35 tak načo tie otáčky?

Presne ako píše TipoLPG s autom sa nedá pohnúť pokým sa neustáli...
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od martin72 »

Tak máte zvýšené otáčky nebo vám to hrká na 3 válce a chce to chcípnout? Už se v tom popisu závady začínám ztrácet. Já když nastartuji, tak mám také zvýšené otáčky, motor běží pravidelně a na plyn normálně reaguje. Tak co to dělá přesně vám?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

Jak už sem tu několikrát psal, mě otáčky vyletí a pak klesnou na nějakých 500 a motor se hádá, pak se otáčky zase zvednou na cca 1300 a znovu to klesne na 500 nebo to rovnou chcipne. Toto trvá tak půl minuty, na pedál plynu motor vůbec nereaguje.
Vždy musím počkat až se uklidní a můžu vyjed
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od martin72 »

A kostření máte v pořádku? Bravo má na mínusovém pólu baterky objímku, která není na matičku/šroub, ale na rychloupínák. Podařilo se mi podobný průběh nasimulovat, když byl na tomto uchycení přechodový odpor. Stačilo ten rychoupínák otevřít, zakroutit svorkou na kontaktu baterky a zase zavřít. Mě to teda dělalo ještě jiné brikule, ale nejhorší na hledání této závady bylo, že trvala cca od 0,5s po max 30s a vyskytovala se nahodile a v různé intenzitě (velikosti úbytku napětí). Nebylo to tak, že by se udělal přechoďák a byl tam, prostě tam chvíli byl a pak zase nebyl. Zkuste zkontrolovat kostření multimetrem, popřípadě zavrtět konektorama na baterce, oxid je svině. Plusový před vrtěním povolit a pak zase dotáhnout.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

Díky moc, určitě to zítra zkusím.
Mám podezření ze bud bude v ((l)) Map senzor nebo snímač tlaku turba (mezi 2-3 tis otáč cítím jako by turbo vynechávalo)
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od martin72 »

Může to být MAPsenzor, který kromě tlaku měří i teplotu, a tou se řídí ECU. S tím vynecháváním turba v rozmezí 2-3tisíce jsem se nesetkal, ale v září se u mě snad staví Hanz55, kterého toto vynechávání trápí, tak aspoň budu vědět o co jde. Mě ta kostra dělala to, že při jízdě se mi na zlomek sekundy jako by vyplo zapalování, ale nic nezhaslo. Vždy to bylo jednorázové a stalo se mi to třeba v zimě po nastartování a ujetí kilometru, pak jsi mohl ujet třeba 100km a nic. Někdy se to zopakovalo po hodině jízdy, ale zase jenom jednorázově. Začalo mi to v únoru a na začátku června jsem to potom odhalil. A jelikož jsem to hledal asi tři měsíce, tak se připojovaly další symptomy. Třeba při přepnutí z klopených na dálková světla, se rozsvítily dálková a klopená zhasla. Přepl jsem to zpět a znova na dálková a už svítilo všechno (auto normálně jelo). Pak se k tomu připojilo rádio, když došlo k tomu výpadku, tak přestalo mluvit, když byl o kousínek delší, tak zhaslo a znova naběhlo (stále to byl impuls do 1s). Přišel jsem na to až ve chvíli, kdy se to začalo projevovat i po vypnutí klíčků. A to tak, že po vypnutí zapalování se rozsvítí vnitřní osvětlení, to se rozsvítilo a po cca 5s (jak kdy) přišlo o intenzitu, ale po dalších 10-15s se intenzita vrátila na normální hodnotu. Vrchol byl , že potom začala haprovat dálka.Někdy tak, že jsem vystoupil, vše proběhlo normálně a najednou nešlo auto zavřít nebo na zvuku zámků bylo poznat, že tam není na razance tahu (nízké napětí). Nebo auto se normálně zamklo, šel jsi nakoupit do krámu a nešlo dálkou odemknout, klíčem paradoxně ano. I přes všechny tyto průvodní jevy, auto vždy startovalo. Stávalo se mi v tomto období, že při studeném startu, se zhouply otáčky. Nejprve vyběhly na 1300ot, pak spadly na 500ot (nikdy to nechcíplo a tento propad byl cca 5s) pak zase vyskočili na nějakých 1500ot, což bylo víc než když to nezahaprovalo. Takto nepovedený start trval cca 10s otáčky byly teda vyšší, ale dalo se odjet. Když jsem to odhalil, tak kleslo napětí z 13V na 7,5V. Měřil jsem napětí baterky jedním multimetrem a druhým, + baterky a kastli. Stačilo otočit klíčkem a napětí mezi plusem a kastlí naskočilo na 13V. Jediné k čemu došlo bylo, že stoupl požadavek na proud, krom napájení systémů mám stále zaplá světla. To stačilo na to , aby přechoďák zmizel.
Naposledy upravil(a) martin72 dne 21 srp 2018, 23:12, celkem upraveno 2 x.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

A ten snímač tlaku turba by to dělat nemohl? Jak ty starty tak to vynechání tahu?
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od martin72 »

Já si myslím, že tento senzor slouží k ovládání turba, a to k regulaci obtoku na teplé straně nebo na studené. Při startu máš, klapku skoro zavřenou a turbo stejně žádný výkon neposkytuje. Určitě bych neřekl, že by měl vliv na start. V otáčkách při požadovaném výkonu by asi jeho chyba byla schopna něco udělat, ale netuším jak silné to vynechávání je.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

Kdybych se nebál tmy a ještě tmavších spoluobčanů :lol: tak tu svorku baterky dojdu podívat ještě teď
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

A jaká je pravděpodobnost že MAP senzor je z výroby už špatný?
Jde o to, že MAP může dávat špatné info jednotce, ale je funkční, tak se nerosviti kontrolka motoru a ty potomci ve Fiatu na diagnostice nic nevidí.
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Uživatelský avatar
Robino65
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 11 čer 2017, 21:34
Bydliště: Martin

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Robino65 »

Po zapnutí zapalovania sa rozsvietia všetky kontrolky, urobí sa zrejme nejaká diagnostika systémov, všetko zhasne a štartujem.
Je ale normálne, že zhasne všetko okrem kontrolky motora? Tá zhasne až po naštartovaní...
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Dano14
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 20 zář 2017, 12:22

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Dano14 »

Áno je to normálne, viď pdf manuál k autu str. 60.
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“