1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
Re: 1,4 T-Jet
Usazeniny na talířkách ventilů Punta šly očistit houbičkou na nádobí, nešlo o nic tragického. E85 samo o sobě rozpuští kde co i olejové napečeniny. VIF a podobné nesmysly jsou celkem dobré přísady a odvádí svou práci, tak že bych je nepodceňoval, nehledě na skutečnost, že jejich účinnost je ověřená. Odvětrání klikovy asi jako takové problém dělat nebude. Při použití správného oleje a kvalitního paliva to bude v pohodě. Apropo, nemáš náhodou odvětrání klikovky svedeno pod auto, potom ty fotky jsou tak říkajíc mimo mísu
EDIT:
Něco jiného by bylo, kdyby jsi k těm fotkám raději napsal: "Já jsem to vyřešil tak, že jsem odpojil odvětrání motorové skříně od sání, tím jsem se vyhl zasírání sacího traktu olejovými parami při provozu na BA/LPG. Pak se to dá použít jako konstrukční podnět pro ty, jež daná problematika trápí při provozu na LPG.
EDIT:
Něco jiného by bylo, kdyby jsi k těm fotkám raději napsal: "Já jsem to vyřešil tak, že jsem odpojil odvětrání motorové skříně od sání, tím jsem se vyhl zasírání sacího traktu olejovými parami při provozu na BA/LPG. Pak se to dá použít jako konstrukční podnět pro ty, jež daná problematika trápí při provozu na LPG.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: 1,4 T-Jet
no to neni pravda, to odvetravani tam takhle je kratce a probehlo az po problemech s lpg. cca 70kkm to odjezdilo v s odvetravanim do sani spis jsem mel na mysli zda to zakarbonovane punto nemelo nejaky problem s odvetravanim, opotrebovany motor / velky profuk kolem pistu a tak....
Re: 1,4 T-Jet
Jestli myslíš to Punto co jsem si půjčil tu fotku, tak to mělo prý prohozené dráty u lambda sondy, toť vysvětlení od majitele. Jinak tam popisuje anabázi, že se v tom šťoural kde kdo, najeté kilometry by měly sedět.
Mě šlo spíš o to, tady nastínit jisté možnosti příčiny vyskytujících se problémů. Proč technici relativně tápou nad tím co je příčinou, proč se to na některých autech objeví a na některých ne. Proč se dotazují, kde čerpají benzín atd. (před 14 dny jsem byl v autorizáku, nacouval do mě frajer, tak dělali klepmpířinu a také se mě ptali na motor, co tankuji atd. - říkal tomu technická anketa, prostě sběr dat.) To, že cyklus studeného startu je nastaven na hraně potvrzuje i upgrade SW. Ale to bych spíš považoval za odstranění následku než příčiny. Na Bravech se tento jev začal projevovat až po najetí 100tisíc , u Tipa je to po 10tisících. Teď myslím auta provozovaná čistě na BA, u aut s kombinací na LPG jsou tam další proměnné a to je tvoje parketa.
Mě šlo spíš o to, tady nastínit jisté možnosti příčiny vyskytujících se problémů. Proč technici relativně tápou nad tím co je příčinou, proč se to na některých autech objeví a na některých ne. Proč se dotazují, kde čerpají benzín atd. (před 14 dny jsem byl v autorizáku, nacouval do mě frajer, tak dělali klepmpířinu a také se mě ptali na motor, co tankuji atd. - říkal tomu technická anketa, prostě sběr dat.) To, že cyklus studeného startu je nastaven na hraně potvrzuje i upgrade SW. Ale to bych spíš považoval za odstranění následku než příčiny. Na Bravech se tento jev začal projevovat až po najetí 100tisíc , u Tipa je to po 10tisících. Teď myslím auta provozovaná čistě na BA, u aut s kombinací na LPG jsou tam další proměnné a to je tvoje parketa.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: 1,4 T-Jet
No to je teda dobre, clovek by cekal, ze po zkusenostech se staryma tjetama to fiat spis opravi a oni to jeste pritvrdili... smrdi to zachranovanim planety od stolu EU byrokracie
K VIF s spol mam neduveru od prirody, selsky rozum rika, ze tam toho je proste moc malo aby to mohlo mit nejaky vliv... a nemam pocit ze o neco prichazim / mam vice problemu, tim ze to nepouzivam
LPG v tjetu je adrenalin, kdybych byl obycejny uzivatel a se vsema problemama co tam byly lital do servisu, tak:
- bych to nenavidel do konce zivota a nemel bych jedine dobre slovo na palivo / auto / servis
- financni uspora by byla hodne nizka, kdovi zda by se vubec konala, zvlast po zohledneni nutnosti to porad resit.
Technicky LPG mam schvalne nastavene spatne aby nutilo ECU motoru uject s korekcema do plus hodnot (5-10% obohaceni) a diky tomu ruzne vlivy nikdy neposlou ECU do zapornych korekci - ochuzeni. Tak jak to mam ted to je ve stavu kdy se s tim pouze jezdi a tankuje, motor neskube, takze super. Ale ty prvi dva roky nez se to vychytalo byly dost strasidelny.
K VIF s spol mam neduveru od prirody, selsky rozum rika, ze tam toho je proste moc malo aby to mohlo mit nejaky vliv... a nemam pocit ze o neco prichazim / mam vice problemu, tim ze to nepouzivam
LPG v tjetu je adrenalin, kdybych byl obycejny uzivatel a se vsema problemama co tam byly lital do servisu, tak:
- bych to nenavidel do konce zivota a nemel bych jedine dobre slovo na palivo / auto / servis
- financni uspora by byla hodne nizka, kdovi zda by se vubec konala, zvlast po zohledneni nutnosti to porad resit.
Technicky LPG mam schvalne nastavene spatne aby nutilo ECU motoru uject s korekcema do plus hodnot (5-10% obohaceni) a diky tomu ruzne vlivy nikdy neposlou ECU do zapornych korekci - ochuzeni. Tak jak to mam ted to je ve stavu kdy se s tim pouze jezdi a tankuje, motor neskube, takze super. Ale ty prvi dva roky nez se to vychytalo byly dost strasidelny.
Re: 1,4 T-Jet
Ahoj. Závidel som vám čo mate nové auta Fiat Tipo. Ale za nejaké tri mesiace ho už budem mať aj ja. Práve včera som si objednal jeden fiat Tipo combi 1.4 t-jet aj pre seba. Dúfam že sa vydarí. Už len treba vydržať. Tak zatiaľ ahoj.
Re: 1,4 T-Jet
Tak už se objevil problém - najeto 12500km a cca po 10000začalo lehké poškubávání motoru při akceleraci - hlavně mezi 2-3 tis. ot..
V servise, který mám nejblíž "nic necítili", takže v úterý jedu k prodejci - snad budou "citlivější". Startování bez problému - teplý i studený.
Má někdo podobný problém?
Právě kvůli škubání motoru při zátěži jsem zavrhl Astru o které jsem uvažoval před koupí - přes 400 stránek problémů a žádné řešení, u Tipa jen pozitiva, popř. nepodstatné drobnosti.
V servise, který mám nejblíž "nic necítili", takže v úterý jedu k prodejci - snad budou "citlivější". Startování bez problému - teplý i studený.
Má někdo podobný problém?
Právě kvůli škubání motoru při zátěži jsem zavrhl Astru o které jsem uvažoval před koupí - přes 400 stránek problémů a žádné řešení, u Tipa jen pozitiva, popř. nepodstatné drobnosti.
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: 1,4 T-Jet
Plha se hlásí
Mám úplně stejný problém a servis netuší, v úterý ten krám opět vezu do servisu, tak snad už konečně na něco přijdou
Mám úplně stejný problém a servis netuší, v úterý ten krám opět vezu do servisu, tak snad už konečně na něco přijdou
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: 1,4 T-Jet
Ahoj . Tak už jsem v tom také. Dnes ráno studený start,motor šel na tři válce asi,zvuk jak Zetor,ale jen tak 5 vteřin. Pak už vše ok. Najeto mám asi 22 000 km.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: 1,4 T-Jet
Bol som s tým v servise a bolo mi povedané že je to nekvalitný benzín čo ma teda dosť naštvalo lebo som chodil len na Shell a tankoval len V-power a sem tam fuelsave .
Ale poradili mi skúsiť síce drahší ale 100oct tak som zobral 100 v-power či sa to zlepší a čuduj sa svetu dve nádrže a motor šklblo pri štarte minimálne. tak som skúsil 100Evo od slovnaftu a šklbnutie necítim ale málinko zatrasie ručičku otáčkomera ale len minimálne keby človek o probléme nevedel tak si to nevšimne.
Teraz plánujem zas dve nádrže dákej 95oct a som zvedavý čo sa stane .
Zaujímavé že to robí len cez leto.
Je ten T-jet dáky fajnový
Ale poradili mi skúsiť síce drahší ale 100oct tak som zobral 100 v-power či sa to zlepší a čuduj sa svetu dve nádrže a motor šklblo pri štarte minimálne. tak som skúsil 100Evo od slovnaftu a šklbnutie necítim ale málinko zatrasie ručičku otáčkomera ale len minimálne keby človek o probléme nevedel tak si to nevšimne.
Teraz plánujem zas dve nádrže dákej 95oct a som zvedavý čo sa stane .
Zaujímavé že to robí len cez leto.
Je ten T-jet dáky fajnový
Re: 1,4 T-Jet
Obligátní kecy techniků v každém servisu tady motor škube několika lidem a všichni natankovali špatný benzín
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: 1,4 T-Jet
Tak on ten Shell (aspoň tam, kde bývam) je sajrajt
VIF - VIF - VIF
VIF - VIF - VIF
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 1,4 T-Jet
To aj mne povedali v servise že skúste natankovať na inej pumpe. Stále som tankoval Shell v-power 95 a stále som mal problém zo štartom. Na Shellke som tankoval aj ten ich 100oktan a to bolo ešte horšie. Tak som naposledy natankoval na OMV Super95 a teraz je to tak pol na pol. Ale aj keď ten motor vynechal nieje to až také výrazné ako pred tým.
Keď to zhrniem... nemalo byt to VÔBEC robiť!!! Je to nové auto...
Keď to zhrniem... nemalo byt to VÔBEC robiť!!! Je to nové auto...
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
Re: 1,4 T-Jet
Jsou to jenom jejich výmluvy na kvalitu benzínu, nevěřím tomu, že by v celé republice byl až tak špatný benzin a ještě v létě. Pokud je ten motor tak vybíravej, tak má mít v autosalonu za oknem ceduli, tankujte jen prémiové palivo. Každému je asi jasné, že tam bude problém s bohatostí směsi po startu a to může vyřešit jen servis, přehráním mapy. Podle mě o tom v servisu vědí moc dobře, ale nemají od výrobce řešení v podobě nového softu, tak jen mlžej. Musím se pochlubit, že se mi to loni někdy v listopadu, když začalo být po ránu kolem nuly stalo taky. Nastartuju, rozjedu se a auto vůbec nechtělo táhnout, škubalo a rosvítila se kontrolka motoru. Zastavím, vypnu motor, nastartuju znova a chod uplně normální. Takhle asi tři rána za sebou a od té doby klid. Jestli se to adaptovalo na ty studený starty, nebo co nevím. Jo a tankuju kde mě napadne, hypernova, benzina, vendys, KM prona, prostě co je v okolí nejlevnější a žádný problém.
Fiat Tipo kombi 1.4, 95k
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW