1,4 T-Jet

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od little_boy »

No ja jsem to vlakno moc nesledoval, z poslednich prispevku tak nevypada :) Urcite s tim maji krome plynaru problemy i ostatni? U zanovniho auta bych ani jinde problemy nehledal, ruply svody tam nemaj urcite ;)
Reklama
 

TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

little_boy píše:Tohle je ucebnicovy priklad proc automobilky davaji ruce dal od LPG - LPG je napytel palivo, strasne u nej kolisa kvalita, nasledne LPG rozhodi adaptace ECU a nestesti je na svete.
Tohle je zjevny a bezny duvod problemu pri studenych startech obecne, neni potreba hledat priciny v specialnim tajemnem SW nebo vyrobnich tolerancich :) Akorat jak je zde videt to proste lidi nedokazi pobrat...
Problém se špatným startem tu mají i čisté benzínové verze, tak nejdřív pořádně předchozí příspěvky čti a pak piš ty příklade :lol:
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Andy350
Fiaťák
Příspěvky: 120
Registrován: 29 pro 2017, 19:01

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Andy350 »

Podla mojich znamych ktori sa venuju uprave motorov Shell je to najhorsie co mozes do toho davat. Lepsi je vraj Slovnaft a najlepsi OMV (na Slovensku). V rakusku je Shell ovela ovela lepsi. Tankujeme srackove paliva. Moj motor so 100-oktanom netrase. Ale ked natankujem 95 na Slovnafte . nie vzdy ale robi to.

Najhorsie to bolo ked som bol nuteny natankovat no Name, to bola katastrofa. Naopak tankovanie v Rakusku a Taliansku bolo pre motor ako almazia. Krasne starty bez akehokolvek zavahania.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od martin72 »

Pokud je příprava směsi pro studený start hodně na hraně (moc přesná - obohacení minimálně nezbytně nutné) , tak bude stačit najetí 5tisíc kilometrů, aby se sací kanály v hlavě pokryly tenkou vrstvou napečeného oleje. Hodně záleží na aditivech obsažených v palivu samotném. Množství těchto úsad je opravdu závislé na kvalitě paliva. Zmíněný povlak v sacích kanálech funguje jako houba. Po dojetí je motor teplý a benzín nasáklý v tomto povlaku se odpaří. Po studeném startu část paliva uvízne v sacím kanálu a nedostane se do válce a směs se chová jako chudší než bylo zamýšleno. U motoru, který je čistý tento problém mít nebude.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
Robino65
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 11 čer 2017, 21:34
Bydliště: Martin

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Robino65 »

To s tým Rakúskom mi pripomína Cuky-Luky :-)
Shell na Slovensku je smrrrrrť, najlepší je Rákusku, né? :-)
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

Dnes ráno auto odvozeno do servisu s tím že jsou špatné studené starty a cukání mezi 2 a 3 tis ot.
Tak uvidím kdy to bude hotové.
Dostal sem nahradni auto Fiat 500L
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Ján
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 03 kvě 2018, 08:38
Bydliště: Zlaté Moravce

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Ján »

Ahoj. Auto ešte nemáš hotové?
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

Dnes konečně auto opraveno, software je nyní aktuální co výrobce dodává, a dle diagnostiky byl špatný nějaký snímač tlaku nebo tak nějak podobně, byl vyměněn a zatím to vypadá že už konečně bude vše OK, uvidíme ráno při startování.
Byla provedena kontrola svíček a celkového zapalování, proveden test komprese (byl mi ukázan její výsledek) vše v pořádku.
Tak doufám že teď už budu spokojeně jezdit
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od martin72 »

To vypadá na klasiku - MAPsenzor. Většinou začne kecat až po 100tisicich.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
jojo007
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 15 říj 2010, 12:24
Bydliště: Nitra

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od jojo007 »

TipoLPG píše:Dnes konečně auto opraveno, software je nyní aktuální co výrobce dodává, a dle diagnostiky byl špatný nějaký snímač tlaku nebo tak nějak podobně, byl vyměněn a zatím to vypadá že už konečně bude vše OK, uvidíme ráno při startování.
Byla provedena kontrola svíček a celkového zapalování, proveden test komprese (byl mi ukázan její výsledek) vše v pořádku.
Tak doufám že teď už budu spokojeně jezdit
Aj po oprave pri studených štartoch Ti idú otáčky na cca 1500 a po minúte klesajú? Ja som do servisu objednaný na 31.7. tak uvidím čo mi s tým porobia...
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od TipoLPG »

Po opravě sem studený start ještě neměl, až ráno.
Dělalo mi to, že hned po startu šel motor jako na 3 válce a celé auto se trepalo, už sem to tu v předchozích příspěvcich psal co mi to dělá, teď doufám že to dělat už nebude
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od martin72 »

T-jet po studeném startu jde u eura4 na 1300ot/min. Tyto otáčky si drží při venkovní teplotě cca 24°C do minuty, pak otáčky klesají zhruba po skocích 200ot/min. Na 750ot/min je během následných 20s max. Tento průběh je úplně normální a já teda odjíždím hned po nastartování. Předpokládám, že zdejší uživatelé znají princip spalovacího motoru a jeho příslušenství, tak že tu netřeba rozepisovat, proč i v teplém počasí drží motor po startu vyšší otáčky.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
jojo007
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 15 říj 2010, 12:24
Bydliště: Nitra

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od jojo007 »

martin72 píše:T-jet po studeném startu jde u eura4 na 1300ot/min. Tyto otáčky si drží při venkovní teplotě cca 24°C do minuty, pak otáčky klesají zhruba po skocích 200ot/min. Na 750ot/min je během následných 20s max. Tento průběh je úplně normální a já teda odjíždím hned po nastartování. Předpokládám, že zdejší uživatelé znají princip spalovacího motoru a jeho příslušenství, tak že tu netřeba rozepisovat, proč i v teplém počasí drží motor po startu vyšší otáčky.
Tak keď si to takto pekne rozpísal povedz mi prečo toto nerobí Chevrolet Aveo? Tiež je to Euro 4... Toto auto máme doma a keď naštartujem studený motor otáčky stúpnu na 1100 a po nejakých 3 sek. klesnú pri tej teplote čo spomínaš. Zato sa čudujem prečo to tak robí na T-jet...
Fiat Tipo hatchback 1.4 T-Jet 2017
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od martin72 »

Nastavení zahřívací sekvence může mít každý výrobce jinak a i každý motor. Je pravda, že při venkovní teplotě 20°C+ by mohly být otáčky z pohledu motoru nižší, ale zde se preferuje rychlé zahřátí katalizatoru , aby byl funkční. Proč si chevy vystačí s nižšími otáčkami a ještě po kratší dobu, to netuším. Každopádně po proceduře co provede t-jet cca do 90s po startu, tak už pak jede bez obohacení směsi. Co si pamatuji z dob kdy měly auta ještě sytiče, tak existovaly dva způsoby jejich nastavení, v obou případech byla směs obohacena, ale jeden měl nižší otáčky motoru a pracoval s bohatší směsí než druhý, který používal vyšší otáčky a chudší směs oproti prvnímu. Mě režim u t-jet nepřekvapil, jelikož se obdobně chovala Marea i Punto. Pokud by šly otáčky nad 1500 , tak bych se o to asi začal zajímat. Zase by ale záleželo na vnější teplotě.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Martin.nz
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 18 srp 2017, 19:06
Bydliště: Zákupy

Re: 1,4 T-Jet

Příspěvek od Martin.nz »

Taky souhlasím s tím, že každý výrobce si provozní vlastnosti nastaví sám. Ty otáčky bych vůbec neřešil, co by mi vadilo je ten nepravidelný chod a klepání po startu. Chtělo by to víc odpovědí od lidí co mají tento typ motoru v Tipu.
Fiat Tipo kombi 1.4, 95k
Peugeot 406 break 2.0i, 97kW
Volkswagen Santana 1.6, 63kW
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“