Zdravím
Mám dotaz ohledně mého Fiata. V poslední době se mi stavá, že jak je teplota pod nulou a po bezproblémovém nastartování kdy mám otáčky kolem 1200 ot/m mi začnou otáčky různě kolísat. Vždy stačí pouze prošlápnout plyn a motor jde bez problému. Nicméně s klesající teplotou se problém zhoršuje kdy otáčky motoru tak kolísají až motor chcípne a povede se až na druhé či další nastartování. Osobně si myslím, že problém bude ve snímači teploty na chladící kapalinu.
Pro upřesnění dostává pouze Vervu 100, motor je po dekorbanizaci a po čištění palivové soustavy. Svíčky měněny za nové iridiové podle udání od výrobce. Najeto 98000 km. Jěště pro doplnění když je nad nulou nebo do -3 žádný problém se startem nenastane.
Předem děkuju za odpověď
Fiat Bravo 1.4 multiair problém se studeným startem
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Fiat Bravo 1.4 multiair problém se studeným startem
Ahoj...Aj mne sa to stalo..Zoparkrat co vlastnim auto.Mam ho od nova..Otacky zacli lietat ale tak na 2 az 3 sekundy a potom pohodka...Uz mam 80 t km...Pri velkych mrazoch mi to nikdy nespravilo...Skor ked bolo trocha pod nulou a vlhko...Ale uz som to dlho nespozoroval....Olej menim kazdy rok,filter vzduchovy,sviecky co dva roky...A to dam rocne tak do 10 t km a aj to nie..)))..Inak si spokojny s multiairom T?Nevies co tam mame za prevodovku,m32??Uz si v nej menil olej_
Re: Fiat Bravo 1.4 multiair problém se studeným startem
Mě to dělalo něco podobného, až na to že to teda nechcíplo. Chovalo se to v první chvíli tak, že otáčky ihned po startu nejprve měly tendenci ke chcípnutí, ale vzápětí vyskočily ke dvoum tisícům a následně , když už si to srovnalo data, tak se ustálily na 1200 ot/min. Celé to proběhlo během 30s a nikterak jsem do toho nezasahoval. Nejčastěji se to objevilo, když došlo k výrazné změně počasí od poslední jízdy (jezdím každý den). Startuji ihned po zastrčení a otočení klíčků. Kolega co má koncern, by to svoje ani nenastartoval. Ten poctivě čeká, až se všechno možné načte a proběhnou všechny kontroly, jinak z toho po nastartování má vánoční stromeček. Zkoušel jsem jeho metodu a při té to nikdy neudělalo. Potom jsem měnil MAP senzor, už trochu kecal. Od té doby mi to udělalo asi 2x během 10 tisíc a startuji hned.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Fiat Bravo 1.4 multiair problém se studeným startem
mám to více méně stejné jako martin72
najeto cca 46k ...
najeto cca 46k ...
Re: Fiat Bravo 1.4 multiair problém se studeným startem
Tak se problém začel stupňovat, že po ohřátí šel motor při volnoběhu na 3 válce a pak už celou dobu. Při kontrole svíček byla na 3. válci mokrá. Vyměnil jsem svíčku a proházel cívky a po ujetí cca 10 kilometrů opět jízda na 3 válce a mokrá opět svíčka na 3 válci. Další problém byl, že při startování měl z počátku startér co dělat otočit s motorem jak kdyby byla vybitá baterie.(nicméně byla nabitá)Tak jsem pátral a našel na fóru alfistů, že to bude nejspíš problém s multiairem a nový pro představu v ČR 25000 a z Anglie za 15000.
Naposledy upravil(a) Tomas30 dne 06 bře 2018, 11:22, celkem upraveno 1 x.
Re: Fiat Bravo 1.4 multiair problém se studeným startem
Tak mi to nedalo a pustil jsem se do rozborky. Pro shrnutí celý problém spočival ve volném uložení pouzdra ve kterém chodí pístek, který přes tlak oleje otevírá sací ventili. Jak je vidět ve videu
https://youtu.be/MEn72TvOcK8" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže na 3 válci vyšroubované z půlky závitu a na 1. a 4. stačilo lehce odšroubovat jen na 2. válci bylo utaženo tak, že nešlo povolit. Celý multiair jsem vyčistil a pouzdro pístku přilepil lepidlem na šrouby aby se celá situace nemohla opakovat. Po opětovném složení a natlakování multiairu došlo k ustálení otáček a bez problémové jízdě. Problém při startování spočíval v nenatlakovaném multiairu a tím špatnému časování sacích ventilů. Zkoušel jsem studené starty a nyní bez problému. Jak jsem v úvodu popisoval problém jakoby od startéru nebo vybité baterie, tak problém spočíval v zavřených sacích ventilech. Přestalo mi cinkat v motoru, kterému jsem v počátku nedával nějakou vážnost. Takzě jestli máte nějaké podobné příznaky a chcete ušetřit tak doporučuju rozdělat a zkontolovat(i preventivně jelikož jak jsem pátral je to dost častý jev multiairu, který je už od výroby s touhle nedodělávkou) Jen pro info když jsem volal do Fiatu bylo mi řečeno, že to je klasika a žádný repas nedělají a je to na výměnu. Prý by je to samotné zajmalo jestli se mi to povede. Nyní ještě vyměním olej za selenii 5w40 abarth po tom když jsem viděl jak to je celý černý a zkusím po zkušenostech švagra Prolong.
Sorry za sloh
https://youtu.be/MEn72TvOcK8" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže na 3 válci vyšroubované z půlky závitu a na 1. a 4. stačilo lehce odšroubovat jen na 2. válci bylo utaženo tak, že nešlo povolit. Celý multiair jsem vyčistil a pouzdro pístku přilepil lepidlem na šrouby aby se celá situace nemohla opakovat. Po opětovném složení a natlakování multiairu došlo k ustálení otáček a bez problémové jízdě. Problém při startování spočíval v nenatlakovaném multiairu a tím špatnému časování sacích ventilů. Zkoušel jsem studené starty a nyní bez problému. Jak jsem v úvodu popisoval problém jakoby od startéru nebo vybité baterie, tak problém spočíval v zavřených sacích ventilech. Přestalo mi cinkat v motoru, kterému jsem v počátku nedával nějakou vážnost. Takzě jestli máte nějaké podobné příznaky a chcete ušetřit tak doporučuju rozdělat a zkontolovat(i preventivně jelikož jak jsem pátral je to dost častý jev multiairu, který je už od výroby s touhle nedodělávkou) Jen pro info když jsem volal do Fiatu bylo mi řečeno, že to je klasika a žádný repas nedělají a je to na výměnu. Prý by je to samotné zajmalo jestli se mi to povede. Nyní ještě vyměním olej za selenii 5w40 abarth po tom když jsem viděl jak to je celý černý a zkusím po zkušenostech švagra Prolong.
Sorry za sloh
Re: Fiat Bravo 1.4 multiair problém se studeným startem
Maciak87 píše:Ahoj...Aj mne sa to stalo..Zoparkrat co vlastnim auto.Mam ho od nova..Otacky zacli lietat ale tak na 2 az 3 sekundy a potom pohodka...Uz mam 80 t km...Pri velkych mrazoch mi to nikdy nespravilo...Skor ked bolo trocha pod nulou a vlhko...Ale uz som to dlho nespozoroval....Olej menim kazdy rok,filter vzduchovy,sviecky co dva roky...A to dam rocne tak do 10 t km a aj to nie..)))..Inak si spokojny s multiairom T?Nevies co tam mame za prevodovku,m32??Uz si v nej menil olej_
Převodovku nevím jakou máme a olej jsem včera kupoval a chystám se vyměnit. Jinak jsem s multiairem spokojený. Sice ho mám relativně krátce, ale zatím není nic co by se mi na projevu motoru nelíbilo.
Re: Fiat Bravo 1.4 multiair problém se studeným startem
Přidávám odkaz odkud jsem čerpal čísla dílů podle vin karoserie.
https://catalogs-parts.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
Někomu by se mohlo hodit.
https://catalogs-parts.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
Někomu by se mohlo hodit.
Re: Fiat Bravo 1.4 multiair problém se studeným startem
Tomas 30 a ty si odkial?Ci by si sa na to preventivne nepozrel....Nemas nejake foto ako si to robil?By som sa asi bal do toho sparat....