Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
...pak je tu ta možnost s tím odborným servisem. Mě to jen napadlo, když píše o poloze OFF
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
- Reklama
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
paní se nám neozývá,asi se uvařila....
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
tak já jsem dal karton před celý chladič (v podstatě je odkryt jen asi 1cm na každé straně aktivní plochy), přehřátí se nebojím, díky chladiči klima je tam i tak dost prostoru pro nasátí vzduchu (vyzkoušeno). Topení se podstatně zlepšilo a na teploměru jsem se dostal až na čtyři dílky (víc to nevylezlo ani po 150km ani po stání v koloně ve městě, při teplotách okolo 0až +3°C). Obvykle tam byl jeden až dva (přičemž jeden je tam vždycky), jen jednou jedinkrát se mi (ikdyž jen na chvíli) podařilo tam dostat tři dílky (v létě docela vedro do kopce + nějaká chyba jednotky (nejelo, nešlo přes 3.000ot, zvedla spotřeba), která se však již nikdy neopakovala-díky Bohu). Termostat jsem (po několika hodinách) dostal ven (byl zavřený docela i těsně, čili v pořádku). Při testování ve vodě jsem zjistil, že se otevírá už asi při 45-50°C, což mi přijde dost brzo. Při těch 80°C (což bývá u nafťáků provozní teplota) už je otevřen skoro naplno (asi -1mm oproti 100°C, teplejší vodu neudělám....), což se mi taky moc nezdá. Po těchto mých měřeních už se však úplně nezavřel, netuším proč, na nic jsem nepřišel. Podle ePERu stojí asi 4000,-, takže ho rozhodně měnit nebudu, vždyť je to jen hrouda chliníku pár plastových náhubků a kus mosazi (vlastní termostat). A ani fakt, že mi upadl a ulomil se mi plastový náhubek (pro propojení hadic od topení) na mém postoji moc nezmění. Ten plast jsem polátal a přilepil, sice trochu kape, ale těch pár kapek.....
Čili závěrem karton před chladič rozhodně doporučuji, přehřátí v žádném případě nehrozí!, topení se zlepší obrovsky. Nevím zatím jestli bude topení dostatečné při velkýcg mrazech, ale druhou stranu, v našich končinách zase tak běžné nejsou ...
Čili závěrem karton před chladič rozhodně doporučuji, přehřátí v žádném případě nehrozí!, topení se zlepší obrovsky. Nevím zatím jestli bude topení dostatečné při velkýcg mrazech, ale druhou stranu, v našich končinách zase tak běžné nejsou ...
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Tak zkušenost po zimě je výborná. Topení výborné (resp. odpovídající velikosti auta, typu motoru, stylu jízdy apod.). Žádné uvaření se nekoná (a to připomínám, že mám v podstatě zadeklovaný celý chladič!) nikdy mi nevylezl teploměr na více než čtyři dílky (při kterých se ventilátor nepustí ani na 1.kvalt) a to ani teď když bylo jasno +10°C, kdy už se skoro netopí. Navíc vyjiždím vždy z garáže, kde neklesá teplota pod nulu.
Takže rozhodně doporučuji
Nechápu proč citujete svůj vlastní předchozí příspěvek. Příště prosím bez citace.
Takže rozhodně doporučuji
Nechápu proč citujete svůj vlastní předchozí příspěvek. Příště prosím bez citace.
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Tak termostat jsem nakonec "vyměnil". Díky za radu "termosat do hadice na Renaulta"
Dohromady mě stál 253Kč (142Kč termostat a 111Kč širší hadice, do původní se mi ho narvat nepodařilo ) a trochu práce, a tradá. na provozní 4dílky (dle diagnostiky asi 80-85°C) se dostane relativně brzo. Topení dostatečné (proti tomu, co to bylo supr). Chladič jsem nechal i nadále komplet zadeklován, ale ani to není moc potřeba je v podstatě studený. Veškeré odpadní teplo z motoru odebere topení.
Dost mi to připomíná Wartbourga. Topil dost podobně. V autě sice bylo teplo, ale žádná sauna, a chladič v podstatě studený. Více tepla prostě motor nevyrobí...
Dohromady mě stál 253Kč (142Kč termostat a 111Kč širší hadice, do původní se mi ho narvat nepodařilo ) a trochu práce, a tradá. na provozní 4dílky (dle diagnostiky asi 80-85°C) se dostane relativně brzo. Topení dostatečné (proti tomu, co to bylo supr). Chladič jsem nechal i nadále komplet zadeklován, ale ani to není moc potřeba je v podstatě studený. Veškeré odpadní teplo z motoru odebere topení.
Dost mi to připomíná Wartbourga. Topil dost podobně. V autě sice bylo teplo, ale žádná sauna, a chladič v podstatě studený. Více tepla prostě motor nevyrobí...
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Viktos123 píše:Ohřát tak velké auto je problém(velký vnitřek ,velká okna).Ale nemůžu souhlasit ,že se nedá uvařit.Ventilátor je pouze pomocný chlazení.Zadeklování chladiče kartonem pomůže při krátkých cestách,ale vzhledem k tomu,že multa nemá teploměr je velké riziko!!!Z vlastní zkušenosti vím o čem mluvím.Při přehřátí a natlakování vody povolí nejprve spoje hadic,pak chladič nebo radiátor topení a když toto všechno vydrží tak to odnese tesnení pod hlavou(jak už nekdo psal) a to je drahá záležitost.
Ani s dokonale zadeklovaným chladičem uvaření nehrozí. Minulý týden jsem jel s rodinou na velký výlet (cca 2x200km) a ani při 17°C (samozřejmě bez topení) nic takového nehrozí. Teploměr se sice vyšplhal až na 6 dílků a po Praze se tam vlastně udržel až do zastavení po celou dobu, takže občas běžel větrák (jen na 1.kvalt, na druhý vůbec nedošlo). Samozřejmě s klidnou jízdou (samozřejmě naftou), s plynem na podlaze by to asi bylo něco jiného.
Takže strašení typu uvaříte, roztrháte hadice, zničite hlavu apod. jsou opravdu velmi přehananá!!!
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Tak letos jsem papírový dekl před chladičem vůbec nevyndaval a jezdím s ním celý rok a v pohoděhrabeTom píše:Viktos123 píše:Ohřát tak velké auto je problém(velký vnitřek ,velká okna).Ale nemůžu souhlasit ,že se nedá uvařit.Ventilátor je pouze pomocný chlazení.Zadeklování chladiče kartonem pomůže při krátkých cestách,ale vzhledem k tomu,že multa nemá teploměr je velké riziko!!!Z vlastní zkušenosti vím o čem mluvím.Při přehřátí a natlakování vody povolí nejprve spoje hadic,pak chladič nebo radiátor topení a když toto všechno vydrží tak to odnese tesnení pod hlavou(jak už nekdo psal) a to je drahá záležitost.
Ani s dokonale zadeklovaným chladičem uvaření nehrozí. Minulý týden jsem jel s rodinou na velký výlet (cca 2x200km) a ani při 17°C (samozřejmě bez topení) nic takového nehrozí. Teploměr se sice vyšplhal až na 6 dílků a po Praze se tam vlastně udržel až do zastavení po celou dobu, takže občas běžel větrák (jen na 1.kvalt, na druhý vůbec nedošlo). Samozřejmě s klidnou jízdou (samozřejmě naftou), s plynem na podlaze by to asi bylo něco jiného.
Takže strašení typu uvaříte, roztrháte hadice, zničite hlavu apod. jsou opravdu velmi přehananá!!!
Je pravda, že kvůli rozbité klimě jsem nevyjel při více než 22°C (nejvíce bylo za jízdy 25°C). V zimě, když bylo venku -13°C až -19°C (v garáži, ze které jsem vyjížděl +7°C) jsem si potvrdil, že zbytkové teplo z motoru je tak strašně malé, že se motor uchladí jen vzduchem. Topení jsem pustil, jen na chvilku, když mi omrzalo čelní sklo. A teploměr nevylezl na více než 3 čárky (většinou jen dvě). Chladič samozřejmě nepoužit - termostat to do něj vůbec nepustil Takže kryt pod motorem se jeví jako velká nutnost....
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Medzičasom som nahodil OBD2 modul, Torque Pro nech viem, na čom som.
Prv to aj pri takýchto teplotách držalo dva dieliky, hore kopcom tri a aj v lete sa nevedelo dostať na štyri. Pred troma dňami som pokusne do chladiacej kvapaliny prilial jedeo aditívum. Zo dňa na deň sa zvyšovala dosiahnutá teplota. Včera večer som zadekloval chladič - viď obrázok (No mal som aj minulú zimu až do hodne plusových teplôt)
Dnes vonku +10 a až na 6 dielikov.
Ani v lete Torque neukázalo viac, než 65°C no dnes na chvíľku po strmom kopci a následnom zastavení na chvíľku 104 - v zápätí to ventilátor stiahol na 95 (počul som ho prvý krát za 10 mesiacov čo mám Mulinku). Ani pri párminútovom zjazde z kopca teplota neklesla pod 79-80°C - PARÁDA!
Možno sa teším predčasne, uvidíme ďalšie dni.
Prv to aj pri takýchto teplotách držalo dva dieliky, hore kopcom tri a aj v lete sa nevedelo dostať na štyri. Pred troma dňami som pokusne do chladiacej kvapaliny prilial jedeo aditívum. Zo dňa na deň sa zvyšovala dosiahnutá teplota. Včera večer som zadekloval chladič - viď obrázok (No mal som aj minulú zimu až do hodne plusových teplôt)
Dnes vonku +10 a až na 6 dielikov.
Ani v lete Torque neukázalo viac, než 65°C no dnes na chvíľku po strmom kopci a následnom zastavení na chvíľku 104 - v zápätí to ventilátor stiahol na 95 (počul som ho prvý krát za 10 mesiacov čo mám Mulinku). Ani pri párminútovom zjazde z kopca teplota neklesla pod 79-80°C - PARÁDA!
Možno sa teším predčasne, uvidíme ďalšie dni.
- Přílohy
-
- Chladič.jpg (133.45 KiB) Zobrazeno 9268 x
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
A co spíše vyměnit termostat?
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Pokiaľ bude držať aj z kopca tých 75-80 aj pri nižšej teplote fakt nevidím dôvod dať zaň 80 eur.
Potom by som už skôr pridal ten renaulťácky do hadice
Osobne si myslím, že
pridiera(l) a to aditívum ho uvoľní (alebo aj nie). Uvidím
Potom by som už skôr pridal ten renaulťácky do hadice
Osobne si myslím, že
pridiera(l) a to aditívum ho uvoľní (alebo aj nie). Uvidím
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Netopí ? Zadeklovat chladič. Funguje !!!
Uvolní??? Zůstal zaseknutý v otevřený poloze, tady pomůže už jen jeho výměna.
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018