Fiat Tipo 2016
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 01 srp 2017, 17:00
Re: Fiat Tipo 2016
Mám kombík 1,4 70 kW, najeto cca 12 tisíc a za mě spokojenost, motor klidná atmosféra, není to trhač asfaltu, ale to od auta ani nepotrebuju, je to tichý, výkon nijak nepostrádám a spotřeba při jízdě po městě 6,5 až 6,8 l\100km, cesta na dovcu s naloženým autem a klimatizací, vcelku svižnější jízda 5,6 l /100km. Záleží na tom, co kdo od auta chce, pro mě je Tipo naprosto dostačující a rozhodně z něj nemám dojem, že je to nějaký low - cost, záleží mi na spolehlivosti a jízdní vlastnosti jsou pro mě taky vyhovující. Toť moje zkušenost, byť zatím krátká s Tipem....
- Reklama
Re: Fiat Tipo 2016
To "Martin72"
Díky za spoustu zajímavých informací, netušil jsem, že tu rozpoutám takovou diskusi (i na Opel fóru), ale to je dobře, od toho fóra jsou.
Votičák byl nejlepší se Sierrou - 90 nebo 140 na 4. nebo na 5. s vozíkem nebo bez, to auto prostě jelo(2.0i DOHC-120 plnokrevných), povinné ručení tenkrát jako za Š120 a spotřeba kolem 7-7,5
Díky za spoustu zajímavých informací, netušil jsem, že tu rozpoutám takovou diskusi (i na Opel fóru), ale to je dobře, od toho fóra jsou.
Votičák byl nejlepší se Sierrou - 90 nebo 140 na 4. nebo na 5. s vozíkem nebo bez, to auto prostě jelo(2.0i DOHC-120 plnokrevných), povinné ručení tenkrát jako za Š120 a spotřeba kolem 7-7,5
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: Fiat Tipo 2016
Jedná se mi o porovnání stejné motorizace (1,4 turbo opel x fiat). 1,4 atm mám ve 3dv./6kvalt - ten je na kombík málo (často jezdím s vozíkem a dost naloženým)
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: Fiat Tipo 2016
Na opláckém foru je veselo, sleduji to. Nemám ve zvyku psát stylem tohle je super a tohle stojí za starou bačkoru, pokud k tomu není vážný důvod. Proto nebudu hanět opel, nezaslouží si to, ale je pravda, že jsou věci u kterých bystřím , bohužel i jednu takovou opel má. I u toho koncernu se nakonec vědělo, za co může řetěz a za co napínák a jaké je řešení i když ne 100%, ale tady v tom případě je 300 stran a žádný závěr. A hláška typu, že změnili olej to nezachrání, ostatně si nemyslím, že to tím bylo a že je vše odstraněno se teprve uvidí. To si můžeme říci , až ty motory budou mít přes 100t. km za sebou. Hlavně mě udivuje, že někdo, kdo jde radit ani netuší co si koupil. A utěšovat se stylem, že jde o nešvar přímovstřikovaných motorů a že konkurence je na tom stejně, to je u mě klasická ukázka sebeklamu. Pokud chceš dělníka, tak T-jet do takové kategorie spadá a to jak konstrukcí, tak výkonovým průběhem, ten lineární tah je při jízdě s vozíkem lepší. Na druhou stranu nemůžeš počítat s funkcemi typu , že ti bude auto posílat SMS , že potřebuje nafoukat kola atd. (to uchvátilo mého tchána, že si s ním auto píše a že v případě havárky mu zavolá pomoc). Je mu 73 let, ale je ještě čiperný.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Fiat Tipo 2016
Někteří lidé tu umí hezky spisovně psát.
Jen se zeptám, jak je to s tou opláckou převodovkou ve fiatu, co tam bylo špatně?
Jen se zeptám, jak je to s tou opláckou převodovkou ve fiatu, co tam bylo špatně?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Fiat Tipo 2016
Njn, píši a pracuji zároveň, tak ta čeština podle toho vypadá. Velká písmenka ke mě ještě nedorazila, možná že i nějaké to i/y.
Pověstná převodovka M32 a její mutace. Příčin bylo hned několik. Špatně nastavené přepětí ložisek, nekvalitní ložiska (jsou fotky, kdy se kroužek ložiska při stahování zdeformoval), nevhodný olej (specifikace), malé (špatné) množství oleje, podcenění velikosti skříně versus výkon motoru (malá 1,9l oleje , velká 2,4l), nebyl předepsán žádný cyklus výměny oleje (momentálně doporučeno po 60t. km). Poruchy se sice objevily i u produkce Fiatu včetně ostatních jeho automobilek , ale zdaleka ne v takové míře jako u Oplu. Fiat si převodovky údajně montoval sám, použil správné oleje (Opel posléze převzal mazací plán) a olej měnili po 80t. km (pokud to chodilo do autorizovaného servisu). Vhodněji volili velikost skříně versus motor. Je to hodně zjednodušené, pokud tě to zajímá hlouběji, tak písni SZ.
to: Hans55
Votičák jsem s Bravem ještě nejel, ale jezdím pravidelně Praha - Dobříš. Na Cukrák (je tam předepsáno 80km/h) jedu na 6°, motor točí cca 2000ot./min a při plném zatížení se okamžitá spotřeba pohybuje od 10-12l/100km. Výkonová rezerva je tam minimálně na karavan.
Pověstná převodovka M32 a její mutace. Příčin bylo hned několik. Špatně nastavené přepětí ložisek, nekvalitní ložiska (jsou fotky, kdy se kroužek ložiska při stahování zdeformoval), nevhodný olej (specifikace), malé (špatné) množství oleje, podcenění velikosti skříně versus výkon motoru (malá 1,9l oleje , velká 2,4l), nebyl předepsán žádný cyklus výměny oleje (momentálně doporučeno po 60t. km). Poruchy se sice objevily i u produkce Fiatu včetně ostatních jeho automobilek , ale zdaleka ne v takové míře jako u Oplu. Fiat si převodovky údajně montoval sám, použil správné oleje (Opel posléze převzal mazací plán) a olej měnili po 80t. km (pokud to chodilo do autorizovaného servisu). Vhodněji volili velikost skříně versus motor. Je to hodně zjednodušené, pokud tě to zajímá hlouběji, tak písni SZ.
to: Hans55
Votičák jsem s Bravem ještě nejel, ale jezdím pravidelně Praha - Dobříš. Na Cukrák (je tam předepsáno 80km/h) jedu na 6°, motor točí cca 2000ot./min a při plném zatížení se okamžitá spotřeba pohybuje od 10-12l/100km. Výkonová rezerva je tam minimálně na karavan.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Fiat Tipo 2016
hans55: k těm problémům asi tak, že Tipo je ještě dost mladé auto a i když je sestavené podle starých a osvědčených konstrukcí, tak jak dobře sestavené je, se bude ukazovat min. rok, dva kdy budou vyplouvat případné nedostatky. To je ostatně vždy u každého nového modelu, jedno jaká značka. Já osobně jsem do toho s tím šel a je to jen o tom jak se bude k případným problémům stavět dealer popř. importér. Nějaké problémy už tu na fóru zazněly, stačí jen letmo pročíst, zas tak moc toho tu zatím není. Já zatím registruju závadu na radaru(brake control,adaptivní tempomat) a nejsem sám, pak mi něco rachtá ve dveřích při přejíždění nerovností, při stáhnutí okénka( stačí kousek) to přestane, takže asi něco uvolněného nebo prasklého.
K motoru už toho tady je docela dost. Já jsem docela překvapený že třeba zvolili T-Jet a né MultiAir kterým jak se mi zdálo T-Jety nahrazují viz. třeba AR, Lancia, ale nelituju vzhledem k tomu že MultiAir má prý jinou (složitější) hlavu, což jsou do budoucna možné nemalé náklady. T-Jet je ověřený motor a pokud na něm při montáži Turek nic nepos...l, tak by měl být ok a jak už tu taky bylo napsánu, musí se o něj člověk starat a vědět jak s ním zacházet.
K motoru už toho tady je docela dost. Já jsem docela překvapený že třeba zvolili T-Jet a né MultiAir kterým jak se mi zdálo T-Jety nahrazují viz. třeba AR, Lancia, ale nelituju vzhledem k tomu že MultiAir má prý jinou (složitější) hlavu, což jsou do budoucna možné nemalé náklady. T-Jet je ověřený motor a pokud na něm při montáži Turek nic nepos...l, tak by měl být ok a jak už tu taky bylo napsánu, musí se o něj člověk starat a vědět jak s ním zacházet.
Fiat Tipo2 HB 1.4 T-jet 88kw Lounge
ex.Fiat Croma 2010 1.9 JTD 110kw
ex. Fiat Bravo2 1.4 16v 66 kw
ex.Fiat Croma 2010 1.9 JTD 110kw
ex. Fiat Bravo2 1.4 16v 66 kw
Re: Fiat Tipo 2016
Tu M32 mám v Cromě a už od nejakých 130 tis ložiska hučela, letos výměna myslím 2 nebo 3 v 195 tis a je klid, u 88 kw verze problémy prý nebývají ale ta 110 kw verze je dost poruchová...hlavně díky tomu že motoru nadělili větší výkon a krouťák ale nějak pozapomněli k tomu doupravit převodovku aby ty Nm zvládla, a taky jsem tam měl méně oleje než tam má být. Přiznám se že ani nevím co je v Tipu za šaltrbednu ale nepřekvapilo by mě kdyby zase nějaká verze M32. Jestli se nepletu tak do Brava jí dávali.
Fiat Tipo2 HB 1.4 T-jet 88kw Lounge
ex.Fiat Croma 2010 1.9 JTD 110kw
ex. Fiat Bravo2 1.4 16v 66 kw
ex.Fiat Croma 2010 1.9 JTD 110kw
ex. Fiat Bravo2 1.4 16v 66 kw
Re: Fiat Tipo 2016
Do Brava dávali M32 do roku 2010. Od roku 2011 má jiné označení , ale jde o modernizovanou verzi, která má zvětšená vnější ložiska. Ty ložiska jsou tři. Do Tipa se dává ta modernizovaná verze. Pokud se stala chyba při montáži, tak šla kukat od 50 tisíc. Ostatní závady měl na svědomí olej a to jak neměněný , tak to že ho bylo málo. Co se týká ložisek, která měla měkké kroužky, tak to je druh výrobní technologie. Ložiskové dráhy jsou indukčně vykalený správně, zbytek je měkčí. Tato ložiska v kombinaci s přežitým olejem nebo nízkou hladinou šla rychle do kopru. S touto technologií výroby ložisek přišlo SKF. Ne všichni výrobci jí používají. Tudíž, když byla správně sesazena, a dostala správné množství správného oleje, tak byla v pohodě i M32.
Rozdíl mezi T-jet a Multiair je konstrukčně v hlavě. T-jet má klasicky koncipovanou hlavu jako mělo punto před dvaceti roky, Multiair má jednu vačku, která klasickým způsobem pohání výfukové ventily a přes vahadla olejové pumpy pro selenoidové ventily, které přepouští tlak na ovládací mechanismus sacích ventilů. Tento systém je závislý na kvalitě oleje, ale poskytuje možnost nekonečných průběhů otvíracího schematu sacího ventilu. A protože je v jednoduchosti krása, tak T-jet je z hlediska životnosti a spolehlivosti jasná volba, hlavně je výrobně jednodušší , tudíž levnější. I pro závodní účely se ladí T-jet a ne Multiair.
Rozdíl mezi T-jet a Multiair je konstrukčně v hlavě. T-jet má klasicky koncipovanou hlavu jako mělo punto před dvaceti roky, Multiair má jednu vačku, která klasickým způsobem pohání výfukové ventily a přes vahadla olejové pumpy pro selenoidové ventily, které přepouští tlak na ovládací mechanismus sacích ventilů. Tento systém je závislý na kvalitě oleje, ale poskytuje možnost nekonečných průběhů otvíracího schematu sacího ventilu. A protože je v jednoduchosti krása, tak T-jet je z hlediska životnosti a spolehlivosti jasná volba, hlavně je výrobně jednodušší , tudíž levnější. I pro závodní účely se ladí T-jet a ne Multiair.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Fiat Tipo 2016
martin72: Tak to je vyčerpávající reakce díky, zase jsem o něco chytřejší u té převodovky se mi občas stává že při přeřazování je slyšet kovové klapnutí....u auta s vypnutým motorem je to normální že to cvaká když člověk šaltruje ale u jedoucího auta.....budu to sledovat a zkusím to nadhodit v servise až pojedu na garanční servis.
Fiat Tipo2 HB 1.4 T-jet 88kw Lounge
ex.Fiat Croma 2010 1.9 JTD 110kw
ex. Fiat Bravo2 1.4 16v 66 kw
ex.Fiat Croma 2010 1.9 JTD 110kw
ex. Fiat Bravo2 1.4 16v 66 kw
Re: Fiat Tipo 2016
Převodovka???
Stilo 1,6/77kW má motor opel (astra H), ale převodovka je nějaký atyp - 1,6/76kW je motor fiat a převodovka taky fiat. U prvního stila 77kW se mi převodovka za jízdy roztrhla a sháněl jsem ji 1,5 roku po celé Evropě (CZ, SK, A, D, I, PL), všude měli jen pro fiat 76kW, pak šel fiat na díly do světa. Tento bude mít 190tisíc (dovoz D, najeto 100tis) a bez problémů.
Stilo 1,6/77kW má motor opel (astra H), ale převodovka je nějaký atyp - 1,6/76kW je motor fiat a převodovka taky fiat. U prvního stila 77kW se mi převodovka za jízdy roztrhla a sháněl jsem ji 1,5 roku po celé Evropě (CZ, SK, A, D, I, PL), všude měli jen pro fiat 76kW, pak šel fiat na díly do světa. Tento bude mít 190tisíc (dovoz D, najeto 100tis) a bez problémů.
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: Fiat Tipo 2016
Když se řadí, tak to musí vždycky klapnout, to cvaknutí je zvuk aretačního mechanismu , co pak drží zařazenou rychlost. Na to nemá vliv ani to jestli se kolečka točí nebo ne. Ale jelikož netuším jaké cvakání slyšíš, tak se se při garančce optej. Znáš to, líná huba - holé neštěstí.
to Hans55:
Tady to není atypická převodovka, je to jen patent GM. Největší problémy s ní měl Opel, evidentně podcenil instrukce GM. Tyto skříně používal i Saab a snad i Volvo. Skříň to není špatná, jen chce péči. Doby kdy se do Fiatích převodovek lil hypoidní olej (já vím , skoro hypoidní) a měnil se při výměně spojky je dávno pryč. V rámci všech možných ekolimitů se snaží výrobci snížit tření a proto do převodovek dávají rychloběžné oleje. Není to nic špatného a převodovce to nevadí, pokud na něj byla navržena a dodržuje se pravidelná údržba. Za mého mládí se olej měnil v převodovkách po 20tisících a to se dávala P90 nebo směs s hypoidním olejem. Dříve se rychloběžné oleje používaly k závodním účelům a to i včetně vhodně navržených synchronů. Třeba u Hondy type-R je předepsaná výměna oleje po 20 tisících už od poloviny devadesátých let.
to Hans55:
Tady to není atypická převodovka, je to jen patent GM. Největší problémy s ní měl Opel, evidentně podcenil instrukce GM. Tyto skříně používal i Saab a snad i Volvo. Skříň to není špatná, jen chce péči. Doby kdy se do Fiatích převodovek lil hypoidní olej (já vím , skoro hypoidní) a měnil se při výměně spojky je dávno pryč. V rámci všech možných ekolimitů se snaží výrobci snížit tření a proto do převodovek dávají rychloběžné oleje. Není to nic špatného a převodovce to nevadí, pokud na něj byla navržena a dodržuje se pravidelná údržba. Za mého mládí se olej měnil v převodovkách po 20tisících a to se dávala P90 nebo směs s hypoidním olejem. Dříve se rychloběžné oleje používaly k závodním účelům a to i včetně vhodně navržených synchronů. Třeba u Hondy type-R je předepsaná výměna oleje po 20 tisících už od poloviny devadesátých let.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Fiat Tipo 2016
Všude se píše doživotní náplň oleje v převodovce, přesto jsem ho ve 150 vyměnil(orig.)
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: Fiat Tipo 2016
Hans55
Tak si myslím, že víš vše podstatné, pak dej vědět jak jsi se rozhodl.
Tak si myslím, že víš vše podstatné, pak dej vědět jak jsi se rozhodl.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Fiat Tipo 2016
Tak už je Típek doma, prvních 200km - spotřeba dle PC 6,8. Zítra napíšu víc.
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html