HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Po poslednom dobijani si jasne pamatam prvych pat jazd, nie pri parkovani, ale pri jazde, cize myslim, ze vacsina, ak nie vsetko bolo nie na doraz. Tesim sa na dalsiu, ci sa to bude opakovat.
Odoslané z HUAWEI VNS-L21 pomocou Tapatalku
Odoslané z HUAWEI VNS-L21 pomocou Tapatalku
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
- Reklama
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Mě to někdy udělá jen při vytočení na doraz (třeba při parkování) a už 4 roky stejně, proto jsem psal o té kalibraci, ale to asi nebude tvůj případ. Za jízdy bych to nechtěl.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
to Vitaml: to čo vypina posilovač ked je volant na doraz neni proudova ochrana
bol si na diagnostike? ak ano aku chybu si tam mal zapisanu?
tusim si uz vymenil relatka, takze uz mas len druhu moznost: snimač
vypnutie posilovača ked je volant na doraz je hlavny znak poškodeneho snimača
ja by som styri roky nevydrzal chodit s vypadavajucim servom
kalibrovanim sa nastavuje iba stredova poloha volantu a nulovy tlak (zjednodušene povedane)
vzdy sa to musi urobit po vymene snimača
nič ine sa kalibrovat neda a ani v s.fiat
(neni možne kalibrovat prud ani napetie ked je volant vytoceny na doraz, neexistuju žiadne koncove snimače)
to ixoxi: ty mas uz Punto 188B FL od rv.2003, ty tam uz mas nepokazitelny servomotor
pises v poslednom pripevku že ti to občas vypadne aj pri jazde
takze na 100percent poškodeny snimač, chod na diagnostiku,
nechaj si vyčitat zapisane chyby a maš to potvrdene
naozaj neoplati sa špekulovat
predpokladam ze Vitaml ak vyberal servomotor tak bude mat zapisanu chybu aj servomotora motora a snimača
neviem čo všetko už skušal robil s posilovačom, mohol by to popisat
v jeho pripade treba vyčitat chyby, zapisat ich, vymazat, jazdit do vypnutia posilovača a znova urobit diagnostiku a podla nej nasledne opravit posilovač
predpokladam ze ixoxi bude mat okrem snimača zapisane aj vypadavania napajania alebo alternatora
naozaj už neviem čo mam vam obom napisat aby som vas presvedcil ist urobit diagnostiku
s pitti som telefonoval, uz to ma vysvetlene
bol si na diagnostike? ak ano aku chybu si tam mal zapisanu?
tusim si uz vymenil relatka, takze uz mas len druhu moznost: snimač
vypnutie posilovača ked je volant na doraz je hlavny znak poškodeneho snimača
ja by som styri roky nevydrzal chodit s vypadavajucim servom
kalibrovanim sa nastavuje iba stredova poloha volantu a nulovy tlak (zjednodušene povedane)
vzdy sa to musi urobit po vymene snimača
nič ine sa kalibrovat neda a ani v s.fiat
(neni možne kalibrovat prud ani napetie ked je volant vytoceny na doraz, neexistuju žiadne koncove snimače)
to ixoxi: ty mas uz Punto 188B FL od rv.2003, ty tam uz mas nepokazitelny servomotor
pises v poslednom pripevku že ti to občas vypadne aj pri jazde
takze na 100percent poškodeny snimač, chod na diagnostiku,
nechaj si vyčitat zapisane chyby a maš to potvrdene
naozaj neoplati sa špekulovat
predpokladam ze Vitaml ak vyberal servomotor tak bude mat zapisanu chybu aj servomotora motora a snimača
neviem čo všetko už skušal robil s posilovačom, mohol by to popisat
v jeho pripade treba vyčitat chyby, zapisat ich, vymazat, jazdit do vypnutia posilovača a znova urobit diagnostiku a podla nej nasledne opravit posilovač
predpokladam ze ixoxi bude mat okrem snimača zapisane aj vypadavania napajania alebo alternatora
naozaj už neviem čo mam vam obom napisat aby som vas presvedcil ist urobit diagnostiku
s pitti som telefonoval, uz to ma vysvetlene
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Motor jsem zatím nevyndával, relátka neměnil ale mám je schovaná. Udělá mi to tak za 1-2 měsíce a to když vyloženě bouchnu volantem do dorazu na levou stranu.
Co se týče diagnostiky tak žádná chyba není, možná kdybych ji připojil hned ještě než vypnu a zapnu motor znovu.
Pokud to správně chápu, snímač polohy volantu snímá i úhel natočení volantu, takže jednotka by měla vědět kde má kraj, motor se přeci nemůže přetlačovat s krajní polohou nápravy.
A kalibrace nulového bodu - právě ten bych mohl mít posunutý a tím i ta krajní poloha.
Zkusím se na to teď o víkendu ještě podívat.
Co se týče diagnostiky tak žádná chyba není, možná kdybych ji připojil hned ještě než vypnu a zapnu motor znovu.
Pokud to správně chápu, snímač polohy volantu snímá i úhel natočení volantu, takže jednotka by měla vědět kde má kraj, motor se přeci nemůže přetlačovat s krajní polohou nápravy.
A kalibrace nulového bodu - právě ten bych mohl mít posunutý a tím i ta krajní poloha.
Zkusím se na to teď o víkendu ještě podívat.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Pre upresnenie. Presne tak, opakujeme sa. Hore vo vlakne je vseobecne popisane. Moj pripad:to, ze uz tam mam od vyroby porieseny posilnovac, som uviedol (inak mam 2006). Snazil som sa strucne popisat svoj poznatok (nikomu som nenapisal, ze ma to iste), no myslim, ze som ostal nepochopeny. Pre zaujimavost este raz. Uz predminulu zimu sa mi nieco nezdalo, tak cez tuto zimu po dobiti AKU a jej zapojenia po 2 dni mimo auta mi len pri prvych 5-tich jazdach pocas jazdy vyplo servo. Zvysok roka bez problemov. Nevypina mi servo kedykolvek, fakt vyplo len prvych 5 jazd. Cakam na dalsie dobijanie, aby som zistil, ci to bola nahoda... Nic neriesim, kto chce, nech sa pobavi, zamysli, pripadne napise nejaky svoj poznatok. Diagnostiku nemam a riesit to nejako nepotrebujem (kym to samozrejne nerobi kedykolvek). Mozno je to pomsta (trucovanie Puntiaka)za to, ze len stoji.
Odoslané z HUAWEI VNS-L21 pomocou Tapatalku
Odoslané z HUAWEI VNS-L21 pomocou Tapatalku
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Vitaml, dakujem za info, takze u teba sa to musi diagnostikou rozlišit či je pokazeny servomotor alebo snimač
diagnostika: ak sa ti rozsvieti kontrolka volantu na červeno tak sa vždy chyba zapise do pamete rj posilovača,
vypnutim-zapnutim auta chybu z pameti zavad nevymazes a ani sama se nevymaze
musis ist k niekomu na diagnostiku kto ma s posilovačmi skusenosti a musi mat taku diagnostiku ktora sa vie pripojit aj do posilovača riadenia, niektore diagnostiky umoznuju sa pripojit iba do rj-motora a tam sa chyby posilovaca nezapisuju, najvhonejši je multiecuscan, najdi si tu na fore s multiecuscanom niekoho v tvojej blizkosti nech ti uroby diadnostiku levne, keby si bol v BA tak ti urobim diag gratis aj 10x
niekedy sa moze stat ze sa chyba nezapise do pamete zavad v pripade ked napetie napajania klesne skor ako sa stihne zapisat chyba do pamete zavad, vtedy večšinou je problem v hlavnom napajani a reba skontrolovat kostriace kable na minus pole baterky či su poriadne upevnene na svorke
(už sa stalo ze bola uvolnena matka kostriaceho kabla na minus svorke po vymene baterie, vtedy vznikalo prerušenie napajania a nasledne vypadavanie serva, jednom pripade bola zle zasunuta velka poistka, a v jednom pripade bola prehoreta velka modra poistka a predosli majitel to opravil iba namotanim dratu na nožičky poistky a proto vypadavalo servo bez zapisu chyby do pameti zavad, pišu to preto aby ste vedeli s čim všetkym som sa už stretol)
asi zbytočne som pisal čo sa kalibruje a čo sa neda kalibrovat .)
chapes spravne snimač polohy snima polohu volantu, v diagnostike ukaze kolko stupnov si vytočil vlavo nebo vpravo volant od nuly k dorazu, takze kdyz pretocis volant o 180 stupnov a tam nakalibrujes nulu tak pri jednom doraze budes mat v diagnostike o 180 viac a na druhom menej, toto vypadavanie posilovača na dorazoch bohuzial nesposobuje - odskušane
požičaj si multiecuscan a hraj sa s tym-študuj to ak chces vediet chovanie posilovača
roznastav si to cele a znova nakalibruj .) je to zabavna vyuka .)
napriklad ak otacas kolesom pri obrubniku a opres sa nim o obrubnik (este si daleko od dorazu), tak prudova ochrana ti nevypne posilovač len servomotor prestane viac pomahat, udrzuje len znasobeny tlak aky ty vyvíjaš na volant, vtedy ma servo-motor odber cca 60-90A, rovnako ako keby si mal volant vytoceny na doraz
ale ak rj-posilovača dostane z poškodeneho snimača abnormalnu hodnotu alebo prebehne skrat na servomotore tak ochranna elektronika v rj okamzite vypne posilovač, vodičovy prenecha manualne riadenie, zapiše konkretnu chybu do pamet zavad a pamet zavad rozsvieti červenu kontrolku volantu ktora upozornuje vodiča ze je servo OFF a maš ist do servisu na diagnostiku a odstranit zavadu
ospravedlnujem sa ale asi neviem to stručnejšie popisat, sam nechapem kolko vela som popisal .)
hotovy roman .) mozno pisem uplne zbytocne a urcite s uz niekolkykrat opakujem a sem tam pridam neake dalsie info, nabuduce napisem chod na diagnostiku a nerieš somariny, nehladaj chybu tam kde nieje,
oprav si to a voz sa bezpečne na Punte
ako presne funguje posilovač a info kalibrovania je vhodne iba pre servisakoch,
uživatel Punta sa tym vobec nemusi zaoberat, ten ma šoferovat a uživat si jazdenie
diagnostika: ak sa ti rozsvieti kontrolka volantu na červeno tak sa vždy chyba zapise do pamete rj posilovača,
vypnutim-zapnutim auta chybu z pameti zavad nevymazes a ani sama se nevymaze
musis ist k niekomu na diagnostiku kto ma s posilovačmi skusenosti a musi mat taku diagnostiku ktora sa vie pripojit aj do posilovača riadenia, niektore diagnostiky umoznuju sa pripojit iba do rj-motora a tam sa chyby posilovaca nezapisuju, najvhonejši je multiecuscan, najdi si tu na fore s multiecuscanom niekoho v tvojej blizkosti nech ti uroby diadnostiku levne, keby si bol v BA tak ti urobim diag gratis aj 10x
niekedy sa moze stat ze sa chyba nezapise do pamete zavad v pripade ked napetie napajania klesne skor ako sa stihne zapisat chyba do pamete zavad, vtedy večšinou je problem v hlavnom napajani a reba skontrolovat kostriace kable na minus pole baterky či su poriadne upevnene na svorke
(už sa stalo ze bola uvolnena matka kostriaceho kabla na minus svorke po vymene baterie, vtedy vznikalo prerušenie napajania a nasledne vypadavanie serva, jednom pripade bola zle zasunuta velka poistka, a v jednom pripade bola prehoreta velka modra poistka a predosli majitel to opravil iba namotanim dratu na nožičky poistky a proto vypadavalo servo bez zapisu chyby do pameti zavad, pišu to preto aby ste vedeli s čim všetkym som sa už stretol)
asi zbytočne som pisal čo sa kalibruje a čo sa neda kalibrovat .)
chapes spravne snimač polohy snima polohu volantu, v diagnostike ukaze kolko stupnov si vytočil vlavo nebo vpravo volant od nuly k dorazu, takze kdyz pretocis volant o 180 stupnov a tam nakalibrujes nulu tak pri jednom doraze budes mat v diagnostike o 180 viac a na druhom menej, toto vypadavanie posilovača na dorazoch bohuzial nesposobuje - odskušane
požičaj si multiecuscan a hraj sa s tym-študuj to ak chces vediet chovanie posilovača
roznastav si to cele a znova nakalibruj .) je to zabavna vyuka .)
napriklad ak otacas kolesom pri obrubniku a opres sa nim o obrubnik (este si daleko od dorazu), tak prudova ochrana ti nevypne posilovač len servomotor prestane viac pomahat, udrzuje len znasobeny tlak aky ty vyvíjaš na volant, vtedy ma servo-motor odber cca 60-90A, rovnako ako keby si mal volant vytoceny na doraz
ale ak rj-posilovača dostane z poškodeneho snimača abnormalnu hodnotu alebo prebehne skrat na servomotore tak ochranna elektronika v rj okamzite vypne posilovač, vodičovy prenecha manualne riadenie, zapiše konkretnu chybu do pamet zavad a pamet zavad rozsvieti červenu kontrolku volantu ktora upozornuje vodiča ze je servo OFF a maš ist do servisu na diagnostiku a odstranit zavadu
ospravedlnujem sa ale asi neviem to stručnejšie popisat, sam nechapem kolko vela som popisal .)
hotovy roman .) mozno pisem uplne zbytocne a urcite s uz niekolkykrat opakujem a sem tam pridam neake dalsie info, nabuduce napisem chod na diagnostiku a nerieš somariny, nehladaj chybu tam kde nieje,
oprav si to a voz sa bezpečne na Punte
ako presne funguje posilovač a info kalibrovania je vhodne iba pre servisakoch,
uživatel Punta sa tym vobec nemusi zaoberat, ten ma šoferovat a uživat si jazdenie
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Děkuji opět za rozsáhlé info,
s tou chybou jsi měl pravdu, byla tam chyba snímače, po smazání se mi nepovedlo ji už znovu udělat i když jsem několikrát ťukl do kraje.
Zdá se mi, že jak to občas před 4 roky udělalo, tak už to nedělá skoro vůbec, zvláštní. A baterku mám novou.
Tak jsem aspoň nakalibroval tu polohu i když už vím, že na tuto chybu to nebude mít vliv, stejně jsem to měl asi o 5 stupňů posunuté.
Relátka pak někdy časem vyměním, snímač asi bude následovat.
Jo a multiecuscan a oba kabely K-line i ELM mám.
s tou chybou jsi měl pravdu, byla tam chyba snímače, po smazání se mi nepovedlo ji už znovu udělat i když jsem několikrát ťukl do kraje.
Zdá se mi, že jak to občas před 4 roky udělalo, tak už to nedělá skoro vůbec, zvláštní. A baterku mám novou.
Tak jsem aspoň nakalibroval tu polohu i když už vím, že na tuto chybu to nebude mít vliv, stejně jsem to měl asi o 5 stupňů posunuté.
Relátka pak někdy časem vyměním, snímač asi bude následovat.
Jo a multiecuscan a oba kabely K-line i ELM mám.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Neako to tu umiera .) to všetci chodite len na FB? .)
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
- intel_sk
- Znalec
- Příspěvky: 701
- Registrován: 12 čer 2011, 14:42
- Bydliště: Košice-Sidlisko JUH
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Ahoj presne ako pises nejako je tu mrtvo
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500min rv.96/MK1 silver flash
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Toto už bude riadne offtopic .)
Chcelo by to neako spropagovat na FB a urobit Punto zraz
Chcelo by to neako spropagovat na FB a urobit Punto zraz
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Nechcem byt zly a ani nic neriesim, len si dovolim taku myslienku k tomu umieraniu na tomto fore. Ked po nejakom priebehu riesenia problemu v nejakom vlakne a k dojdeniu k nejakemu ucelenemu vystupu vo forme rady, schemy atd. napise jeden uzivatel druhemu do vlakna:"Napisal som Ti sukromnu spravu", tak sa evidentne nemoze jednat o forum, ale o "forum"=forum v uvodzovkach. Faktorov je viacej, ale ked si niekto precita niekolko vlakien vo vyssie spomenutej forme, tak si urobi isty nazor o danom fore. Mier!
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Tak to maš pravdu.
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Také nejsem moc zastáncem soukromých zpráv, byl bych spíše rád, kdyby tu určitou informaci dostali všichni, kdo to můžeme někdy potřebovat.
Proto je to fórum.
Proto je to fórum.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Ahoj, tak já se přidám ať se to tu trošku hýbe v okurkové sezóněSpiritWolker píše:Neako to tu umiera .) to všetci chodite len na FB? .)
Jel jsem pantátovým dvojkovým puntem (facelift) a samo, že vypadlo servo. Tak jsem hledal tu a tam a něco přečetl na netu. Motor serva je už bez relatek, takže jsem studoval jak na snímač. Dočetl jsem se, že to jde bez kalibrace, objednal ho na ebay a rozebral celé řízení Ale nastal problém, že mi nesedí poloha starého snímače (volant rovně) s novým zajištěným sponou. Rozdíl 180°. Možná otázka na SpiritWolkra, pokud teda chce pustit něco ze svého know-how. Mám otočit hřídel o 180, nasadit nový snímač a pak vrátit zpět? Díky za komentář.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - Servo Punto II:poruchy,soucasti,kontrolka.....
Pozdravujem, v dnešnej dobe internetu a videonavodov to už neni žiadne know-how,
dokonca pre meničov dielov je to trivialna zaležitost, ale treba dodržat odbornu montaž
demontovat-rozobrat-vymenit-poskladat-namontovat-nakalibrovat cca 1-2h prace
Skor nerozumiem ako možu meniči dielov pokazit novy diel pri montazi.
Prečo nezverejnujem presne info je preto aby si to ludia nerobili sami,
a tiež nebudem konkurenciu živit mojimi vedomostami.
Nech aj oni sa potrapia ako ja v minulosti.
Tento diel naozaj vyžaduje odbornu montaž, zaleži od neho bezpečnost jazdy.
Vela ludi si to neuvedomuje, kupia na nete a sami montuju, pri neodbornej montazi ho poškodia
a potom ma volaju aby som prisiel dokoncit ich načatu pracu a ešte nesu ochotny za
moje vedomosti a pracu zaplatit - ved už to mame rozobrate prečo by mali platit plnu cenu za opravu.
Ked to kupia na nete tak nech si od predajcu vypytaju navod a ked to po montazi nefunguje alebo poškodia tak nech sa obratia znova na predajcu a reklamuju to.
A ked sa im za jazdy vytoči volant a sposobia nehodu tak tiež nech sa obratia na internetoveho predajcu .)
Ak zverejnim podrobny popis ako to spravne robit tak ako huby po daždi sa vyroji konkurencia .)
A plno ludi si porozobera posilovače a skončia s nefunkčnym servom a budu jazdit bez.
Tak to už raz dopadlo s servo-motormi, ludia ich porozoberali a nenavratne poničili
a potom pošlu taky zničeny motor na opravu, a vy si myslite že to je jednoducšie opravit niečo
čo je ešte viac pokazene? To je to iste ako ked mate pokazenu pračku, sami ju rozoberete skusate opravit a nakoniec aj tak musite zavolat opravara pračok a ten si naučtuje naozaj poriadne peniaze! Alebo sa na to rovno vykašle a nepride a vy si musite kupit novu pračku. Alebo sa do opravy vôbec nepustite.
Takže cca už viete prečo to nepustim von.
Največsia sranda je že všetkym čo som robil na počkanie u nich doma to videli naživo a to aj autoelektrikari a aj v autorizaku F. nikoho som nevyhanal aby sa nepozerali.
Konkurencia tiež prestala predavat samostatne nahradne diely po zlych skusenostiach že si to ludia, mechanici a autoelektrikari nedokažu sami namontovat aj ked im ktomu pribalili podrobny navod krok za krokom.
ani neviem ako by som to na koniec zhodnotil, na nikoho sa nehnevam, pokušam sa neako rozumne vysvetlit,
viem že Punto už skoro nema žiadnu hodnotu a investicia do opravy riadenia je velka,
zčasu na čas niekomu pomožem gratis po telefone, ale len clubakom z hystoriov a vela prispevkami.
ale su to vynimočne pripady, ziskane poznatky nesmu dalej širit!
dokonca pre meničov dielov je to trivialna zaležitost, ale treba dodržat odbornu montaž
demontovat-rozobrat-vymenit-poskladat-namontovat-nakalibrovat cca 1-2h prace
Skor nerozumiem ako možu meniči dielov pokazit novy diel pri montazi.
Prečo nezverejnujem presne info je preto aby si to ludia nerobili sami,
a tiež nebudem konkurenciu živit mojimi vedomostami.
Nech aj oni sa potrapia ako ja v minulosti.
Tento diel naozaj vyžaduje odbornu montaž, zaleži od neho bezpečnost jazdy.
Vela ludi si to neuvedomuje, kupia na nete a sami montuju, pri neodbornej montazi ho poškodia
a potom ma volaju aby som prisiel dokoncit ich načatu pracu a ešte nesu ochotny za
moje vedomosti a pracu zaplatit - ved už to mame rozobrate prečo by mali platit plnu cenu za opravu.
Ked to kupia na nete tak nech si od predajcu vypytaju navod a ked to po montazi nefunguje alebo poškodia tak nech sa obratia znova na predajcu a reklamuju to.
A ked sa im za jazdy vytoči volant a sposobia nehodu tak tiež nech sa obratia na internetoveho predajcu .)
Ak zverejnim podrobny popis ako to spravne robit tak ako huby po daždi sa vyroji konkurencia .)
A plno ludi si porozobera posilovače a skončia s nefunkčnym servom a budu jazdit bez.
Tak to už raz dopadlo s servo-motormi, ludia ich porozoberali a nenavratne poničili
a potom pošlu taky zničeny motor na opravu, a vy si myslite že to je jednoducšie opravit niečo
čo je ešte viac pokazene? To je to iste ako ked mate pokazenu pračku, sami ju rozoberete skusate opravit a nakoniec aj tak musite zavolat opravara pračok a ten si naučtuje naozaj poriadne peniaze! Alebo sa na to rovno vykašle a nepride a vy si musite kupit novu pračku. Alebo sa do opravy vôbec nepustite.
Takže cca už viete prečo to nepustim von.
Največsia sranda je že všetkym čo som robil na počkanie u nich doma to videli naživo a to aj autoelektrikari a aj v autorizaku F. nikoho som nevyhanal aby sa nepozerali.
Konkurencia tiež prestala predavat samostatne nahradne diely po zlych skusenostiach že si to ludia, mechanici a autoelektrikari nedokažu sami namontovat aj ked im ktomu pribalili podrobny navod krok za krokom.
ani neviem ako by som to na koniec zhodnotil, na nikoho sa nehnevam, pokušam sa neako rozumne vysvetlit,
viem že Punto už skoro nema žiadnu hodnotu a investicia do opravy riadenia je velka,
zčasu na čas niekomu pomožem gratis po telefone, ale len clubakom z hystoriov a vela prispevkami.
ale su to vynimočne pripady, ziskane poznatky nesmu dalej širit!
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu