Zdravím lidi.
-Na začátek bych chtěl poprosit o nezamykání tématu. Rád bych, aby posloužilo, jako možnost se vás na něco zeptat (a přitom nemuset vytvářet 1000 témat) a zároveň, jako prezentace úprav tohoto Puntíka:
-Rád omluvil za styl psaní, toto auto sice není mé a ani nebude, každopádně je pro mě jako nevlastní bratr - stejně tak jako jeho majitel
-Na začátek by se hodilo nějaké seznámení s autem:
Auto patří mému hodně blízkému příteli. Jeho rodina, která je zamilovaná do značky Fiat (Croma, Punto, Cinquecento) + mají sbírku některých STARŠÍCH fiatů, zakonzervovaných v garáži. Puntíka mají od roku 2010, kdy jej přivezli z Itálie ( značná výhoda - žádná rez, bonus: spotřeba v km/l, kolem 80tkm).
Do roku 2013 jej používal jeho bratr, kterému přišlo moc luxusní, tak si koupil Fiat Cinquecento (To nechápe nikdo, od nás, po jeho tatíka), poté ho začal využívat známý a řekněme, že jsem v něm strávil ty nejlepší, ale zároveň i nejhorší chvíle života auta.
Pravidelně servisované, s žádnou závažnější závadou, až do teď.
Jelikož jsme oba zruční a každý máme zálibu v něčem jiném (ON - opravář zemědělských strojů - záliba v motorech a mechanických částech auta, JÁ - elektrikář - záliba v elektronice, designu s nutkavou potřebou vytvářet vlastní věci), dostali jsme chuť, si s Puntíkem trošku pohrát.
- Našim cílem není vytvořit další Tuzingové auto. Chceme vytvořit co nejvíce do detailu vyladěné, ale přesto nenápadné auto, které když bude potřeba, zvládne vytvořit mindrák kde jakému teenegerovi s jeho mk1 Octavia TDI, mk2-mk4 VW Golfem, případně posměvavému kamarádovi s BMW E36 318i a podobným. Oba jsme plně zapáleni pro věc a peněženka je přiměřeně předpřipravená, takže se může jít na věc.
-Co nás dohnalo k tomu, abychom si řekli ,,Chce to změnu"?
Jednoho z prvních mrazivých dní, čekám na známého. Z dálky (u mě, mezi kopci) jde poznat, že už jede, každopádně s hodně nezvyklým zvukem.
Dozvídám se novinu: Motor nejspíš zamrznul, nebyl v něm fridex. Auto jede na 3 válce, z výfuku letmo vytíká voda, v oleji je také.
-První dotaz na vás všechny
Vzhledem k závažné poruše motoru, jsme právě na otázce: Co za motor? Vyměnit za stejný? Silnější? Co STK? Další zádrhely?
Pročetl jsem si forum a ptalo se tu na to dost lidí, každopádně mě zajímá nějaký konkrétní příklad a ještě víc SITUACE V ROCE 2016 a možnost výměny motoru.
-Jako každý kluk (nebo alespoň ta převratná většina) bychom do něj nacpali největší motor co půjde. Officiálně se do tohoto typu dávali největší (benzínové) motory 1.8i 16V (96kW) s označením HGT (Nevím s jistotou, jestli to není oficiální verze Abarth, každopádně po bazarech jde najít hoodně Punt s 1.8i HGT).
-Druhá verze je nějakej silnější motor z Grande Punta (mk3). Druhá je protože mi přijde o hodně míň realistické provedení a už tuplem schválení...
- Třetí verze je zůstat u stejného typu motoru... Což je bohužel pro nás nejhorší možnost, proti které budeme nohama kopat do vzduchu, dokud nám síly a dech budou stačit.
-Pro informaci o našich plánech, zde přidávám MOMENTÁLNÍ (12.12.2016) seznam věcí, které bychom chtěli upravit. (každopádně bez znalostí legislativ k dané věci, pokud víte,
že je něco nemožné protáhnout u STK apod., budu jen a jen rád, když mi to dáte najevo.)
- Vyměna kol (now: 14" 185, max 16" 195), volantu, spoileru a výfuku
- Zabudování programovatelné desky Arduino a pomocí ní si vytvořit vylepšení z novějších aut, za pomocí malého množství elektroniky
- Úprava elektroniky (bezklíčové odemykání dveří, startování motoru na tlačítko, přidané světelné okruhy, zdroj na 230V)
- Vyměna středového panelu za verzi se dvěmi pozicemi pro radio (plán rádio umistit do spodní pozice - u řadící páky - vrchni pozici zaplácnout tabletem)
- Nová reprosoustava (Original: 2 výškové ve dveřích, 2 středobasové ve dveřích, dva (neprozkoumané, ale asi středobasové) na desce v kufru a subwoofer v kufru) + midi kontroler na desku v kufru
Edit://
-Po téměř 10h, nabiflování všelijakých omezení, potřeb a zákonů na téma přestavby, jsem objevil poměrně nový článek (2015) se zhruba obdobnou situací naší situace (pouze se jedna o motorku):
TENTO ODKAZ NEBERTE JAKO REKLAMU, JEDNÁ SE O INFORMACE, KTERÉ MOHOU VYPOMOCT VŠEM.
Je zde nádherně vystíněn postup možnosti, pro schválení vlastní přestavby, resp. přidání vyjímek do TP.
Pro nás to znamená jedinné: Zase o krok blíž!
-Během shánění informací na téma legalizace úprav auta, jsem si samozřejmě zjišťoval i informace k možnosti výměny motoru. Malý problém je i to, že nestačí vyměnit pouze motor, převodovka... a další věci pod kapotou, je ale také potřeba vyměnit brzdy, což je v případě rozebírání motoru práce navíc. Každopádně se celá situace zatím zaobírá kladným směrem, tak uvidíme, jak daleko nás naše píle dovede
Edit2://
No, řekněme že v ČR není snům přáno... Novela zákona z roku 2015 povoluje pouze jednu upravenou podstatnou část mechanismu. Takže si zkrátka můžeme nasrat do gatí a skákat po jedné noze Nikdo nemá chuť měnit pouze motor, nebo pouze nápravy, diferenciál... ve finále by z toho nic nevylezlo.
Tento článek berte jako příklad, jak nám Český stát demoluje přání.
ZDE MÁTE CELÝ ČLÁNEK O SCHVALOVÁNÍ PŘESTAVEB.