Panda 169, (1.1) - cuká motor
Moderátor: peta.smolik
Panda 169, (1.1) - cuká motor
Zdravím přátele Fiatu...
Chtěl bych vás poprosit o malou pomoc s alespoň pravděpodobnou diagnostikou mého problému.
Mám Pandu 169 (1.1), rok 2011, najeto necelých 55.000km, jezdí se s ní celkem svižně a provádějí se na ní pravidelné servisy, nicméně mi asi před půl rokem začala občasně a docela málo cukat při nízkých otáčkách (lechtání plynu) a na volnoběh nezlobila. Asi před 2 měsíci jsem vyměnil svíčky, KTS mi sdělovala stále problém 4. válce a problém pokračoval. Včera mi začala už celkem dost cukat i na volnoběh a na jakýkoli kvalt při lechtání plynu. Pod otáčkami jede v pohodě, ale jak uberu, tak škube.
Někde jsem se dočetl na netu, že nepomáhá výměna zap. kabelů, vstřiků ani cívky a že by to mohla dělat ŘJ. Vůbec nevím na co se připravit Pravda je, že jsou slyšet ventily a to jak za studena, tak i za tepla, po cca 1,5 roku jsem dolil 0,7L K12, pod olejovým víčkem nevidím žádnou emulzi a docela hulí z výfuku Čím by to mohlo být?
Díky moc předem za jakoukoli reakci.
Chtěl bych vás poprosit o malou pomoc s alespoň pravděpodobnou diagnostikou mého problému.
Mám Pandu 169 (1.1), rok 2011, najeto necelých 55.000km, jezdí se s ní celkem svižně a provádějí se na ní pravidelné servisy, nicméně mi asi před půl rokem začala občasně a docela málo cukat při nízkých otáčkách (lechtání plynu) a na volnoběh nezlobila. Asi před 2 měsíci jsem vyměnil svíčky, KTS mi sdělovala stále problém 4. válce a problém pokračoval. Včera mi začala už celkem dost cukat i na volnoběh a na jakýkoli kvalt při lechtání plynu. Pod otáčkami jede v pohodě, ale jak uberu, tak škube.
Někde jsem se dočetl na netu, že nepomáhá výměna zap. kabelů, vstřiků ani cívky a že by to mohla dělat ŘJ. Vůbec nevím na co se připravit Pravda je, že jsou slyšet ventily a to jak za studena, tak i za tepla, po cca 1,5 roku jsem dolil 0,7L K12, pod olejovým víčkem nevidím žádnou emulzi a docela hulí z výfuku Čím by to mohlo být?
Díky moc předem za jakoukoli reakci.
- Reklama
Re: Panda 169, (1.1) - cuká motor
Mám podobný problém, má někdo nějaký nápad?
Vím, že na některých ventilech mám menší vůli a jede líp za studena, než ohřátý.
Vím, že na některých ventilech mám menší vůli a jede líp za studena, než ohřátý.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Panda 169, (1.1) - cuká motor
Mohla by to být vydřená dráha na potenciometru škrtící klapky (snímání úhlu jejího otevření) + problém s jejím obtokem. No, stejně se to prodává jako jeden kus. Ofiko to rozebiratelný není, neofiko je to vopruz a po zjištění problémů to stejně na díly nelze sehnat. Sám jsem složil jednu funkční klapku ze dvou (své a bazarové z Alegra).
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Panda 169, (1.1) - cuká motor
Další možností, na kterou mi zatím také nikdo nedokázal dát radu je to, že mám v posledním roce nepravidelný chod mototru po zahřátí v případě, že natankuju "plnou". pokud udržuju max 3/4 naplnění nádrže, tak auto jezdí v poho.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Panda 169, (1.1) - cuká motor
Změřit tlak paliva, má být 3,5 Bar. Asi vada čerpadla, už jsem ho taky měnil.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Panda 169, (1.1) - cuká motor
Dneska jsem byl na diagnostice a už mi neukazuje jen chybu 4. válce, ale chybu válců. Ve čtvrtek jde Panda pod kudlu a snad bude do pondělka po starostech. Začne se postupně výměnou kabelů, cívky atp...Na ten tlak paliva jsem byl taky upozorněn, ale je fakt, že tam může být spousta věcí :-/ Každopádně sem hned doplním status a pokud to jen bude možné, tak i výpis KTS před a po.
Re: Panda 169, (1.1) - cuká motor
Tak to budou drahý pokusy na účet majitele. Vyměníme jedno = nepomohlo? Tak vyměníme další! Zase nic, tak další a další!!! Však to ten trouba cáluje.
Ještě jsem nezažil situaci, aby po namontování dílu ten montér zase vrátil ten původní, když to nepomůže. vždycky bude tvrdit, že se to minimálně, ale přesto zlepšilo.
Kolega kdysi takto na UNU vyměnil skoro všechno na palivový soustavě, až mu pak jeden starej mechána řek, že bude mít ucpanej palivovej filtr za pá kaček!
No sem zvědav, s čím pak přispěješ.
Ještě jsem nezažil situaci, aby po namontování dílu ten montér zase vrátil ten původní, když to nepomůže. vždycky bude tvrdit, že se to minimálně, ale přesto zlepšilo.
Kolega kdysi takto na UNU vyměnil skoro všechno na palivový soustavě, až mu pak jeden starej mechána řek, že bude mít ucpanej palivovej filtr za pá kaček!
No sem zvědav, s čím pak přispěješ.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Panda 169, (1.1) - cuká motor
Toho se upřímně bát nemusím. Majitelem jsem já a pokusy můžu dělat bez předsudků z vratek nových dílů. Auto je ještě pod kudlou a zítra odjíždím na turnus, tak se moje reakce s výsledkem trochu protáhne Nicméně hned jak to bude možné, tak doplním a snad někomu alespoň trochu pomůžu "napovím"Jan Horák píše:Tak to budou drahý pokusy na účet majitele. Vyměníme jedno = nepomohlo? Tak vyměníme další! Zase nic, tak další a další!!! Však to ten trouba cáluje.
Ještě jsem nezažil situaci, aby po namontování dílu ten montér zase vrátil ten původní, když to nepomůže. vždycky bude tvrdit, že se to minimálně, ale přesto zlepšilo.
Kolega kdysi takto na UNU vyměnil skoro všechno na palivový soustavě, až mu pak jeden starej mechána řek, že bude mít ucpanej palivovej filtr za pá kaček!
No sem zvědav, s čím pak přispěješ.
Re: Panda 169, (1.1) - cuká motor
Vyměnil jsem potenciometr (400,-kč) a změna byla jediná:
Dráha potenciometru začíná nepatrně později, takže jsem mohl šroubem trošičku víc otevřít klapku a mám teď dokonale stabilní otáčky při volnoběhu, mám pocit, že před tím se to při volnoběhu trochu dusilo. A reakce na plyn z volnoběhu je taky lepší.
Dráha potenciometru začíná nepatrně později, takže jsem mohl šroubem trošičku víc otevřít klapku a mám teď dokonale stabilní otáčky při volnoběhu, mám pocit, že před tím se to při volnoběhu trochu dusilo. A reakce na plyn z volnoběhu je taky lepší.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Panda 169, (1.1) - cuká motor
U mě se vyzkoušelo vyměnit vše možné i nemožné a nakonec došlo na řídící jednotku Nic jiného nezabralo... Asi jsem na začátku zapomněl zmínit, že se mi občas při startování nulovaly budíky (hodiny a stav km). Z počátku to bylo každé cca 30 startování, ale ke konci, když už to cukání zlobilo fest, tak se nulovaly cca každé 5 startování.