Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Moderátor: peta.smolik
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Me se nikde nepovedlo najit v jakych jednotkach to DTV ma byt... Cekal bych kladne hodnoty => obohacovani, zaporne => ochuzovani. Pokud by to bylo v milisekundach, hodnota 1 je pomerne velka korekce (~30% zmena proti tomu jak to fiat vyrobil).
Kazdopadne to je korekce na volnobeh (tzn oblast kdy motor pracuje s nejmensim moznym airflow) a z toho plyne, ze problem bude mit nejspis povahu vacum leaku / v palivu (benzin / lpg).
DTV 0.66 bude znamenat, ze se do motoru dostava vic vzduchu nez si ECU mysli a proto to obohacuje. Tzn vacum leak ktery MAP senzon nezmeri. Nebo naopak problem s dopravou benzinu, ale to by nejspis ovlivnilo i FRA (a ten je ok).
FRA 1,007 je krasna hodnota, opet to naznacuje problem vacum leaku -> ten pod zatezi prestane ovlivnovat motor, protoze se pracuje s radove vyssim airflow proti volnobehu.
- takze znova, kontrola vacum leaku, sani/hlava, separator oleje a kontrola prace po plynari. Vacum leaky okolo benzinovych vstrikovacu.
- kontrola tesnosti LPG vstrikovacu, odpoj privodni hadici plynu do LPG vstrikovacu, nastartuj a zkontroluj, zda te to tam nevcucava vzduch.
Kazdopadne to je korekce na volnobeh (tzn oblast kdy motor pracuje s nejmensim moznym airflow) a z toho plyne, ze problem bude mit nejspis povahu vacum leaku / v palivu (benzin / lpg).
DTV 0.66 bude znamenat, ze se do motoru dostava vic vzduchu nez si ECU mysli a proto to obohacuje. Tzn vacum leak ktery MAP senzon nezmeri. Nebo naopak problem s dopravou benzinu, ale to by nejspis ovlivnilo i FRA (a ten je ok).
FRA 1,007 je krasna hodnota, opet to naznacuje problem vacum leaku -> ten pod zatezi prestane ovlivnovat motor, protoze se pracuje s radove vyssim airflow proti volnobehu.
- takze znova, kontrola vacum leaku, sani/hlava, separator oleje a kontrola prace po plynari. Vacum leaky okolo benzinovych vstrikovacu.
- kontrola tesnosti LPG vstrikovacu, odpoj privodni hadici plynu do LPG vstrikovacu, nastartuj a zkontroluj, zda te to tam nevcucava vzduch.
- Reklama
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Když jsou hodnoty kladné, tak to ochuzuje, ne?
Když stojím na volnoběh, tak se mi snad zdá, že DTV lezou nahoru víc, jak když jedu. ALe tohle jsem dopodrobna nikdy nezkoumal.
Dle toho lze usoudit, že čidla jsou ok, ale saje to vzduch, je tak?
Když stojím na volnoběh, tak se mi snad zdá, že DTV lezou nahoru víc, jak když jedu. ALe tohle jsem dopodrobna nikdy nezkoumal.
Dle toho lze usoudit, že čidla jsou ok, ale saje to vzduch, je tak?
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Pokud je ten faktor nazvanej ADD (pricitani), tak kladnou hodnotu vnimam jako zvetsovani pulzu => obohaceni.
Usuzovat z toho, ze cidla jsou OK je hodne odvazny, spis by jsi mel zvednout haubnu a zacit vylucovat mozne priciny. Ty navrhy co jsi do tedka dostal daji trochu prace, ale zase to nestoji moc penez. Zacit menit cidla / dily je draha sranda a je to spis sport servisu kde to caluje zakaznik a penize se nemusi tolik resit.
Vacum leak je jedna z moznosti, ty se vzdy k necemu upnes a pak pro strom nevidis les. Klidne to ale muzou delat ty zprehazene benzinove vstrikovace. Pokud to zaclo zlobit po tom co se me v tom hrabal plynar, tak prirozene zacnu kontrolou toho, co tam moch zkazit.
Usuzovat z toho, ze cidla jsou OK je hodne odvazny, spis by jsi mel zvednout haubnu a zacit vylucovat mozne priciny. Ty navrhy co jsi do tedka dostal daji trochu prace, ale zase to nestoji moc penez. Zacit menit cidla / dily je draha sranda a je to spis sport servisu kde to caluje zakaznik a penize se nemusi tolik resit.
Vacum leak je jedna z moznosti, ty se vzdy k necemu upnes a pak pro strom nevidis les. Klidne to ale muzou delat ty zprehazene benzinove vstrikovace. Pokud to zaclo zlobit po tom co se me v tom hrabal plynar, tak prirozene zacnu kontrolou toho, co tam moch zkazit.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
když odpojím tu dvojhadičku a mám vyplý plyn, tak to saje tak, že by mi to vcuclo prst.
http://skacra.rajce.idnes.cz/plyn/#IMG_ ... 151154.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; jedna vede k MAPU plynu, druha myslim ke vstrikovacum.
http://skacra.rajce.idnes.cz/plyn/#IMG_ ... 151154.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; jedna vede k MAPU plynu, druha myslim ke vstrikovacum.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Nevede ke vstřikům, ale do sání. Je to podtlak.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
no skoro jsi to trefil, ta sprvna hadice je ta tlusta (s filtrem) Ty tenky jsou podtlak do reduktoru a k MAPu lpg jednotky. Ale kduz jsi za to zakop, tohle je pravda taky rizikova vec, napr pokud by byla v membrane reduktoru dira, tak te to touhle hadici muze prisavat lpg do sani. V ramci testovani ji muzes pokusne zaslepit (a skusit studeny start po vymazu adaptaci....) - nejezdi pak ale na lpg.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
FRA i DTV jsou koeficienty, nemá to žádnou jednotku.
Hodnota 1,00 u FRA znamená bez korekce.
Hodnota DTV může být zapsaná třemi způsoby, ale vypočítává se podle dvou algoritmů
1/časová korekce se vypočítává z času při volnoběhu upraveného daným koeficientem platí pro a/; b/
základní hodnota x korekce:
a/ v procentech a to včetně uvedení kladné nebo záporné hodnoty, kdy 0,00 znamená bez korekce.
b/ jako koeficient včetně kladné nebo záporné hodnoty, kdy 0,00 znamená bez korekce
2/časová korekce se vypočítá: základní čas x korekce - základní čas
c/ jako koeficient bez uvedení kladné či záporné hodnoty , v tu chvíli 1,00 znamená bez korekce
Údajně i Multiecuscan má v různých verzích různé zobrazování, tuto informaci jsem ale neověřoval, prodávám jak jsem koupil.
Hodnota 1,00 u FRA znamená bez korekce.
Hodnota DTV může být zapsaná třemi způsoby, ale vypočítává se podle dvou algoritmů
1/časová korekce se vypočítává z času při volnoběhu upraveného daným koeficientem platí pro a/; b/
základní hodnota x korekce:
a/ v procentech a to včetně uvedení kladné nebo záporné hodnoty, kdy 0,00 znamená bez korekce.
b/ jako koeficient včetně kladné nebo záporné hodnoty, kdy 0,00 znamená bez korekce
2/časová korekce se vypočítá: základní čas x korekce - základní čas
c/ jako koeficient bez uvedení kladné či záporné hodnoty , v tu chvíli 1,00 znamená bez korekce
Údajně i Multiecuscan má v různých verzích různé zobrazování, tuto informaci jsem ale neověřoval, prodávám jak jsem koupil.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
zapojení vstřiků je dobré, protože jsem byl tehdy v tom Zvolenu a tam to kontrolovali jako první, jestli není chyba v tomto. Dle ECU a manuálu přímo k mému lpg.
Zkusím projít, jestli to teda někama nesaje a proměřit čidla. Tu hadicku mužu zkusit taky zaslepit a po smazani hodnot zkusit studene starty.
a pak dál? když bude všechno ok?
Zkusím projít, jestli to teda někama nesaje a proměřit čidla. Tu hadicku mužu zkusit taky zaslepit a po smazani hodnot zkusit studene starty.
a pak dál? když bude všechno ok?
Všechno, co se tu napsalo bylo k tomu aby jsme zjistili a vychytali chyby po resetu ecu a provoz na benzín (resp. provoz na benzín po resetu bez problému). Pak je teprve možné se věnovat LPG.
send from mobile
send from mobile
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Kluci, dnes jsem byl ve fiatu, uz mi driv rikal, ze taky delali plyn do brava. A taky jsem tu zminoval. Rikal ze samotne sani ma jednoduchou trubku, ale v miste kam to se to vrta ze je dvojta. Jakoze stena, pak treba 2mm a stena a sani. Ze v tom prostoru se ta prvni stena provrta a kdyz se nezalepi, pak prisava vzduch a nestartovalo jim to. Ne ze bych si zas vzal do hla y jak pise little, ale rikal celkem dost veci, at mrknu na toto, ze nevi jestli to maji tjety, ale klasicke brava to mely. A pak at teda prepajim vstriky, ucpu hadice, odpojim elektriku z lpg, ale musim najisto zjistit to sani. Vim ze jste to tu psali, ale je to stopro? Proc by to jinak tvrdil? Jinak cidlo teploty a vzduchu bylo zmereno, to je ok.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
to te v servise odbornici trosku vodili za nos, tjet zadne dvojite sani nema. Plus mam pocit, ze to byl jeden z prvnich motoru co mel plastove sani. Nedelej vsechno najednou, muzes to delat postupne a zacni tim nejjednodusim, to jsou ty kontroly vacum leaku - proste ucpi hadice co vedou do sani at od lpg, tak posilovac a separator oleje. Kus igelitu na prirubu co kouka ze sani a pretahni pres to hadici co tam ma normalne byt.
Tady mas jeste par fotek sani co jsem vyskrabnul.
Tady mas jeste par fotek sani co jsem vyskrabnul.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Ok diky. Ted akorát nevim kterou prirubu myslis. Kde prosim te najdu ten separator? Mam jen elearn. Vyhoda starsich brav, kniha jak na to byla supr
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Dával jsem ti sem celý manuál na motor, tak se obtěžuj ho aspoň otevřít.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Ahoj,
teď nebyl vůbec čas se věnovat autu, každý den chodím na barák, stavím, takže ani přes svátky. Nicméně auto teď startuje, sice s obohacenou mapou, ale jezdí. Počkáme až přejdou mrazy, nechci trápit baterku a startovat víckrát a pak budu zkoumat benzinové starty.
děkuji vám.
teď nebyl vůbec čas se věnovat autu, každý den chodím na barák, stavím, takže ani přes svátky. Nicméně auto teď startuje, sice s obohacenou mapou, ale jezdí. Počkáme až přejdou mrazy, nechci trápit baterku a startovat víckrát a pak budu zkoumat benzinové starty.
děkuji vám.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Zdravím po 3/4 roce.
Do srpna jsem měl klid, pak jel na dovolenou a jezdil s klimou. Auto startuje zase 3x 2x, jak kdy.Prošel jsem, jestli někde nesaje vzduch. Zkoušel stříkat sprejem co mi poradil servisak kolem vstřiků, sáni, reduktoru, hadic které sají vzduch. Zacpal reduktor a nic nepomhlo. V reduktoru jsou nové membrány, hadici s filtrem do sání jsem měl taky sundanou a ta nesaje do motoru nic. Nic jsem nezjistil. Prostě na benzín to napoprvé nenastartuje. Čidla jsem žádné nezkoušel.
Ale když jsem psal v minulosti hodnoty FRA, DTV1 a DTV2. Tak FRA dle vás bylo kolik paliva teklo
Pro porovnání a jízdě na plyn Venku +36stupnu. FRA 1,15. Venku ráno a odpoledne po smazání adaptací a jízdě na plyn.
FRA 1,06
Činitel DTV 1: -0,42
Činitel DTV 2: -0,66
Dá se říct, když jsou stálejší teploty tak mi to při těchto hodnotách startuje od listopadu do června dobře. Jednou a bez problémů. Ale nezkouším benzín. Jelikož je problém dlouhotrvající, v listopadu se to nějak zajezdí a pak ok. ALe od července do listopadu se s tím vyloženě trápím.
Když jsem jezdil na benzín byl FRA 1,01 ale DTV1 a 2 +0,něco. Takže jsem nedokázal nastartovat jednou.
Máte další pokusy co a jak, případně chuť něco řešit?
PS: ještě jsem někde psal, že když jsem najel autem 1000km, startovalo to 3x. natankoval jsem nový benzín a zas 1 do dalšího nájezdu 1000km. a tak pořád dokola. Teda pokud to zrovna nezlobilo kvůli špatným hodnotám. Žádný emulátor neexistuje na fiata. Tak jsem si udělal sám emulátor dle Peugeota a napojil na kabely z čerpadla a na palubák. Stálo to asi 50kč. Funguje tak, že když je auto nastartované, bere hodnotu plováku z nádrže a když auto zdechne, bere hodnotu odporu z emulátoru- prázdná nádrž. Vždycky jsem musel natankovat aspoň 10litrů, aby došlo ke změně. Od té doby, když mi auto nezlobí, najedu na 1 start cca 2000-2500 km, než se dostanu pod půlku, kde jdu zase tankovat, aby bylo čerpadlo chlazené
Děkuji.
Do srpna jsem měl klid, pak jel na dovolenou a jezdil s klimou. Auto startuje zase 3x 2x, jak kdy.Prošel jsem, jestli někde nesaje vzduch. Zkoušel stříkat sprejem co mi poradil servisak kolem vstřiků, sáni, reduktoru, hadic které sají vzduch. Zacpal reduktor a nic nepomhlo. V reduktoru jsou nové membrány, hadici s filtrem do sání jsem měl taky sundanou a ta nesaje do motoru nic. Nic jsem nezjistil. Prostě na benzín to napoprvé nenastartuje. Čidla jsem žádné nezkoušel.
Ale když jsem psal v minulosti hodnoty FRA, DTV1 a DTV2. Tak FRA dle vás bylo kolik paliva teklo
Pro porovnání a jízdě na plyn Venku +36stupnu. FRA 1,15. Venku ráno a odpoledne po smazání adaptací a jízdě na plyn.
FRA 1,06
Činitel DTV 1: -0,42
Činitel DTV 2: -0,66
Dá se říct, když jsou stálejší teploty tak mi to při těchto hodnotách startuje od listopadu do června dobře. Jednou a bez problémů. Ale nezkouším benzín. Jelikož je problém dlouhotrvající, v listopadu se to nějak zajezdí a pak ok. ALe od července do listopadu se s tím vyloženě trápím.
Když jsem jezdil na benzín byl FRA 1,01 ale DTV1 a 2 +0,něco. Takže jsem nedokázal nastartovat jednou.
Máte další pokusy co a jak, případně chuť něco řešit?
PS: ještě jsem někde psal, že když jsem najel autem 1000km, startovalo to 3x. natankoval jsem nový benzín a zas 1 do dalšího nájezdu 1000km. a tak pořád dokola. Teda pokud to zrovna nezlobilo kvůli špatným hodnotám. Žádný emulátor neexistuje na fiata. Tak jsem si udělal sám emulátor dle Peugeota a napojil na kabely z čerpadla a na palubák. Stálo to asi 50kč. Funguje tak, že když je auto nastartované, bere hodnotu plováku z nádrže a když auto zdechne, bere hodnotu odporu z emulátoru- prázdná nádrž. Vždycky jsem musel natankovat aspoň 10litrů, aby došlo ke změně. Od té doby, když mi auto nezlobí, najedu na 1 start cca 2000-2500 km, než se dostanu pod půlku, kde jdu zase tankovat, aby bylo čerpadlo chlazené
Děkuji.