Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
Moderátor: peta.smolik
Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
zdravim,...jedna sa o Fiat Croma 1.9 jtd r.v.december 2005. 2 dni do zadu som startoval auto a klucom islo najprv zle pohnut. potom ked to islo a nastartoval som tak na palubnej doske svieti zlta kontrolka (podla manualu PORUCHA IMOBILIZÉRU FIAT CODE). Na palubnej doske aj pise ze ,,check vehicle protection system,,. Ked vypnem motor tak este pise ,,steering lock control disabled,,.
v manuali je napisane :
,, Pokud kontrolka svítí, znamená to, že systém
provádí autodiagnostický test (např. při poklesu
napětí). Při první zastávce otočte klíč ve spínací
skříňce do polohy OFF a následně do polohy ON;
pokud v systému není závada, kontrolka se
znovu nerozsvítí.
❒ Pokud kontrolka zůstane rozsvícená, zopakujte
výše uvedený postup a nechte přitom klíč v poloze
OFF déle než 30 sekund. Jestliže problém přetrvává,
obrate se na autorizovaný servis Fiat,,
- dalsi den ked som isiel autom, kontrolka stale svieti aj za jazdy
Stretol sa uz niekto s tymto problemom ? alebo dosla zima tak autu prepina..
v manuali je napisane :
,, Pokud kontrolka svítí, znamená to, že systém
provádí autodiagnostický test (např. při poklesu
napětí). Při první zastávce otočte klíč ve spínací
skříňce do polohy OFF a následně do polohy ON;
pokud v systému není závada, kontrolka se
znovu nerozsvítí.
❒ Pokud kontrolka zůstane rozsvícená, zopakujte
výše uvedený postup a nechte přitom klíč v poloze
OFF déle než 30 sekund. Jestliže problém přetrvává,
obrate se na autorizovaný servis Fiat,,
- dalsi den ked som isiel autom, kontrolka stale svieti aj za jazdy
Stretol sa uz niekto s tymto problemom ? alebo dosla zima tak autu prepina..
- Reklama
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
Postupoval jsi dle manuálu?
Nicméně bych jej napojil na diagnostiku...
Nicméně bych jej napojil na diagnostiku...
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 127
- Registrován: 19 kvě 2012, 07:45
- Bydliště: SM
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
Delalo mi to ted taky. Vymenil jsem AKU (byla tam nejak starsi no name) a zatim chyby nevyhazuje, takze uvidim, co se bude dit dale
Fiat Croma 2006 (pred FL) 1,9 JTD 16V EMO, panorama
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
no tak nasledujuce rano po tom co som pisal, tak neslo auto nastartovat. Bola to bateria. Po nabiti uz nie je ziadny problem.
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
Dobrý den všem
Poslední týden se s tímto problémem potýkám taky ve spojitosti s kontrolkou dobíjení (červený symbol baterie)
Projevy jsou následující:
- vložím klíč do spínačky a nejde s ním otočit (volant se odemkne, ale spínačka ne)
- vyndám klíč ven a vložím jej znovu, tentokrát se odemkne i spínačka a normálně nastartuju
- na přístrojovce se rozsvítí žlutá kontrolka "protection system" a občas blikne červená kontrolka dobíjení, po mírném zahřátí auta už kontrolka dobíjení nebliká ani nesvítí a zůstane svítit jen ta žlutá. Pokud zahřáté auto znovu nastartuju, už nesvítí ani žlutá...
Takže jsem šel po baterce a změtil na zapalovačové zásuvce 11,5V, říkám OK = baterie je v háji, jenže přeparkoval jsem auto o kousek vedle a změřil jsem baterku přímo na kontaktech a měla 12,5V. Když jsem nastartoval, bylo na kontaktech 14,5V a kontrolka baterie nesvítila.
Dělá mi to jen teď za těchto nízkých teplot. Co s tím mám dál dělat? Máme jet na svátky do čech a nerad bych tam zůstal i s autem stát...
Croma 1.9 JTD M-Jet 88 kW r.v. 2005
Poslední týden se s tímto problémem potýkám taky ve spojitosti s kontrolkou dobíjení (červený symbol baterie)
Projevy jsou následující:
- vložím klíč do spínačky a nejde s ním otočit (volant se odemkne, ale spínačka ne)
- vyndám klíč ven a vložím jej znovu, tentokrát se odemkne i spínačka a normálně nastartuju
- na přístrojovce se rozsvítí žlutá kontrolka "protection system" a občas blikne červená kontrolka dobíjení, po mírném zahřátí auta už kontrolka dobíjení nebliká ani nesvítí a zůstane svítit jen ta žlutá. Pokud zahřáté auto znovu nastartuju, už nesvítí ani žlutá...
Takže jsem šel po baterce a změtil na zapalovačové zásuvce 11,5V, říkám OK = baterie je v háji, jenže přeparkoval jsem auto o kousek vedle a změřil jsem baterku přímo na kontaktech a měla 12,5V. Když jsem nastartoval, bylo na kontaktech 14,5V a kontrolka baterie nesvítila.
Dělá mi to jen teď za těchto nízkých teplot. Co s tím mám dál dělat? Máme jet na svátky do čech a nerad bych tam zůstal i s autem stát...
Croma 1.9 JTD M-Jet 88 kW r.v. 2005
Croma 2005, 1.9 JTD M-Jet, 88 kW
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
ak si preparkoval a nastartoval tak preto si nameral na baterke 12,5V. skus zmerat rano predtym ako nastartujes. ak bude okolo 12,2 tak skus poriadne dobit, ale zrejme uz bude na vymenu.. dobijanie moze byt ok... mne raz prebliklo dobijanie, volakedy davnejsie, a coskoro odisla bateria...
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
Je možné, že by i to odemykání spínačky mohlo mít souvislost s tím nízkým napětím baterie? Logiku by to dávalo, ale do autoelektroniky vidí jen Bůh a inženýři ve Fiatu ve dnech Út, St, Čt. Zítra mám v plánu zajet zkontrolovat dobíjení i akumulátor do Varty a uvidím co mi řekne, pokud by to byla jen ta baterie, bylo by to naprosto úžasné.
Croma 2005, 1.9 JTD M-Jet, 88 kW
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
je to pravdepodobne, pretoze na vsetko treba elektriku:) mas tam VARTU? ako dlho? ja mam osobne velmi zle skusenosti s varta a bosch...(v podstate je to to iste) uz davam iba EXIDE alebo BANNER, pripadne ine...nejazdis nejake kratke traasy napriklad?
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
Ted je tam baterka pochybne kvality značky Stabat, kterou tam dával minulý majitel. Nevím co tam dát, v okolí mají jen Varty, jinak nic. Krátké trasy se asi jezdí. Ráno 15km a odpoledne 15 km, takže nic extra. Nicméně brávám auto nejhůř 1x za 14 dní a jedu tak 100km aj celkem v otáčkách... Exide mi doporucoval i kolega co jezdi v BMW, ze ty baterie BMW primo doporucuje...
Croma 2005, 1.9 JTD M-Jet, 88 kW
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 127
- Registrován: 19 kvě 2012, 07:45
- Bydliště: SM
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
Taky to může naznačovat, že odchází do věčných lovišť. U těchto spínaček se to stává (cena za novou není zrovna lidová).
Taktéž může být posunutý "čip" v klíči. Nevím tedy jak u tohoto vozu, ale u některých se takové "ptákoviny" stávaly
U mě to tedy, když přimrzne (pod +5), nastává stále a startuji tak, že zasunu, vytáhnu a zasunu. Nějak jsem tyto věci přestal u fiata řešit.
Taktéž může být posunutý "čip" v klíči. Nevím tedy jak u tohoto vozu, ale u některých se takové "ptákoviny" stávaly
U mě to tedy, když přimrzne (pod +5), nastává stále a startuji tak, že zasunu, vytáhnu a zasunu. Nějak jsem tyto věci přestal u fiata řešit.
Fiat Croma 2006 (pred FL) 1,9 JTD 16V EMO, panorama
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
Tak jsem byl otestovat baterii a dobíjení a resume zní, špatný alternátor. Resp. nějaká jeho část, takže jej raději nechám vyměnit celý, tento zrepasuju a nechám si do foroty. Baterie je prý v pořádku, jen potřebuje nabít. Uvidíme jestli to odstraní i problém s odemykáním spínačky a volantu, kdyžtak to budu muset rozebrat a vyčistit. V Po nebo Út jde auto na altík a pak se uvidí.
Croma 2005, 1.9 JTD M-Jet, 88 kW
Re: Croma - kontrolka Porucha imobilizeru fiat code
Auto je v servisu, naštěstí to bylo jen 1,5 km.
Naštěstí proto co se všechno cestou událo, tak to tu raději napíšu aby se pak někdo nedivil jako já.
Ujel jsem 200m (samozřejmě kontrolka dobíjení svítila, i když byla baterka nabita - takže altík přestal už úplně nabíjet). Po 200m vypadlo servo, po ujetí dalších 200m jsem raději vypnul klimu a přepnul světla na parkovačky. Pak jsem stál skoro minutu na křižovatce. Po rozjezdu mi vypadlo ABS a ESP. Po dalších 400m jsem povypínal už všechno co šlo. Dojel jsem uličkama zbytek a zaparkoval u servisu. Zkusil jsem nastartovat a už ani tuk. Otevřel jsem kapotu a zkusil auto zamknout (bez vysledku) Tak ted cekam jestli tam to auto ještě bude.
To jen pro info jak odchází všichni asistenti v závislosti na napětí a kolik auto ujede bez altíku, nebo bez řemene. Nic moc elektromobil.
Naštěstí proto co se všechno cestou událo, tak to tu raději napíšu aby se pak někdo nedivil jako já.
Ujel jsem 200m (samozřejmě kontrolka dobíjení svítila, i když byla baterka nabita - takže altík přestal už úplně nabíjet). Po 200m vypadlo servo, po ujetí dalších 200m jsem raději vypnul klimu a přepnul světla na parkovačky. Pak jsem stál skoro minutu na křižovatce. Po rozjezdu mi vypadlo ABS a ESP. Po dalších 400m jsem povypínal už všechno co šlo. Dojel jsem uličkama zbytek a zaparkoval u servisu. Zkusil jsem nastartovat a už ani tuk. Otevřel jsem kapotu a zkusil auto zamknout (bez vysledku) Tak ted cekam jestli tam to auto ještě bude.
To jen pro info jak odchází všichni asistenti v závislosti na napětí a kolik auto ujede bez altíku, nebo bez řemene. Nic moc elektromobil.
Croma 2005, 1.9 JTD M-Jet, 88 kW