Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo topi

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo topi

Příspěvek od turbom »

Ahoj,
topeni u meho MK2A je moc zavisle na otackach. Kdyz jedu po dalnici 130 a auto toci kolem 3700ot, tak topi paradne. Kdyz ho parkrat vytocim nad 3500 otacek pri ceste do prace, take topi dobre. Ale kdyz jedu standartne kolem 2-2500otacek cestou do prace, tak jen vlazi. ( nemam alu kryt na svodech).
Cim to muze byt?
Naposledy upravil(a) turbom dne 13 led 2017, 21:07, celkem upraveno 1 x.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru

Příspěvek od liborko »

můj tip zavzdušnění,termostat nebo špatná vodní pumpa :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru

Příspěvek od martin72 »

Můj typ je termostat, sice nepíšeš co ukazuje budík, ale je rozdíl jestli ukazuje přesně na půlce rozsahu nebo lehce před. Měl jsem to podobně. Časem se to zhoršovalo, pak už stačilo abych jel při venkovní teplotě 15°C delší kopec dolů a ručička teploty šla o 2mm níž.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru

Příspěvek od turbom »

Termostat kolisal ten puvodni- rucicka litala dost. Ted je tam uz druhy rok pouzity z jineho motoru, ktery jsem tu mel. Rucicka temer nekolisa. Ranni cestou po 40 km topeni vlazilo nebo spise vlazilo. Na max + na 4 stupen. :evil:

Kouknu na kapalinu, nebo dam novy termostat. Pripadne poradte, jaky koupit.

Diky
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru

Příspěvek od martin72 »

Životnost termostatů je cca 150k km, pak začnou otvírat rychleji (má zkušenost jak u marei tak u punta). Termostat si můžeš vybrat třeba tady: https://www.autodily-pema.cz/autodily/f ... eni?ga=316
Osobně jsem bral termostat s těsněním (nemusí být součástí balení) a volil jsem střední cestu, dával jsem FEBI.

Po výměně termostatu a ohřátí motoru se ručička ani nehne.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru

Příspěvek od turbom »

Tak po jizde 40 km jsem kontroloval vrchni odvzdusnovak. Rucicka teploty se temer nehne- porad u prostredni carky. Po povoleni ihned tece chladici kapalina. Hadice od
chladice jsou teple, kapaliny je v nadrzi dost. A pritom topeni vlazi, spis v aute mrznu.

Zajimavost - minuly tyden jsem pri jizde v kolone zjistil ,ze mi teplota kapaliny leze az na 3/4. Ventilator se nezapnul. Pustil jsem klimu a ihned se spustil. A dost dlouho bezel, nez se voda ochladila na 1/2=beznou teplotu. Od te doby rucicka neleze, ale netopi porad stejne, mozna jeste mene.
Tak nevim, je tam bublina, nebo se zadrhava pumpa nebo termostat zly.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru

Příspěvek od liborko »

Podivej se zda tam je odvzdusnovak i na hadici co vede primo do výměniku,nebo jestli neni primo u vymeniku. Vypada to jako kdyby byl zavzdusneny vymenik.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru

Příspěvek od turbom »

Jsou tam dva odvzdusnovaky. Jeden vyse polozeny, na hadici jdouci od-do motoru. Druhy je ten nize polozeny- na nejvyssim miste chladice. Ted jsem kontroloval jen ten vrchni. Ten na chladici jsem delal pri vymene kapaliny cca 3 mesice zpet.
Jde mi o to, jak tu bublinu, pokud tam je, chytnout. Kdyz oba necham trochu povolene a snazit se chytit tu bublinu, bude mi utikat chlad. kapalina.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to

Příspěvek od turbom »

Tak se vymenil termostat. Rucicka nekolisa cca 1 mm jako predtim, ale topi-hreje stejne malo. V tech velkych mrazech auto spise vlazi. Kdyz dam 3 a 4 stupen ventilatoru, tak fouka hodne vlazny az studeny vzduch. Cim nizsi jsou teploty pod nulu, tim hure auto topi.
Teplota vody se na prostredni carku- 90 stupnu dostane asi po 3-4km jizdy.

Stara MK1 proti moji MK2A topi nekolikrat vic-lepe. Znamy si mysli, ze je spatny -zaneseny vymenik topeni a je potreba dat novy. Coz znamena rozebrat celou palubku.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to

Příspěvek od SpiritWolker »

ucpany radiator topeni, odpojit hadice nalit koncentrovany čistič radiatoru na 12-24h primo do radiatoru topeni,
pak preplachnut, preplachnut i motor a predny chladic, pokud nepomuze tak novy radiator topeni
hlinikove truky po 12h čisteni su ako nove http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty,radiator_flush" onclick="window.open(this.href);return false;
takto vyzeral moj radiator, trubky a hadice, montoval som novy ale trubky a hadice som musel vyčistit
Přílohy
DSC_1025a.jpg
DSC_1025a.jpg (140.42 KiB) Zobrazeno 9764 x

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru

Příspěvek od slabostka »

turbom píše:Jsou tam dva odvzdusnovaky. Jeden vyse polozeny, na hadici jdouci od-do motoru. Druhy je ten nize polozeny- na nejvyssim miste chladice. Ted jsem kontroloval jen ten vrchni. Ten na chladici jsem delal pri vymene kapaliny cca 3 mesice zpet.
Jde mi o to, jak tu bublinu, pokud tam je, chytnout. Kdyz oba necham trochu povolene a snazit se chytit tu bublinu, bude mi utikat chlad. kapalina.
- pozri si v priručke Jak na to ako sa odvzdušnuje systém.... otvorís obe odvzdušňováky, do nádobky leješ chladiačku, až ti začne voda pretekať cez prvý ventil uzavrieš jeden potom dolievaš ďalej, objaví sa aj v druhom voda zavrieš druhý, potom naštartuješ.... motor pobeží XY minút....s otvorenou expanzkou - musíš vyčkať na otvorenie termostatu... potom zavrieš nádobku..... ešte nejaké minúty motor beží... potom vychladne.... nadbytok chladiačky po vychladnutí odčerpáš....
ale pozri si to presne...
sporting speedgear r.v. 2000
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to

Příspěvek od SpiritWolker »

demontaž palubky a vzduchotechniky, vymena radiatora, montaž vzduchotecniky a palubky praca cca na 3h
plus 12-24h na čistenie hadic a preplach motora aby zase neupchal novy radiator nečistotami a usadeninami
Přílohy
DSC_1017b.jpg
DSC_1017b.jpg (163.69 KiB) Zobrazeno 9680 x

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to

Příspěvek od Vitaml »

Ahoj Spirit,
prosím tě, není někde nějaký návod na demontáž palubky a výměna radiátoru Punto 2? Chystám se to udělat, jak se oteplí, taky to mám ucpaný.
Děkuji
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to

Příspěvek od SpiritWolker »

cez vikend to skusim napisat
zatial som nasiel na polskom fore .) ale je to take okresane

http://fiatpunto.com.pl/topic31218.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fiatpunto.com.pl/topic13385.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://punto.org.pl/zrobtosam/model188c ... imk2fl/127" onclick="window.open(this.href);return false;

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to

Příspěvek od Vitaml »

Zdravím SpiritWolkera,
děkuji za odkazy i další příspěvky.
Mám ještě dotaz, jaký správný vyměník si mám koupit, díval jsem se na ePer a i na nabídky obchodníků a vychází mi tam 2 druhy, liší se přívody vody. Klimatizaci nemám, odkaz na můj ePer je tu (je tam číslo podvozku):
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?KEY ... =undefined" onclick="window.open(this.href);return false;
Děkuji
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“