Ako šetriť na servise
Moderátor: peta.smolik
Ako šetriť na servise
Seicento r.2001, 77.000 km. Podľa návodu sa má meniť rozvodový remeň po piatich rokoch bez ohľadu na najazdené km. Čiže som ho mal vymeniť už 2x. Zatiaľ mám pǒvodný. Samozrejme na inom aute by som si to nedovolil, ale som rád, že konštrukcia tohto motora to umožňuje risknúť bez poškodenia.
- Reklama
Re: Ako šetriť na servise
Taky mám na seicentě původní rozvoďák,moc km ročně s ním ale nenajezdíme,občas jen prostě zkontroluju stav řemenu,napnutí a zda není popraskaný nebo zpuchřelý.Sice nový řemen není drahá položka,ale měnit ho podle příručky co 5let..zbytečnost
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Ako šetriť na servise
90 000 km, stale povodny remen... prevadzka vacsinou po meste
Re: Ako šetriť na servise
Pánové, rád bych vás vyvedl z omylu o úspoře na řemenu. Motor 1,1 jako je v Puntu viděl můj mechanik už kolem 60 tkm 2x v životě s potkanými ventily (dělá mechanické opravy na všech značkách aut, není specialistou na Fiat, ale už mu jich prošlo rukama celkem dost). Jinak rozvodový řemen i s vodní pumpou, která se mění současně stojí cca 1500 Kč + práce (do 1000 Kč). Doporučuje měnit v intervalu 5 let, zejména, pokud je motor v provozu na krátké vzdálenosti, tedy často studený. Pokud se jezdí dálky, tak do 90 tkm je dobré k výměně nejdéle však po 8 letech (ale i tak se musí řemen občas prohlídnout). Takže o úspoře není potřeba hovořit, spíš o loterii, jestli si přivodit nákladnou opravu, nebo případně riskovat motor jako takový celý.
Stojí úspora řekněme 1-2x za život auta (během jeho 15-20 let) za tohle riziko ? Mě teda určitě ne. Určitě nechci shánět starší použitý motor, který bude zpravidla v horším stavu než je ten můj, protože na něm někdo šetřil..... Každá úspora se obvykle nakonec několikanásobně krutě nevyplatí vysokými náklady za zanedbanou údržbu, nebo předčasným odchodem do hutí.
Stojí úspora řekněme 1-2x za život auta (během jeho 15-20 let) za tohle riziko ? Mě teda určitě ne. Určitě nechci shánět starší použitý motor, který bude zpravidla v horším stavu než je ten můj, protože na něm někdo šetřil..... Každá úspora se obvykle nakonec několikanásobně krutě nevyplatí vysokými náklady za zanedbanou údržbu, nebo předčasným odchodem do hutí.
Re: Ako šetriť na servise
Jasne že nik nechce riskovať veľké poškodenie motora. Ale je známa vec, že Fiat motory FIRE 1.2 8V sú skonštruované tak, že sa ventily s piestmi nestretnú. Pri 1.2 16V je to už iné.
Takže ja si dovolím riskovať (šetriť) len za predpokladu, že je to tak, ako píšem...
Takže ja si dovolím riskovať (šetriť) len za predpokladu, že je to tak, ako píšem...
Re: Ako šetriť na servise
Já bych neriskoval ani malé poškození. Každopádně je to úspora naprosto o ničem i kdyby se vůbec nic neriskovalo. Až se Ti to stane v nejméně vhodnou chvíli, budeš obvolávat kdo Tě odtáhne, nebo shánět odtahovku. Je to naprosto zbytečný náklad navíc z mladistvé nerozvážnosti, případně stařecké hlouposti. Někam přijedeš pozdě, nebo vůbec a třeba Ti uteče něco velmi důležitého. Takže opět je nejlepší úspora vyměnit (nechat vyměnit) řemen včas.
Re: Ako šetriť na servise
Ďalší rok za nami, motoricky ide skvele, 93500 km, stále pôvodný remeň... už 15 rokovrastos píše:90 000 km, stale povodny remen... prevadzka vacsinou po meste
Re: Ako šetriť na servise
Už po najetí cca 50kkm dojde k natažení řemene, nic co by řemen nepřežil, ale hlavně dojde k natočení (jinému postavení) vačky oproti klice. Toto natočení způsobí zvýšení spotřeby, které bývá cca okolo 0,5l/100km (podle stylu jízdy a provozu). Návratnost výměny rozvodové sady je potom cirka 16kkm, v případě výměny jenom samotného řemene cca poloviční. Tak o jaké že to úspoře za servis tady píšete?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Ako šetriť na servise
Keby to s tou spotrebou hneď aj bola pravda (čo nie je samozrejmé), ja by som už mal meniť rozvody 3-krát
Re: Ako šetriť na servise
Vzhledem ke skutečnosti, že máš pootočenou vačku minimálně o 5°, tak tomu můžeš věřit. A jestli si myslíš, že časování ventilů je pro výkon motoru (účinnost) nepodstatné, tak raději choď pěšky. A pokud nejsi lemra, tak rozvoďák za 400,- máš vyměněný za dvě hoďky.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Ako šetriť na servise
k tomu je vystizne tvrdenie: BUDEME SETRIT NECH TO STOJI CO TO STOJI.