PALIVO: LPG

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od vossák »

Připadá mi,že tyto drobnosti jsem udělal hned první týden po koupi v rámci běžné údržby a ty kvůli tomu chceš hned vyhodit auto? :shock:

Každopádně bych měl zájem o ND :!:
Reklama
 

PeNik
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 06 čer 2009, 16:05

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od PeNik »

myslím, že netušíš o čem píšeš.
Shrnutí včetně práce za letošek a originál:
palivové čerpadlo: originál po slevě 9.000,-
zapalovací cívka: 3.000,-
Kabely od řídící jednotky k motoru: originál: 10.300,- po slevě

Máš pocit, že to jsou drobnosti? Už nyní mi nikdo ty prachy za to auto nedá (nájezd necelých 221.000 km)

Navíc jsem před rozvody, revizí plynu (+ ty serepetičky k tomu), výměnou oleje (a všechny ty serepetičky k tomu) a vážný problém s motorem (nelze vyloučit i výměnu katalyzátoru = jen katalyzátor by byl za 8.000, ale ne origo nebo ne nový) + stabilizační tyče (to je prkotina). Máš stále pocit, že se jedná o drobnosti? Z mého hlediska to, minimálně po finanční stránce, drobnosti nejsou. Myslím, že bych v tom za letošek zahučel minimálně za 50.000 a i kdyby to auto ode mě někdo chtěl koupit, tak mi těch 50.000 ani náhodou nedá a to ta cena je hodně střízlivý odhad.

jediný náhradní díl, který mám, je dobrá zapalovací cívka (ta původní byla také OK a nepomohla k opravě ztráty výkonu a škubání během jízdy = pomohla až kabeláž). Mohu nabídnou zimní gumy (cca 6 mm = takže max jedna sezona = takže by bylo více sraního je někam poslat než užitek z nich = Barum Polaris).
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od radek.s »

Není tajemstvím, že plánovaná životnost miniaut je přiližně 150 až 200 tisíc km. Pak se mají vyřadit, tedy pokud do toho člověk nechce utápět peníze za komponenty, které postupně díky opotřebení odcházejí. Prostě se to v určitém okamžiku už nevyplatí udržovat při životě. Na větší roční nájezdy bych si Pandu nepořizoval a nebo s tím, že jí za pár let dám na šorťák. Do starší Pandy bych už originální díly nepořizoval, jsou předražený, existuje kvalitní druhovýroba a ceny jsou jinde. Tedy kromě některých věcí, jako je napřiklad ta kabeláž, ale to většinou jde opravit, jen by někdo musel chtít a umět to. Tedy pokud ty kabely nehořely plamenem. I když miniauta s takovými kilometry jsou v bazarech a inzerátech doporučuji se nákupu vyhnout, protože kdo si myslí, že to koupí a nebude do toho stále cpát peníze je naivní. Tyhle auta patří na šroťák.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
PeNik
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 06 čer 2009, 16:05

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od PeNik »

Tak ono to u mě mělo být jen přibližovadlo. Jenže pak se dodělalo LPG a už to lítalo.

U té kabeláže s tebou nesouhlasím. Měl jsem ji doma po výměně (tu vadnou) a začal ji kuchat a odizolovávat jednotlivé kabely. Nic přerušeného nebo poškozeného, ale přesto to zlobilo i jsem měřil. Takže by mohl být max kontakt v nějakém konektoru, ale zlobilo to při pohybování kabelů u řídící jednotky a tam bylo vše OK (jedině vymačkaný, ale který?). Řídící jednotka je OK a výměna kabelů pomohla.

A zbytek?
Jistě, druhovýroba bývá i solidní, ale kde se pohybují ceny? Pokud nejsou o 31% a více levnější, tak je lepší koupit origo, na které člověk dostane až 30% slevu (dle stáří vozu). Ano, musí to opravit ve Fiatu, ale když má člověk ve městě jediného automechanika, který je nespolehlivý (už nikdy k němu nepůjde auto, maximálně na výměnu pneu), tak to raději zajedu do Fiatu, kde mě vždy korektně informovali, co a jak (pravda, zaplatil jsem si za to, ale měl jsem i záruku). Když to tady čtu (ne jen v tomto vlákně), jak kdo co zkouší opravit a že tohle a tohle a tohle mu nepomohlo a jde na další kolečko zkoušení, čím by to mohlo být, tak je lepší to vyřešit hned napoprvé. Pravda, kdybych měl lepšího automechanika v okolí, asi bych to dával k němu, ale prostě nemám (neznám), tak jdu cestou nejmenšího odporu.

Není třeba to jen umět, ale hlavně na to mít čas. Aby mi pak u baráku stál vrak, tak to tedy ne. Pak nemají po silnicích jezdit vraky :D
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od vossák »

PeNik:Věz,že přesně vím o čem píšu...

Já naprosto nechápu,kde pořád chodíte na ty astronomické hausnumera za díly :shock:

Příklad:
Palivová čerpací jednotka-magneti marelli-1216,21,- vč. DPH....

Zapalovací cívka-Meyle-323,77,- vč. DPH....

Proboha,podívejte se už taky na nějaké normální stránky s díly-třeba Autorozvody.cz atd. atd. přece nechceme živit ty bezpáteřní nenažrance s marží 400% apod.Já tam beru díly na fušky i pro sebe pořád a nikdy,opakuju nikdy nebyl žádný problém s kvalitou ani funkčností,např. na těch Rozvodech mají jen opravdu značkové díly(kolikkrát přijde i zabalený prvovýrobní originál) za mnohdy úplně směšné částky,odbyt tam mají obrovský i pro servisy apod.

Kabely k řj i ostatní nespotřební nebo těžko sehnatelné zboží-jakýkoliv vrak,na bazoši jich jsou tuny,když už nemá člověk žádný vrakáč po ruce,díly za cenu šrotu,navíc zrovna kabely jdou dobře opraviti...

Toto jsou zrovna třeba díly,kde výměna na parkovišti před panelákem,v dešti,s kafíčkem i provlhlou startkou nezabere více jak několik desítek minut i pro neznalého,ale selským rozumem uvažujícího člověka...


Opravdu,jak to tady čtu se nestačím někdy divit


Za těch 9 tis,jak tady píšeš jsem udělal komplet servis po koupi totálně zanedbané čtyřkolky,kde se měnil opravdu veškerý spotřebák,náplně a mnoho dalších věcí,které odejdou při cca 200tis jako např. všechny manžety poloos,kardanu,ještě jsem nakoupil mnoho nesehnatelných drobných položek interiéru z vraků atd.A už s tím budu téměř hotov....snad...

Jediná blbá věc,je ten plyn,tam toho doma moc neuděláš,ale i to se dá řešit levně a když už,je tam stále možnost to celé vytrhat pryč a jezdit zase za 6L benzínu a nejspíš i spolehlivě


Jako 4x4 je problém co se týče dílů podvozku a pohonu,ale u dvojkolové pandy bych vůbec neváhal o tom si ji ponechat,to je vděčné vozítko za půldarma,jednoduché s enormně levnými díly i dobře sehnatelnými na vrakáčích


P.s:Každopádně,kdybys to přece jen rušil a chtěl se zbaviti nějakých drobností za zlomkové ceny,měl bych zájem,možná i o ty gumy se 14" disky,ale více na SZ nebo email Voss69@seznam.cz,poštu samozřejmě uhradím :wink:
Uživatelský avatar
miror
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 28 srp 2010, 16:38

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od miror »

co se týká cen dílů a zbavování se aut, je na každým, jak se s tím vypořádá.
Kolikrát mi situace připadá jak když člověk dobíhá autobus s rozvázanou tkaničkou.
Prostě ne vždy a ne každý má reálnou možnost a čas si to vyřešit sám.

Servis má být natolik korektní, aby těhle situací nezneužíval. Ano, pochopím, že pro servisáky=lidi je to obživa a nemůžou dělat za pochvalu, musí vydělat na daně.....
Ale jako třeba naúčtovali mě u original Fiat servisu 3000 za 4 obyčejný svíčky, to se jentak nevidí.. Vyzvedávat to auto manželka, tak se nad tim ani nepozastaví.
Pak se servisy nemůžou divit, když se snaží zákazníci chovat se dodavatelsky a tahaj si vlastní díly, ať třeba z vrakoviště.
Jako hloupý pak je, když jim blokuješ zvedák, že ti díl: nepřijde, objednáš špatný, je třeba dodat další navazující díl, díl z vrakoviště má vadu... moc hloupý.

To už pak jedině dělat si to komplet sám, a o tom to je - ne každej má na to podmínky.

Třeba druhej extrém mi přijde měnit si sám olej (kam s vyjetým, jak se u toho člověk zadělá, když nemá pořádnej zvedák...).
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od vossák »

Mirror:Souhlasím s tebou v tom,že autorizák jsou neskuteční vydřiduši,tam nemá smysl nic řešit.

Garážníci si musí vydělat na obživu,ale to,co někdy-většinou-předvádějí je neskutečné.Laik se nechá snadno chytit,já jako automechanik jen kroutím hlavou a říkám,servis již nikdy v životě!!
Já se automechaničením nyní neživím,dělám to jen občas na fušky známým a kolegům z práce,dělám to s trochu lepším vercajkem-žádný zázrak,ale dělám to venku,na mraze v poměrně polních podmínkách,bez nějakých lepších heverů,bez kanálu.....dá se to,jen chtít a pustit se do toho.U mě se nedá říct,že by mě to už nějak extra bavilo,ale snažím se pomoct s tím co umím a třeba to i něco semtam hodí,když na tom makám,nechám "zákazníka" aby se díval a leccos vysvětlím,poradím-v marném doufání,že si to příště zvládne už konečně udělat sám :D
Ale samozřejmě souhlas taky s tím,že manažer nebo kuchař se doma před bytem asi nebude svinit s autem.Samozřejmě na to technicky člověk musí trošku mít,ale alfa a omega celé věci je zdravý selský rozum a internet,kde se dá najít naprosto všechno a je to velký pomocník,obzvláště fora jako např. toto,škoda apod.Taky je jasné,že takto to dělám já a nebude to tak dělat člověk,co se tím živí

S čím ale nesouhlasím je třeba zrovna ta výměna oleje,to se opravdu mnohdy divím mým kolegům,kteří jsou technici a přitom něco tak primitivního prostě dělat nebudou :lol: Je to lenost

Stačí naprosto bohatě kolečkový hever z kelly,kauflandu,lídlu-cena 600-800kč hever se dá uložit i ve sklepě bytu,funguje naprosto skvěle(mě už 10 let bez jediného problému),skutečně vděčná věc

Gumové doktorské rukavičky-v lékarně,kdekoliv za pár šupů celá krabice

uřezaný kanystr z destilky

pár imbusů s 1/2 ráčnou-lze koupit kdekoliv sadu v akci

sikovky-knipex cca 800kč-vděčná,nesmrtelná věc k nezaplacení

jedny noviny-Mladá fronta např.

trychtýř

je to operace na 30 minut i s vykapáním oleje a vůbec se u toho člověk nezaprasí,jak píšeš,to by musel být opravdu lempl

Investice vložená se ti vrátí již možná i za 1 výměnu oleje(nevím kolik berou servisy,ale nebudu daleko od pravdy)

Dělá se to rok co rok,investice vložená se vrací neustále pořád


Vyjetý olej v kanystru ti vezmou kdejaké sběrné suroviny,zcela zdarma a všude,pokud máš kanystr větší vejde do něj několik takových porcí a nemusíš s tím lítat pokaždé

Filtr normálně tak jak je do šrotu

Je samozřejmě rozumné toto dělat za sucha a za hezkého počasí,já to dělám ale i v -5ti,válím se přitom v břečce a je mi to jedno,vyprat montérky moc nestojí

Ušetřeno spoustu peněz na jiné věci,pro rodinu

Toť můj trapný seznam,který stejně všichni znají :lol:

Já si taky kolikkrát pohrávám s myšlenkou dát to do servisu,hlavně na náročnější operace např.spojka,ale jak si jen vzpomenu na to,jak to tam chodí(a ono to tam tak chodí),co všechno se může kolem toho posrat,co ve finále bude či nebude vyměněno a kolik to bude stát,tak mě na to rázem přejde chuť a byť neochotně si jdu pod to raději opět lehnout

Najít dnes dobrého mechanika je naprosto stejně nereálné,jako najít dobrého zedníka,doba tomu prostě nepřeje,pouští se do toho kdekdo,všechno je uspěchané a každý se žene jen za ziskem za každou cenu,je toho prostě moc

Já se snažím díly objednávat vždy dopředně,nemůžu si dovolit na něco čekat,jsou to mnohdy hodiny strávené u internetu bádáním co tam patří či nepatří,ale i toto se v 95% dá zvládnout bez chyby,dnes už jdou díly i vracet a jde taky objednat i podle VIN,každý prodejce to umí a tam je skutečně 95% úspěšnost trefení se.Kdyžtak,pokud je v daném měsící variant více,metr,šupleru a zase šup pod auto,bohužel,tak to je,za ty ušetřené sumy to prostě rozhodně stojí,nejsou malé

A hlavně,pokud si to člověk dělá sám,ví co tam dělá,ví co tam dává a ví,že to bude ok,pokud si to po sobě alespoň trochu projde a mnohdy ještě i na něco navíc přijde

Značkové díly,jak jsem už psal výše,jdou dneska sehnat za pár šupů a prostě tak vysoké marže jsou podle mě nehoráznost nejhrubšího zrna,je to hloupost lidí

Všechno je o penězích a jak se komu chce,nic víc
Uživatelský avatar
miror
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 28 srp 2010, 16:38

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od miror »

za výměnu oleje jsem zaplatil 150 Kč (olej a filtr jsem si přivezl). Pro servis to byl jen - zvedák, otočit imbusem, nechat vytéct, vyndat filtr+nový, + olej. Na počkání.
Zaplatil jsem mu rád, to bylo příjemný. Ale popravdě, převážně si olej měním taky sám. ;-) Kolikrát je totiž i větší problém domluvit si v servisu termín na počkání. Ale mám i jinou zkušenost -> jednou, když mi olej měnili v rámci jinýho servisování (výměny ramen), dal jsem jim 4litrovky Selenie, očekával jsem, že vrátí ještě cca 0,75l (na dolejvání) a nic. Zato jsem viděl, že pro účely výměny oleje mají centrálně v dílně barel s nějakým svým olejem a z něj hadici. Pochopil jsem, že ptát se po svým oleji asi nemá smysl a už jsem tam víckrát nepřišel.
Takže ani s tím olejem a servisem to není úplně lehký. :-)
Jinak čerpadlo jsem sám měnil (z vrakoviště) a bez speciálního klíče/přípravku to byl docela boj, odklepávat opatrně šroubovákem - žádná velká rána, ale spoustu poklepávání, kousíček po kousíčku..
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od vossák »

Tak pokud ti to někdo udělá za 150,tak to asi jo,ale každopádně bych stál za ním po celou dobu úkonu :lol:

Moje zkušenost(i známých) s oleji je taková,že v servisech např. u octávky atd.neodsávají ten shit z komory filtru,zrovna ten největší humus,který zachytí filtr a jen přešoupnou vložku(někdy ani to ne),nový čistý olej je pak po prvním startu barevně tam,kde byl před výměnou

V Kii kolegovi řešili vrzání spojky,které nejen že nevyřešili,ale měl poměněné i nějaké drobné díly interiéru za horší a polámané,ale to sem nepatří

Nenechávají olej řádně vykapat,lijou tam něco,co by tam nemělo být,podle obecných nepřesných konfigurátorů apod.

Dokonce jsem už slyšel,že se olej i odsává jenom vrchem přes měrku,to musí zůstat v té vaně skutečná libovka

A potom jsou tam furt ty hrozné přirážky za kdovíjaké díly,matroš

Raději všechno sám i kdyby to stálo těch 150,-


Na tydle velké ruční matice apod. používám takové hladké knipex kleště,je to něco na způsob sikovek,ale je to v podstatě stavitelný klíč,jde tím skoro všechno hezky chytit a nedojde nikdy k žádnému poškození ani podření
Uživatelský avatar
miror
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 28 srp 2010, 16:38

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od miror »

.. jedna taková zkušenoust ze servisu a vrzání.. a Pandistům se může hodit, i když moc neni o LPG.
Občas mi pohvizdávaly brzdy (nikoliv při brždění, naopak - za jízdy). Je to dost otravné. Několik servisů to prohlídlo, promazalo, kdesi cosi, ale nikdo to nevyřešil.
Po čtyřech letech jsem si té Fiatí (Bosch) nedokonalosti všiml a vyřešil. Občas vyklouzává gumová manžeta viz obrázek a tlačí zlehka destičky na kotouč. Je třeba to jednou za čas navléknout - děje se to když jsou destičky tak na 30-60% ojetý. Když jsou desky nové, je čep a tím i manžeta úplně zasunutá vevnitř. Postupně s opotřebením destiček se vysouvá ven a má tak tendeci z čepu vyklouznout. Měl jsem z toho radost, že jsem na to přišel. No, je už to poněkud na jiný vlákno a ne LPG..
Přílohy
5164240700.jpeg
5164240700.jpeg (129.38 KiB) Zobrazeno 5181 x
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Odpovědět

Zpět na „Panda“