PALIVO: LPG
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: PALIVO: LPG
Souhlasím. Shodli jsme se na tom i s celou mojí rodinkou.
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG
Re: PALIVO: LPG
Pěkná fotogalerie montáží z přestaveb na lpg je zde, kdo by se chtěl podívat nebo jej teprve předělání na plyn čeká
http://www.lpg-obchod.cz/fotogalerie-montazi/fiat/
http://www.lpg-obchod.cz/fotogalerie-montazi/fiat/
Re: PALIVO: LPG
Protože naše Pandička před půl rokem oslavila 5ti-leté výročí provozu, rád bych se podělil o pár zkušeností. Najeto 80000km na LPG, procestováno kus Evropy. Navštívili jsme s ní Polsko, Německo, Rakousko, Slovinsko, Bosnu a Hercegovinu, Chorvatsko, Itálii, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko. Většinu států opakovaně – je to Panda cestovatel. Otázka trochu OT: Kam nejdál jste vytáhli svoji Pandu?
Plyn je úspora, což jsme nejvíc ocenili v Itálii, kdy se ceny benzínu pohybovaly v přepočtu okolo 50Kč/l, zatímco LPG vyšlo na cca 22Kč. Spotřeba se pořád pohybuje mezi 6 – 7l LPG na 100km, podle naložení a stylu jízdy. Když jedem dálku, moc to nehoním jedu tak okolo 100km/h, a spotřeba je i s boxem na střeše do 7l LPG/100km. Žádné větší problémy s autem po celou dobu nebyly, auto nás nikde nenechalo, akorát ten výkon motoru by mohl být vyšší. Už se i manželka ptá proč jedeme tak pomalu a syn hlásí: Tati, předjel Tě Trabant.. Jinak je v rodině Panda oblíbená.
Další epizodka mě potkala letos 5 dní před dovolenou, kdy se mi rozbilo čelní sklo. Naštěstí mám připojištěná skla, tak mě to stálo jenom spoustu nervů, a jelikož mi vyšli vstříc jak v servisu, tak v pojišťovně, trvala celá událost čtyři dny: dva dny v servisu a dva dny vyřízení pojistné události. Jenom ta cena mě překvapila: 13000,- za výměnu skla v autorizovaném servisu. Je to +- normální cena? Nemít to připojištění, tak by mě to dost mrzelo.
Pro ilustraci přidávám foto z Rumunských hor.
Plyn je úspora, což jsme nejvíc ocenili v Itálii, kdy se ceny benzínu pohybovaly v přepočtu okolo 50Kč/l, zatímco LPG vyšlo na cca 22Kč. Spotřeba se pořád pohybuje mezi 6 – 7l LPG na 100km, podle naložení a stylu jízdy. Když jedem dálku, moc to nehoním jedu tak okolo 100km/h, a spotřeba je i s boxem na střeše do 7l LPG/100km. Žádné větší problémy s autem po celou dobu nebyly, auto nás nikde nenechalo, akorát ten výkon motoru by mohl být vyšší. Už se i manželka ptá proč jedeme tak pomalu a syn hlásí: Tati, předjel Tě Trabant.. Jinak je v rodině Panda oblíbená.
Další epizodka mě potkala letos 5 dní před dovolenou, kdy se mi rozbilo čelní sklo. Naštěstí mám připojištěná skla, tak mě to stálo jenom spoustu nervů, a jelikož mi vyšli vstříc jak v servisu, tak v pojišťovně, trvala celá událost čtyři dny: dva dny v servisu a dva dny vyřízení pojistné události. Jenom ta cena mě překvapila: 13000,- za výměnu skla v autorizovaném servisu. Je to +- normální cena? Nemít to připojištění, tak by mě to dost mrzelo.
Pro ilustraci přidávám foto z Rumunských hor.
- Přílohy
-
- WP_20160811_17_24_38_Pro.jpg (247.8 KiB) Zobrazeno 6921 x
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG
Re: PALIVO: LPG
Panda nežere výrazně, skvěle se parkuje (dojíží do práce), obsah 1242 i docela jede (ve vyšších otáčkách), má dobrý jízdní vlastnosti, levný díly, zpracování příkladný, pohodlně se sedí jako na židli, vítr nebrbe ve vlasech jako u aut s víc klopenou střechou, je prostorná nad hlavou... snad jen kufr by mohl bej o kus větší.
Moje konstatování po létech je, že jsem doposud nenašel vhodnější auto, čím ji do budoucna nahradit. Což je svým způsobem docela smutný. Možná Hondu Jazz, ale japoncům docela reznou plechy... takže zase ne.
Byli jsme u moře ve Francii - téměř u Španělska (viz foto). Dálnice plyn na podlaze skoro od A do Z.. a stydět jsem se nemusel - převážně 160 km/h, jel jsem ve stejným tempu, jako jezdily mimo jiný ruzný Porsche apod.
Z toho míň veselýho pak - po 225t km: zarezlý zadní brzdy, nový ramena (podruhé), přední tlumiče (podruhé), vejfuk (poprvé), gufero (úniky oleje), klapka sání, cívka, kabely zapalování... Do té doby benz čerpadlo, stahovačka okna.. nevim. Není to extrém, ale zázrak shůro to taky není. Prostě celkem běžný auto, nikoliv průšvih.
+ ještě, po 115t km jsem se konečně rozhodl zase řešit starty a.. aktuálně startuju. Řj. motoru prostě špatně vyhodnocuje teplotu, a brzo si myslí, že je motor v provozní teplotě. Řešením je oblbnout ho obvodem na pár sekund na start.
Jinak - co tam máš za superskla? Já s připojištěním 2600Kč (zbytek do 4800č pojišťovna) a před měsícem bez připojištění za 5200Kč. A to se dá i do hodiny na počkání... ...jo už to vidim.. "v autorizovaném servisu". V takovým jednom mi jednou započítaly 3200 za svíčky! Omluvili se teda, to jo, když už jsem si toho všiml. ..A v druhym autorizovaným tvrdili, že auto je v pořádku, když nestartuje (na jejich omluvu, přišlo se na to až po 4 letech).
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
Superskla jsou tam originál Fiat. Asi, když viděli, že to jde na pojišťovnu, tak si to trochu namastili. 225000 km je docela dost, máš slušný nájezd - to už vyžaduje nějaký ten servis. Já mám zatím vyměněny jen ty stabilizátory na přední nápravě (nebo jak se to přesně jmenuje) a jinak vše původní. V servisu mě postrašili, že motor na LPG vydrží tak 200000km, pak že odejde hlava.. no uvidíme, jestli tolik vůbec najedu. Co mě trochu uklidňuje to, že to má pořád čerstvý olej. Od začátku ho to žere, ale vejde se to do toho, co udává výrobce. Takže se pořád dolejvá a nemá čas degradovat. Do teď jsem dával jen origoš Selenii K Pure Energy 5w-40, a teď jsem přešel na olej pro plyňáky: Selenia Pure Energy Multipower GAS 5W-40. Snad tomu pomůžu.
Jinak se asi nenahrála ta Tvá fotka, jak píšeš – škoda…
Jinak se asi nenahrála ta Tvá fotka, jak píšeš – škoda…
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG
Re: PALIVO: LPG
To o té hlavě mi říkali také, ale týká se to hlavně vozidel s LPG z výroby. Například panda 3 je prý doslova utrpení. Dodělané tím tolik netrpí. Prý.
Já mám najeto 207.000 km. Jsi asi první o kom vím, že má takto moc najeto. Auto už je téměř neprodejné, i když servisované. Asi jej budu za půl roku prodávat na ND.
Já mám najeto 207.000 km. Jsi asi první o kom vím, že má takto moc najeto. Auto už je téměř neprodejné, i když servisované. Asi jej budu za půl roku prodávat na ND.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: PALIVO: LPG
Nevim, proběhne stupnice, že se foto nahrává.. a nic. U vinice ve francii, kde jsme kupovali víno. Ale stejnak tam je vidět jen vlastně auto před nějakým domem, kterej by mohl být kdekoliv a není nejak moc specifický.
Dal jsem do auta v poslední době několik nemálo peněz, bude muset ještě sloužit, je znatelně omlazené.
Předtím jsem měl Ka a to bylo jiných 225t km. Tam to auto už bylo nebezpečný (totálně odrezlý prahy).. a vůbec celkovej dojem...
Auta mají i 300-400t km i víc. Záleží jen na důvodu, kdy se kdo rozhodne přestat investovat do starého.
A jsou auta nebo situace, kdy je to rozhodnutí nasnadě lehko.
Dal jsem do auta v poslední době několik nemálo peněz, bude muset ještě sloužit, je znatelně omlazené.
Předtím jsem měl Ka a to bylo jiných 225t km. Tam to auto už bylo nebezpečný (totálně odrezlý prahy).. a vůbec celkovej dojem...
Auta mají i 300-400t km i víc. Záleží jen na důvodu, kdy se kdo rozhodne přestat investovat do starého.
A jsou auta nebo situace, kdy je to rozhodnutí nasnadě lehko.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
doporučíte někdo nějaké zapalovací svíčky pro pandu 2009/6, 1,2 LPG?
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: PALIVO: LPG
někde kdesi jsem slyšel, že svíčky LPG jsou lepší, když není ideální chod na LPG a mít tam benzínové v případech horšího chodu na benzín - tedy i ranní starty. Chválený jsem slyšel NGK.
Mně LPG servisák nevěří, že nový benzín mi znatelně zlepší ranní starty = spraví do normálu zcela.
Jsou i ti, co dávají přesně z těch důvodů do benzínu aditiva, případně Ethanol. Máte s tímto někdo zkušnost?
Mně LPG servisák nevěří, že nový benzín mi znatelně zlepší ranní starty = spraví do normálu zcela.
Jsou i ti, co dávají přesně z těch důvodů do benzínu aditiva, případně Ethanol. Máte s tímto někdo zkušnost?
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
Zdarec chlapi,jsem čerstvý majitel pandy 4x4.Vybíral jsem si malou čtyřkolku,co dobře zvládá i LPG,můj favorit byl Ignis nebo Justy,ale po prostudování všeho dostupného,jsem je zavrhnul z důvodu 16V techniky a velmi špatného zvládání LPG.Šel jsem tedy do pandy 1.2 8V 44Kw s tím,že ji za rok hodím do plynu.
Co tady ale tak čtu,vyplatí se to vůbec ve spojitosti s těmi neustálými problémy o kterých tady píšete?Diskuze je poměrně stará,třeba jsou už dnes vychytanejší systémy LPG,těžko říct.
Hrozně nerad bych ale u toho často řešil nějaké problémy s tím spojené,jsem sice automechanik,ale na LPG toho doma moc nevychytám,navíc se ze zásady snažím vyhnout jakémukoliv servisu a vše si raději dělám sám
Moje průměrná spotřeba je vždy do 7l benzínu,většinou kolem 6,6-6,7/100
Auto je údajně v benzínu témeř nesmrtelné a velice spolehlivé,což tedy nepotvrzuji,protože u 4x4 se najde toho k řešení a opravování neustále dost a dost
Taky mám již namontované tažné-je pravda,že u LPG nemůže být z nějakého důvodu koule?
Zkrátka má vůbec cenu do toho jít?Jezdím jen cca 40km denně do práce a z5,semtam nějaký výlet,terén atd
Díky za názor
Co tady ale tak čtu,vyplatí se to vůbec ve spojitosti s těmi neustálými problémy o kterých tady píšete?Diskuze je poměrně stará,třeba jsou už dnes vychytanejší systémy LPG,těžko říct.
Hrozně nerad bych ale u toho často řešil nějaké problémy s tím spojené,jsem sice automechanik,ale na LPG toho doma moc nevychytám,navíc se ze zásady snažím vyhnout jakémukoliv servisu a vše si raději dělám sám
Moje průměrná spotřeba je vždy do 7l benzínu,většinou kolem 6,6-6,7/100
Auto je údajně v benzínu témeř nesmrtelné a velice spolehlivé,což tedy nepotvrzuji,protože u 4x4 se najde toho k řešení a opravování neustále dost a dost
Taky mám již namontované tažné-je pravda,že u LPG nemůže být z nějakého důvodu koule?
Zkrátka má vůbec cenu do toho jít?Jezdím jen cca 40km denně do práce a z5,semtam nějaký výlet,terén atd
Díky za názor
Re: PALIVO: LPG
Já bych šel do LPG znovu, ale již ne tartarini, které tam montují ve fiatu.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG