zvlněné kotouče vs středící kolíky
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
zvlněné kotouče vs středící kolíky
Ahoj,
kotouče jsem měnil před několika roky, najel jsem na nich cca 20 tisíc kilometrů, ale teďka se při brždění třese celý auto a brzdy jsou hlučný, páč jsou v háji kotouče. Na tom by nebylo nic divnýho, jenže teďka mi došlo, že při každým přezouvání na elektrony sundávám ty dva středící kolíky, protože ty mi tam na elektronech překáží, takže tam ty kola nepasujou (elektrony jsem vybíral podle takové té pomůcky na webu, kdy vám to vyhodí jen kola na vaše auto). Díval jsem se na různý videa na youtube, jak se vůbec ty kotouče vyměňujou a když tam nasadí ten kotouč, tak tam pak našroubujou ty dva kolíky, který ten kotouč vyrovnaj, takže to pak bude brzdit v pořádku. Vůbec mě to před těma rokama nenapadlo, myslel jsem si, že jsou to jenom takový pomocný kolíčky, aby se snáze nasazoval plecháč, protože místo lepších matic jsou tam šrouby. Teďka ale nevím co s tím? Když to dám do servisu, zvlní se mi ty kotouče zase po tolika málo kilometrech, když ten mechanik v servisu tam prostě ten kotouč jen tak dá na ten náboj a nepoužije ty kolíky? Nechápu uvažování ve fiatu. Proč tam prostě nedali obyčejný plochý šroubky.
kotouče jsem měnil před několika roky, najel jsem na nich cca 20 tisíc kilometrů, ale teďka se při brždění třese celý auto a brzdy jsou hlučný, páč jsou v háji kotouče. Na tom by nebylo nic divnýho, jenže teďka mi došlo, že při každým přezouvání na elektrony sundávám ty dva středící kolíky, protože ty mi tam na elektronech překáží, takže tam ty kola nepasujou (elektrony jsem vybíral podle takové té pomůcky na webu, kdy vám to vyhodí jen kola na vaše auto). Díval jsem se na různý videa na youtube, jak se vůbec ty kotouče vyměňujou a když tam nasadí ten kotouč, tak tam pak našroubujou ty dva kolíky, který ten kotouč vyrovnaj, takže to pak bude brzdit v pořádku. Vůbec mě to před těma rokama nenapadlo, myslel jsem si, že jsou to jenom takový pomocný kolíčky, aby se snáze nasazoval plecháč, protože místo lepších matic jsou tam šrouby. Teďka ale nevím co s tím? Když to dám do servisu, zvlní se mi ty kotouče zase po tolika málo kilometrech, když ten mechanik v servisu tam prostě ten kotouč jen tak dá na ten náboj a nepoužije ty kolíky? Nechápu uvažování ve fiatu. Proč tam prostě nedali obyčejný plochý šroubky.
- Reklama
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
stačí ty středici koliky zkratit, nebo misto nich dat odpovidajici inbus šrouby,u kterych se stočí hlava na odpovídajici pruměr.ty plechače se sice pak huř nasazuji,poněvadž jsou ty šrouby kratší,ale jednou za rok se to da.
mam to tak už x let.
mam to tak už x let.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
- peter963
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
- Bydliště: KOSICE STARE MESTO
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Ja tam mam klasicke sruby a je to v pohode tak ako pisal rossi
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
skrat tie koliky, alebo ich vymen za skrutky. viem ze ked som ja menil kotuce tak k brembo kotucem bol pribaleny srob s nizkoou hlavou. ale akosi nechapem co maju tie koliky spolocne so zvlnenim kotuca... kotuc sa nezvlni len tak, prevdepodobne si ho prehrial. a pri tak malo km to nieje uplne ok. v skutocnosti su tam tie koliky resp sroby iba na zakladne prichytenie kotuce, a pevne ho drzia az sroby ktore drzia koleso...
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
No jenže když každý rok měním kola i s těma kolíkama, tak prostě není možný, aby se ten kotouč nějak povolil a byl tam trošku nakřivo a tím pádem se to chovalo jako zvlněnej kotouč?
Zkrátit ty kolíky každopádně nemám jak. A jak mám najít nějakou alternativu, to nevím.
Zkrátit ty kolíky každopádně nemám jak. A jak mám najít nějakou alternativu, to nevím.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Nemám žádnou pilku ani nikoho, kdo by to mohl zkrátit. Jedině koupit ty imbusy no, ale najít tu správnou velikost nebude lehký. Ale co jsem koukal na různý videa z výměn kotoučů, tak nějakej volskwágen neměl žádný šrouby na zajištění těch kotoučů, prostě to tam drželo jenom za matice kol. Tak nevím, jak velký to může mít vliv na třesení se celýho auta při brždění. Nedávno jsem ale musel prudce brdit, protože jedel osel nebezpečně předjíždel v protisměru. Trochu to celý zasmrdělo, ale nevím, jestli to byla spojka nebo ty brzdy. Ty brzdy jsou Brembo Max, myslel jsem si, že jsou kvalitní, ale teďkonc tam dám nějaký obyčejný, protože to nemá cenu.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
aj VW tam ma srob na zaistenie kotuca, mavaju tam torx so zapustenou hlavou, a po x km sa povoluje ovela horsie ako tie fiatecke stifty. daj tam obycajny srob so 6 hrannou hlavou, akurat ten srob musi byt pevnostny, aspon trochu. brembo max urcite nezvlnis za normalnych okolnosti, bud si pri vymene nevycistil poriadne dosadacie plochy a su mierne nakrivo, skontroluj aj platnicky ci su dobre. kolesa mas vyvazene? disky su rovne? gulaky su v poriadku?
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Jak už bylo psáno,u nových Brembo či TRW bývají i ty šroubky v balení. Možná je tu budu mít nové,musel bych kouknout,klidně bych ti je poslal poštou v obálce. Každopádně bych tam kotouče bez těch špic (šroubů) nedával.Tommy.S píše:Nemám žádnou pilku ani nikoho, kdo by to mohl zkrátit. Jedině koupit ty imbusy no, ale najít tu správnou velikost nebude lehký. Ale co jsem koukal na různý videa z výměn kotoučů, tak nějakej volskwágen neměl žádný šrouby na zajištění těch kotoučů, prostě to tam drželo jenom za matice kol. Tak nevím, jak velký to může mít vliv na třesení se celýho auta při brždění. Nedávno jsem ale musel prudce brdit, protože jedel osel nebezpečně předjíždel v protisměru. Trochu to celý zasmrdělo, ale nevím, jestli to byla spojka nebo ty brzdy. Ty brzdy jsou Brembo Max, myslel jsem si, že jsou kvalitní, ale teďkonc tam dám nějaký obyčejný, protože to nemá cenu.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Tak mám tu 4ks fungl nové,ale jsou to defakto obyč. šrouby M8 délka 2cm hlava na 13klíč pevnostní 10.9,koupiš v každé prodejně se spojovacím materiálem
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Ja tam zadne srouby nemel, stefty jsem dal pryc kdyz jsem poridil alu kola a zadny problem s vlnenim kotoucu jsem nemel. Neni mozne aby se vlnily kotouce kvuli tomu ze chybi stefty, naprosta blbost. Problem bude nekde jindeA koupit pilku za 150kc v zelezarstvi urcite zvladne kazdy.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Díky za ty rozměry těch šroubků, zkusím je sehnat. Začlo mi taky něco hučet v pravým kole, ale jen když zatočím ve vyšší rychlosti doleva. Prostě tam něco jakoby zahučí. Nevím, jestli to má nějakou souvislost. Je taky možný, že jsem to nějak při každoroční výměně kol nějak dodrbal, páč se v autech nevyznám a je možný, že jsem tam něco pokazil.
Jo a ještě bych dodal, že kola jsem vyvažoval před několika lety (asi rok 2012) jen jednou, co jsem je koupil i s novýma gumama.
Jo a ještě bych dodal, že kola jsem vyvažoval před několika lety (asi rok 2012) jen jednou, co jsem je koupil i s novýma gumama.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Kotouče mám volně bez vodících šteftů z důvodu disků, na puntu 4 roky na mařce 10 let, žádný problém s brzdami se neprojevily. Kola nepřevažuji, pokud k tomu nemám racionální důvod. Co si tak vybavuji, tak jsem je dříve sjel.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Tak to fakt nevím, proč to brždění zlobí. Co jsem tak přečítal názory, tak jsou ty Bremba Max o ničem a hromadě lidí se zvlnily. No každopádně to dám do servisu, ať si s tím užijou. Další věc, a to teď nepatří do tohodle téma, je ta, že mi nejde natankovat normálně benzín. Pořád to vycvakává, tak jsem zase hledal různý rady, zkusil jsem tu pistoli natočit a už jsem si myslel, že to jede v poho do tý doby, než začal benzín vytýkat ven na zem. No nevím, ale zdá se mi, že ten benzín tam stéká hrozně pomalu a tím pádem ta pistole vycvakává.
Re: zvlněné kotouče vs středící kolíky
Co je na puntu za kotouče netuším. Jak se to přivezlo z německa tak to tam je, já na tom najel cca 40000 km a auto má 160000km. Na na mařce jsem měl origo do 150000km (když jsem je vyhazoval, tak měly 7,5mm) a pak jsem dal Meyle a na nich jsem najel dalších 50000 km, pak mi mařku zbořili. Na obou autech jsou identické přední brzdy. Nikdy jsem neměl problém, že by pískaly nebo kopaly, desky jsem kupoval nějaké za 950,- co měli u nás v krámě na fiaty.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil