odvzdušnění

Moderátor: peta.smolik

Root
Začátečník
Příspěvky: 31
Registrován: 15 bře 2014, 18:59

odvzdušnění

Příspěvek od Root »

Ahoj má Fiat Seicento 1.1 MPi 2001 odvzdušňování chladícího okruhu.
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: odvzdušnění

Příspěvek od liborko »

Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Root
Začátečník
Příspěvky: 31
Registrován: 15 bře 2014, 18:59

Re: odvzdušnění

Příspěvek od Root »

Tak tu od topení jsem stihnul najít :-). Ještě mrknu na ten chladič. Jak jsem tak na to koukal asi pěkně tlakuje nádobka a brzo začne vařit, což by značilo těsnění pod hlavou, ale to je dělané asi před rokem. Chci se zeptat koukal jsem na víčko nádržky a u prostřed je v té samolepce dírka. Nemůže tohle dělat i špatná funkčnost víčka. Jinak poznatky chladič vrch i spodek je teplí,v oleji čisto,klesá hladina chladící kapaliny ne moc, ale klesá,hadice jsou žavé a chladící kapalina je spíše hnědá kapalina.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: odvzdušnění

Příspěvek od Vitaml »

Jestli je v chladící kapalině olej, tak to těsnění pod hlavou asi nebylo dobře udělané. Jo a víčko má v sobě dva ventily, na podtlak a na přetlak.
Naposledy upravil(a) Vitaml dne 04 črc 2016, 23:47, celkem upraveno 1 x.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: odvzdušnění

Příspěvek od liborko »

Ve vicku je pretlakovy ventil ktery pri pretlaku propouští. Z hlavy ted nevim na kolik baru je to nastavene.Otvory by mely byt zespod vicka ne zvrchu :? Pokud je vicko spatne muze to delat neplechu jak pises. Chtelo by to vyzkoušet jine vicko.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: odvzdušnění

Příspěvek od radek.s »

liborko píše:Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI
MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Root
Začátečník
Příspěvky: 31
Registrován: 15 bře 2014, 18:59

Re: odvzdušnění

Příspěvek od Root »

Děkuji za info zkusím ještě ten druhý odvzdušňovák. Ta kapalina je sice nahnědlá, ale spíše mi to připadá, jako rez.To víčko má na sobě samolepku s uvedeným tlakem 1.4 a ta samolepka má v sobě dírku jako by proraženou.
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: odvzdušnění

Příspěvek od liborko »

radek.s píše:
liborko píše:Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI
MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.
Tak uz to soudruzi vylepsili, holt pokrok nezastavis :-D
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: odvzdušnění

Příspěvek od radek.s »

Root píše:Děkuji za info zkusím ještě ten druhý odvzdušňovák. Ta kapalina je sice nahnědlá, ale spíše mi to připadá, jako rez.To víčko má na sobě samolepku s uvedeným tlakem 1.4 a ta samolepka má v sobě dírku jako by proraženou.
Pokud je to to původní modré víčko, tak jestli někdo udělal dírku jen do té samolepky a né přímo do víčka, tak by to nemělo vadit. Ten přetlakový ventilek je totiž totiž chytře vyveden ve čtyřech místech okolo těsnění po obvodu závitu zevnitř víčka a když to začne vařit, tak to mazaně nestříká nahoru, ale z pod víčka dolů. Chladící soustava je přetlaková, aby se zvýšil bod varu, takže jestli to přiměřeně tlakuje, není to závada. Nesmí to ale přesáhnout těch 1.4 baru. Já jsem měl nedávno problém právě s víčkem. Začal jsem pozorovat mapy chladící kapaliny na nádržce, jakoby víčko netěsnilo, což nikdy předtím nedělalo. Taky trochu ubývala kapalina. Podezříval jsem těsnění ve víčku, ale napadlo mě zevnitř fouknout pusou do ventilku víčka a on neměl skoro žádný odpor, tedy 1,4 baru to rozhodně nebylo. Tak jsem zkusil i jako vcucnout, bylo taky bez odporu, ale to je správně. Jak jsem párkrát fouknul, tak se víčko (ventilek) spravilo, asi v něm byl nějaký bordel, co jsem se zbytkem kapaliny vyfoukal. Teď víčko při foukání směrem ven docela dost klade odpor, než se ventilek otevře, odhaduji, těch 1,4 baru by to mohlo být a opačně je to bez odporu, což je správně. Dal jsem ho tam a už kapalinu nepropouští a zatím vypadá, že kapalina neubývá. Tak jsem ani nemusel kupovat nové víčko.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: odvzdušnění

Příspěvek od radek.s »

liborko píše:
radek.s píše:
liborko píše:Jestli ti to pomůže tak u seicenta (i Punta) 1.1 SPI je odvzdušňovák na chladiči na pravé straně úplně nahoře (docela schovaný) a druhý je na hadici od topení která vstupuje dovnitř do kabiny. Troufnul bych si říct,že to tak budeš mít i ty na MPI
MPI má jiný chladič než SPI a odvzdušňovák není přímo na chladiči, ale vede z něj odvzdušňovací hadice, která je vyvedena otvorem z blatníku do motorového prostoru umístěným nad zátkou nádržky pro ostřikovače skel. Hadice končí špuntem stejně jako ta druhá od radiátoru umístěná hned za vzduchovým filtrem.
Tak uz to soudruzi vylepsili, holt pokrok nezastavis :-D
A tak to má být :D
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: odvzdušnění

Příspěvek od Vitaml »

1,4 baru pusou neuděláš.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: odvzdušnění

Příspěvek od radek.s »

Díky za upozornění, to nevím, je to možné, že pusou 1,4 baru udělat nejde, víčko je staré, původní a možná se ventilek začíná otevírat dříve než by měl, ale musel jsem foukat docela dost aby začal něco propouštět. Zatím to funguje, ale pokud to nebude dělat dobrotu, koupím víčko nové.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Root
Začátečník
Příspěvky: 31
Registrován: 15 bře 2014, 18:59

Re: odvzdušnění

Příspěvek od Root »

No tak jsem to zkusil vypustit. Vytekl z toho pěkný bordel.Víčko jsem taky zkusil vyčistit. Čekám,až se kamarád vrátí a dojedu to ještě pořádně propláchnout hadicí. Zatím jsem tam nalil vodu s tabletama do myčky :-).
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: odvzdušnění

Příspěvek od radek.s »

Ty tablety do myčky to bych se bál tam dát, že to tam třeba něco sežere. Ale čistou vodu bych tam dal a projel, potom vypustil a podle potřeby ještě jednou a pak novou chladící kapalinu.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: odvzdušnění

Příspěvek od radek.s »

Jo a ještě pozor, nelejt studenou vodu do horkýho motoru, někde jsem četl, že může prasknout těsnění nebo dokonce hlava, ale nevím, jestli je to pravda. Raději bych to nechal vychladnout, než bych dával další náplň.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Odpovědět

Zpět na „Seicento“