Studené starty :(

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

žlutá
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 23 kvě 2016, 13:30

Studené starty :(

Příspěvek od žlutá »

Brý den, mám Fiata Grande Punto, r. 2009, 16V 1,4 T a za studena občas nenastartuje.
Ráno otočím klíčkem... palubovka se normálně rozsvítí, hraje rádio, ale startér nevydá vůbec žádný zvuk. Ani necvakne, prostě nic.
Když pořád dokola otáčím klíčkem, tak třeba po půl minutě a 15 otočení najednou chytne a všechno funguje normálně. Automechanik už neví, co s tím. Mám tam fungl novou baterku, repasovaný startér, vyčištěnou pojistkovou skříňku, ale pokaždé se závada vrátí. Připadá mi, že víc to blbne, když je venku vlhko. Stává se to nepravidelně, ale někdy trucuje i dvakrát za den. U Dojáčka mi řekli, že to může být kabeláž a řekli si o 30 000 :? ouuuu
Reklama
 

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Studené starty :(

Příspěvek od little_boy »

brej... Asi zmenit mechanika, chce to diagnostiku a multimetr. ECU musi dostat povolenej start od imobilizeru (to ji posle bodycomputer a v diag je to videt + by meli byt ulozene chyby) a pak uz je to jen jedno rele a starter - na to je ten multimetr. Predpokladam ze takovy blbosti jako kontrola funkcniho (vymena) rele, spinaci skrinky atd. se uz delali...
Akorat byva tezke opravit nestartujici auto kdyz to u mechanika bude fungovat na jednicku.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Studené starty :(

Příspěvek od Vitaml »

Pokud vím, tak imobilizér nemá vliv na startér, ze spínací skříňky vede jeden drát (u mě hnědý) přes poj. skříňku motoru přímo do cívky na startéru.
Ten, když se sepne na + tak sepne cívku startéru, ta spojí silový kontakt motoru a vysune pastorek. Po cestě není žádná pojistka. Je to tak aspoň u mě.
Hledal bych to na této cestě. Imobilizér buď zabrání naskočení motoru, nebo jej po chvilce zdechne, ale nemá vliv na startér.
Ještě když repasovali startér, jestli zkontrolovali a proměřili tu cívku a jestli se v ní nezasekává ten váleček.
Diagnostika tady moc nepomůže, pomůže měřák.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Studené starty :(

Příspěvek od little_boy »

no jo, ale podle dvacetiletyho veterana nemuzes soudit novy auta.... doba se meni:

When it receives the key to “RUN” signal, the Engine
Control Hub transmits the unlock request to the Body
Computer Hub (IMMO code request), if the ignition key is
recognised, the Body Computer Hub responds (IMMO
code) allowing the Engine Control Hub to start the
engine.
Note: the starter motor is directly controlled by the
Engine Control Hub.
Communication between the two hubs is exclusively by
C-CAN line.
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Příspěvek od mr.brain »

U aut s CAN sběrnicí je to jinak... Jak píše little_boy, multimetrem změřit jestli jde vůbec do relé a startéru proud, pak na diagnostice, jaká komunikace mezi jednotkami probíhá a zda vůbec probíhá.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
žlutá
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 23 kvě 2016, 13:30

Re: Studené starty :(

Příspěvek od žlutá »

Na diagnostice to bylo dvakrát, v obou případech tam bylo auto odtaženo jako nestartující (jenže na místě samozřejmě nastartoval na první pokus, jak jinak). Poprvé to měla být ta pojistková skříňka, pak startér, pak objevili taky uhnilý kabel. Pokaždé jsme se radovali, že už na to končeně přišli, ale bohužel-kužel.
Teď už to bude třetí automechanik.

Každopádně moc děkuju za rady, vyzkoušíme! :wink:
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Příspěvek od mr.brain »

Ještě bych se mrknul do eLearnu (na GP bude určitě na ulozto), sice ta diagnostika závad tam popsaná je trochu "vtipná", ale jako vodítko může pomoct + jsou tam el. schémata.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Studené starty :(

Příspěvek od rossi »

Když pořád dokola otáčím klíčkem, tak třeba po půl minutě a 15 otočení najednou chytne
a co tak spínací skřinka. je dobrá?
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
DavidCZ1
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 27 lis 2016, 19:01

Re: Studené starty :(

Příspěvek od DavidCZ1 »

Zdravím,já bych potřeboval poradit.Mám Punto II 1.2 8V a při studeném startu musím dávat plyn a když ho pustím tak volnoběžné otáčky nedrží a motor zhasne.Když se motor zahřeje tak otáčky drží,ale jen nějakých asi 720 ot/min,myslíte si že to stačí nebo by měly být větší a když větší,tak jak a kde je zvednout nebo to musím do servisu.(baterka je dnes nová).Děkuji všem za pomoc.
Fiat Punto 2, 1.2 8V 44KW,r.v.2001
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Studené starty :(

Příspěvek od liborko »

Tak za prvé bych nestartoval s nohou na plynovém pedálu ( důvod proč né se dočteš např.v knize "Jak na to") ,za druhé ot.720 po zahřátí jsou uplně normální,za třetí volnoběžné otáčky nijak nezvedneš (tohle není stará stodvacítka s karburátorem) a za čtvrté venku jsou mrazy,takže je tohle uplně normální stav startování studeného motoru. Píšeš,že po zahřátí je vše OK,já teda nevidím žádný problém :roll:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Studené starty :(

Příspěvek od Vitaml »

Hlavně píše, že když má studený motor a pustí plyn, tak zhasne a to by nemělo. Punto II 8V jde krásně startovat i v mrazu.
Asi bych zkusil vyčistit klapku a možná nějakým aditivem pročistit ventily.
Mimochodem otáčky mám 820.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Studené starty :(

Příspěvek od liborko »

No já z toho co napsal chápu,že když startuje,tak se sešlápnutým pedálem plynu. Pokud se nepletu tak volnoběžné ot. by měly být 750 +-50ot. Jinak teď když jsou mrazy tak moje punto taky někdy nastartuju až na 2-3 pokus a beru to jako normální věc,hold je to staré auto. Jinak je tu spousta článků,a když si je pročte tak se určitě hodně dozví např.tu jeden z mnoha https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=20255
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Studené starty :(

Příspěvek od Vitaml »

Já, když počkám na čerpadlo, tak na brnk a to jezdím 1:1 na E85.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
DavidCZ1
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 27 lis 2016, 19:01

Re: Studené starty :(

Příspěvek od DavidCZ1 »

liborko píše:Tak za prvé bych nestartoval s nohou na plynovém pedálu ( důvod proč né se dočteš např.v knize "Jak na to") ,za druhé ot.720 po zahřátí jsou uplně normální,za třetí volnoběžné otáčky nijak nezvedneš (tohle není stará stodvacítka s karburátorem) a za čtvrté venku jsou mrazy,takže je tohle uplně normální stav startování studeného motoru. Píšeš,že po zahřátí je vše OK,já teda nevidím žádný problém :roll:

Zdravím,jsem začátečník na Fiatech,ale problém určitě vidím,protože když ten motor musím natočit pod jemným plynem a motor chytne pak je to v pořádku,ale když plyn pustím a motor chcípne a udělám to tak min. 10x tak to asi normální není.Neudrží to prostě otáčky volnoběhu,toď vše,a knížku,(jak na to) bohužel nemám a určitě vím,že takoví problém by tam popsaný určitě nebyl.Budu rád za každou normální radu na co bych se mohl zaměřit a popřípadě nechat zkontrolovat.Jde mi pouze o ten volnoběh při studeném motoru,proč nerdží.
Fiat Punto 2, 1.2 8V 44KW,r.v.2001
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Studené starty :(

Příspěvek od Vitaml »

Zkus, co jsem napsal výše.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“