Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Ahoj, nechal jsem si vymenit nove pruziny, tlumice a horni ulozeni. Vse od vyrobce Kayaba. Pruziny jsou cerne RH2627, tlumice 334864, ulozeni SM1810.
Pri plnem rejdu mi ale druha sroubovice pruziny od shora dre o blatnik, resp o karoseri. Takze pri parkovani je to jako by sel kov na kov. Zkouseli jsme to na zvedak a je to druha sroubovice od shora. V krajnich polohach volantu se proste pruzina drhne o karoserii. Mechanik se s tim to uz setkal u pruzin Kayaba, pry uz u 3 aut. Reseni pry je bud vymenit pruziny nebo obouchat karoserii kladivem v miste dotyku. Pri pohledu je tam v normalnim stavu asi 0.5 mm mezera, pri plnem rejdu ta pruzina proste drhne.
Je to velice neprijemny zvuk a drhne to dost. Dela to hlavne leva strana, prava je lepsi.
Nevite nekdo co s tim?
Pri plnem rejdu mi ale druha sroubovice pruziny od shora dre o blatnik, resp o karoseri. Takze pri parkovani je to jako by sel kov na kov. Zkouseli jsme to na zvedak a je to druha sroubovice od shora. V krajnich polohach volantu se proste pruzina drhne o karoserii. Mechanik se s tim to uz setkal u pruzin Kayaba, pry uz u 3 aut. Reseni pry je bud vymenit pruziny nebo obouchat karoserii kladivem v miste dotyku. Pri pohledu je tam v normalnim stavu asi 0.5 mm mezera, pri plnem rejdu ta pruzina proste drhne.
Je to velice neprijemny zvuk a drhne to dost. Dela to hlavne leva strana, prava je lepsi.
Nevite nekdo co s tim?
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
- Reklama
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
trosku ma tie kayaby zarazaju tym ze ich dlzka je 368 a hribka 12,5mm a priemer 150mm. kdezto vsetci konkurenti co pozeram maju 380mm 149mm priemer a 11,5mm "drot" . a na fotkach vizeraju trochu inak ale neviem ci niesu iba ilustracne... ako moc to drhne? povodne pruziny nemas ze by si ich premeral? ta dlzka je velky rozdiel..
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Predtim tam byly Sachs Super touring tlumice a pruziny netusim- pruziny uz nemam. Jedna byla praskla, tak se menily obe.
Doporuju tedy Sachs tlumice a kvuli problemum s drhnutim u Kayaby pruzin i jine pruziny.
S Kayabama tlumicema je auto take o par cm vyssi - predek.
Viz fotky, pred a po vymene.
Jiny mechanik mi rekl, ze to silene vrzani zpusobuje vadne horni ulozeni tlumicu. Ale to je zanovni.
Tak jsme to resili s mechanikem, ktery mi to cele menil a predvedl mi, ze je to tou pruzinou drouci se o kov kastle.
Doporuju tedy Sachs tlumice a kvuli problemum s drhnutim u Kayaby pruzin i jine pruziny.
S Kayabama tlumicema je auto take o par cm vyssi - predek.
Viz fotky, pred a po vymene.
Jiny mechanik mi rekl, ze to silene vrzani zpusobuje vadne horni ulozeni tlumicu. Ale to je zanovni.
Tak jsme to resili s mechanikem, ktery mi to cele menil a predvedl mi, ze je to tou pruzinou drouci se o kov kastle.
- Přílohy
-
- Pred vymenou tlumicu.JPG (62.08 KiB) Zobrazeno 8604 x
-
- po vymene tlumicu.JPG (43.33 KiB) Zobrazeno 8604 x
Naposledy upravil(a) turbom dne 13 bře 2016, 13:03, celkem upraveno 1 x.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Nevim jak u MKII ale třeba u MKI to vrchní uložení jde usadit do hrnců zespod do dvou poloh podle toho zda má auto servořízení či né, takže jsou dvě polohy záklonu.Tudiž jestli to není tvůj případ,že jsi dal to uložení opačně a tím pádem při plném rejdu to v urč.místě drhne vlivem toho že je tlumič moc vepředu či vzadu. To mě jen tak napadlo. Potom jedině vrátit pružiny a koupit jiné značky.
Jinak mám na svém puntu nové Tlumiče Kayaba a auto je taky předkem o něco výš než s předchozími tlumiči Kamoka
Jinak mám na svém puntu nové Tlumiče Kayaba a auto je taky předkem o něco výš než s předchozími tlumiči Kamoka
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Ja to nemenil, to mechanik.
udelal jsem fotky, je tam spatne videt, ale dre to o bok druhou sroubovici zeshora.
udelal jsem fotky, je tam spatne videt, ale dre to o bok druhou sroubovici zeshora.
- Přílohy
-
- 2.JPG (119.69 KiB) Zobrazeno 8585 x
-
- 1.JPG (135.53 KiB) Zobrazeno 8585 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Ako docasne riesenie, snad by pomohol amatersky silenblok - omotat kusok bicyklovej duse okolo druhej sroubovice a volne konce spojt drotom.
Ja mam Kayaba RG1366 - nemusel som vsak nic riesit, zmestili sa.
Ja mam Kayaba RG1366 - nemusel som vsak nic riesit, zmestili sa.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Hod jsem fotku horního uložení tlumiče. Oddělej plastovou krytku šroubu a vyfoť nám to. A napiš jestli máš posilovač řízení. Pokud to máš namontované opačně tak je možné že to dělá neplechu.
Obrazek A bez posilovače řízení
Obrázek B s posilovačem řízení
Šipka znázorňuje směr jízdy, čárkovaný kótový kříz ukazuje přibližnou polohu šroubu tlumiče.
Obrazek A bez posilovače řízení
Obrázek B s posilovačem řízení
Šipka znázorňuje směr jízdy, čárkovaný kótový kříz ukazuje přibližnou polohu šroubu tlumiče.
- Přílohy
-
- Horní uložení.JPG (27.96 KiB) Zobrazeno 8564 x
Fiat Punto Gt 1.4 i.e. TURBO
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Tak jsem na to kouknul a podle vrchniho vicka se zdaji byt oba stejne.
Viz obrazek.
Mrknu zespoda.
Viz obrazek.
Mrknu zespoda.
- Přílohy
-
- 5.JPG (88.69 KiB) Zobrazeno 8559 x
-
- 4.JPG (65.76 KiB) Zobrazeno 8560 x
Naposledy upravil(a) turbom dne 14 bře 2016, 15:46, celkem upraveno 1 x.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Ak mas kolesa rovno...tak zrejme ti lavy gumovo-kovovy silenblok ulozili opacne - to je ta cierna guma, co vidis zospodu nad pruzinou.
Posviet si tam a pozri, ci su ulozene obe strany rovnako. Vpredu, resp. vzadu tej gumy je vycnelok - cecok - ten musi smerovat dozadu.
Inak tu je rovnaka tema s vysvetlenim https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=22628 , pozri prispevky od SpiritWolker.
Posviet si tam a pozri, ci su ulozene obe strany rovnako. Vpredu, resp. vzadu tej gumy je vycnelok - cecok - ten musi smerovat dozadu.
Inak tu je rovnaka tema s vysvetlenim https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=22628 , pozri prispevky od SpiritWolker.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Jo to vypada na ten problem. Mrknu na to az budu mit vic svetla a casu a dam vedet.
V tom navodu Spirit pise, ze cecek ma smerovat ven od motoru ( do silnice na obou stranach).
Chapu to tak, ze je spatne otocena jen ta vrchni miska, co drzi pruzinu resp. cela pruzina na tlumici.
Diky moc!
V tom navodu Spirit pise, ze cecek ma smerovat ven od motoru ( do silnice na obou stranach).
Chapu to tak, ze je spatne otocena jen ta vrchni miska, co drzi pruzinu resp. cela pruzina na tlumici.
Diky moc!
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Kovovy cecok na vrchnej miske ma smerovat von z auta, kolmo na smer jazdy.
Ja som pisal o gumenom cecku na silenbloku, ten ma smerovat dozadu (silenblok sa da ulozit len tak, ze bud cecok smeruje dopredu alebo dozadu).
Pekne od spodu vidis pruzinu, kovovu vrchnu misku, a uplne hore gumeny silenblok.
Ja som pisal o gumenom cecku na silenbloku, ten ma smerovat dozadu (silenblok sa da ulozit len tak, ze bud cecok smeruje dopredu alebo dozadu).
Pekne od spodu vidis pruzinu, kovovu vrchnu misku, a uplne hore gumeny silenblok.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Kouknete na misku co je mezi pruzinou a ulozenim... Je na ni zobacek, ktery musi byt ven z karoserie Jinak konec pruziny musi byt na dorazu co je na tlumici ne jinak!!
Fiat Punto 1.2 59kW
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Vyhrabal jsem z bouracky "nahradni" komplet. Tady to vypada tedy sesazene spravne?. Na mojem aute se to zjisti pristi tyden.
Akorat na vrchu pod miskou to vypada, ze neni zadny doraz.
Akorat na vrchu pod miskou to vypada, ze neni zadny doraz.
- Přílohy
-
- 3.JPG (64.38 KiB) Zobrazeno 8463 x
-
- 2.JPG (90.88 KiB) Zobrazeno 8464 x
-
- 1.JPG (36.44 KiB) Zobrazeno 8464 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Takhle by to me byt Mechanik mi tehdy rekl, at otocim pruzinou.... Vydrzelo to par km Az jsem zjistil, ze mam spatne danou misku pruziny... Pokud vam to opravovali v servisu, tak si vyjednejte reklamacku, spatna montaz Ja mam na tlumicu takovou drazku, na ktere je najetej konce pruziny. Zitra se na to kouknu a mozna udelam foto.
Fiat Punto 1.2 59kW
Re: Po vymene pruzin pri plnem rejdu drhnne pruzina o kastli
Tady jsem nasel dalsi diskuzi ohledne drhnuti pruziny
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=22628
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=22628
Fiat Punto 1.2 59kW