Palubka, vstřik
Moderátor: peta.smolik
Palubka, vstřik
Dobrý den,
vlastním Fiat Brava 1,6 16V, r.v.1998.
Mám problém s počítadlem kilometrů (palubní deskou) a s vstřiky.
Abych popsal detailněji problém.
Když ujedu víc jak 8km, kilometry na hlavním počítadle (celkově najeto), se dál nepřipisují.
Kilometry se připisují jen na vynulovatelné počítadlo.
Pokud ujedu na jeden zátah víc jak 8km, tak se po vypnutí motoru klíčkem otáčkoměr a rychloměr projedou současně z 0 na max a zpět a kilometry se vrátí vždy na stejné číslo. Vynulovatelné počítadlo se samo vynuluje.
K vstřikům: Svítí mi kontrolka vstřiků. Dříve svítila jen někdy, náhodně, nevypozoroval jsem žádnou souvislost se stylem jízdy atd. Poté začala svítit permanentně. Obojí má za následek chod na 2-3 válce.
Pokud má někdo podobnou zkušenost, byl bych velmi rád, kdyby se o ni podělil, abych předešel nákladné výměně dílů, které s tím nesouvisí.
Zatím jsem vyměnil svíčky.
Díky
vlastním Fiat Brava 1,6 16V, r.v.1998.
Mám problém s počítadlem kilometrů (palubní deskou) a s vstřiky.
Abych popsal detailněji problém.
Když ujedu víc jak 8km, kilometry na hlavním počítadle (celkově najeto), se dál nepřipisují.
Kilometry se připisují jen na vynulovatelné počítadlo.
Pokud ujedu na jeden zátah víc jak 8km, tak se po vypnutí motoru klíčkem otáčkoměr a rychloměr projedou současně z 0 na max a zpět a kilometry se vrátí vždy na stejné číslo. Vynulovatelné počítadlo se samo vynuluje.
K vstřikům: Svítí mi kontrolka vstřiků. Dříve svítila jen někdy, náhodně, nevypozoroval jsem žádnou souvislost se stylem jízdy atd. Poté začala svítit permanentně. Obojí má za následek chod na 2-3 válce.
Pokud má někdo podobnou zkušenost, byl bych velmi rád, kdyby se o ni podělil, abych předešel nákladné výměně dílů, které s tím nesouvisí.
Zatím jsem vyměnil svíčky.
Díky
- Reklama
Re: Palubka, vstřik
Pred vymenou pol auta choď na diagnostiku. Môže to byť x vecí.
Na prístrojovke by som skontroloval vsetky kontakty (zo zadnej strany a aj na plošáku). Pozri aj ako sú dotiahnuté na baterke pripadne kostra.
Na prístrojovke by som skontroloval vsetky kontakty (zo zadnej strany a aj na plošáku). Pozri aj ako sú dotiahnuté na baterke pripadne kostra.
Naposledy upravil(a) zdeno255 dne 17 úno 2016, 18:25, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
Re: Palubka, vstřik
Díky, zkusím to projít a dokodrcat se do servisu na diagnostiku.
Re: Palubka, vstřik
Vyřešeno:
Na diagnostice objevil že je vadný 3. vstřik. Měl jsem štěstí. Automechanikův známý měl podobný problém a starší vstřiky mu zbyly. Auto jsem nechal v servisu na výměnu. Nakonec vyměnil ještě jeden. Konetor na něj byl vyklepaný a časem by to prej mohlo zlobit. Oba vstřiky byly ve špatném stavu. Takže opraveno v servisu, výměnou dvou vadných vstřiků. Kontrolka zhasla, motor běží na 4. Zatím spokojenost
Co se týče tachometru, doporučil mi, že je většinou vadný celý budík. Zatím to neřeším.
Na diagnostice objevil že je vadný 3. vstřik. Měl jsem štěstí. Automechanikův známý měl podobný problém a starší vstřiky mu zbyly. Auto jsem nechal v servisu na výměnu. Nakonec vyměnil ještě jeden. Konetor na něj byl vyklepaný a časem by to prej mohlo zlobit. Oba vstřiky byly ve špatném stavu. Takže opraveno v servisu, výměnou dvou vadných vstřiků. Kontrolka zhasla, motor běží na 4. Zatím spokojenost
Co se týče tachometru, doporučil mi, že je většinou vadný celý budík. Zatím to neřeším.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07 bře 2017, 18:50
Re: Palubka, vstřik
Zdravím , mám obdobný problém .
Vznik problému :
Nejprve se mi auto chovalo takto, že samo přidávalo otáčky a skoro chcípalo, otáčky lítaly do 3tis nahoru a dolu a pořád dokola. zjistil jsem to před pár dny ráno při cestě do práce. Dojel jsem s tím po práci domů a zjištoval proč k tomuto dochází. Zjistil jsem utržený zelený vodič na konektoru vzduchového sání/klapy -sám přesně nevím. více viz foto https://dhq.cz/img/bp6jV/uP5Qf.jpg:
Problém zmizel ,ale místo něj se vyskytnul nový. Vozidlo při jízdě jede běžným způsobem do chvíle, kdy jsem rozjetý přibrzdím a chci znova plyn tak kope. Někdy dokonce se stává, že plyn reaguje spožděně a následuje "kopanec " a až pak akceleruje.
Při startu: nastartuji vozidlo, dám do neutrálu a přidám plyn, motor akceleruje ale následně jakmile pustím plynový pedál, otáčky standartně spadnou ale spadnou pod 1 tisíc a vozidlo má tendenci chcípnout ale nechcípne.
Na palubovce mi svítí kontrola vstřiků (dočetl jsem se že je to kontrolka i pro motor).
Rozhodnul jsem si koupit levnou diagnostiku pro zjištění závady. Bohužel se mi nedaří navázat spojení mezi PC a řidící jednotkou.
Tohoto problému se týká i má druhá otázka, máte někdo zkusenosti s diagnostikou FIATECUSCAN a kabelem diagnostiky OBD s redukcí 3pin na fiat ? Jaký protokol pro komunikaci používáte ? případně jak zjistím jaký protokol bych měl použít.
Motorizace mého Fiatu Brava typ 182a , je 1.6 76 KW SX.
Vznik problému :
Nejprve se mi auto chovalo takto, že samo přidávalo otáčky a skoro chcípalo, otáčky lítaly do 3tis nahoru a dolu a pořád dokola. zjistil jsem to před pár dny ráno při cestě do práce. Dojel jsem s tím po práci domů a zjištoval proč k tomuto dochází. Zjistil jsem utržený zelený vodič na konektoru vzduchového sání/klapy -sám přesně nevím. více viz foto https://dhq.cz/img/bp6jV/uP5Qf.jpg:
Problém zmizel ,ale místo něj se vyskytnul nový. Vozidlo při jízdě jede běžným způsobem do chvíle, kdy jsem rozjetý přibrzdím a chci znova plyn tak kope. Někdy dokonce se stává, že plyn reaguje spožděně a následuje "kopanec " a až pak akceleruje.
Při startu: nastartuji vozidlo, dám do neutrálu a přidám plyn, motor akceleruje ale následně jakmile pustím plynový pedál, otáčky standartně spadnou ale spadnou pod 1 tisíc a vozidlo má tendenci chcípnout ale nechcípne.
Na palubovce mi svítí kontrola vstřiků (dočetl jsem se že je to kontrolka i pro motor).
Rozhodnul jsem si koupit levnou diagnostiku pro zjištění závady. Bohužel se mi nedaří navázat spojení mezi PC a řidící jednotkou.
Tohoto problému se týká i má druhá otázka, máte někdo zkusenosti s diagnostikou FIATECUSCAN a kabelem diagnostiky OBD s redukcí 3pin na fiat ? Jaký protokol pro komunikaci používáte ? případně jak zjistím jaký protokol bych měl použít.
Motorizace mého Fiatu Brava typ 182a , je 1.6 76 KW SX.
Re: Palubka, vstřik
Podle mě budeš muset použít program IAW scan či IAW scan2 jako na moje jedničkové Punto, přes Fiat ecu scan či multiecuscan se připojíš jen na abs a airbagy
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
-
- Začátečník
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07 bře 2017, 18:50
Re: Palubka, vstřik
Díky moc , zkusím to stáhnout a připojit se přes tohle .
-
- Začátečník
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07 bře 2017, 18:50
Re: Palubka, vstřik
Zdravím,
Tak Koukal jsem na ten SW a nepodporuje můj model vozidla .
Přesto dekuji za radu.
Měl by někdo další zkušenosti s dalším diag softem ?
Předem dekuji za jakékoliv odpovědi . Kryštof .
Tak Koukal jsem na ten SW a nepodporuje můj model vozidla .
Přesto dekuji za radu.
Měl by někdo další zkušenosti s dalším diag softem ?
Předem dekuji za jakékoliv odpovědi . Kryštof .
Re: Palubka, vstřik
jakou řj tam máš? IAW 1AF....?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Palubka, vstřik
Ještě mám dotaz ohledně budíků, kdy se mi restartuje aktualni najezd kilometru po ujetí 8km.
Mám v plánu vyměnit celé budíky. Kilometry, které má auto najeté se přepíší do kilometrovníku z řídící jednotky, nebo bude stav kilometrů dle "nových" budíků?
Díky.
Mám v plánu vyměnit celé budíky. Kilometry, které má auto najeté se přepíší do kilometrovníku z řídící jednotky, nebo bude stav kilometrů dle "nových" budíků?
Díky.