chybná RJ?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
chybná RJ?
Moje Punto 1.2 16V CVT začalo blbnúť... po štarte plus minus voľnobeh, spontánne po upustení plynu otáčky padnú a skočí do núdzového stavu - motor ide menej ako volnobeh, na plyn nereaguje a nakoniec aj zhasne. Kúpil som kabel, ecuscan... našlo mi chyby na DTC 0480,1135,1691... a na inom mieste P0704,P1555 a P0235... po napojení MES ma ale prekvapilo že všetky parametre či už počas státia, po naštartovaní aj počas jazdy skáču hore dole a nezmyselné čísla - bludy... či rýchlosť, otáčky, teploty.... RJ som už raz mal opravovanú... je to znak že je už po nej? príklad teploty je 0, o chvíľu 20, po pár sec. 90 a potom dokolečka hore dole... otáčky ukazuje nezmysly či voľnobeh alebo pridávam plyn...
sporting speedgear r.v. 2000
- Reklama
Re: chybná RJ?
Může být závada v jednotce, v prvé řadě bych důkladně vyčistil a prohlídl konektory, ukostření (i na konektoru) a napájení. Bude to nějaký špatný kontakt, nebo studeňák v jednotce. Zkontrolovat nabíjecí napětí akumulátoru.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: chybná RJ?
kontakty som poctivo už dávnejšie striekol sprejom, ukostrenie bude dobré, baterka bola čerstvo nabitá, štartuje na brnk... ak kúpim z druhej ruky - automedik napr. čo treba urobiť aby to bežalo?
alebo u ešte nechať raz opraviť? stálo to celkom dosť, kúpa z druhej ruky bude asi lacnejšia
alebo u ešte nechať raz opraviť? stálo to celkom dosť, kúpa z druhej ruky bude asi lacnejšia
sporting speedgear r.v. 2000
Re: chybná RJ?
Dle toho co píšeš bude určitě závada v jednotce, jestli ti ji někdo opravoval, tak ať to udělá pořádně.
Víc neporadím. V jednotce může být vadné cokoliv, software, studeňák, cínový můstek, referenční napětí procesoru, atd... atd...
Víc neporadím. V jednotce může být vadné cokoliv, software, studeňák, cínový můstek, referenční napětí procesoru, atd... atd...
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: chybná RJ?
tak je to inak... dnes to meralo dobre...káble mi včera padli do snehu... nemám spojenie na normálny comp tak zatiaľ opíšem čo som nameral... som začiatočník... čo je asi zle je množstvo vzduchu - ukazuje mi to cca 40, tlak sania720, napatie výstupné lambdy stále cca 0,6, stav lamda otvorený obvod stále... všetko na volnobeh, auto stojí, cca 10 minút, vonku tak -8. vyzerá to na chybu lambdy alebo skôr prebytok vzduchu alebo chybné čidlo množstva tlaku vzduchu? chybovú hlášku mám P0480 relé ventilátoru, mám ventilátor zapojený na ručné ovládanie, nespúštalo mi to samo... a hláška P1135 zhavící odpor vstupu sondy 1.radu Môže toto spôsobiť že mi auto hodí do núdzového režimu? Sviečky boli abnormálne čierne...
sporting speedgear r.v. 2000
Re: chybná RJ?
Myslím, že pokud dá chybu "hláška P1135 zhavící odpor vstupu sondy 1" tak by to mohl být důvod pro přepnutí motoru do nouzového režimu (což může ovlivnit i barvu svíček). Je to docela důležitá věc pro řízení spalování. (na to nejsem specialista)
Doporučuji změřit, lambda zde má 4 dráty, 2 jsou + a - měření a 2 jsou žhavení (má mít několik ohmů) - rozpojit a změřit.
Dával jsem si nové (i když to nebylo potřeba) a na ebay z německa za 600,- kus. Po výměně je potřeba v diagnostice smazat kolečko.
Co se týče žhavení, je tam proud několik ampér, a záleží na dobrém kontaktu v konektorech... (...vše se dá i měřit...)
Doporučuji změřit, lambda zde má 4 dráty, 2 jsou + a - měření a 2 jsou žhavení (má mít několik ohmů) - rozpojit a změřit.
Dával jsem si nové (i když to nebylo potřeba) a na ebay z německa za 600,- kus. Po výměně je potřeba v diagnostice smazat kolečko.
Co se týče žhavení, je tam proud několik ampér, a záleží na dobrém kontaktu v konektorech... (...vše se dá i měřit...)
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: chybná RJ?
A tie množstvá vzduchu sú Ok? MNE to skor pripadá ako kvantum vzduchu, lambda tak stále signalizuje chudobnú zmes?
sporting speedgear r.v. 2000
Re: chybná RJ?
Kvanta vzduchu - 40 nevím čeho - mohlo by být vadné čidlo, vyhřívání, ukostření,
pokud lambda nebude mít v pořádku žhavení, bude ukazovat chudou směs, myslím že na to má i pojistku.
pokud lambda nebude mít v pořádku žhavení, bude ukazovat chudou směs, myslím že na to má i pojistku.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: chybná RJ?
Tak som opäť niečo meral... studený štart dobre, potom mierne nepravidelný chod na volnobeh, po vytočení nad 2000 ot. a pustení pedálu plynu rýchly pokles otáčok a odpojenie motora, motor beží ale na nízkych otáčkach pod cca 800, núdzový režim, auto už nereaguje na plyn... neustále vypisuje chybu ohrevu lambdy, lambdu som pritom meral diodovým merákom a výstup lamby pekne preblikáva v podstate hneď po štarte, výstup z nej je teda dobrý. Až sa auto ohreje ide všetko OK, ale mám pocit že sa musí ohriať všetko pod kapotou, nielen kvapalina, preto mám stále podozrenie na tú riadiačku. Nezdá sa mi žeby ohrev lambdy mal byť kritickou chybou ktorá odpojí motor. Auto predsa musí jazdiť aj bez lambdy.
Ešte otázka ak kúpim inú RJ potrebujem prekodovať kľúče - takže mám kúpiť RJ plus kľúče a tie v autokľúčoch prekodovať podľa svojich alebo kúpiť všetko - spínaciu aj zámky dverí? alebo vymazanie RJ do virgin stavu? - nemám ale elektrikára...
Ešte otázka ak kúpim inú RJ potrebujem prekodovať kľúče - takže mám kúpiť RJ plus kľúče a tie v autokľúčoch prekodovať podľa svojich alebo kúpiť všetko - spínaciu aj zámky dverí? alebo vymazanie RJ do virgin stavu? - nemám ale elektrikára...
sporting speedgear r.v. 2000
Re: chybná RJ?
Lambda sondu iba tak neodmeráš merákom. Najpresnejšie osciloskopom. Ak píše chybu tak je zlá. Skús ju odpojiť a jazdiť bez nej. Poprípade popozeraj poistky v motorovej časti a káblové vedenie k lambde.
Po výmene lambdy vymaž autoadaptivne hodnoty na diagnostike.
Po výmene lambdy vymaž autoadaptivne hodnoty na diagnostike.
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: chybná RJ?
Klidne novou ECU kup, ale klice hned resit nemusis, nejdriv ji dej do auta a zkontroluj diagnostiku zda te to dobre meri teploty / tlak MAP atd. Pokud to bude fungovat stejne (blbe) jako s tou starou, mas problem jinde a usetris programovani klicu. Nekdo tu na foru rikal, ze umi imobilizer z ECU vyradit nebo prohledej internet, tyhle stary strepy obcas umeli zaregistrovat klice nejakym postupem a diag nebyla nutna.
Jsi si jistej ze je MAP ok? tohle je senzor kterej ma nejvetsi sanci se podelat. Zhaveni na lambde by nemelo byt kriticky, sonda i pres to funguje jen ji trva dlouho nez se ohreje.
Jsi si jistej ze je MAP ok? tohle je senzor kterej ma nejvetsi sanci se podelat. Zhaveni na lambde by nemelo byt kriticky, sonda i pres to funguje jen ji trva dlouho nez se ohreje.
Re: chybná RJ?
Lambu som meral takým diodovým merákom, funguje to dobre a lambda začne merať fakt asi do 15s po štarte... Finta je v tom že napr. až sa auto zohreje tak beží bezproblémov, krásne, aj po opakovaných teplých štartoch. Problém je keď je ešte studené.... kým neprišla zima bežalo to výborne. Auto je taký nepodarok - RJ už bola raz opravovaná, menilo sa tesnenie pod hlavou.... a iné mechanické kraviny. Ale kedže prevodovka je dobrá nechcem ho vyhodiť...
MAP senzor bude dobrý, po štarte to síce ukazuje vysoké hodnoty množstva vzduchu aj dobu vstreku, záťaž motora na 70% ale po zahriatí sa to pekne ustáli a spadne nadol, sonda má cca 70 000km, netvrdím že chyba nemôže byť ale nezdá sa mi žeby ohrev sondy bol kritický aby odpojilo motor.
... chyby vymazať viem, autoadaptívne hodnoty?
MAP senzor bude dobrý, po štarte to síce ukazuje vysoké hodnoty množstva vzduchu aj dobu vstreku, záťaž motora na 70% ale po zahriatí sa to pekne ustáli a spadne nadol, sonda má cca 70 000km, netvrdím že chyba nemôže byť ale nezdá sa mi žeby ohrev sondy bol kritický aby odpojilo motor.
... chyby vymazať viem, autoadaptívne hodnoty?
sporting speedgear r.v. 2000
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: chybná RJ?
hele to co rikas zni uplne presne jako nacnutej MAP senzor.... pred nastartovanim musi ukazovat jednu atmosferu (tohle vyres jako prvni, nema cenu resit dalsi veci pokud mas KO vahu vzduchu), 0.7 na volnobeh zni taky jako silene hodne. Po zahrati se chytne lambda regulace a ochudi se to protoze lambdy rikaji ze je spatna smes - proto se muze zdat, ze se to zlepsi.
Na diagnostice mas hodnoty longtherm fuel trim (LTF), taky tomu nekteri rikaji (auto)adaptace, tohle by melo byt kolem 0, cokoliv jineho je opet priznak problemu s pripravou smesi (MAP, lambda, benzin, atd).
Na diagnostice mas hodnoty longtherm fuel trim (LTF), taky tomu nekteri rikaji (auto)adaptace, tohle by melo byt kolem 0, cokoliv jineho je opet priznak problemu s pripravou smesi (MAP, lambda, benzin, atd).
Re: chybná RJ?
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
Re: chybná RJ?
Lambdu iba tak nezmeriaš. To že sa tvári že je ok neznamená že je. Vygúgli si niečo o lambde.
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS