zaslepenie EGR vplyv na DPF
Moderátor: peta.smolik
zaslepenie EGR vplyv na DPF
Mám cromu 2008 88kw potreboval by som radu.
Vraj EGR zanáaša motor o tom niet pochýb preto by som ho chcel zaslepiť. Chcel by som sa spýtať čo je na tom pravdy že ked sa zaslepí EGR začne sa zanášať DPF ked som sa v jednom článku o funkcii EGR dočítal že znižuje obsah dusíka NOx ale naopak zvyšuje podiel pevných častích vo výfukových plynoch. Preto logicky ak by som zaslepil EGR tak by to DPF ko nemalo trpieť práve naopak. tu je ten článok je to v druhom odstavci:
http://www.fifoautoshop.sk/sfaturi/18/c ... nguje.html" onclick="window.open(this.href);return false;
otázka číslo 1:
ak zaslepím EGR dajme tomu v potrubí pred ním EGR bude otvárať a zatvárať normálne ibaže cezeň nepôjde žiadny výfukový plyn ani nič bude my aj tak vyhadzovať chybu v palubnom počítači ?
otázka čislo 3:
zvýši výkon zaslepenie EGR ? čítal som že pri maximálnom zaťažení motora čiže pri akcelerácii je uplne zavretý takže by to na výkon nemalo mať vplyv či ?
Dakujem za odpovede.
Vraj EGR zanáaša motor o tom niet pochýb preto by som ho chcel zaslepiť. Chcel by som sa spýtať čo je na tom pravdy že ked sa zaslepí EGR začne sa zanášať DPF ked som sa v jednom článku o funkcii EGR dočítal že znižuje obsah dusíka NOx ale naopak zvyšuje podiel pevných častích vo výfukových plynoch. Preto logicky ak by som zaslepil EGR tak by to DPF ko nemalo trpieť práve naopak. tu je ten článok je to v druhom odstavci:
http://www.fifoautoshop.sk/sfaturi/18/c ... nguje.html" onclick="window.open(this.href);return false;
otázka číslo 1:
ak zaslepím EGR dajme tomu v potrubí pred ním EGR bude otvárať a zatvárať normálne ibaže cezeň nepôjde žiadny výfukový plyn ani nič bude my aj tak vyhadzovať chybu v palubnom počítači ?
otázka čislo 3:
zvýši výkon zaslepenie EGR ? čítal som že pri maximálnom zaťažení motora čiže pri akcelerácii je uplne zavretý takže by to na výkon nemalo mať vplyv či ?
Dakujem za odpovede.
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 127
- Registrován: 19 kvě 2012, 07:45
- Bydliště: SM
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
ad 1) u některých vozů stačí vyřadit EGR softwarově a pak zaslepit - poté chybu nevyhazuje (u Cromy jsem nezkoušel). Třeba u starších koncernových (VW) stačilo zaslepit a nebylo třeba jiného zásahu.
ad 3) Výkon se nezvedá, zlepšuje se reakce na sešlápnutí plyn. pedálu - rychlejší reakce.
Toto jsou mé zkušenosti.
ad 3) Výkon se nezvedá, zlepšuje se reakce na sešlápnutí plyn. pedálu - rychlejší reakce.
Toto jsou mé zkušenosti.
Fiat Croma 2006 (pred FL) 1,9 JTD 16V EMO, panorama
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
chybu ti to vyhadzovat bude,ale malo by to ist normalne..pockam ,kym ti niekto poradi este..lebo mam taky isty napad ako ty... inak odstavenie egr zo softu stoji o trochu menej ako chip. da sa chipnut na 150-160 koni,ale trpi a oddide ti skor spojka.kolko mas najazdene?
fiat croma 1.9jtdm 88kw
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
mám najazdených vraj 140xx neviem či je to originál alebo bolo točene ale auto ide fajn som max spokojný mám ho asi len trištvrte roka nabehal som asi 7000km a zatial bez poruchy.
a ako spravne čítam ty chceš tak isto zaslepiť EGR a nehať DPF ? pretože vždy som videl že ked odstavili EGR vykuchali aj DPF ale neviem prečo. A zas mechanik my vravel že ak zaslepím EGR bude trpieť DPF ale podla článku ktorého odkaz som dal vyššie je to kravina práve naopak DPF by malo vydržať dlhšie.
A som zvedavý či my bude auto ťahať od nižších otáčok pretože ked mam napr na 2hom prevodovom stupni 1500otačiek dupnem podlahu otáčky idu relatívne pomali hore až po nejakých 2100 až 2200 potom to na mokrom začne hrabať napr. Ale zas taha až do 4500 narozdiel od tdi.
a ako spravne čítam ty chceš tak isto zaslepiť EGR a nehať DPF ? pretože vždy som videl že ked odstavili EGR vykuchali aj DPF ale neviem prečo. A zas mechanik my vravel že ak zaslepím EGR bude trpieť DPF ale podla článku ktorého odkaz som dal vyššie je to kravina práve naopak DPF by malo vydržať dlhšie.
A som zvedavý či my bude auto ťahať od nižších otáčok pretože ked mam napr na 2hom prevodovom stupni 1500otačiek dupnem podlahu otáčky idu relatívne pomali hore až po nejakých 2100 až 2200 potom to na mokrom začne hrabať napr. Ale zas taha až do 4500 narozdiel od tdi.
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
mam 1.9 88kw uz a nie 2.4jtdm..ale pocmame kym niekto poradi.. odkial si?lexo píše:mám najazdených vraj 140xx neviem či je to originál alebo bolo točene ale auto ide fajn som max spokojný mám ho asi len trištvrte roka nabehal som asi 7000km a zatial bez poruchy.
a ako spravne čítam ty chceš tak isto zaslepiť EGR a nehať DPF ? pretože vždy som videl že ked odstavili EGR vykuchali aj DPF ale neviem prečo. A zas mechanik my vravel že ak zaslepím EGR bude trpieť DPF ale podla článku ktorého odkaz som dal vyššie je to kravina práve naopak DPF by malo vydržať dlhšie.
A som zvedavý či my bude auto ťahať od nižších otáčok pretože ked mam napr na 2hom prevodovom stupni 1500otačiek dupnem podlahu otáčky idu relatívne pomali hore až po nejakých 2100 až 2200 potom to na mokrom začne hrabať napr. Ale zas taha až do 4500 narozdiel od tdi.
fiat croma 1.9jtdm 88kw
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
ja som rozmýšlal vymeniť tu moju za 2,4ku ale to bolo len taký hlúpy nápad naštastie ma to prešlo myslím si že tá 88kw má dostatočný výkon čipovať to nechcem moc dať ako spomínaš pretože nechcem aby som bol dymovnica ako všetky ostatné načipované diesle ... a som z Bánoviec nad Bebravou a ty ?
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
Mám načipovanú Mareu a dymovnica to nie je. Ak sa to dobre spraví nemá prečo dymiť
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
ja som z Tatier..daj foto cromy+ vybavulexo píše:ja som rozmýšlal vymeniť tu moju za 2,4ku ale to bolo len taký hlúpy nápad naštastie ma to prešlo myslím si že tá 88kw má dostatočný výkon čipovať to nechcem moc dať ako spomínaš pretože nechcem aby som bol dymovnica ako všetky ostatné načipované diesle ... a som z Bánoviec nad Bebravou a ty ?
fiat croma 1.9jtdm 88kw
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 127
- Registrován: 19 kvě 2012, 07:45
- Bydliště: SM
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
Chip se dává buď pro čistý a maximální výkon nebo se čipuje "pro spotřebu" a ten určitě tolik nekouří a přitom je jízda dynamičtější. Přesto všechno je třeba hlavně si uvědomit, že prostě součásti budou o něco více trpět namáháním.
Aby se nekonaly "přefuky" a turbína zabírala ideálně je vhodné načipovat na brzdě, kde se dá hned změřit i aktuální výkon. Nedoporučuji moc firmy, které Ti pouze přehrají soft z nějakého jiného vozu, protože každý kus vozidla je prostě jiný a co jde na jednom, neznamená, že je ideální pro druhý vůz.
Aby se nekonaly "přefuky" a turbína zabírala ideálně je vhodné načipovat na brzdě, kde se dá hned změřit i aktuální výkon. Nedoporučuji moc firmy, které Ti pouze přehrají soft z nějakého jiného vozu, protože každý kus vozidla je prostě jiný a co jde na jednom, neznamená, že je ideální pro druhý vůz.
Fiat Croma 2006 (pred FL) 1,9 JTD 16V EMO, panorama
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
ja som z Tatier..daj foto cromy+ vybavu[/quote]
Neviem akú mám výbavu netušim ale tak napr autom. dvojzonova klima to mali asi všetky, tempomat, radio klasicke nie digitálne, automat nemam to sa davaloi asi iba na silnejšie motorizácie.., A neviem prečo my neprisvecujú hmlovky do zákurut.
Neviem akú mám výbavu netušim ale tak napr autom. dvojzonova klima to mali asi všetky, tempomat, radio klasicke nie digitálne, automat nemam to sa davaloi asi iba na silnejšie motorizácie.., A neviem prečo my neprisvecujú hmlovky do zákurut.
- Přílohy
-
- croma2.jpg (96.01 KiB) Zobrazeno 16438 x
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
U cromy je to volitelna výbava pri kupe auta to prisvecovanie.
FIAT CROMA 1.9 88kw 09 argento metallizzato
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
lexo píše:Mám cromu 2008 88kw potreboval by som radu.
Vraj EGR zanáaša motor o tom niet pochýb preto by som ho chcel zaslepiť. Chcel by som sa spýtať čo je na tom pravdy že ked sa zaslepí EGR začne sa zanášať DPF ked som sa v jednom článku o funkcii EGR dočítal že znižuje obsah dusíka NOx ale naopak zvyšuje podiel pevných častích vo výfukových plynoch. Preto logicky ak by som zaslepil EGR tak by to DPF ko nemalo trpieť práve naopak. tu je ten článok je to v druhom odstavci:
http://www.fifoautoshop.sk/sfaturi/18/c ... nguje.html" onclick="window.open(this.href);return false;
otázka číslo 1:
ak zaslepím EGR dajme tomu v potrubí pred ním EGR bude otvárať a zatvárať normálne ibaže cezeň nepôjde žiadny výfukový plyn ani nič bude my aj tak vyhadzovať chybu v palubnom počítači ?
otázka čislo 3:
zvýši výkon zaslepenie EGR ? čítal som že pri maximálnom zaťažení motora čiže pri akcelerácii je uplne zavretý takže by to na výkon nemalo mať vplyv či ?
Dakujem za odpovede.
K tomu zaslepeniu EGR....
1. bude ti vyhadzovať motor do núdzového režimu.
2. ak ho zaslepíš tak potom musíš upraviť SW v RJ a následne odstrániť (vykuchať) DPF.
3. ak DPF nevykucháš, tak ano maš pravdu, zanesie sa ti a potom ti vyhodí chybu DPF.
moja osobná skúsenosť:
EGR sa znečistilo od sadzí a zaseklo sa...zaniesol sa DPF a potom to už išlo ruka v ruke...
núdzový režim motora, auto išlo max. 70 kmh.
vybrať DPF, nechať ho vypáliť v peci (v servise nie doma ) vyčistiť EGR a potom to znova šlapalo...
čo sa týka výkomu, tak po odstránení DPF ti to pridá tak 5 koní....možno...v podstate odstrániš prekážku z výfuku
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
lexo píše:Mám cromu 2008 88kw potreboval by som radu.
Vraj EGR zanáaša motor o tom niet pochýb preto by som ho chcel zaslepiť. Chcel by som sa spýtať čo je na tom pravdy že ked sa zaslepí EGR začne sa zanášať DPF ked som sa v jednom článku o funkcii EGR dočítal že znižuje obsah dusíka NOx ale naopak zvyšuje podiel pevných častích vo výfukových plynoch. Preto logicky ak by som zaslepil EGR tak by to DPF ko nemalo trpieť práve naopak. tu je ten článok je to v druhom odstavci:
http://www.fifoautoshop.sk/sfaturi/18/c ... nguje.html" onclick="window.open(this.href);return false;
otázka číslo 1:
ak zaslepím EGR dajme tomu v potrubí pred ním EGR bude otvárať a zatvárať normálne ibaže cezeň nepôjde žiadny výfukový plyn ani nič bude my aj tak vyhadzovať chybu v palubnom počítači ?
otázka čislo 3:
zvýši výkon zaslepenie EGR ? čítal som že pri maximálnom zaťažení motora čiže pri akcelerácii je uplne zavretý takže by to na výkon nemalo mať vplyv či ?
Dakujem za odpovede.
K tomu zaslepeniu EGR....
1. bude ti vyhadzovať motor do núdzového režimu.
2. ak ho zaslepíš tak potom musíš upraviť SW v RJ a následne odstrániť (vykuchať) DPF.
3. ak DPF nevykucháš, tak ano maš pravdu, zanesie sa ti a potom ti vyhodí chybu DPF.
moja osobná skúsenosť:
EGR sa znečistilo od sadzí a zaseklo sa...zaniesol sa DPF a potom to už išlo ruka v ruke...
núdzový režim motora, auto išlo max. 70 kmh.
vybrať DPF, nechať ho vypáliť v peci (v servise nie doma ) vyčistiť EGR a potom to znova šlapalo...
čo sa týka výkomu, tak po odstránení DPF ti to pridá tak 5 koní....možno...v podstate odstrániš prekážku z výfuku
Re: zaslepenie EGR vplyv na DPF
Neviem akú mám výbavu netušim ale tak napr autom. dvojzonova klima to mali asi všetky, tempomat, radio klasicke nie digitálne, automat nemam to sa davaloi asi iba na silnejšie motorizácie.., A neviem prečo my neprisvecujú hmlovky do zákurut.[/quote]lexo píše:ja som z Tatier..daj foto cromy+ vybavu
Zdravim. Croma mela nasvicovani do zakrut myslim az v poslednim roce vyroby. Jinak pekne foto. Zlate auto. Ja jsem osobne mel 1,9 88kw 2005, mela 120 tis. Najeto a ja sam najezdil dalsich 200 tis. Nyni ji ma kamarad a nadmiru spokojen. Zlaty motor a supr vykon. Ted mam svou vysnenou 2,4 s upravenym origo softem 225 ps a je to pila a vyborny drzak. Pokud se clovek stara, nema jediny problem. Croma je uzasna na porizeni, levne se da koupit, pak neco do ni vrazit hlavne do kontroly softwaru, upravy jen origo a je klid. Zlate auto
Odesláno z mého SM-J500F pomocí Tapatalk