nepřepne na cng
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
nepřepne na cng
dobrý večer prosím o radu před týdenm jsem ráno startoval na benzín jako vždy a můj problém.ndrž cng skoro plná ,startuji a rozsvítila se kontrolka na airbak a po přepnutí na cng se rozsvíti vstřikovač a auto nejede a přepne na benzín a jede normálně na benzín,když přepnu na cng tak zase nic a přepne na beníin,prosím o radu
- Reklama
Re: nepřepne na cng
Příčin může být, jako vždy, několik. Může to být problém elmag. ventilu na lahvích CNG, ale v mém případě šlo o elmag. ventil na regulátoru tlaku plynu přímo v motorovém prostoru. Asi před třemi lety to bylo tím, že byly zoxidované kontakty na cívce toho ventilu. Je to velice jednoduchá oprava - odpojit, očistit a namazat a vrátit zpět. Pokud jsou ve špatném stavu ty na kabelech, tak vyměnit.
Přes zoxidované kontakty teče nedostatečný proud a cívka, zejména při vyšším tlaku plynu, netahá. Většina opravářů v tomto případě mění celý ventil s tím, že je cívka unavená, což je samozřejmě nesmysl. Někdy ale bývá opravdu unaven samotný ventil a zadrhává se v něm jádro. To už jsem také měl a vyřešilo to odpojení zmiňované cívky od kabelů a trochu důraznější pobídnutí v podobě přímého připojení 12 V z AKU pomocí startovacích kabelů. Vše při vypnutém motoru a zapalování. Práce na pět minut, bezpečná a jednoduchá a dalšího půl roku bez závad.
Přes zoxidované kontakty teče nedostatečný proud a cívka, zejména při vyšším tlaku plynu, netahá. Většina opravářů v tomto případě mění celý ventil s tím, že je cívka unavená, což je samozřejmě nesmysl. Někdy ale bývá opravdu unaven samotný ventil a zadrhává se v něm jádro. To už jsem také měl a vyřešilo to odpojení zmiňované cívky od kabelů a trochu důraznější pobídnutí v podobě přímého připojení 12 V z AKU pomocí startovacích kabelů. Vše při vypnutém motoru a zapalování. Práce na pět minut, bezpečná a jednoduchá a dalšího půl roku bez závad.
Multipla Bipower 1,6 /2000