Pomoc: alternátor nedobija
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Když už repas tak u firmy( možná než firmy tak raději u nějakého vesnického autoelektrikáře) kde tě neodrbou a udělají poctivě,jak tady psal kolega dát 4000,- za repas..... a beztak si naúčtovali i díly které se ani neměnily,to raději koupit fungl nový se zárukou 2roky. Jak psal cinzano,kdo chce ušetřit tak si to zkoukne nejprve sám,uhlíky,regulátor,ložiska,příp.diody,stav statoru a rotoru. Já se třeba ještě nesetkal s prasklým obalem u punta,vždy problém jen uhlíky a regulátor.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- Reklama
- Petrik
- Fiaťák
- Příspěvky: 91
- Registrován: 23 úno 2013, 15:27
- Bydliště: Nové Zámky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Myslel som že to bude alternátorom alebo niečim vážnym ale nakoniec to nebol žiadny alternátor bol to regulátor napätia, ktorý bránil dobíjať baterku
Punto MK1 1,1 S 40kW/54k r.v.96
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Zdravim! cca pred rokom mi praskol alternator, prestal celkom fungovat. Zohnal som z vrakaca starsi alternator, ktory fungoval. Bohuzial od vtedy mi auto nestiha dobit bateriu a kazdy mesiac musim dobit. Dobijanie sa zda ze funguje - aspon po nastartovani zacnu svetla svietit silnejsie.
Cim by to mohlo byt? Napada ma, ci mi na vrakaci nedali alternator s nizsim maximalnym prudom. Niekde som videl, ze do punta su 70A aj 90A. Tak ak by som ja mal mat 90A (1.2 16v) a dali mi tam 70A vyslo by mi z toho, ze na nizsich (jazdime v meste) otackach sa dobija malym prudom.
Regulator je u tychto alternatorov niekde v alternatore alebo mimo neho? Da sa menit aj len ten regulator?
Cim by to mohlo byt? Napada ma, ci mi na vrakaci nedali alternator s nizsim maximalnym prudom. Niekde som videl, ze do punta su 70A aj 90A. Tak ak by som ja mal mat 90A (1.2 16v) a dali mi tam 70A vyslo by mi z toho, ze na nizsich (jazdime v meste) otackach sa dobija malym prudom.
Regulator je u tychto alternatorov niekde v alternatore alebo mimo neho? Da sa menit aj len ten regulator?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 30 říj 2012, 17:03
- Bydliště: Zvolen, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc: alternátor nedobija
hm, rada velmi jednoduchá
Mne tiez odisiel alternator, nestihal dobyjat, ten co bol original mal vykon asi 65 A,
potom som cez kamarata zohnal 100 A a potom ako som ho namontoval uz neviem co je to dobyjanie baterie mimo auta, alternator mi to styha a to jazdim väcsinou len kratke trasi
regulator je sucastou alternatora, a je to vymenny kus, tz. ze da sa odmontovat a nahradit druhym
Mne tiez odisiel alternator, nestihal dobyjat, ten co bol original mal vykon asi 65 A,
potom som cez kamarata zohnal 100 A a potom ako som ho namontoval uz neviem co je to dobyjanie baterie mimo auta, alternator mi to styha a to jazdim väcsinou len kratke trasi
regulator je sucastou alternatora, a je to vymenny kus, tz. ze da sa odmontovat a nahradit druhym
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Ale ja nemam kamarata, ktory mi zozenie 100A alternator
A potreboval by som dopredu zistit, ci je problem naozaj v tom, ze moj alternator dava nizky prud.
Da sa to nejako zmerat? Su to dost vysoke prudy, preto neviem ci je to realne zmerat - bezny ampermeter na to isto stacit nebude.
A potreboval by som dopredu zistit, ci je problem naozaj v tom, ze moj alternator dava nizky prud.
Da sa to nejako zmerat? Su to dost vysoke prudy, preto neviem ci je to realne zmerat - bezny ampermeter na to isto stacit nebude.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Zdravím,já bych tam dal takový altík který tam dal výrobce,tím že tam dáváte s vyššími A,tím si taky ale zvýšíte spotřebu.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 30 říj 2012, 17:03
- Bydliště: Zvolen, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Spotrebu si zvysis len vtedy, ked budes do auta davat viac spotrebicou - t.j vacsi odber z alternatora. 100 A znamena, ze aky max vykon ty da alternator ( 12 V x 100 A = 1200 W max odber).
Ak chces zistit, ci ti alternator dava spravne napatie, sprav jednoduchu vec. Zober akykolvek voltmeter a zmeraj napätie na svorkach baterie, samozrejme nezabudni pred tym ako tam pripojis voltmeter nastartovat auto. Pokial namerias napätie pod 14 V, je chyby alternator.
Ak chces zistit, ci ti alternator dava spravne napatie, sprav jednoduchu vec. Zober akykolvek voltmeter a zmeraj napätie na svorkach baterie, samozrejme nezabudni pred tym ako tam pripojis voltmeter nastartovat auto. Pokial namerias napätie pod 14 V, je chyby alternator.
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Zdravím, poprosil bych o radu ohledně dobíjení.
Dcery Punto 55 S začíná stávkovat při startování.Dnes jsem ráno nastartoval a jel asi 6 km do města.Tam auto stálo asi 3/4 hod.Už jsem nenastartoval.Po roztlačení jsem dojel domů, kontrolka dobíjení se za celou cestu nerozsvítila.Tak jsem na baterku napojil měřák a zde bych si dovolil ukázat co jsem naměřil.Pro kontrolu jsem ještě baterku z Punta dal do druhého auta (Opel Zafira 1.6) a proměřil jsem ji i tam.A stejně tak jsem baterku z Opla proměřil nejdřív v Oplu a potom jsem ji dal do Punta.
Co jsem naměřil:
Opel-baterka 52 Ah Fiat- baterka 44 Ah
Baterka v klidu: 12,45 V 12,35 V
Kontrolky: 12,27 V 12,20 V
Startování: 10,75 V 9,90 V
Volnoběh: 14,45 – 14,55 V 13,6 – 13,8 V
Volnoběh zv.ot:14,5 V 13,65 V
Zapnuté přístr.: 13,95 V 13,05 V
Opel-baterka 44 Ah Fiat – baterka 52 Ah
Baterka v klidu: 12,45 V 12,60 V
Kontrolky: 12,30 V 12,45 V
Startování: 9,60 V 11,20 V
Volnoběh: 14,40 V 13,90 V
Volnoběh zv.ot:14,40 V 13,90 V
Zapnuté přístr.: 13,80 V 13,10 V
Je mi jasné, že bude asi rozdíl i v těch alternátorech, ale jde z toho nějak posoudit jestli na Fiatu odchází baterka nebo je v čudu alternátor?Nebo obojí?
Dá se proměřit alternátor přímo?Když je baterka špatná počítám, že ji alternátor není schopný dobít.
Děkuji.
Dcery Punto 55 S začíná stávkovat při startování.Dnes jsem ráno nastartoval a jel asi 6 km do města.Tam auto stálo asi 3/4 hod.Už jsem nenastartoval.Po roztlačení jsem dojel domů, kontrolka dobíjení se za celou cestu nerozsvítila.Tak jsem na baterku napojil měřák a zde bych si dovolil ukázat co jsem naměřil.Pro kontrolu jsem ještě baterku z Punta dal do druhého auta (Opel Zafira 1.6) a proměřil jsem ji i tam.A stejně tak jsem baterku z Opla proměřil nejdřív v Oplu a potom jsem ji dal do Punta.
Co jsem naměřil:
Opel-baterka 52 Ah Fiat- baterka 44 Ah
Baterka v klidu: 12,45 V 12,35 V
Kontrolky: 12,27 V 12,20 V
Startování: 10,75 V 9,90 V
Volnoběh: 14,45 – 14,55 V 13,6 – 13,8 V
Volnoběh zv.ot:14,5 V 13,65 V
Zapnuté přístr.: 13,95 V 13,05 V
Opel-baterka 44 Ah Fiat – baterka 52 Ah
Baterka v klidu: 12,45 V 12,60 V
Kontrolky: 12,30 V 12,45 V
Startování: 9,60 V 11,20 V
Volnoběh: 14,40 V 13,90 V
Volnoběh zv.ot:14,40 V 13,90 V
Zapnuté přístr.: 13,80 V 13,10 V
Je mi jasné, že bude asi rozdíl i v těch alternátorech, ale jde z toho nějak posoudit jestli na Fiatu odchází baterka nebo je v čudu alternátor?Nebo obojí?
Dá se proměřit alternátor přímo?Když je baterka špatná počítám, že ji alternátor není schopný dobít.
Děkuji.
Punto 55S, 97´
Re: Pomoc: alternátor nedobija
jasně špatna baterka ve fiatu.Napětí nesmí při start. klesnout pod 10V.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Taky jsem měl potíž s altíkem, dodával napětí jen 13,8 - 13,9 V, problém byl také u nové baterie Bosch Silver, která obecně vyžaduje vyšší nabíjecí napětí.
Našel jsem řešení.
Demontoval alternátor, připojil na vrtačku, změřil, rozebral, vyměnil automaticky přední ložisko ( 6203-2RSH/C3 SKF - cena 76,- ), zkontroloval uhlíky
a diody (BYP60A6, BYP60K6 - liší se katodou, jsou k mání v TME.CZ za 20 kč), přeleštil kroužky soustružnickým rounem,
kvalitně zapájel vývody statorového vinutí (je nutno oškrabat a trošku si s tím pohrát) - packy je potřeba rozevřít, dráty lze lehce vyloupnout.
Dále byla nutná úprava regulátoru:
Bylo potřeba oblbnout IO, aby si myslel že má menší napětí, na co mě stačila dioda.
Zkoušel jsem připojit diodu na kladné napájení regulátoru, ovšem bez výsledku, funguje to na uzemění regulátoru.
Obal IO regulátoru je veden na kondík, a pak na šroubek ukostření. Šroubek jsem odizoloval hříbkem na tranzistory a zespodu plastovou podložkou, dal na něj očko.
Diodu připájel mezi kondík (vývod spojený s obalem IO) a očko, které je přes šroubek spojené s kostrou.
Je potřeba najít vhodnou diodu, 3A, aby měla ´malý úbytek napětí asi 0,5 V při 0,8 A (mě posloužila 31DQ10).
Nyní mám stabilní dobíjecí napětí na baterii i když zapnu všechny spotřebiče 14,35 V, což je ideální. Měřil jsem i za jízdy.
Auto: Fiat Punto 2 - 2001 - 1,2/8V, ServoCity,bez klimy, altík 65A
Našel jsem řešení.
Demontoval alternátor, připojil na vrtačku, změřil, rozebral, vyměnil automaticky přední ložisko ( 6203-2RSH/C3 SKF - cena 76,- ), zkontroloval uhlíky
a diody (BYP60A6, BYP60K6 - liší se katodou, jsou k mání v TME.CZ za 20 kč), přeleštil kroužky soustružnickým rounem,
kvalitně zapájel vývody statorového vinutí (je nutno oškrabat a trošku si s tím pohrát) - packy je potřeba rozevřít, dráty lze lehce vyloupnout.
Dále byla nutná úprava regulátoru:
Bylo potřeba oblbnout IO, aby si myslel že má menší napětí, na co mě stačila dioda.
Zkoušel jsem připojit diodu na kladné napájení regulátoru, ovšem bez výsledku, funguje to na uzemění regulátoru.
Obal IO regulátoru je veden na kondík, a pak na šroubek ukostření. Šroubek jsem odizoloval hříbkem na tranzistory a zespodu plastovou podložkou, dal na něj očko.
Diodu připájel mezi kondík (vývod spojený s obalem IO) a očko, které je přes šroubek spojené s kostrou.
Je potřeba najít vhodnou diodu, 3A, aby měla ´malý úbytek napětí asi 0,5 V při 0,8 A (mě posloužila 31DQ10).
Nyní mám stabilní dobíjecí napětí na baterii i když zapnu všechny spotřebiče 14,35 V, což je ideální. Měřil jsem i za jízdy.
Auto: Fiat Punto 2 - 2001 - 1,2/8V, ServoCity,bez klimy, altík 65A
Naposledy upravil(a) Vitaml dne 29 pro 2015, 00:33, celkem upraveno 1 x.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Pomoc: alternátor nedobija
rozdiel je v tom ze fiaty maju reglery na 14V a mhoho inych aut na 14,4. 14,4V je napatie ktore treba pre vapnikove baterie, kdezto pre gelove uz nieje uplne dobre pretoze vznika pri nom plyn. takze nabijanie pri jazde ako napr fiat pri zapnutych spotrebicovh okolo 13,8V je uplne v poriadku.
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Samozdřejmě úpravu neprovádějte v případě, že máte gelový akumulátor (nevím o tom, že by se do Punta takový dával),
pozor ale, pro klasický bezúdržbový akumulátor, CA-CA, nebo Silver je dobíjení nižším napětím likvidační.
A 13,8 V je v těchto případech opravdu málo, urychluje se sulfatace článků.
PS: Zapnuté spotřebiče mi nikdy napětí nijak neovlivňovaly, pouze v případě velkého zátahu posilovače a smalými otáčkami motoru se může projevit
krátkodobý pokles napětí až na 13 V.
pozor ale, pro klasický bezúdržbový akumulátor, CA-CA, nebo Silver je dobíjení nižším napětím likvidační.
A 13,8 V je v těchto případech opravdu málo, urychluje se sulfatace článků.
PS: Zapnuté spotřebiče mi nikdy napětí nijak neovlivňovaly, pouze v případě velkého zátahu posilovače a smalými otáčkami motoru se může projevit
krátkodobý pokles napětí až na 13 V.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Problem je, ze napeti nabite baterie je zavisle na teplote. Novejsi alternatory to resi regulatorem, ktery meni napeti podle okolni teploty nebo jsou pripadne rizene z ECU motoru. Nastavenim napeti natvrdo takhle vysoko nejspis v lete baterii znicite. Ja bych inzenyry kteri alternator navrhnuli takhle hrube nepodcenoval... :/
Re: Pomoc: alternátor nedobija
Uvidíme, co mi ještě řeknou inženýří od Bosche, kterým jsem dal k reklamaci baterii Bosch Silver 44Ah
a nabíjecí napětí jsem jim udal 13,8 V. Klesla na ni kapacita po roce a půl asi na 11 Ah.
Ani v létě mi to napětí nestačilo, musel jsem často dobíjet.
V prodejně jsem asi půl hodiny debatoval při reklamaci se šéfikem (Bezo Brno) a potvrdil mi, že normální nabíjecí napětí u jiných aut je 14,4 - 14,6V, u některých i extrémních 14,8V. Na zimu se může nabíjecí napětí zvýšit až na 15,2V.
Zde je regulátor s přepínačem léto/zima 13,9/14,9 V:
http://ok1zed.sweb.cz/s/06-ele-oop/reg-alter-web.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Podrobnější informace jsou zde:
http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Řízení napětí (nejen podle teploty) je u novějších aut, kde je regulátor alternátoru propojený s ŘJ
(v altíku se okolní teplota měřit nedá).
a nabíjecí napětí jsem jim udal 13,8 V. Klesla na ni kapacita po roce a půl asi na 11 Ah.
Ani v létě mi to napětí nestačilo, musel jsem často dobíjet.
V prodejně jsem asi půl hodiny debatoval při reklamaci se šéfikem (Bezo Brno) a potvrdil mi, že normální nabíjecí napětí u jiných aut je 14,4 - 14,6V, u některých i extrémních 14,8V. Na zimu se může nabíjecí napětí zvýšit až na 15,2V.
Zde je regulátor s přepínačem léto/zima 13,9/14,9 V:
http://ok1zed.sweb.cz/s/06-ele-oop/reg-alter-web.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Podrobnější informace jsou zde:
http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Řízení napětí (nejen podle teploty) je u novějších aut, kde je regulátor alternátoru propojený s ŘJ
(v altíku se okolní teplota měřit nedá).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno