Teploměr vody
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Teploměr vody
Zdravím!
Mám takové zvláštní potíže s ukazatelem teploty chladící vody na displeji palubky. Dříve to víceméně stále ukazovalo čtyři obdélníčky, teď mi to ale začalo během jízdy přeskakovat mezi čtyřmi a pěti, se zapnutou klimou to skočí rovnou na šest, stejně tak v horku do kopce - a pokud je to na šesti, tak občas všechny dílky zmiznou a po chvíli se zase objeví.
Když se připojím přes OBD2, tak to vypadá, že je všechno v pořádku - teplota vyleze na 88 °C, pak klesne (asi otevře termostat), případně při nějakých 96 °C začne klesat na delší dobu (sahara). Tipoval bych tedy buď na nějaký problém mezi palubkou a ECU (pokud je tam jeden senzor), nebo problém v senzoru pro palubku (pokud je samostatný). Možná jenom nějaký zoxidovaný kontakt, nevím. Netušíte někdo, kam šáhnout, jak to ověřit?
Mám takové zvláštní potíže s ukazatelem teploty chladící vody na displeji palubky. Dříve to víceméně stále ukazovalo čtyři obdélníčky, teď mi to ale začalo během jízdy přeskakovat mezi čtyřmi a pěti, se zapnutou klimou to skočí rovnou na šest, stejně tak v horku do kopce - a pokud je to na šesti, tak občas všechny dílky zmiznou a po chvíli se zase objeví.
Když se připojím přes OBD2, tak to vypadá, že je všechno v pořádku - teplota vyleze na 88 °C, pak klesne (asi otevře termostat), případně při nějakých 96 °C začne klesat na delší dobu (sahara). Tipoval bych tedy buď na nějaký problém mezi palubkou a ECU (pokud je tam jeden senzor), nebo problém v senzoru pro palubku (pokud je samostatný). Možná jenom nějaký zoxidovaný kontakt, nevím. Netušíte někdo, kam šáhnout, jak to ověřit?
Multipla 1,6, ex Brava 1,6
- Reklama
Re: Teploměr vody
Určitě bych prověřil konektory, které se toho týkají. Rozpojit, prostříknou dobrým sprejem na kontakty a zase zacvaknout. Tyhle signálové cesty, kde je nízké napětí, třeba okolo 2 V a teče tam téměř nulový proud, bývají problém. Mohlo by to mít i souvislost se změnou napětí palubní sítě, tj. jestli se třeba nedělal alternátor, regulátor nabíjení nebo neměnila baterka.
Já to mám jednoduché, mám starou verzi bez ukazatele a jsem v klidu, nic neřeším. Ono, co si budeme povídat, spousta věcí je v těch autech tak trochu navíc. To jen my uživatelé, abychom si připadali skoro jako piloti si myslíme, že musíme všechno kontrolovat a se vším hýbat. Takové hračky to máme
Já to mám jednoduché, mám starou verzi bez ukazatele a jsem v klidu, nic neřeším. Ono, co si budeme povídat, spousta věcí je v těch autech tak trochu navíc. To jen my uživatelé, abychom si připadali skoro jako piloti si myslíme, že musíme všechno kontrolovat a se vším hýbat. Takové hračky to máme
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: Teploměr vody
To mě napadlo, jen jaksi moc nevím, kde ty konektory najít - jsou tam dvě samostatná čidla (našel jsem asi jedno na termostatu) nebo je to jedno čidlo a to se pak nějak větví do palubky a ECU?
Multipla 1,6, ex Brava 1,6
Re: Teploměr vody
Neviem ako ale u dieseláku sú v jednom telese dve čidlá , jedno pre ECU a druhé pre ukazovatel teploty.
Re: Teploměr vody
Mám taky diesel a teploměr mám na téměř pořád jen jedné čárce, někdy "naskočí" náhodně správně na 3 či 4 čárky, tedy podle teploty motoru. Takže mám vyměnit čidlo? Kde to čidlo najdu, někde na motoru? Mám katalog nd Eper, ale tam nikde jsem to čidlo nenašel, tak nevim, asi to neumim. Díky.ftaxi píše:Neviem ako ale u dieseláku sú v jednom telese dve čidlá , jedno pre ECU a druhé pre ukazovatel teploty.
Re: Teploměr vody
Jinak teda pro informaci - bylo to ukostřením motoru, které se nakonec úplně urvalo. Po výměně se teploměr chová způsobně.
Čidlo tam je u benzínu jen jedno, jen se asi hodnota do palubky přenáší analogově, a proto se údaje lišily od OBD2.
Čidlo tam je u benzínu jen jedno, jen se asi hodnota do palubky přenáší analogově, a proto se údaje lišily od OBD2.
Multipla 1,6, ex Brava 1,6
Re: Teploměr vody
Mám stejný problém - stále jen jedna čárka, navíc spotřeba 8 +-0.1 litru m+ utvrzuje spíš na termostat.
Re: Teploměr vody
Jestli termostat, tak to poznáš, že to špatně topí a dlouho trvá než vyhřeje.Ivo píše:Mám stejný problém - stále jen jedna čárka, navíc spotřeba 8 +-0.1 litru m+ utvrzuje spíš na termostat.
Re: Teploměr vody
To ukostření motoru se najde kde?kober píše:Jinak teda pro informaci - bylo to ukostřením motoru, které se nakonec úplně urvalo. Po výměně se teploměr chová způsobně.
Čidlo tam je u benzínu jen jedno, jen se asi hodnota do palubky přenáší analogově, a proto se údaje lišily od OBD2.
Re: Teploměr vody
Tohle je to čidlo k teploměru?:anonyme píše:Mám taky diesel a teploměr mám na téměř pořád jen jedné čárce, někdy "naskočí" náhodně správně na 3 či 4 čárky, tedy podle teploty motoru. Takže mám vyměnit čidlo? Kde to čidlo najdu, někde na motoru? Mám katalog nd Epeer, ale tam nikde jsem to čidlo nenašel, tak nevim, asi to neumim. Díky.ftaxi píše:Neviem ako ale u dieseláku sú v jednom telese dve čidlá , jedno pre ECU a druhé pre ukazovatel teploty.
Ten zemnící kabel je pozice č.7?: