Zdravím,
mám takový problém s motorem fiat punto (188) 1,2 44kW.
V různých časových intervalech (za tepla i studena) dochází k mírnému cukání motoru a chvilkové ztrátě výkonu, jízda se dá přirovnat k jízdě po nezpevněné cestě (cukání). Kabely, svíčky nové, lambda sondy taky. Mírné pískání zřejmě od palivového čerpadla, nevím jestli to s tím souvisí, ale radši to zmiňuji.
Nemá někdo podobné zkušenosti čím by to mohlo být?
Díky moc za rady!
Cukání v motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Cukání v motoru
Nevím čím to je.
Mám naprosto stejnou zkušennost se Seicentem 1,1. Neměnila se lambda, protože auto nevykazuje chybový hlášení. Vyměnil jsem čidlo otáček a nastalo drobný (znatelný) zlepšení. Další drobný (taky znatelný) zlepšení nastalo po výměně předních tlumičů i když na testu dopadly stále ještě dobře. Pravý přední se zasekával při vysunutí a to jsem zjistil až po demontáži, test to neodhalil. Jezdím na pneu Barum Brilantis 2 a v zimě Polaris 3. Kdybych tam měl nějaký hrůzy, asi bych byl teď po tlumičích schopen ze zoufalství vyměnit i je. Cukání je o něco jemnější, než dřív a nikdo si s tím neví a nevěděl rady.
Po zimě zkusím ještě změřit vůli ventilů a pokud bude potřeba, tak u nich vyměnit podložky. Automechanici shodně tvrdí, že vůle ventilů se nenastavuje. Dle předpisu je interval pro nastavení u 1,1 80 tkm a to mám právě najeto. Trápím se s cukáním už čtvrtým rokem od 61 tkm.
Mám naprosto stejnou zkušennost se Seicentem 1,1. Neměnila se lambda, protože auto nevykazuje chybový hlášení. Vyměnil jsem čidlo otáček a nastalo drobný (znatelný) zlepšení. Další drobný (taky znatelný) zlepšení nastalo po výměně předních tlumičů i když na testu dopadly stále ještě dobře. Pravý přední se zasekával při vysunutí a to jsem zjistil až po demontáži, test to neodhalil. Jezdím na pneu Barum Brilantis 2 a v zimě Polaris 3. Kdybych tam měl nějaký hrůzy, asi bych byl teď po tlumičích schopen ze zoufalství vyměnit i je. Cukání je o něco jemnější, než dřív a nikdo si s tím neví a nevěděl rady.
Po zimě zkusím ještě změřit vůli ventilů a pokud bude potřeba, tak u nich vyměnit podložky. Automechanici shodně tvrdí, že vůle ventilů se nenastavuje. Dle předpisu je interval pro nastavení u 1,1 80 tkm a to mám právě najeto. Trápím se s cukáním už čtvrtým rokem od 61 tkm.