chladenie

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
petko42
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 20 úno 2009, 16:16

chladenie

Příspěvek od petko42 »

Prosim Vas, mam taky problem, voda v chladení sa mi zohrieva na 45stupnov, iby ked idem do kopca, alebo viac vytacam vtedy sa zohreje viacej, ale potom zasa klesne, chladic je horuci...co myslite je to termostat? neotvara dobre? Dokazem ho vymenit aj doma a kde ho najdem? Mam Punto II z roku 2000 Dakujem.
Reklama
 

Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: chladenie

Příspěvek od drago47 »

Mohol by si napisat či je to benzin alebo diesel a aky motor maš ale vyzera to na termostat mal som rovnaky problem.A vymena- ja som si ho menil sam v zime.A podarilo sa a je to treba ovzdušnit ale otom je tu toho už kopu napisaneho a ked si zručny a dokažeš to sam a ked nie zver to servisu.A skus kolonku hladat
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: chladenie

Příspěvek od tomass »

Možná je závada špatně popsaná. Je holý nesmysl, aby byl motor teplý 45 st. a chladič vařící ( 90 st?). Jak by se to asi tak mohlo stát ???
Zdrojem tepla je motor. Proto je možná varianta, aby se přehříval motor a chladič byl chladný (termostat byl zakouslý zavřený), nebo aby byl motor i chladič za jízdy málo ohřátý, motor se nedohřívá (termostat otevřený).
petko42
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 20 úno 2009, 16:16

Re: chladenie

Příspěvek od petko42 »

drago mam benzin motor 1,2 16V :)tomass porucha je dobre popsana tak ako som napísam motor 45 stupnov a chladič horuci, mozno nemal 90, ale bol horuci....dnes som na nom siel a uz sa motor zohrial normalne na 90 stupnov, uz som chcel kupit termostat.....mozno sa to na chvilu znormalizovalo :mrgreen:
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: chladenie

Příspěvek od drago47 »

Tak to vyzera ako by sa ti zasekaval termostat ,ked sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu, počas celej jazdy by sa mala udržat a je jedno v akych podmienkach,zataženi a tak dalej.Ja som mal napriklad hore kopcom 90 adole už iba polovicku teploty.Po vymene či je -15 alebo +32,pri zataži,dole kopcom je jedno stale sa drži.Len aby ti nezostal zatvoreny termostat to je potom pruser.
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
petko42
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 20 úno 2009, 16:16

Re: chladenie

Příspěvek od petko42 »

musím ho čím skorej vymenit a snad bude pokoj už konečne :wink:
petko42
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 20 úno 2009, 16:16

Re: chladenie

Příspěvek od petko42 »

a este sa chcem spytat, to tesnenie predavaju, alebo to treba vyrobit? :D
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“