Zdravím,
zajímají mě informace o tomto motoru a chtěl bych je sdružit do jednoho vlákna.
Prostě vše o 1,9 JTD na jednom místě.
Zajímá mě popis motoru a jednotlivých komponentů, závady (klasické i výjimečné), opravy (rady jak na to a čemu se vyvarovat), výdrž (životnost jednotlivých dílů), spotřeba, servis (intervaly), úpravy (pro nižší spotřebu, vyšší životnost, větší bezporuchovost atd.) atd.
Poprosím o věcné příspěvky, které by mohli pomoci nejenom mě, ale i jiným majitelům tohoto motoru.
Děkuji jr
vše o 1,9 JTD
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: vše o 1,9 JTD
Tak tedy začnu já (P2b 63kw).
Najeto podle tachometru cca 130,000km. Od koupě (cca 15 000km,3/4roku zpět) zatím až na výměnu termostatu žádná závada. Do té doby absolutně bez servisu. Naftový filtr absolutně černý, olej sotva vytekl z vany, a vzduchový zborcený a nepropustný a to tak že raději praskla hadice za filtrem než by prošel vzduch přes filtr.
Po koupi jsem musel nechat zaslepit na svodech odvod splodin k EGR z důvodu prasklé trubky k EGR. Tím pádem bylo zbytečné tam nechávat potrubí a samotný EGR. Takže jsem zaslepil sání po EGR a aby nehlásila řj nepřítomnost EGR tak jsem do konektoru vrazil odpor 82ohm/10W. Po vyčistění sacího traktu jsem narazil na chcípací klapku kterou jsem taky vymontoval (zůstala jen osa). Samozřejmě šly pryč i komponenty s tím spojené ( podtlakové táhlo, hadice, zásobník podtlaku) Přívodní podtlak jsem zaslepil a řídící elektroventil jsem tam nechal aby řj nehlásila chybu. Poslední úpravu co jsem udělal je montáž odfukového filtru na výku hlavy. Vypadá to jako levná tuzingová záležitost a taky je, ale přisávat zbytečně do motoru teplý vzduch opravdu nechci.
Co se týče spotřeby tak po výměně soc. budíků za budíky s otáčkoměrem a palubákem mi ukazují v zimě 5,2 a v létě 5L. Níž se mi nedaří ani při úsporné jízdě (70% mimo, 30% město). Možná je to budíkana, původně jsou z 1,3jtd a všiml jsem si že někdy neměří dobře občas při volnoběhu 5L a v záběru 10L, jindy volnoběh 2L a v záběru 3,5.
Najeto podle tachometru cca 130,000km. Od koupě (cca 15 000km,3/4roku zpět) zatím až na výměnu termostatu žádná závada. Do té doby absolutně bez servisu. Naftový filtr absolutně černý, olej sotva vytekl z vany, a vzduchový zborcený a nepropustný a to tak že raději praskla hadice za filtrem než by prošel vzduch přes filtr.
Po koupi jsem musel nechat zaslepit na svodech odvod splodin k EGR z důvodu prasklé trubky k EGR. Tím pádem bylo zbytečné tam nechávat potrubí a samotný EGR. Takže jsem zaslepil sání po EGR a aby nehlásila řj nepřítomnost EGR tak jsem do konektoru vrazil odpor 82ohm/10W. Po vyčistění sacího traktu jsem narazil na chcípací klapku kterou jsem taky vymontoval (zůstala jen osa). Samozřejmě šly pryč i komponenty s tím spojené ( podtlakové táhlo, hadice, zásobník podtlaku) Přívodní podtlak jsem zaslepil a řídící elektroventil jsem tam nechal aby řj nehlásila chybu. Poslední úpravu co jsem udělal je montáž odfukového filtru na výku hlavy. Vypadá to jako levná tuzingová záležitost a taky je, ale přisávat zbytečně do motoru teplý vzduch opravdu nechci.
Co se týče spotřeby tak po výměně soc. budíků za budíky s otáčkoměrem a palubákem mi ukazují v zimě 5,2 a v létě 5L. Níž se mi nedaří ani při úsporné jízdě (70% mimo, 30% město). Možná je to budíkana, původně jsou z 1,3jtd a všiml jsem si že někdy neměří dobře občas při volnoběhu 5L a v záběru 10L, jindy volnoběh 2L a v záběru 3,5.
- Přílohy
-
- vzniklý prostor po odstranění EGR a podtlaku
- P1510148 – kopie.JPG (239.2 KiB) Zobrazeno 2372 x
-
- aktuální stav
- P1510144a.JPG (240.97 KiB) Zobrazeno 2372 x
-
- odstraněné zbytečnosti
- P1510022a (2).JPG (227.26 KiB) Zobrazeno 2372 x
Naposledy upravil(a) bart_nj dne 06 črc 2015, 00:35, celkem upraveno 1 x.
Re: vše o 1,9 JTD
Dotaz:
Tento konektor leží přímo na převodovce, nezapojen.
Barvy jsou zřejmě černo-růžová, černo-hnědá, šedo-červený.
K čemu je?
Tento konektor leží přímo na převodovce, nezapojen.
Barvy jsou zřejmě černo-růžová, černo-hnědá, šedo-červený.
K čemu je?
- Přílohy
-
- P1510149 – kopie.JPG (236.6 KiB) Zobrazeno 2372 x
-
- P1510148 – kopie.JPG (240.23 KiB) Zobrazeno 2372 x
Re: vše o 1,9 JTD
Zdravíčko, též mám 1.9 JTD. Mé investice z počátku byli bohužel vysoké, protože jsem to v takovém stavu koupil. Měněna spojka i s dvojhmotem, žhaviče, jednotka žhavení, baterie, olej, řemen, čidlo otáček klikové hřídele a hned potom čidlo otáček vačkové hřídele, pak už klasicky standardní údržba olej a filtry po 15tis/km. Stále mi bliká kontrolka žhavení 30s, už jsme nedošli na to čím by to mohlo být, tak jsem se na to vykašlal. Auto jsem kupoval s 97tis/km a bylo dovezeno z Německa, nevím zda-li poctivé Teď po 3rocích mám najeto 134tis/km a krom technické a výměny čepů jsem do auta neinvestoval. Spotřebu na autě mám krásnou, mimo město jsem se dostal na 3.9L/100km (měřeno od plné do plné) jinak kombinováná je cca 5L (6L s těžší nohou) bez klimy samozřejmě. S klimou je vyšší o 1L. Zatím vše klape jak má a s autem spokojenost
Černý Fiát Punto II 1.9 JTD SX r.v. 2001