Odvzdušnění brzd
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Odvzdušnění brzd
Řeším takovou prekérku.
Fiat punto 1994 1,2 8ventil bez ABS
Byla provedena výměna zadní bubnové nápravy za kompletně repasovanou nápravu s kotouči z GT, vyměněn hlavní brzdový válec, jelikož bylo zjištěno, že původní byl zaseklý. Jenže auto nejsem schopen dostat do brzdícího stavu (odvzdušněno šlapáním) a brzdový pedál jde stále až k podlaze. Napadají mě pouze omezováky tlaku na zadní nápravě, prototože ty jsou z verze s bubny tak asi nebudou dělat dobrotu.
Zkusím je tedy ze systému vyřadit.
Máte nějaký další nápad? Moc děkuji za jakoukoliv radu, protože i po třech odpolednech a prolitých 5ti litrech brzdové kapaliny stále nic
Fiat punto 1994 1,2 8ventil bez ABS
Byla provedena výměna zadní bubnové nápravy za kompletně repasovanou nápravu s kotouči z GT, vyměněn hlavní brzdový válec, jelikož bylo zjištěno, že původní byl zaseklý. Jenže auto nejsem schopen dostat do brzdícího stavu (odvzdušněno šlapáním) a brzdový pedál jde stále až k podlaze. Napadají mě pouze omezováky tlaku na zadní nápravě, prototože ty jsou z verze s bubny tak asi nebudou dělat dobrotu.
Zkusím je tedy ze systému vyřadit.
Máte nějaký další nápad? Moc děkuji za jakoukoliv radu, protože i po třech odpolednech a prolitých 5ti litrech brzdové kapaliny stále nic
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Fiat punto 1,2 43kW
- Reklama
Re: Odvzdušnění brzd
Po pár dnech...
Zadní třmeny znovu rozebrány, zkontrolovány a složeny. Ovšem bezvýsledně, konstalovánop, že jsou "jak nové".
Do předních nikdo nešahal, tak se zatím nerozebírali ani teď (auto před výměnou nápravy "brzdilo")
Nainstalovaný hlavní brzdový válec s vrtáním o průměru 20,64mm byl nahrazen válcem s vrtáním 22mm (Punto GT, Marea...), poté brzda trošku ztuhla, ale výledek víceméně stejný. tak se odstranili omezováky tlaku a taktéž bezvýsledně.
nyní v autě jsou pouze trměny a válec, žádná jiná hejblata. A stále stále nebrzdíme...
Zadní třmeny znovu rozebrány, zkontrolovány a složeny. Ovšem bezvýsledně, konstalovánop, že jsou "jak nové".
Do předních nikdo nešahal, tak se zatím nerozebírali ani teď (auto před výměnou nápravy "brzdilo")
Nainstalovaný hlavní brzdový válec s vrtáním o průměru 20,64mm byl nahrazen válcem s vrtáním 22mm (Punto GT, Marea...), poté brzda trošku ztuhla, ale výledek víceméně stejný. tak se odstranili omezováky tlaku a taktéž bezvýsledně.
nyní v autě jsou pouze trměny a válec, žádná jiná hejblata. A stále stále nebrzdíme...
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Fiat punto 1,2 43kW
Re: Odvzdušnění brzd
Pokud jste rozebral zadní brzdy a zárověn jste vyměnil hlavní brzdový válec,je třeba odvzdušnit i přední okruh.Hodně lidí si myslí,že stačí jen odvzdušnit jeden okruh.Druhá možnost je,že Vám hlavní brzdový válec nasává někde vzduch.
Re: Odvzdušnění brzd
Sice jsem o tom nepsal, ale ale proběhl i kompletní proplach potrubí a odvzdušnení proběhlo i na přední nápravě.
Napadla mě ještě jedna dost velká prasárna, s tím, že budu schopen identifikovat zdor problémů. Na HBV jsou brzdy napojeny do kříže střídavě na dva okruhy, pouhým přehozením dvou trubek dosáhnu na jednom okruhu předních brzd a na druhém pouze zadních brzd, tím pádem budu moci identifikovat místo problému (přední brzdy nebo zadní brzdy)
Napadla mě ještě jedna dost velká prasárna, s tím, že budu schopen identifikovat zdor problémů. Na HBV jsou brzdy napojeny do kříže střídavě na dva okruhy, pouhým přehozením dvou trubek dosáhnu na jednom okruhu předních brzd a na druhém pouze zadních brzd, tím pádem budu moci identifikovat místo problému (přední brzdy nebo zadní brzdy)
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Fiat punto 1,2 43kW
Re: Odvzdušnění brzd
Pokud se Vám stále nedaří zprovoznit brzdy,udělejte následující.Než rozebírat celé brzdy napojte na odvzdušnovací šroub průhlednou hadičku, dá se koupit v kovomatě.Délka asi 1M.Napojte na odvzdušnovací šroub a povolte.Pak jen nasajte vzduch z hadičky,vytvoříte podtlak v okruhu.Kapalina se nasaje.Přitáhnu šroub.Vydite hned jestli je tam vzduch nebo ne.Takto obejdu celé auto a mám odvzdušněno.V servisu je na to mašinka,princip je stejný.Hlavně se nenapijte.Když tak kupte delší hadičku.Takto vím jistě,že mám kapalinu v celém okruhu.Jestli i přesto nebudou fungovat,je chyba v hlavním brzdovém válci nebo v zapojení trubek.Chce to jen znát funkci brzd a jejich rozvod.Je to jen hydraulika,nic složitého
Re: Odvzdušnění brzd
Nejsou to první brzdy které jsem dělal.
Odsávačku mám, ale taky úplně bezúspěšně, bublinka snad už nikde nemůže být, takže jdu cestou identifikace problému, je pravda že i úplně nový brzdový válec může být špatný, ale vzhledem k tomu, že to je už druhý válec se stejným problémem na brzdách tak jej z problému vylučuji. Osobně to tipuji na třmeny na zadní nápravě a proto použiju do hlavního válce ucpávky(z verze s ABS) a odvzdušním předky, bude-li problém přetrvávat, tak problém je v předních brzdách a naopak. Vzadu jsou nové kotouče, desky a vyměněny gumičky na pístku, je pravda, že na mechanizmus ruční brzdy jsem se nepodíval, ale neměl jsem k tomu důvod, když ručka jede suprově.
1) provedena výměna zadní nápravy za verzi s kotoučovými brzdami
2) výměna HBV za typ s vrtáním 22mm
3) kompletní výměna brzdové kapaliny
4) výměna lanovodů ruční brzdy
5) výměna trubek a hadic v prostoru zadní nápravy.
6) demontáž omezováků tlaku na zadní nápravě.
Odsávačku mám, ale taky úplně bezúspěšně, bublinka snad už nikde nemůže být, takže jdu cestou identifikace problému, je pravda že i úplně nový brzdový válec může být špatný, ale vzhledem k tomu, že to je už druhý válec se stejným problémem na brzdách tak jej z problému vylučuji. Osobně to tipuji na třmeny na zadní nápravě a proto použiju do hlavního válce ucpávky(z verze s ABS) a odvzdušním předky, bude-li problém přetrvávat, tak problém je v předních brzdách a naopak. Vzadu jsou nové kotouče, desky a vyměněny gumičky na pístku, je pravda, že na mechanizmus ruční brzdy jsem se nepodíval, ale neměl jsem k tomu důvod, když ručka jede suprově.
1) provedena výměna zadní nápravy za verzi s kotoučovými brzdami
2) výměna HBV za typ s vrtáním 22mm
3) kompletní výměna brzdové kapaliny
4) výměna lanovodů ruční brzdy
5) výměna trubek a hadic v prostoru zadní nápravy.
6) demontáž omezováků tlaku na zadní nápravě.
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Fiat punto 1,2 43kW
Re: Odvzdušnění brzd
Posílám hydrauliku brzd Punto a Punto GT
- Přílohy
-
- brzdy punto3.png (183.45 KiB) Zobrazeno 7649 x
-
- Punto.png (176.43 KiB) Zobrazeno 7687 x
-
- punto GT.png (228.56 KiB) Zobrazeno 7687 x
Naposledy upravil(a) jirka690 dne 20 čer 2015, 15:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Odvzdušnění brzd
Obrázky jsou super, ale nepomůžou.
Musím najít přesné složení zadních třmenů, protože odpojením a zaslepením zadních vývodů z HBV se předek rozjel a naopak samostatně zadek nefungoval vůbec, ani levá ani pravá strana, je to divné, ale je to tak... jdu cvičně znovu rozebrat zadní třmeny, snad na něco příjdu.
Musím najít přesné složení zadních třmenů, protože odpojením a zaslepením zadních vývodů z HBV se předek rozjel a naopak samostatně zadek nefungoval vůbec, ani levá ani pravá strana, je to divné, ale je to tak... jdu cvičně znovu rozebrat zadní třmeny, snad na něco příjdu.
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Fiat punto 1,2 43kW
Re: Odvzdušnění brzd
Toto je složení třmenů
- Přílohy
-
- brzdy punto.png (228.94 KiB) Zobrazeno 7648 x
-
- brzdy punto2.png (230.94 KiB) Zobrazeno 7648 x
-
- brzdy punto3.png (183.45 KiB) Zobrazeno 7649 x
Re: Odvzdušnění brzd
Zadní třmeny komplet rozebrány, vyčištěny a znovu složeny ... ale že to je k***a práce-. nicméně výsledek je ten, že konečně jsem se dostal osobně k tomu, že jsem měl třmeny bez kapaliny a ejhle, musím jít po cestě, kapalina po sešlápnutí pedálu nestříká, spíš vytéhá větší proudem, takže pro jistotu vyměním i potrubí od nápravy dopředu. Potom už je až na třmeny vymnno všechno, ale zítra skočím na vrakoviště pro další sadu třmenů a pro jistotu beru aj nápravu s bubnama, ať konečně to auto může na stk, stejně je to 1,2motor a maj tam být bubny.
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Fiat punto 1,2 43kW
Re: Odvzdušnění brzd
Závada zřejmě odhalena...
Dřívější majitel zřejmě najel na nějaký kámen a brzdové trubky jsou zpoštělé... Tedy omezení tlaku na zadní brzdy. Ve středu dorazí nové trubky a uvidíme. Jinak fakt nevím.
Dřívější majitel zřejmě najel na nějaký kámen a brzdové trubky jsou zpoštělé... Tedy omezení tlaku na zadní brzdy. Ve středu dorazí nové trubky a uvidíme. Jinak fakt nevím.
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Fiat punto 1,2 43kW
Re: Odvzdušnění brzd
Takže se ukázalo,že je to v podstatě banalita.Jenomže tyto závady se hledají nejhůř.Přeji at se oprava povede.
Re: Odvzdušnění brzd
Potrubí se vyměnilo, znova řádně odvzdušnilo a ono nic, závada byla stále stejná. Nicméně, z nějakého důvodu nás napadlo odšroubovat hlavní brzdový válec(HBV) a zkusit s ním zahýbat na potrubí, abychom vyloučili, že je v něm trošku vzduchu.
Bystré oko si všimlo, že v posilovači je HBV ovládám tyčkou, které je délkově štelovací a proto jsme se rozhodli, že když už nic, tak zkusíme změnil délku. A ejhle, po změně délky o cca 6otáček se vše najednou rozjelo a brzdy jdou krásně do smyku.
Ale i tak děkuji za pomoc.
Bystré oko si všimlo, že v posilovači je HBV ovládám tyčkou, které je délkově štelovací a proto jsme se rozhodli, že když už nic, tak zkusíme změnil délku. A ejhle, po změně délky o cca 6otáček se vše najednou rozjelo a brzdy jdou krásně do smyku.
Ale i tak děkuji za pomoc.
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Fiat punto 1,2 43kW
Re: Odvzdušnění brzd
Zdravím,je potřeba také sledovat kapalinu v nádržce při sešlápnutí brzd.pedálu. Musí se hladina snížit a po uvolnění zase vrátit bez bublinek vzduchu. Tím se vyloučí závada v hl.brzd válci.Milangb píše:Potrubí se vyměnilo, znova řádně odvzdušnilo a ono nic, závada byla stále stejná. Nicméně, z nějakého důvodu nás napadlo odšroubovat hlavní brzdový válec(HBV) a zkusit s ním zahýbat na potrubí, abychom vyloučili, že je v něm trošku vzduchu.
Bystré oko si všimlo, že v posilovači je HBV ovládám tyčkou, které je délkově štelovací a proto jsme se rozhodli, že když už nic, tak zkusíme změnil délku. A ejhle, po změně délky o cca 6otáček se vše najednou rozjelo a brzdy jdou krásně do smyku.
Ale i tak děkuji za pomoc.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Odvzdušnění brzd
Tohle všechno bez problémů, ale auto ne a né brzdit, ale už je to ok a zabrzdím na místě
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Fiat punto 1,2 43kW