Punto 55s dva problémy

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
honzis
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2015, 12:16

Punto 55s dva problémy

Příspěvek od honzis »

Dobrý den, vážení fiaťáci. Mám dva problémy, ani k jednomu jsem konkrétní téma nenašel, snad poradíte.
Koupil jsem Puntíka 1.1 fire. Prvních pár krátkých jízd do města a zpět dobrý, ale při první delší trase se mi uvařil motor a to až tak, že začaly cvakat ventily. Zastavil jsem a auto nechal pomalu v klidu vychladnout. Po dolití a vystydnutí ventily zase ztichly, počítám, že to bylo příliš řídkým olejem, kvůli teplotě. Varovná kontrolka teploty se nerozsvítila! Jen to prostě začlo smrdět a cvakat. Teď mi to vaří po 5ti kilometrech do ne moc prudkého kopce, nádobka je plná rezavé sračky a pění. Olej je čistý, kouř za studena mírně bělavý po vystydnutí (Oprava: samozřemě po zahřátí) neviditelný. Bublinky do expanzky nejdou, topení netopí.Horní hadice za tepla je tvrdá a horká, ale umáčknout jde, není to jako kámen.
Nevíte co s tím? jen vypláchnout a vyměnit kapalinu? Co předpokládáte jako prvotní příčinu?
Druhá věc: Občas, hlavně ráno za studena nestartuje. Otočím klíček, slyším čerpadlo a na palubce se rozsvítí taková jako tryska, která po chvilce zhasne. Otočím klíčkem na start a nic, jen klepnutí z motorového prostoru. Třeba na desátý pokus najednou začne točit a v pohodě naskočí, skoro na brnk. Souvislost s uvařením nepředpokládám udělalo mi to už i předtím. Kontrolku s nápisem CODE jsem svítit nezaznamenal.
Omlouvám se za sloh a zy rady předem moc děkuju.
Reklama
 

panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Příspěvek od panaman1 »

To dzartvanie ked dobre rozumiem, tak ti nepretpco starter? mozno uhliky, mozno baterka ale tu nepredpokladam kedze potom ide, mozno kontakt na starter, alebo rele...to prehriatie, je otatne, snad to hlava nebude, ked nejde biely zapachajuci dym. Skontroloval by som termostat, pripadne tesnenie pod hlavou, aj vodne cerpadlo moze byt problem, je toho bohuzial dpst vela..osobne mpzno to crrpadlo...
Uživatelský avatar
Lubosh_CZe
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 26 bře 2015, 22:36
Bydliště: EU

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od Lubosh_CZe »

1. těsnění pod hlavou / hlava
2. startér

:)
'98 Fiat Punto ELX cabrio - 1.2 16V DOHC Fire (63 kW) "black widow" ...
ex '94 Fiat Punto S 55 ...
honzis
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2015, 12:16

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od honzis »

Zdravím pánové a děkuji za tipy. No, po třech dnech se mi to konečně snad podařilo odvzdušnit a chová se to dobře, stejně si zkusím sehnat palubku s ukazatelem teploty místo holé kontrolky. Navíc tím místo nefunkčních hodin získám bonus v podobě otáčkoměru. Ten startér zkusím vyndat a donést ke známému, ještě jsem zkoumal fórum a než ho vydělám, zkontroluju všude ukostření. Jen mi pořád to uvaření nejde z hlavy. Teď to chladí i topí a hladine se pohybuje při ohřátí/vystydnutí +- 4 cm v nádobce. Nemohl jsem to zapříčinit sám? Jeli jsme čtyři, z toho jeden známý cca 130 kilo a stoupák tak čtyři kiláky v kuse. Navíc jsem doteď jezdil s máminou fiestou 1.8 nafta, tak jsem to možná i dost podtáčel a řadil 3-4 podle zvyku. Mohlo by to mít přehřátí na svědomí? Nerad bych nechával sundávat hlavu zbytečně.
panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Příspěvek od panaman1 »

Nemalo by sa to zavarit ani tak. Este jedna vec ci ti funguje ventilator.
honzis
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2015, 12:16

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od honzis »

No, myslel jsem, že asi nee, ale dnes, když jsme dojeli domů z nákupů tak běžel. Je možný,aby ventilátor, nebo termostat fungoval nespolehlivě, někdy jo a někdy ne???
Uživatelský avatar
twolive
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 389
Registrován: 01 dub 2012, 12:01
Bydliště: Přerov

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od twolive »

za1 udělal bych těsnění pod hlavou vodní pumpu a termopstat + nový fridex ... a buď to odchyzí starter nebo špatna spínačka nebo nějaka oxidace spoje kabelu
punto cabrio 90 1,6 8v 65kw mpi
cinquecento 1.1 8v asi 50 kw mpi
punto gt .. 1,4 8v turbo
stavba cabrio 2,4 20v 96kw td
honzis
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2015, 12:16

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od honzis »

Tak jsem koukal na ta těsnění a dělají se dvě tloušťky. Je ta tloušťka rozhodující? Rozdíl je asi 3 desetiny. Jakou tloušťku mám v motoru asi nepoznám, dokud ho nevyndám a nezměřím, že?
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od liborko »

tak pokud ti budou hlavu či blok brousit tak použiješ to hrubší těsnění,te´d nevím přesně ale na tom starém těsnění by měla být tloušťka i vyražená
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
honzis
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2015, 12:16

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od honzis »

Už je to tak, že jsem neustálý potížista. Chlapi jak odděláváte výfuk od hlavy? V návodu se píše, že svody zůstanou na hlavě, ale ty tři šrouby, co drží svody na prvním dílu výfuku mi nejdou povolit. Je na to nějaký fígl prosím?
honzis
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2015, 12:16

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od honzis »

Dobrý večer. Tak jsem dal nový těsnění, všechno zkompletoval a teď jsem zjistil, že jsem si tak pitomě napsal zapojení kabelů ke svíčkám, že to nedám do kupy. Můžete se mi prosím, někdo podívat, jak to přijde? děkuju moc. Jo a to původní těsnění bylo úplně rozsypaný a trošku uvolněný kabel u startéru, to byl asi důvod toho trucování při startu.
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od liborko »

honzis píše:Už je to tak, že jsem neustálý potížista. Chlapi jak odděláváte výfuk od hlavy? V návodu se píše, že svody zůstanou na hlavě, ale ty tři šrouby, co drží svody na prvním dílu výfuku mi nejdou povolit. Je na to nějaký fígl prosím?
pokud mi nešla povolit matka (vlivem "zapečení") tak jsem to vždy vyšrouboval i se šteftem. A já vždy svody dával z hlavy dolů (stejně tam beztak budeš muset vyměnit těsnění)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
honzis
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2015, 12:16

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od honzis »

Jo, to mě pak napadlo, ale stejně díky. Teď jsem ale o krok dál, motor mám zpět v kupě a netuším, kam který kabel od zapalování ke svíčkám, blbě jsem si to označil
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od liborko »

honzis píše:Dobrý večer. Tak jsem dal nový těsnění, všechno zkompletoval a teď jsem zjistil, že jsem si tak pitomě napsal zapojení kabelů ke svíčkám, že to nedám do kupy. Můžete se mi prosím, někdo podívat, jak to přijde? děkuju moc. Jo a to původní těsnění bylo úplně rozsypaný a trošku uvolněný kabel u startéru, to byl asi důvod toho trucování při startu.
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=69&t=16079
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
honzis
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 11 kvě 2015, 12:16

Re: Punto 55s dva problémy

Příspěvek od honzis »

díky, díky. Už běhá, tak snad to bude OK. Motor běží zatím klidně, pravidelně, voda je čistá, na měrce a víčku oleje šlem, ale to bude asi zbytek toho sajrajtu odpředtím, doufám. Z vejfuku jde taky pěknej hnus, snad to po pár kilometrech všechno odezní.
Ještě jsem si teď všiml takového slabého zvonění, nevím přesně odkud, ale je to slyšet jen na volnoběh, když stojím u otevřeného motoru. Dal jsem 15w-40, co tam bylo předtím netuším, mám to auto tři týdny a nájezd dle tacho přes 200 tisíc.
Nedivte se prosím mým pro vás asi hloupým otázkám, jsem si po třicítce pořídil první auto a předtím si udržoval v chodu jen traktůrek s oktávkovým motorem.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“