High coolant temperatur chyba .. pri studenom motori...
Moderátor: peta.smolik
High coolant temperatur chyba .. pri studenom motori...
prepnem klučik do polohy 1 ... neukáže žiadne chyby ,, naštartujem a ručička vody vybehne na max. a asi po 2 sek. sa vrati ... ale iba pri studenom motore .. ked už je ohriaty tak nevyhadzuje nič .. čím to može byt ? Dík Fiat Stilo 1.6 16 V
Fiat Punto II HLX 16V80HP
- Reklama
Re: High coolant temperatur chyba .. pri studenom motori...
Kdysi mě tohle udělala ručička teploměru za jízdy - málem se urazila o levou krajní polohu.V servisu tak z diagnostiky zjistili,že voda měla v tu chvíli podle čidla -50 ... .Takže zkus čidlo termostatu - to je za pár peněz a vymění si ho každý sám.
Re: High coolant temperatur chyba .. pri studenom motori...
Zdravím
Mam stejny problem jak si to vyresil nebo je tu nekdo kdo mi rekne čim to je?
pokud je to termostat kde ho najdu? Diky
Mam stejny problem jak si to vyresil nebo je tu nekdo kdo mi rekne čim to je?
pokud je to termostat kde ho najdu? Diky
Re: High coolant temperatur chyba .. pri studenom motori...
Jestliže ti lítá ručička teploměru jak šílená,tak neřeš termostat ale čidlo.To čidlo na termostatu je takový váleček shora namontovaný na termostatu na klíč mám dojem 19 nebo 21.Vede do něj káblík s konektorem,který je zajištěn proti vypadnutí plastovou západkou.Čili abys mohl ten konektor odpojit,musíš napřed vydělat ten plast.Připrav si k ruce nové čidlo,naviň na něj teflonovou pásku,odpoj konektor od starého čidla a vyšroubuj.Po vyšroubování hned ucpi palcem díru do termostatu,nasuň nové čidlo a zašroubuj.Trocha vody ti při tom vyteče ale není důvod kvůli výměně čidla vypouštět vodu z okruhu.Teflon má tu vlastnost,že nesnáší otáčení oběma směry,takže jen šroubuj a až na doraz.Zapojit konektor,vrazit západku.A termostat snad poznáš.Je to z pravé strany zboku na bloku motoru taková boule z nějaké hliníkové slitiny,vedou do něj asi 4 hadice o různých průměrech,ta nejtlustší je mezi termostatem a chladičem,asi o průměru 50mm.Abych nezapomněl,pochopitelně dělat se studeným motorem ! Pak spustit motor (topení vypnuté) a na volnoběh zahřát. Ručička by ti měla plynule nabíhat na provozní teplotu a tam zůstat jako přibitá,při jakémkoliv režimu jízdy,až vyjedeš.Pokud třeba kolísá (směrem doleva),je v řiti termostat.
Re: High coolant temperatur chyba .. pri studenom motori...
blbe jsem to napsal myslel jsem cidlo kde najdu..ale tj jedno i tak dik.rucicka mi nelita jen mi to pri startu hlasi tu chybu.