Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Ahoj chlapi,na punťákovi mi asi odešel termostat,motor se špatně zahřívá a slabě to topí.Koupil jsem nový ale problém nastal při jeho výmeně.Při povolování dvou šroubků na boku hlavy se mi jeden ulomil,druhý jsem raději ani nezkoušel,zatím to drží na jednom a naštěstí to neteče ale nechci z vadným termostatem jezdit.Co radíte jak s toho ven??
- Reklama
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Ten šroub co není ulomenej párkrát pokapat brzdovou kapalinou a pak opatrně skusit povolit,nejlépe pneumatickým utahovákem nebo před povolováním ten šroub lehce pobouchat kladivem.Bud se to povede nebo holt praskne.Ten zalomenej nebo možná ty oba zalomeny dostaneš ven bud odvrtáním nebo se dá použit a to je lepší vytahovák na zalomené šrouby.
Fiat PuntoII 1,2 16V Sporting 59kw,automat,rv 2000 naštěsti je to auto od mojej roby,já používám Land Rover
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Povoluj to pokud bude motor ještě teplý, půjde to lépe. Každopádně prostříkat a poklepat
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Tak další problém vyřešen,termostat úspěšně vyměněn,zalomený šroubek se podařilo vytáhnout vše je ok uff,díky za rady.....
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Teď to bude topit a budeš mít menší spotřebu
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
A nezabudni potom odvzdušniť systém jeden odvzdušňovak je priamo na chladiči a druhy pod klapkou keď sa pozrieš zhora čierny na plochy šurubovak
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
A ja by som chcel vediet ako rýchle sa ma auto ohriať.Ako to by nebol problém dnes to bolo asi po 10 km a jedna dedina hnet na začiatku takže 50km.Ale keď idem 90km a mam pustené kúrenie nedostane sa ani na polovičku a keď vojdem do dediny ešte padne nižšie.
Takže prevadzkovu teplotu dosiahne pohode ale potom kolíše a padne nišie ked vojdem do dediny.Kúrenie mam stále rovnako pustené.Ale keď ho zapnem hnet od začiatku tak sa nezohreje ani po 20 km na prevadzkovu teplotu?
Takže prevadzkovu teplotu dosiahne pohode ale potom kolíše a padne nišie ked vojdem do dediny.Kúrenie mam stále rovnako pustené.Ale keď ho zapnem hnet od začiatku tak sa nezohreje ani po 20 km na prevadzkovu teplotu?
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Vyměň termostat, je to slabina u těchto punt. Já měním cca co 2 roky, začne to pozdě topit, potom kolísá. Nehledě na to že máš vyšší spotřebu. Vyměníš a máš pokoj
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
A keď tlačiacim na hadicu od termostatu tak počujem jak tak niečo cvaká neviem čo to ma znamenať nemalo by sa v nom nič pohybovať asi sa otvory a zátvory. Ale to ma robyt teplota nie mechanicky.A teraz mam spotrebu aspon na pc 18,6km/L
A akú značku odporúčate nad Gates A FACET ani nerozmyšlam je tam ešte FEBI BILSTEIN a WAHLER tak neviem ktorý z ných dvoch WAHLER je drachši a ho nepoznám A od febi poznám rôzne veci a hovoria že je to taka stredná cesta kvalitnejšie
A akú značku odporúčate nad Gates A FACET ani nerozmyšlam je tam ešte FEBI BILSTEIN a WAHLER tak neviem ktorý z ných dvoch WAHLER je drachši a ho nepoznám A od febi poznám rôzne veci a hovoria že je to taka stredná cesta kvalitnejšie
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Já mám zkušenost, že ať tam dám jakoukoli značku stejně mi to vydrží zhruba 2 roky, což je záruka. Ale i kdyby to bylo méně stejně to nereklamuješ. Vyber nebo ti tady poradí a hlavně ať funguje jak má . Spotřebu máš pěknou, já jezdím v průměru tak za 17,6.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Presne pred rokom som dal novy termostat Febi Bilstein 10897. Uz sa sem-tam zacina prejavovat jeho netesnost - motor sa vtedy zohreje neskor ako som bol za ten rok zvyknuty.
A vsimol som si, ze sa zacal otvarat cosi skor. Rucicka teploty uz malokedy dosiahne do 1/2 stupnice.
Mozno som mal vadny kus, myslel som ze vydrzi viac.
Tak toto nevyreklamujem?
A vsimol som si, ze sa zacal otvarat cosi skor. Rucicka teploty uz malokedy dosiahne do 1/2 stupnice.
Mozno som mal vadny kus, myslel som ze vydrzi viac.
Tak toto nevyreklamujem?
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Můžeš skusit ale oni mají na vyjádření 30 dnů a ty bez auta nebudeš, nebo ano? Takže se naštveš a koupíš nový. Mají to moc dobře vymyšlené. Ale skus a uvidíš
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
No ale ja večinou jazdim teraz 34km trasy tam a 34 naspet a obci je tam ako dost ale kratke preto cez leto ked som držal 90km/h tak aj 21,5 km/l ale jasne to bolo leto.A dnes už držal teplotu ale to bolo sposobene tym že som postlačal hadicu a asi sa tlakom vody vratil spat
Ale dam ho aj tak vymenit lebo bud zostane otvoreny alebo sa zasekne jedno stoho určite a nechcel by som prehriat motor
Ale dam ho aj tak vymenit lebo bud zostane otvoreny alebo sa zasekne jedno stoho určite a nechcel by som prehriat motor
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,