Zdravím,
abych začal od začátku, koupil jsem ho nedávno s tím že má špatné turbo a proto jede velmi slabě, nemá otáčkoměr tak nevím zda je omezeno do nějakých otáček. Jedná se o r.v. 2004 63kw. Prodávající mi tvrdil že auto normálně jezdilo a že mu praskla trubka u svodů vedoucí k egr a zřejmě prý poškodila turbo. Trubku někdo opravil tak že jí zalepil jako by sádrovým obvazem. Ok tedy koupil jsem ho za nízkou cenu tak že koupím turbo a budu jezdit, ale .... .
Zjistil jsem že je v něm vyhořelá elektrika, zřejmě důsledek prasklé hadice ze které šly splodiny do motorového prostoru.
Shořela izolace vedoucí k ventilátorům, opraveno.
Dále to odnesl svazek kde byla zem od baterie která se rozvětvil z jednoho kabelu na asi 6 různých zemí, to jsem jednotlivě zaizoloval tak snad ok
A nakonec a to je asi největší problém to schytal kabel k ventilu co ovládá turbo a svazku k váze vzduchu. Ty jsem ustřihl u zdravého a nahradil novou kabeláží.
Trochu jsem doufal že je to kámen úrazu proč svítí kontrolka, ale bohužel.
Promazal jsem chyby tímto ELM 327 DIAGNOSTIKA OBD2 BLUETOOTH, ale po startu se znova vrátí.
Momentálně jsem ve fázi že jsem úplně zdemontoval egr ventil, zaslepil jsem sání a sundal tu zlomenou trubku až k místu kde je zlomená u svodů. V pondělí to odtahuju do servisu kde nechám zdemontovat zbytek trubky a zaslepit. Abych měl jistotu že jdou všechny saze na turbo. Udělal bych to sám, ale je tam k tomu přístup jak k penězům.
A teď k dotazům.
Je možné že by ohořelý svazek k váze a ventilu díky prohoření a zkratu poškodil řídící jednotku?
Rád bych to na konektorech proměřil, ale nevím kde mám čekat jaké napětí a za jakých podmínek.
Nepřítomnost egr a váhy vzduchu háže auto do nouzáku?
Nepřítomnost ,porucha ventilu či jeho ovládání od jednotky háže auto do nouzáku?
Jak lze otestovat ten ventil? Stačí ho jen připojit na 12 v a čekat nějakou reakci?
Jak otestovat ten podtlakovou baňku obtoku?
Ten ventil má tři výstupy, nejsem si jistý zda jsou dobře zapojené, už se v tom někdo rýpal tak chci mít jistotu že ty hadičky vedou kam mají. Můžeš mi popsat odkud kam co vede?
Kde sehnat schéma motorové kabeláže s popisem a hlavně s popisem pinů u jednotky.
díky za odpověď jr
JTD v nouzovém režimu
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
JTD v nouzovém režimu
- Přílohy
-
- 1.JPG (189.83 KiB) Zobrazeno 1281 x
-
- 2.JPG (175.94 KiB) Zobrazeno 1281 x
-
- 4.jpg (218.71 KiB) Zobrazeno 1281 x
- Reklama
Re: JTD v nouzovém režimu
Motorové schéma jsem získal (díky Aldator) a podle něj jsem zjistil že ty akční prvky ze shořelé kabeláže vedou na pojistku F11 (15A) která byla přerušená.
Po výměně a vymazáni chyb turbo tlačí a žádné chyby se už nezapisují.
Po výměně a vymazáni chyb turbo tlačí a žádné chyby se už nezapisují.