klepání pod kapotou
Moderátor: peta.smolik
Re: klepání pod kapotou
Me na volnobeh něco poklepava, seslapuju spojku, dela to vic a vic, seslapnu uplne a je klid. Je to jakoby slo něco přes zuby. Takove trrrr
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 205
- Registrován: 17 srp 2012, 09:41
Re: klepání pod kapotou
Pytal som sa na to teraz mechanika.Ja nie som mechanik tak to poviem ako laik.V prevodovke je tyc,hriadel ktora sa toci a ked je uz olej dost zohriaty a nema tu viskozitu ten hriadel ma uz nejaku tu volu tak to takto poklepkava,ale vraj to nie je nic hrozne.Skus vymenit olej v prevodovke,ja som ho menil na jar mozno ti to pomoze a nie je to az taka polozka.Vzdy lepsie ako ked ti na VW Group TSI pri 30-50t km strely retaz na rozvode a skoda je 5000e.
Volvo V60 9/2011,FIAT BRAVA 1,2 16v 3/2001EX,Bravo 2 T-Jet Sport 150ps 8/2009EX,Fiat Stilo 1,6 16v 76kw 6/2005.
Re: klepání pod kapotou
Presne, jak u skaly
tak v tom hrcii, jako rehtacka:-). Asi i pri jizde, ale tam je to dost prekryte zvukem motoru.
A je tu nejake riziko, ze se ta prevodovka, nejak vysype a zustanu nekde s ozubenyma koleckama pod autem:-)
Kolik stoji vymena?
tak v tom hrcii, jako rehtacka:-). Asi i pri jizde, ale tam je to dost prekryte zvukem motoru.
A je tu nejake riziko, ze se ta prevodovka, nejak vysype a zustanu nekde s ozubenyma koleckama pod autem:-)
Kolik stoji vymena?
Re: klepání pod kapotou
tu si prečítajte https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... &start=255
tam bajo777 mal podobní problem a menil ložiska v prevodovke
tam bajo777 mal podobní problem a menil ložiska v prevodovke
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: klepání pod kapotou
Diky z tip.
Mete predstavu kolik to stoji ta vymena lozisek v prevodovce?
Mete predstavu kolik to stoji ta vymena lozisek v prevodovce?
Re: klepání pod kapotou
Pro skala: ABych si to ujasnil, menil jste dvouhmotu, spojku, pritlacak i lozisko a dela to porad. Takze to asi loziska ve prevodovce nebudou?
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 205
- Registrován: 17 srp 2012, 09:41
Re: klepání pod kapotou
Pocujes to klepkanie ked stojis napr na krizovatke na neutrale?Vnutri v aute.
Volvo V60 9/2011,FIAT BRAVA 1,2 16v 3/2001EX,Bravo 2 T-Jet Sport 150ps 8/2009EX,Fiat Stilo 1,6 16v 76kw 6/2005.
Re: klepání pod kapotou
No slysim to na neutral vcelku potichu, kdyz vypnu vsechny ventilatory. Kdyz zmacknu spojku do polohy, kde zabira tak to zesili. Je to takove kovove rachoceni.
Re: klepání pod kapotou
Jak rikate, bude to v prevodovce, ale takove rachtani urcite ne v loziskach. To by uz za ty dva roky, co mi to dela, byly vysypane. Nekde bude nejaka vule, zkusim ten olej:) Ale nejak to neresim. Udelal jsem pro to co jsem mohl, do prevodovky vrtat nebudu, dokud to jede. Neni to nic hrozneho a nic extra hlasiteho.
Re: klepání pod kapotou
rogi, ale mne to rapkalo za jazdy, ked som stal, bolo to potichu , na atmosferach navyse nemame dvojhmotu, kedze to islo pri jazde, som nemohol dojst co to bolo tak dlho , co sa tyka ceny opravy prevodovky, tak cakomprask to vyslo 500e, nebolo to ale uplne optimalnym postupom, zase pod 400e by to nebolo nijako...menili sa 2 loziska, jedno sa kupovalo zbytocne atd, v podstate sa musela rozobrat na mrte, skontrolovat vymenit spatne diely, zlozit auto atdrogi píše:tu si prečítajte https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... &start=255" onclick="window.open(this.href);return false;
tam bajo777 mal podobní problem a menil ložiska v prevodovke
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: klepání pod kapotou
Je to poměrně častá závada hlavně u Brav 1,4 T-jet a Aster H s 6 stupňovou převodovkou. Jako první poznávací znamení je, že se jednička řadí dopředu - model převodovky M32. Je to hodně poddimenzované, i když by podle výrobce měla zvládnout točivý moment 320 Nm. Odcházejí tam ložiska na u 5. a 6. rychlostního stupně.
Jediná rada jak tomu předejít (rozumněj repasi), je 5 a 6 používat minimálně a jen při ustálené jízdě a nepodtáčet motor, tzn. nervat to do kopce při 2000 ot. na 6tku (a navíc ještě na 3/4 plynu apod.), ale radši si podřadit. Nejhorší je, že by tohle bylo pomalu na svolávačku, protože to dřív nebo později potká každou M32 převodovku.
Víc info třeba tady http://www.fiatforum.com/bravo/347377-m ... 150-a.html (obecně je na tom foru věnováno téhle převodovce hodně témat). Další info na videu níž. Škoda je, že jediný rozumný Bravo forum (FBK) skončilo díky majiteli hostingu, který nebyl schopný předat práva adminům aby to rozběhli. Tak nakonec bude nejlepší chodit na to UK fórum.
http://youtu.be/4WTQLihcFWQ" onclick="window.open(this.href);return false; repase
http://youtu.be/Nv405TvgpyI" onclick="window.open(this.href);return false; tady je vidět ten vakl - díky nekvalitnímu materiálu se vytvoří zemědělská vůle a pak to může způsobit až destrukci půlky převodovky :/
Jediná rada jak tomu předejít (rozumněj repasi), je 5 a 6 používat minimálně a jen při ustálené jízdě a nepodtáčet motor, tzn. nervat to do kopce při 2000 ot. na 6tku (a navíc ještě na 3/4 plynu apod.), ale radši si podřadit. Nejhorší je, že by tohle bylo pomalu na svolávačku, protože to dřív nebo později potká každou M32 převodovku.
Víc info třeba tady http://www.fiatforum.com/bravo/347377-m ... 150-a.html (obecně je na tom foru věnováno téhle převodovce hodně témat). Další info na videu níž. Škoda je, že jediný rozumný Bravo forum (FBK) skončilo díky majiteli hostingu, který nebyl schopný předat práva adminům aby to rozběhli. Tak nakonec bude nejlepší chodit na to UK fórum.
http://youtu.be/4WTQLihcFWQ" onclick="window.open(this.href);return false; repase
http://youtu.be/Nv405TvgpyI" onclick="window.open(this.href);return false; tady je vidět ten vakl - díky nekvalitnímu materiálu se vytvoří zemědělská vůle a pak to může způsobit až destrukci půlky převodovky :/
Naposledy upravil(a) mr.brain dne 07 říj 2014, 09:39, celkem upraveno 1 x.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: klepání pod kapotou
Diky za info.
No je pravda, ze kdyz preradim na 5 tak se mi zda, ze slysim jakoby svistot.
Jeste zjistim, jestli to dela za studena nebo jen za tepla.
No je pravda, ze kdyz preradim na 5 tak se mi zda, ze slysim jakoby svistot.
Jeste zjistim, jestli to dela za studena nebo jen za tepla.
Re: klepání pod kapotou
Tady par fotek poniceneho loziska.
Ve fiatu 1.4 T-Jet je pry m32 prevodovaa ktera ma poruchove loziska.
priznaky:
1. divne zvuky u 5 a 6. stupne na dalnici (me to treba svisti), tento zvuk jen pri seslapnuti plynu
2. pri zarazene 1 a mackani spojky by mel clovek citit pohyby radici paky
https://www.diagnostics.org.uk/2010/01/ ... -cdti-vxr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ve fiatu 1.4 T-Jet je pry m32 prevodovaa ktera ma poruchove loziska.
priznaky:
1. divne zvuky u 5 a 6. stupne na dalnici (me to treba svisti), tento zvuk jen pri seslapnuti plynu
2. pri zarazene 1 a mackani spojky by mel clovek citit pohyby radici paky
https://www.diagnostics.org.uk/2010/01/ ... -cdti-vxr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak tak... Teoreticky by mohla pomoci výměna převodového oleje a nepodtáčet.
Odesláno z mého HTC Flyer P512 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého HTC Flyer P512 pomocí Tapatalk
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: klepání pod kapotou
Jen upresnim, ze FBK by se melo behem asi dvou tydnu znovu rozjet