Kulisa,tiahla alebo spojka???

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
hepovic
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 srp 2014, 17:30

Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od hepovic »

Ahojte...som tu nový a tak neviem či ste už toto riešili v nejakých starších témach...moj problém je takýto....sadnem do auta,klasika, klúč, otočit a ked chcem zaradit 1 tak ide velmi tažko až dakedy velmi nasilu...ked to skúsim pomali tak auto sa trosku zacne posúvat do predu ale 1 nieje zaradená....pri radení do spiatočky v normálnom štýle, zodvihnem krúžok a ako sa povie spočítam zuby...spojku mám pritom aš k podlahe...neviem či mi odchádza spojka, alebo spojkové lanko čí čo, alebo sú prevodové lanká už v háji..netusím...pri nenaštartovanom aute vytlačím spojku a všetky rýchlosti idú v pohode...najme ta jedna,dva...ked naštartujem a dám tam silou jednotku tak dvojka ide už v pohode...prosím o radu že čo to može byt...
Predtým: Fiat Uno Logo, 1,1i, r.v86, 5d
Teraz : Fiat Punto 188, 1,2 16V 80, 1/00, 3d
Reklama
 

J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od J_K »

Nevím co máš za auto, ale pokud nemá pedál spojky velkou vůli(možnost u starých punt s ovládáním spojky lankem), tak odešla spojka. Řešit to chce neodkladně, dřív než si zničíš převodovku, nebo než tě to někde nechá a už nezařadíš.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
hepovic
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 srp 2014, 17:30

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od hepovic »

mám punto II ,rv 2000, 1,2 16V 80hp....ked slapnem na spojku tak citim ze zabera as niekde dole...aj pri pohínaní ma záber hned..stačí centimeter a uz zaberá...
Predtým: Fiat Uno Logo, 1,1i, r.v86, 5d
Teraz : Fiat Punto 188, 1,2 16V 80, 1/00, 3d
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od Jaroslav1 »

hepovic píše:mám punto II ,rv 2000, 1,2 16V 80hp....ked slapnem na spojku tak citim ze zabera as niekde dole...aj pri pohínaní ma záber hned..stačí centimeter a uz zaberá...
Měl jsem to samé,pedál spojky byl níž než brzdový a při sešlápnutí až na podlahu spojka málo vypínala ,při pohybu pedálu rukou nahoru a dolu byla značná vůle. Závada byla v hlavním spojkovém válci ,který se nevracel do konce a tím pádem natlačil do pom.spojkového válečku málo kapaliny. Hl.spojový válec byl z plastu a zřejmě trochu u konce zadrhával.
Po výměně je to v pořádku.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
hepovic
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 srp 2014, 17:30

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od hepovic »

pýtal som sa aj kamaráta a ten mi povedal že ked má spojka volu a nezaberá na vrchu tak bude spojka v háji...dneska idem do servisu tak uvidíme kolko zabijú....oči mi vypadnú
Predtým: Fiat Uno Logo, 1,1i, r.v86, 5d
Teraz : Fiat Punto 188, 1,2 16V 80, 1/00, 3d
hepovic
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 srp 2014, 17:30

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od hepovic »

ospravedlnujem sa ze som sa neozval...takze punto bol v servise...bol to hlavný spojkový valec..oprava ma vyšla na 80€...dakujem všeetkým zúčasnením.. :o
Predtým: Fiat Uno Logo, 1,1i, r.v86, 5d
Teraz : Fiat Punto 188, 1,2 16V 80, 1/00, 3d
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od Jaroslav1 »

No jo servis,já jsem si to vyměnil sám a hl.spojkový válec 700,-kč.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od SpiritWolker »

najskôr si skontrolujte bovdeny radenia ktore koncia nad a za prevodovkou, hlavne Punto 2 model 188 rv1999-2005 sa na koncoch bovdenu roztrha gumenna harmonika na kolieska, zasekava to bovden pri radeni rychlosti, dalej cez roztrahane gumenne tesnnenie vysusi-zaprasi sa vazelina a hlavne na bovden sa dostane voda pri prejazde po mokrej ceste, voda natecie aj do bovdenu a ten zadrhava, ide potom velmi tazko hybat radiacou pakou dopredu dozadu a do bokov, najhorsie sa trafia jednotka, brutal nasilu

kulisa sa nachadza az v prevodovke a zadrhnutymi bovdenami radiacou pakou netrafime presnu polohu

niekde na tomto fore je o tom aj tema a fotky ktore som pridaval ja

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
hepovic
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 srp 2014, 17:30

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od hepovic »

vtých 80€ bolo v cene nový valec..a menil mi kulisu ktorú som si zohnal sám...no a ešte robota...spravil by mi to aj bratranec:aspon to povedal: ale auto islo do servisu stým že som si myslel že to bude spojka,myslím lamely...a unás som čakal viac...takže sa dá povedat že som bol celkom spokojný..
Predtým: Fiat Uno Logo, 1,1i, r.v86, 5d
Teraz : Fiat Punto 188, 1,2 16V 80, 1/00, 3d
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od SpiritWolker »

to mas ok, na kulise si mal aj druhe bovdeny?
samotnu kulisu si menil zbytocne, kulisa sa po odpojeni bovdenov toci hocikam a aj dokola, nema ziadne polohy (polohy-kulisa12345R je priamo v prevodovke)
je to len plastovy drziak s pakou - proste neni co v nej pokazit, iba ak by si nasilim ju pokazil :D co sa mi nezda
mam doma asi tri kusy :D a neviem to predat :D
pisem to len preto aby to zbytocne druhy nemenili

zrejme pri vymene ti aj premazal bovdeny radenia alebo sa uvolnili pri manypulacii s nimi a uz ide radit

aj spojkovy valec mam :D a nikto mi nezavola :)

spojka na punte ma hydraulicky posilovac, staci sa len pozriet ci druhy valec pracuje, ak ide po celej dlzke dnu a von, tak neni hlavny valec pokazeny, ak sa pokazy hlavny valec tak sa druhy valec ani nepohne, pripadne len povystrci lebo nema dostatocny pracovny tlak aby pretlacil mekano spojky

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
hepovic
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 srp 2014, 17:30

Re: Kulisa,tiahla alebo spojka???

Příspěvek od hepovic »

tak ako píšeš...bol ten hlavný lebo málo vytláčal ten druhý...novidíš budem vediet nabudúce komu sa ozvem skorej ked budem niečo zhánat...kulisu som musel menit pretoze predchodzí majitej ju menil (že vraj) ale zabudol vimenit ten medzi kus v nej takze to mi odišlo...1-krát v servise to urobil na kolene z toho čo tam mal...takže ked som vedel že puntík pojde do servisu koli spojke tak som si zohnal kulisu komplet aj tiahlami za 30€..na počudovanie bola v super stave...
Predtým: Fiat Uno Logo, 1,1i, r.v86, 5d
Teraz : Fiat Punto 188, 1,2 16V 80, 1/00, 3d
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“