Zdravim kolegové,
mám Punto I narozené v roce 1994. Před pár dny jsem jel, dojížděl jsem odbočující auto, dal tam dvojku a plyn na podlahu, abych před dlouhou rovinou nabral rychlost. Při přeřazování na trojku jsem pustil plyn, ale po vyšlápnutí spojky motor vyběh do otáček (nevím kolik, nemám otáčkoměr, ale znělo to na něco málo pod omezovačem). Po zařazení otáčky trochu spadly a Punťa zrychlil někam na 70 km/h. Odstavil jsem ho v nejbližší vesnici a zavolal odtah.
Následně mi volali, že ho ani odtahovat nemuseli. Stačilo prej párkrát sešlápnout plyn. Řekli mi, že to byla zakarbonovaná škrtící klapka a za její vyčištění si něco (docela dost) naúčtovali.
Jenže dneska se mi stalo totéž znovu, jako přes kopírák. Až na to, že tentokrát jsem vyřadil na neutrál a párkrát to sešláp na podlahu a byl klid.
Dost pochybuju o tom, že se škrtící klapkou vůbec něco dělali a taky ochybuju o tom, že to ta klapka způsobila. Prosím kohokoliv, kdo se s tímhle problémem setkal, o radu. Thx předem.
"Zaseknutí" plynu.
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: "Zaseknutí" plynu.
Na puntu mk1 je škrtící klapka ovládaná lankem, a já si myslím že to lanko se někde cestou od pedálu ke klapce zachytilo či přidřelo v otevřené poloze. Pokud máš motor 1.1 40kw nebo 1.2 44kw tak klapka je pořád omývaná benzínem, protože tyto motory mají jednobodové vstřikování centrálně umístěním vstřikovačem na škrtící klapkou tj. stříkají benzín na klapku, proto ne nemůže ušpinit.
Sned ti to pomůže.
Sned ti to pomůže.
Re: "Zaseknutí" plynu.
Pomohlo mi to k zjištění, že se mnou pěkně vyje*ali. Tudíž jim to tam nejspíš zejtra zajedu omlátit o hlavy.
Re: "Zaseknutí" plynu.
Však se i můžeš podívat jestli aspoň tu klapku fakt vyčistili. U Punta to není problém.
Fiat Punto 60sx '96
Re: "Zaseknutí" plynu.
Mal som ten isty problem, na lanku od plynu je upevnene nejake cierne plastove teleso cez ktore je lanko pretiahnute, ten plastový bazmeg sa na mojom punte zlomil co som si vobec nevsimol a nie raz sa mi stalo ze mi zasekol plyn....tu plastovu hovadinu som odstranil kedze uz tam len prekazala a od tej doby ziadny problem...
http://lado88.rajce.idnes.cz/Punto
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
Re: "Zaseknutí" plynu.
Jak pise laco, na skrtici klapce jek je lanko tak je na nem cerna gumova cepicka (aby se nedostal prach do bovdenu lanka). Ta muze casem spadnout a zaseknout se pod lankem a proto auto drzi vic plynu.
Je to casta zavada. Bohuzel kdyz se nekdo pod kapotu ani nepodiva, plati zbytecne penize.
Je to casta zavada. Bohuzel kdyz se nekdo pod kapotu ani nepodiva, plati zbytecne penize.
PuntoR on homemade Airride system
1.2 16V NOVITEC TURBO 112PS/182Nm při tlaku 0,4baru
EX engine: 1108ccm, vačka MPi, chip, K&N filtr, upravena hlava, mpi vstrikovani, svody Supersprint, vyfuk Michael(PL)
Pracant:
FIAT QUBO
1.3 Multijet
1.2 16V NOVITEC TURBO 112PS/182Nm při tlaku 0,4baru
EX engine: 1108ccm, vačka MPi, chip, K&N filtr, upravena hlava, mpi vstrikovani, svody Supersprint, vyfuk Michael(PL)
Pracant:
FIAT QUBO
1.3 Multijet