1.2 16v 59kw starter- opraveno, skrtici klapka porad zlobi

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: 1.2 16v 59kw starter- opraveno, skrtici klapka porad zlo

Příspěvek od Cabuto »

tak stímhle sem už dost bojoval bylo to spíše kvůly plynu ale mám hodně rad.
1. pískání klapky je normální stav zatím sem neviděl ani jedno punto co mělo ten stejnej tip že by nepískalo,a ano základní poloha je jemně nedovřená ale neznamená to že nemůžeš mět ty přidřenej krokovej motorek a pak je v ní ještě nějaké čidlo či co a to tež může bejt zlé ale pokud si je měnil a furt to samé tak hledejte jinad a oba.
2.když je klapka v poho tak si pročistěte tu spirálku která je v odvetrávání ventylů ta se rychle zanese a má nato velkej negativní vliv .
3. pokud nic ztoho nepomáhá a jak říká Roman když je na volnobeh motor zatížen elektrospotřebyči a stále kolísá je problém spíše ve špatném přísunu palive nebo spíše v tomto případě nedostatkem můžou bejt zanešené vstřikovače. Moje zkušenost je opačná ale to díky LPG já musel mět vždy zapnuté co se dalo protože byla zase moc bohatá takže se motor bez záteže dusil. Takže si nechte zkontrolovat tlaky paliva jestli je čerpadlo ok pak třeby vytáhnout vstřiky a zkontrolovat jestly zaprvé pekně stříkaj apřípadně udělat repas pokud nejste odpůrci může pomoct koupě kvalytních přísad do benzínu právě na čištení palivové soustavy od usazenin vyjezděte takhle 2 nádrže a mohlo by to bejt v pohodě.

Ale je to vážně boj protože jetoho hromada já měl prolezlé celé auto protože LPG odhalí každej detajl třeba aj to že volnobeh nedrží na lpg protože jeden válec držel tlaky niž než ostatní nebylo to zas tak hrozné držel 11.5 namísto 13 co ostatní ale prej max odchylky má bejt 1 a t už lpg vadilo pak asi po 3 metrech to těsnení vzdalo vzalo to sebou tesnení na vodní pupe atd takže rovnou říkám že mám motor prolezlej od vrchu až dolů a proto můžu takhle radit co vše je možné a co mě pomohlo ted mě už kolísaj otáčky opravdu málo a to jen na lpg na tehle jednotce se to hrozně blbě seřizuje je hrozne citlivě nastavena ale jinak na benál přede jak novej :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Reklama
 

turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: 1.2 16v 59kw starter- opraveno, skrtici klapka porad zlo

Příspěvek od turbom »

Odvetravani ventilu jsem vycistil uz davno, vymena svicek nepomola, ackoliv tam byla jedna jina. Spotrebice jsem vypinal zapinal, porad stejny, auto dobiji dobre. Hlavne se mi zda, ze otacky vice kolisaji pri jizde. Kdyz stojim na neutral tak jsou kolem 700-750. Ale kdyz jedu z kopce a vyradim, tak skacou treba od 600-900. To mi spis pripada jako na nejaky spatny kontakt nebo kostreni.
Piskani je mi dost neprijemny, a nepripada mi, ze je to normalni stav. Staci treba lehce tuknout do klapky a piskani ma tendenci se menit v jeste horsi pazvuky. Ale po vymene klapky za jinou uz tusim,ze problem neni v klapce, ale v cidlu? nevim v jakem pripadne v nejake ceste ke klapce.
Do benzinu jsem nalil aditivum Dry fuel, nijak zvlast to nepomohlo.
Na aute jsme s mechanikem merili tlaky. Zahraty auto mely vsechny 4 valce 15+-1. Coz se mi zda hodne. V manualech jsem vycetl, ze normal by mel byt nizsi - tusim min 10, max 12 ci 13?.
Kadopadne mechanik mi tvrdil, ze je to normalni stav a motor je ok.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: 1.2 16v 59kw starter- opraveno, skrtici klapka porad zlo

Příspěvek od Cabuto »

Tlaky mas ok stejne jako ja :-) a pokud nic z tech rad nepomohlo tak uz nevim to cidlo by melo bejt ale integrovano v klapce a snima jeji polohu ale vic nevim ja sni problem krom bordelu nemel ale jak rikam kazdou co sem videl sem i slisel piskat je to sliset praktycky jen pri vypnutem motoru a tichu ale je to zretelne aj uvnitr auta ale bude to normalni stav protoze jinak to znamena ze asi 20 aut ktere jezdej normalne sou vadne cos se me nezda :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: 1.2 16v 59kw starter- opraveno, skrtici klapka porad zlo

Příspěvek od slabostka »

U mňa: štart dobrý na prvý raz, potom otáčky idú tak na 1100 a potom padnú na 700, začne sa dusiť, potom si to vyrovná, chvíľku hore-dole, pritom to ide ako traktor, trasie celé auto, po chvíli rôzne dlhej- podla vonkajšej teploty sa chod upraví, vibrácie zmiznú... na voľnobeh tepleho motora maličká nepravidelnosť je - ručička mierne kolíše počítam tak 100 otáčok hore dole.
Jedno ráno bolo chladnejšie tak preblikla kontrolka - chyba spalovania neurčitý valec, chyba spalovania prvý valec a chyba predohrev lambda sondy.
Spotreba nie je vysoká, nemám známky zleho tesnenia pod hlavou, vymenil som sviečky, kable, cievku - bola prasknutá ale voltmetrom bola OK... čidlá teplot premerané aj vymenené - sú dobré.... klapka vyčistená, odvetranie vyčistené....
V origo servise jednom ma poslali domov s tým že nevedia kde je chyba, v ddruhom od stola že to bude RJ... neviem či Bosch sú náchylné na chyby, tie MM opravujú často... tak som je dal do servisu elektro a čakám....
V motorovom priestore počuť také jemné syčanie - to ale odkedy mám auto cca 4 roky.... zjavnú netesnosť som zbežne nenašiel...
Naštvaný som lebo myslím že je to nejaká hlúpa chyba a nikto tu v KE mi zatiaľ neporiešil....
sporting speedgear r.v. 2000
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: 1.2 16v 59kw starter- opraveno, skrtici klapka porad zlo

Příspěvek od turbom »

Cabuto: ty piskajici klapky jsi slysel jen Punta 1.2 16v nebo i i jinych motorizaci- typu aut?

slabostka: dusici se motor po startu mi dela obcas u LPG Punty, tam je to davkovanim paliva. Bud lehce pridrene cerpadlo nebo problem v potrubi. Uz jsem u nej menil 2 benzinova cerpadla a vypada to, ze brzy budu menit treti.
Startuju treba na 5x a kdyz se chytne, tak jde od 1000 treba k 500 ot, chvili na 3, po pridani plyn. pedalu se dusi, nekdy zhasne. Po natlakovani paliva, cca 1 minuta je vse ok. Tipl bych to na spadnuty benzin v potrubi.
Lze i nejak zmerit, zda cerpadlo dava dobry tlak. Jeste jsem to nezkousel. Chvili to zlobi, chvili ne. Ale nikdo z mechaniku
(celkem 3) si s tim nevedel rady. Od letosni zimy jsem zacal cepovat Verva 100 a bylo po problemu. Ted se problem vratil, nevim proc.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: 1.2 16v 59kw starter- opraveno, skrtici klapka porad zlo

Příspěvek od r.trieska »

turbom píše:Hlavne se mi zda, ze otacky vice kolisaji pri jizde. Kdyz stojim na neutral tak jsou kolem 700-750. Ale kdyz jedu z kopce a vyradim, tak skacou treba od 600-900. To mi spis pripada jako na nejaky spatny kontakt nebo kostreni.
Aj mne kolisu otacky na volnobehu len pocas jazdy, napr. ked vyradim 200m pred semaforom. Po zastaveni, ako aj po nastartovani, su stabilne.
Mne pomohlo vycistenie senzoru tlaku v sacom potrubi.

Inak pripajam sa do klubu majitelov s piskajucou skrtiacou klapkou :)
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: 1.2 16v 59kw starter- opraveno, skrtici klapka porad zlo

Příspěvek od slabostka »

Môj problém s kolísaním otáčok hlavne po studenom štarte zdá sa vyriešený - oprava RJ Bosch, zatiaľ po namontovaní zdá sa OK.... ešte podám správu.... škoda že to trvalo tak dlho kým prišlo na radu Nebude to riadiačka? Veľmi som neveril ale zdá sa bola, pritom o Bosch sa toho nepíše veľa ale vek je vek - auto má 14 rokov za sebou....
Oprava stále 270E....
... inak táto RJ je aj v Oploch a tu je to asi tak typický problém ako Magnetti-M- RJ v Puntách 1.2 8V...
... ešte moje chybové hlásenia boli P0300,P0301,P1135....
... a ešte doporučím servis autoelektroniky v KE - dá sa im poslať aj poštou ... http://www.groupelectric.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
sporting speedgear r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“