Punto 1.2 8v špatné studené starty
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto 1.2 8v špatné studené starty
Ahoj,
prosím tímto o radu při řešení následujícího problému.
Máme Punto 1.2 8v r.v. 2001. Problém je v tom, že studený motor špatně startuje. Při 1. pokusu nenaskočí vůbec. Při 2. a 3. taky ne. Při 4. pokusu na chvíli zabrblá na 2 nebo 3 válce a zdechne. Na 5. nebo 6. pokus většinou už naskočí a běží, ale chvilku 1 válec vynechává a kolísají otáčky než se to trochu zahřeje. Po zahřátí běží normálně. Dneska mě napadlo zkusit před startováním nechat vícekrát běžet čerpadlo, nechal sem ho běžet asi 6x a chytlo to napoprvé, i když to chvilku brblalo, málem to chcíplo, ale chytlo to napoprvé. Takže problém by mohl být v dodávce benzinu,že? Slyšel sem, že tyto Punta MKII nemají palivový filtr. Takže čím začít při řešení tohoto problému? Děkuji za jakékoli postřehy
Měněné díly:
lambda sonda (nevim, jestli před nebo za katem)
jedna cívka
všechny svíčky
těsnění pod hlavou + srovnání hlavy
rozvody
Diagnostika (v domácích podmínkách = notebook + FiatEcuScan + Vag KKL kabel) zjistila jednu závadu. Psalo to akorát "BOHATOST SMĚSI". Nevim, co si pod tim představit, ale házelo to tuto chybu už před časem a studené starty byly v pohodě.
prosím tímto o radu při řešení následujícího problému.
Máme Punto 1.2 8v r.v. 2001. Problém je v tom, že studený motor špatně startuje. Při 1. pokusu nenaskočí vůbec. Při 2. a 3. taky ne. Při 4. pokusu na chvíli zabrblá na 2 nebo 3 válce a zdechne. Na 5. nebo 6. pokus většinou už naskočí a běží, ale chvilku 1 válec vynechává a kolísají otáčky než se to trochu zahřeje. Po zahřátí běží normálně. Dneska mě napadlo zkusit před startováním nechat vícekrát běžet čerpadlo, nechal sem ho běžet asi 6x a chytlo to napoprvé, i když to chvilku brblalo, málem to chcíplo, ale chytlo to napoprvé. Takže problém by mohl být v dodávce benzinu,že? Slyšel sem, že tyto Punta MKII nemají palivový filtr. Takže čím začít při řešení tohoto problému? Děkuji za jakékoli postřehy
Měněné díly:
lambda sonda (nevim, jestli před nebo za katem)
jedna cívka
všechny svíčky
těsnění pod hlavou + srovnání hlavy
rozvody
Diagnostika (v domácích podmínkách = notebook + FiatEcuScan + Vag KKL kabel) zjistila jednu závadu. Psalo to akorát "BOHATOST SMĚSI". Nevim, co si pod tim představit, ale házelo to tuto chybu už před časem a studené starty byly v pohodě.
- Reklama
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
Jakou ti ukazuje počítač spotřebu a jaká je ve skutečnosti? Během jízdy pak už motor necuká, ani při rozjezdech? Nemá někdy tendenci chcípnout při vyřazení rychlosti?
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
Podle příznaku to bude asi pal.čerpadlo.Nedostatečný tlak,a možná vadný zpětný ventil na čerpadle.V systému se při delším stání neudrží tlak.Co to dělá při rychlém sešlapnutí plynu?
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
Reálnou spotřebu sem neměřil, takže nevim, jak se liší od tý, co udává palubní počítač. Je to totiž táty auto, takže s nim jezdí on. Při vyřazené rychlosti motor nemá tendenci chcípnout, když je ohřátej. Akorát má tendenci chcípnout bezprostředně po nastartování, když je je studenej, to blafe třeba jen na 2 nebo 3 válce. A za jízdy, když už je ohřátej, a když se prudčeji šlápne na plyn, tak jakoby zakucká.
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
podle mě je to na 90% čerpadlem.Dává málo benzinu,resp. malý tlak.Nechte změřit jaký dává tlak.Nebo přes Tkus připojit manometr a změřit.Tlak by měl být asi 3,5baru.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
Jak píše rossi, zřejmě bude nízký tlak v palivovém systému. Na rozdělovacím potrubí u vstřiků je měřicí bod(pod plastovou čepičkou takový větší ventilek jako u kola, stejný jako je plnicí ventil klimatizace).
Může propouštět těsnění na výstupu čerpadla do tělesa filtru, nebo může být prasklá hadička tamtéž, může propouštět regulační ventil, nebo může být problém v samotném čerpadle.
Nepřímo na nízký tlak v systému poukáže právě i rozdíl mezi měřenou a reálnou spotřebou, kdy počítač ukazuje výrazně větší spotřebu než je v reálu, protože kvůli nízkému tlaku paliva musí řídicí jednotka nastavit delší interval otevření vstřiků, ve snaze dosáhnout správného poměru paliva se vzduchem.
Může propouštět těsnění na výstupu čerpadla do tělesa filtru, nebo může být prasklá hadička tamtéž, může propouštět regulační ventil, nebo může být problém v samotném čerpadle.
Nepřímo na nízký tlak v systému poukáže právě i rozdíl mezi měřenou a reálnou spotřebou, kdy počítač ukazuje výrazně větší spotřebu než je v reálu, protože kvůli nízkému tlaku paliva musí řídicí jednotka nastavit delší interval otevření vstřiků, ve snaze dosáhnout správného poměru paliva se vzduchem.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
ahojte, ja mam s puntom podobny problem...
studeny start chyti na brnk, ale hned zdochne, druhy krat to iste, na treti uz chyti a ide...
ked je motor teply tak hned prvy krat bez problemov... este mam pocit ze kym je motor studeny tak kolisu otackyaj pri pridanom plyne... ale ked sa motor zohreje tak ide uplne krasne cisto bez problemov... a staci nech sa rucicka teploty trochu odlepi od spodku a uz je po probleme...
na cerpadlo mi to nepride, pretoze ked zoslapnem plny plyn tak stiha tlacit... a skusil som aj pri studenom starte pockat nech natiahne cerpadlo a aj tak to spravilo...
studeny start chyti na brnk, ale hned zdochne, druhy krat to iste, na treti uz chyti a ide...
ked je motor teply tak hned prvy krat bez problemov... este mam pocit ze kym je motor studeny tak kolisu otackyaj pri pridanom plyne... ale ked sa motor zohreje tak ide uplne krasne cisto bez problemov... a staci nech sa rucicka teploty trochu odlepi od spodku a uz je po probleme...
na cerpadlo mi to nepride, pretoze ked zoslapnem plny plyn tak stiha tlacit... a skusil som aj pri studenom starte pockat nech natiahne cerpadlo a aj tak to spravilo...
Punto 1.2 44kw - sekv. LPG 2006
Brava 1.6 67kw 1998- RIP
Croma 1.9 88kw 2009
Brava 1.6 67kw 1998- RIP
Croma 1.9 88kw 2009
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
Mel sem ten samej problem.... Diagnostika mi ukazovala bohatou smes.... podle priznaku sem typoval cidlo nebo lamnda sondu... byla to prvni lamnda pred katalyzatorem Po vymene mam klid
Fiat Punto 1.2 59kW
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
a pasuje sonda zo stareho mk2 na faceliftovy model? bude posielat spravne info?
Punto 1.2 44kw - sekv. LPG 2006
Brava 1.6 67kw 1998- RIP
Croma 1.9 88kw 2009
Brava 1.6 67kw 1998- RIP
Croma 1.9 88kw 2009
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
Kup novou Koukni sem: http://www.granex.cz Na 16V stoji lamnda 1200kc Ja sem daval za lamndu 1900....
Fiat Punto 1.2 59kW
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
Já bych se ještě vrátil k tomu čerpadlu. Kde se dá sehnat co nejvýhodněji ten Tkus na manometr na měření tlaku? Našel sem akorát tenhle.
http://www.highperformanceparts.cz/adap ... raid.31835" onclick="window.open(this.href);return false;
Určitě by se to dalo sehnat levnějc.
A ještě kde by se dalo sehnat za rozumnej peníz nový čerpadlo. Našel sem zatim jenom kolem 5 tis. Kč, což se mi zdá moc.
Díky
http://www.highperformanceparts.cz/adap ... raid.31835" onclick="window.open(this.href);return false;
Určitě by se to dalo sehnat levnějc.
A ještě kde by se dalo sehnat za rozumnej peníz nový čerpadlo. Našel sem zatim jenom kolem 5 tis. Kč, což se mi zdá moc.
Díky
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
ty nemusis kupovat ziadny medzikus... priamo na vstrekovacej liste je na konci ventil na pripojenie...
Punto 1.2 44kw - sekv. LPG 2006
Brava 1.6 67kw 1998- RIP
Croma 1.9 88kw 2009
Brava 1.6 67kw 1998- RIP
Croma 1.9 88kw 2009
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
zdravím Ťa, túto zimu som mal podobnú závadu, ktorá sa zhoršovala z 5 štartov až na 25 štartov kým studený motor naskočil. Anabáza po servisoch trvala asi 10dní.
riešenie - riadiaca jednotka pripravuje palivo podľa teploty motora a teploty a tlaku vzduchu tzn. 2čidlá a to 1 pre teplotu chladiacej kvapaliny pri hlave motora a 1 čidlo pre vzduch niekde v komore nasávania za filtrom vzduchu pred vstrekovacím jednotkami - neviem presne kde je osadené - robili to v servise. Na diagnostike bolo všetko ok ale vstupy do riadiacej jednotky sú radené tak. že za čidlom teploty chladiacej kvapaliny je radené aj čidlo pre vzduch a toto bolo práve nefunkčné - vraj zlá séria BOSCH. Po výmene čidla vzduchu bolo všetko OK cena čidla cca 120 EUR, servis pred jeho výmenou ho skúšobne namontoval, aby som to nemusel zacvakať, ak by to nebola príčina poruchy. toto riešenie som si vygúglil na niektorej stránke fiat forum, keď si ani v značkovom servise nevedeli poradiť a smerovali ma k výmene riadiacej jednotky ešte, že mali trpezlivosť zaoberať sa tým.
riešenie - riadiaca jednotka pripravuje palivo podľa teploty motora a teploty a tlaku vzduchu tzn. 2čidlá a to 1 pre teplotu chladiacej kvapaliny pri hlave motora a 1 čidlo pre vzduch niekde v komore nasávania za filtrom vzduchu pred vstrekovacím jednotkami - neviem presne kde je osadené - robili to v servise. Na diagnostike bolo všetko ok ale vstupy do riadiacej jednotky sú radené tak. že za čidlom teploty chladiacej kvapaliny je radené aj čidlo pre vzduch a toto bolo práve nefunkčné - vraj zlá séria BOSCH. Po výmene čidla vzduchu bolo všetko OK cena čidla cca 120 EUR, servis pred jeho výmenou ho skúšobne namontoval, aby som to nemusel zacvakať, ak by to nebola príčina poruchy. toto riešenie som si vygúglil na niektorej stránke fiat forum, keď si ani v značkovom servise nevedeli poradiť a smerovali ma k výmene riadiacej jednotky ešte, že mali trpezlivosť zaoberať sa tým.
Re: Punto 1.2 8v špatné studené starty
Chystám se měřit ten tlak benzínu, takže se chci zeptat, ten otvor pro měření je na konci palivový lišty a je tam taková plastová čepička s nápisem Viking M8X1, je to tak? Ještě chci poprosit o nějaký stručný postup měření a jakých výsledků bych měl dosáhnout. Četl sem tady něco o 3,5 baru, je to tak?
Díky
Díky