DRL (denne svietenie) SJ288 Type 2

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
Otomar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 217
Registrován: 13 led 2012, 20:46
Kontaktovat uživatele:

Re: DRL (denne svietenie) SJ288 Type 2

Příspěvek od Otomar »

ixoxi píše:No ja som predpokladal, ze v tom module je nejaka elektronika, ktora sustavne monitoruje napatie v elektroinstalacii-cca 12V nenastartovane, alebo cca 14V nastartovane. Podla toho by tie svetla mali zhasnut spolu s motorom bez ohladu na signal zo svetiel, ale nieco evidentne zlyhava. Aj keby to tak fungovalo, tak by tam bol stale nejaky odber a to je pre mna neziaduce. Cize zapojenie pod klucom by problem vyriesil. Inak ked zapnem ten dorobeny spinac-modul dostane stavu, DRL sa roznu az po nastartovani a nie hned, takze vyssie spomenuty princip mi tam pasuje... Dnes to este vyskusam.
Pouzivam tento tip ridici jednotky DRL na Fordu a funguje to bezproblemu. Nejakou spotrebu navic sem nezaznamenal.

Nicmene na fiatu sem se natrapil s DRL dost a dost..otomar.blogspot.cz/2012/02/denni-sviceni.html?m=1
Fiat Punto MK1 55, 1996; Ford Focus 2004
Reklama
 

Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: DRL (denne svietenie) SJ288 Type 2

Příspěvek od ixoxi »

Nuz komunikoval som s firmou, od ktorej som DRL kupoval. Tu je strucny vycuc ako to funguje.
Po prvom pripojeni DRL na napatie sa svetla nachvilku roznu a potom zhasnu-pocas toho modul vyhodnocuje napatie v elektroinstalacii vozidla a nasledne hodnotu ulozi do pamate. Tato hodnota bude pre neho kludovy stav-motor vypnuty. Ked sa nastartuje motor a napatie sa zvysi vdaka praci alternatora, tak modul rozne DRL. Ked sa motor vypne, tak kym neklesne napatie na hodnotu taku ako ma ulozenu v pamati, tak svetla svietia. Cize zhasnu, ked napatie v elektroinstalacii nedosiahne hodnotu rovnaku s tou ulozenou. Samotny modul teda skutocne non stop monitoruje napatie, inak ak dosiahne 11,5V tak sa modul automaticky vypne-toto ma zabranit uplnemu vybitiu baterky.
Cize na zaver-tento konkretny modul musi byt stale pripojeny na baterku a nesmie sa nijako vypinat. Tym, ze ja som ho vypinal vypinacom, tak proste dostal na papulu a mierne sa poskodil... :? Ale ak prerobim privod a ten modul ostane poskodeni len tak, ako je teraz, tak aj tak vsetko bude fungovat ako ma :wink:
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DRL (denne svietenie) SJ288 Type 2

Příspěvek od Jaroslav1 »

Také mě to napadlo že to je na pokles napětí a když budeš na autě nabíjet baterku tak to bude svítit.Čím víc součástek tím více poruch. :)
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: DRL (denne svietenie) SJ288 Type 2

Příspěvek od ixoxi »

to Jaroslav1->Plne sa stotoznujem s tou teoriou o poruchach.:smile: Ono ja som ich kupil vlastne len kvoli rozmerom, lebo mi najlepsie zapasovali namiesto hmloviek do krytky. Nejak som dalej ine nehladal kvoli casovej tiesni... Inak prave som sa vratil od Puntiaka, prerabal som ten privod a vsetko funguje ako ma-otazka je, ze ako dlho (verim ze nafurt). Mimochodom napojil som to nakoniec presne ako Ty. :grin: Este raz dik, urychlilo mi to pracu...
Co sa tyka toho nabijania AKU v aute, alebo odpajania AKU, tak to bude zaujimave a mozno aj trochu stresujuce, ale to sa uz mna netyka. :mrgreen:
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“