1.2 16v netahne

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

1.2 16v netahne

Příspěvek od Cabuto »

Ahoj doufam ze to tu uz neninic sem nenasel :-)
A ted k problemu ted sem nechal delat tesneni pod hlavou vanou samo vymena oleje filtru aj vzduchu vycisteni sani a klapky jenze po slozeni auto netahne je pridusene otacky nejsou omezeny ale nechcese mu donich sviti kontrolka motoru a diagnoza ukazala vadu cidla klepani,klyky,vacky,labdy a pak ete nejaka faze ci ci a jedna neznama po s,azani opet hned naskoci a to vsechny najednou po jedne rade protocit auto 3x az na omezovac to na mmt zhaslo jenze auto beztak nejelo a ted to sviti zas a u nevim cim to muze bejt ten dotycnej co to delal taky uz nevi vse se merilo cidly draty knim kontrolovaly se rozvody klapka vse ale nic vse se tvari ok jen jako celek to nejede :-( sem z Brna pokud nekdo vi a ma moznost to udelat at pisne do sprav tyhla actax me uz zacinaj jeb...:-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Reklama
 

Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Re: 1.2 16v netahne

Příspěvek od Patrik »

V Brně je Motortec, tam jsou (aspoň bejvávali) borci. Než se s tím drbat, dal bych jim to, u nich to zjistí technik klidně za čtvrt hodiny, co tomu je. Řeknou si jen o nějakou taxu za diagnostiku + půlhodinku mechanika. A opravu můžeš udělat taky u nich, nebo někde jinde.
Ale jestli jsi bohatý, tak zkus měnit jednu součástku po druhé, může to být čímkoliv. Stejný postup mohou zvolit klidně i v Motortecu, jenže tam jen mechanik šáhne do regálu, a když to nepomůže, opět součástku vrátí zpět. Je to rychlé a tedy levné ...
Může to být čímkoliv.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: 1.2 16v netahne

Příspěvek od Cabuto »

Dik za radu uz je to v jinem servise kteremu duveruji a oni spolupracujou nejak s borcama od fiatu prave ale sou evnejsi hlavne co se tyce prace a diagnozy ale sou si celkem jisti ze pri rovnani hlavy atd doslo k pootoceni vacek mezi sebou a tom dochazi k prekriti a strate vykonu ted je to unich zejtra budu asi vedet jak to dopadlo :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: 1.2 16v netahne

Příspěvek od Cabuto »

no po připomenutí jednou sz dodávám pro ostatní že umě v jiném servisu borec hned řekl že to je vačka rozdělal seřídil složil vymázl chybu v řj a motor jede jak drak a jen říkal že v 99% se rozhoděj protože když dotoho leze amatér rozdělá celej vačkovej domeček ikdyž naněj nemusí vůbec sahat aby sundal hlavu jenže to voni nevědí a rozdělaj to komplet prostě ucha víc nevím nejsem specialista na fiat motory ani mechoš :) takže každému kdo bude mět podobnej problém držím palce :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: 1.2 16v netahne

Příspěvek od r.trieska »

U mňa bol problém slabého výkonu v nesprávnom nastavení rozvodov.
Dá dá to poriešit spojpomocne, trochu sa rozpíšem.
Punto po jednej návšteve servisu začalo slabo ťahať, akoby prišlo o 30 koní. Na rovine ako tak šlo, dalo sa vytočiť, no záťah prišiel až od 3000 ot. V kopcoch alebo pri predbiehaní to bol adrenalín, nad 3000 ot. sa nedalo dostať ani s plynom na podlahe a otáčky pomaly klesali. Zdalo sa že motor nemá dosť vzduchu, nevládze, a vädne.

Problém bol v nesprávnom časovaní vačky voči valcom - vačka bola posunutá o 1-2 zuby.

Kontrola rozvodov na 16V je ľahká a zvládne ju každý, kto už sám menil sviečky. Auto netreba dvíhať, len trochu odkryť motor zvrchu. Treba to robiť pri studenom motore, aby sme nepoškodili závity. Ponúkam návod bez špeciálnych aretačných nástrojov:

1. Dáme dole vzduchový box na vrchu motora, vytiahneme prvé dve sviečky od strany rozvodov. Odmontujeme vrchný kryt rozvodov (1 šrób).
2. Pripravíme si 2 rovnako dlhé (aspoň 25 cm) tyčky z dreva, kovu, plastu...ja som použil silikónové tyčky do tavnej pištole. Tyčky spustíme cez sviečkové otvory do valcov, tak aby stáli na piestoch.
3. Na prednej stene vačkovej skrine odkrútime kontrolný šrób - inbus č.8. V tomto otvore vidno kontrolné koliečko vačky, ktoré má jeden výrez (tento výrez pravdepodobne ešte nevidíme).
4. Zaradíme neutrál, a otáčame rozvodovým kolesom vačky tak, aby sa výrez na kontrolnom koliečku dostal presne kontrolného otvoru (zrkadlo je veľmi nápomocné). Ak sa tak stane, môžme túto polohu zafixovať vložením predmetu s priemerom/hranou 1cm (u mňa kovová tyčka).
Na otáčanie vackového kolesá treba klúč č.18, najlepšie s račnou. Točíme celý motor, vďaka kompresii vo zvyšných valcoch to ide miestami tažko.
5. Keď máme kontrolný otvor zafixovaný, obe tyčky vo valcoch musia mať rovnakú výšku = piesty musia byť rovnako vysoko. Ak je to tak, rozvod je nastavený správne.
Zle nastavený rozvod a detail kontrolného otvoru
Zle nastavený rozvod a detail kontrolného otvoru
a11.jpg (116.09 KiB) Zobrazeno 5806 x
Ja som mal jednu tyčku vyššie ako druhú, takže som musel uvoľniť rozvod, posunúť vačku a nahodiť remeň späť. Toto je náročnejšia operácia, lebo treba dať dole horné uloženie motora na strane rozvodov. Napínacia kladka je totiž perfektné schovaná pod ním.
Išlo to asi takto:

6. Opatrne pridvihneme motor zospodu za olejovú vaňu o 0.5cm nahor. Odpojíme (-) pol baterky, nech sa zresetuje riadiaca jednotka počas opravy.
Pridvihnutie motora zospodu
Pridvihnutie motora zospodu
55.jpg (44.28 KiB) Zobrazeno 5806 x
7. Vyšróbujeme horné uchytenie motora pri rozvodoch, 3 + 4 šróby.
8. Vyšróbujeme a vytiahneme držiak motora. Je tam 6 šróbov, jeden z nich je schovaný v strede s blbým prístupom. Pri vyťahovaní držiaka je dovolené nadávať :) Pomôže pajser, ktorým si odsunieme motor o 1 cm na vodičovu stranu a s druhou rukov hladáme polohu na vytiahnutie. Túto polohu si treba zapamätat.
Držiak motora pred a po vytiahnutí
Držiak motora pred a po vytiahnutí
77.jpg (121.69 KiB) Zobrazeno 5806 x
9.Aby sme nemuseli dávať dole koleso, remenicu a spodný kryť rozvodu, spravil som takto: kým je rozvod ešte nahodený, odfixujeme polohu vačky v kontrolnom otvore. Následne otočíme kolesom vačky tak, aby boli tyčky v 1. a v 2. valci v rovnakej výške.
10. Pozrieme si ako, silno je napnutý rozvodový remeň, aby sme ho rovnako napli neskôr. Uvoľníme napínaciu kladku a dáme remeň dole z vačkového kolesa. Teraz posunieme vačkovým kolesom tak, aby sme vačku opäť zafixovali v kontrolnom otvore. Tyčky vo valcoch pri tom ostanú rovnako vysoko.
11. Nasadíme rozvod na vačku, napneme a utiahneme napínaciu kladku. Rozvod by mal byť rovnako napnutý ako pred uvoľnením. Je možné že vačka alebo tyčky sa nám mierne posunu. Ja som to správne nastavil až na 4-ty krát.
12. Pretočíme pár krát vačku (a celý motor), aby sme si boli istí že všetko je dobre zložené.
13. Namontujeme všetko späť v opačnom poradí, resp. takto: držiak motora (6 šróbov), uchytenie motora (3+4 šróby), vrchný kryt rozvodov, sviečky+káble, airbox. Dáme preč hever z pod olejovej vane a zapneme baterku.
14. Pred štartovaním sa odporúča nechať chvíľu kľúč v prvej polohe (zapnutá elektrika), nech sa nakalibruje škrtiaca klapka. Po 3 minútach štartujeme, necháme motor bežat pár minút na voľnobehu (načítanie parametrov zo snímačov do riadiacej jednotky) a jazdíme.

Motor ožil, nedusí sa a ide do krásne otáčok. Nehovorím že auto sa premenilo na Ferrari, no jazda je istejšia a plynulejšia.
Takto sa dá skontrolovať nastavenie rozvodov doma. Možno sa to niekomu hodí a vyhne sa zbytočným výmenám katalyzátora, lambda sond, filtrov, čerpadla, škrtiacej klapky, senzorov...
Dík KrausCar za link na zahraničné fórum, kde je to tiež podrobne popísané https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=20415
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: 1.2 16v netahne

Příspěvek od Vitaml »

Supr návod.
Ale co když nejsou ty dvě vačkové hřídele přesně synchronní na sebe, jak by mely být?
Je ten kontrolní otvor i z druhé strany?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: 1.2 16v netahne

Příspěvek od r.trieska »

To bol ten Cabutov prípad vyššie, ak som dobre pochopil. Niekto mu rozobral vačkový box (netuším prečo) a nezložil správne.
Kontrolný šrób je aj na druhej (zadnej) strane vačkovej skrine. Keď ju však nikto nerozoberal, netreba ten srób špeciálne pozerať, lebo vačky sú vzájomne spojené ozubenými kolesami na boku "pod cievkami":
Spojenie vačiek
Spojenie vačiek
vacka druhy bok.jpg (17.17 KiB) Zobrazeno 5757 x
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
vlado548
Fiaťák
Příspěvky: 89
Registrován: 25 pro 2013, 20:12
Bydliště: Veľké Rovné

Re: 1.2 16v netahne

Příspěvek od vlado548 »

nadherny postup nastavenia, to by sa mi zislo tak 3 mesiace dozadu :D ..ale podla youtubu som to nastavil a ide to :)
Fiat Punto MK2 1,2 16V
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: 1.2 16v netahne

Příspěvek od drago47 »

Tak po kračom hladani som našiel aj video aj spripravkami na nastavenie rozvodou a našiel som aj kolko stoja okolo 35- 45 eura sada 1.2 16V
https://www.youtube.com/watch?v=BJZF-i4B9CE" onclick="window.open(this.href);return false;
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“