nefunkční ventilátor
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 147
- Registrován: 04 črc 2007, 10:54
- Bydliště: Č.Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční ventilátor
na 4 stupeň běží přímo na 12V bez omezení napětí předřadníkem. Předřadník nemá sám o sobě důvod se přehřívat, to by tam musely být na odporovém drátu mezizávitové zkraty , což je nepravděpodobné, většinou se odporový drát přepálí. přepálení je vidět na poškozené vrchní keramické vrstvě, ale to pak už je předřadník přerušený a na stupně 1-3 ventilátor neběží.
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
- Reklama
Re: nefunkční ventilátor
Stará známa vec ako na každom Punte mk2.Ked prestane íst kúrenie na 1,2,3 stupni a ide len na 4 stupni je zlá tá tepelná poistka,oprava velmi rýchla a jednoduchá stači to prepojit káblikom to čo spája ta poistka a všetko ide ďalej,robil som to na Punte pred dvama rokmi takto a doteraz všetko funguje.
Fiat Punto 1.9JTD-vybratý katalizátor,vybratý egr,výfuk holá rúra,športový podvozok-tlmiče+pružiny,rozširovacie podložky-1cm,xenóny,denné svietenie,fólie ...a iné.
Re: nefunkční ventilátor
tak jak je možné že se mi začal zahřívat odpor až začal čudět, po přepojení pojistky? Kde je teda zkrat?
Fiat Punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99
Re: nefunkční ventilátor
Předřadné odpory jsou zapojeny sériově.Tak že na 1 stupeň proud teče přes tři odpory,na 2 stupeň dva odpory a 3 stupeň 1 odpor. Tady se nemůže jednat o nějakém zkratu. Podle mne je závada v motorku ventilátoru.Ta tepelná pojistka by tam měla být, jestliže nechceš aby ti to vyhořelo.
Předřadný odpor se zahřívá a proto je umístěn ve vzduchovém kanálu. Tepelná pojistka se často přeruší při ucpaném pylovém filtru protože to ty odpory málo chladí.A nebo přidřený ložiska v motorku ventilátoru. Dávám tam tepelnou rozpojitelnou pojistku 6A 250V 220°C. A NELETOVAT,používám na spojení holou el.svorku (čokoládu).Při překročení teploty se pojistka rozpojí a po ochlazení se zase sepne.
Předřadný odpor se zahřívá a proto je umístěn ve vzduchovém kanálu. Tepelná pojistka se často přeruší při ucpaném pylovém filtru protože to ty odpory málo chladí.A nebo přidřený ložiska v motorku ventilátoru. Dávám tam tepelnou rozpojitelnou pojistku 6A 250V 220°C. A NELETOVAT,používám na spojení holou el.svorku (čokoládu).Při překročení teploty se pojistka rozpojí a po ochlazení se zase sepne.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční ventilátor
A co takhle zkusit rukou otočit vrtulí jaký klade odpor.Pokud nejde lehce pak je předřadník přetěžovaný.Pak promazat ložiska.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Re: nefunkční ventilátor
Zdravím, pred týždňom sme kúpili Punto 55s, rv 97. Ventilátor kúrenia sa chová divne, pri zmiešavaní vzduchu s vonkajším ide pekne na všetky stupne 1-4, ale pri vnútornom obehu iba 2-4. Na 1 necítim z výduchov nič. Je to tak normálne alebo je to závada?
Dúfam že to nepíšem do zlého vlákna ale nechcel som zakladať nové, dik.
Dúfam že to nepíšem do zlého vlákna ale nechcel som zakladať nové, dik.
Re: nefunkční ventilátor
mne tiež ide len na 4-ke.Kanály som prečistil, filter vymenený, ventilátor jemne píska.konektor, ktorý je na fotke je pri krajnom kontakte jemne rozleptaný a kábel rozstrapkaný.regulátor vyzerá zvonku v pohode.káblik skrátim, nanovo nakripujem a vložím do konektora-
1.otázka:tepelná poistka na odpore sa odpáli zvnútra tak, že to nie je vidieť alebo by bola viditeľná medzera?
1.otázka:tepelná poistka na odpore sa odpáli zvnútra tak, že to nie je vidieť alebo by bola viditeľná medzera?
- Přílohy
-
- punto kabel 2.gif (138.39 KiB) Zobrazeno 11336 x
Re: nefunkční ventilátor
Tepelná pojistka je takový váleček na každé straně je vývod. Přerušení TP není vidět.Musíš změřit zda prochází napětí.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: nefunkční ventilátor
Zajímavá závada :
Regulační rezistor vyměněn, ventilátor funkční do doby spuštění radia, po vypnutí radia opět funkční, po vyjmutí radia z vozidla opět nefunkční ! Setkal se s tím někdo ?
Regulační rezistor vyměněn, ventilátor funkční do doby spuštění radia, po vypnutí radia opět funkční, po vyjmutí radia z vozidla opět nefunkční ! Setkal se s tím někdo ?
Punto II-ESX,8V,3 D
Stilo 1.9 JTD 5 D, Dynamic
www.fiatforum.eu
www.stilo.org
Stilo 1.9 JTD 5 D, Dynamic
www.fiatforum.eu
www.stilo.org
Re: nefunkční ventilátor
Zdravím,zatím se k tomu nikdo nehlásí,mohu ti tedy poradit že když něco nejede tak se musí systémově postupovat. Zjistit zda po zapnutí jde na motor vent.topení napětí+,(měl by to být modrý drát).Dále se kontroluje zda je tam i ukostření -(měl by být hnědo černý).Je-li tam vše motor se musí roztočit. Souvislost s rádiem vidím asi v tom ukostření.(měřit a měřit.) Nekuchal už to někdo před tebou?
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: nefunkční ventilátor
Nakonec to bylo kostrou, jednalo se zejména o ten kabel na konektoru na obrázku o dva příspěvky výše, ovšem radio je kaput
Punto II-ESX,8V,3 D
Stilo 1.9 JTD 5 D, Dynamic
www.fiatforum.eu
www.stilo.org
Stilo 1.9 JTD 5 D, Dynamic
www.fiatforum.eu
www.stilo.org
Re: nefunkční ventilátor
JJ,asi zapracoval hlodavecCaesar píše:Nakonec to bylo kostrou, jednalo se zejména o ten kabel na konektoru na obrázku o dva příspěvky výše, ovšem radio je kaput
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: nefunkční ventilátor
chalani uz tu pisem do tretej temy dufam ze v tejto to uz vyriesim takze mam podobny problem ako pise zakladatel temy,iba s tou zmenou ze mne nejde ventilator na 1,2,3 a na 4ke ide ale niekedy mi naskoci aj na 1,2,3 a na 2ke fuka viac ako na trojke,ventilator bol vybraty a ten je ok.stvrtok ideme s autom dost daleko tak by som nerad isiel bez ventilatoru,dakujem
Re: nefunkční ventilátor
Ahoj, odešel mi regulátor na ventilátoru. Sehnal jsem z jiného Punta, ale je zřejmě slabší. Na foto je vidět, že má o 2x díly méně a je slabší. Po zapojení a zapnutí ventilátoru v poloze 1,2,3 funguje, ale dost topí a hřeje. Netušil jsem , že se dělali různé typy. Neví někdo, kde sehnat ten odpor?
- Přílohy
-
- 3x.JPG (135.1 KiB) Zobrazeno 6145 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: nefunkční ventilátor
Rôzne typy sa nerobili, ten hrubší je originál z roku kedy punto vyrobili a ten menší je nový už sa nerobia také hrubé teda aspoň myslím.
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting