PALIVO: LPG
Moderátor: peta.smolik
Re: PALIVO: LPG
Doporučuju nastavit na léto pozdější přepnutí na plyn (nastavit dobu zpoždění, nebo teplotu reduktoru pro přepnutí - dle toho co tam jde nastavit), prostě aby to aspoň přepínalo, jako vám to přepíná v zimě. Jednak se tam protočí víc benzínu a mapy ř.j. nebudou tak zblblý, jednak vás to donutí častěji měnit benzín a jednak se vám motor aspoň trochu promaže oproti suchýmu plynu. O nějakým špatným startovaní nebudete ani vědět. Nemá smysl šetřit přehnaně.
(doporučuju nad 75°C teplota reduktoru, 90sec v případě zahřátýho motoru, 98 nebo 100okt benz, benz nádrž max tak do půlky a tankovat až u rezervy)
(doporučuju nad 75°C teplota reduktoru, 90sec v případě zahřátýho motoru, 98 nebo 100okt benz, benz nádrž max tak do půlky a tankovat až u rezervy)
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
- Reklama
Re: PALIVO: LPG
Trochu si rýpnu.
Nejsou to keci v peci? Už tu takové pokusy byly ručně přepínat na benzín a bez valného výsledku. To by mělo nahradit tu změnu v sw ne?
Nejsou to keci v peci? Už tu takové pokusy byly ručně přepínat na benzín a bez valného výsledku. To by mělo nahradit tu změnu v sw ne?
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: PALIVO: LPG
Je to moje zkušenost a že jsem se s tím řešil. Nový benzin funguje, to mám ozkoušeno. Najet km na benzín taky, to dokonce radí i v LPG servisech. V zimě to nám všem funguje taky bez problémů. Já to tak jak jsem popsal v létě dělám a funguje mi to tak. Žádný díly jsem neměnil, jen jsem si koupil LPG kabel, abych mohl nastavovat. Nejhorší start je, když se mi protočí tak 5x starter. A že jsem si s tím užil, než jsem to tak nastavil. Co se týká ručního přepínání, chce to přepínat až skoro u provozní teploty a to i v případě zahřátýho motoru. Pokud to budeš přepínat ručně pořád poctivě až u provozní teploty, bude to totéž, jako sw, jen vopruz. Doporučuji klidně i 80 reduktor a 90sec pro teplý motor. Pokud to bude fungovat, snižovat se to dá vždycky. Já šel nejméně na 77. Když jsem měl méně, nemělo to efekt a starty byly horší. Takže je to docela brutální nastavení, ale bez něj už bych ten plyn asi vyndal. ... na benzín za 400 projedu cca 64litrů plynu, na cestách do práce = 25km
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
Když už jsi to nakousl, jaký LPG kabel? Je třeba ještě nějaký sw?
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: PALIVO: LPG
Kabel a sw dle výrobce LPG systému. Mám zkušenost jen se svým Stag. Kabel mám od českýho výrobce za cca 800Kč a program mívají výrobci LPG systému na svých stránkách. Co se dá nastavit u Stagu můžeš zjistit zde http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... .2.0.2.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
a na kabel jsem použil http://www.projekt-tech.cz/?lpg-interface-usb,14" onclick="window.open(this.href);return false;
a na kabel jsem použil http://www.projekt-tech.cz/?lpg-interface-usb,14" onclick="window.open(this.href);return false;
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
ahojte,mam otazocku ohladne punta 2 r,v 2000 1,2 44Kw,jedna sa oto ze ked idem po meste s autom tak sem tam to trhne,niekedy aj zdochne,hlavne pri nizkych otackach,co si myslite co to moze byt?Robi to len na lpg,na benzine je vsetko ok,sviecky,kable vsetko je okey.Rozmyslal som ze dam nastavit lpg,ale najprv sa chcem poradit tu,Dakujem.
Re: PALIVO: LPG
udelal bych to presne obracene - nejdriv lpg servis, i klidne vic servisu. Pak teprve hledani v diskuzich. To muze bejt cokoliv, co se zjisti jen tim ze se to vyzkousi. Muze to byt jen spatne nastaveny mapy.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
Může to být chudá směs v nízkých otáčkách, což se dá nastavit sw tzv. násobičem. Mapy se časem rozhodí a je třebato upravit.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
Pánové, nemám Pandu. Nemám možná tolik zkušenností s Fiaty, jako mnozí zde. Na LPG jezdím od roku 1990. Aby se vyloučila možnost nekvality paliva, brát vždy jen to nejlepší. Do Seicenta tankuju JEN (3 roky) prémiovou Benzinu VERVA 100. Není problém s délkou skladování paliva. Protože mám druhý auto na LPG, v karburátoru a startuje mi stále na LPG i v těch největších mrazech, mám Vervu v nádrži 2,5 roku a né a né jí vyjet. Už těch 2,5 roku mám na hranici blikání rezervy kolem 10 litrů v nádrži). Zkoušel jsem přepnout 2,5 roku starý benzín na jízdu na benzín a jede to naprosto normálně (s Bio naturalem 95, který je na všech pumpách bych se se zlou potázal).
benzín: jedině Benzina Verva 100
lpg: jedině Flaga, případně v nouzi, když nepotkám Flagu (1x za rok na dovolené Tomegas)
Pak se dají hledat problémy jinde. Pokud se 100%ně nedá vyloučit nekvalita paliva, závada se pořádně nikdy nedohledá, protože se zkouší opravovat ze zoufalství i to co funguje bezchybně. Kvalita servismanů je taky velmi proměnlivá. Někteří umějí jen mechanické práce, jiní ovládají i elektroniku. Ti kteří poznají na základě chyby i související závadu, kterou všichni ostatní nenajdou, těch je tak málo, že je většina motoristů v životě ani nepotká. Mám jednoho mechanika na mechanický věci všeho druhu. Jiného na LPG. Na elektroniku nemám nikoho. S elekronikou v autě nemám problém a vše co se vyskytne jsem si aktuálně opravil sám.
Benzín i nafta u Globusu, u Tesca a v Makru jsou sračky (proto jsou levnější, aby nalákaly hlupáky a šetřílky). Jsem "vyléčený" šetřílek, dobře 10 let už netankuju u zmíněných a jim podobných a nemám problémy s palivem. Bohužel v moderních autech se nekvalitní palivo pozná obtížně, protože motor upravuje hodnoty dokud může, nebo dokud nedojde k poruše. Na klasickým autě s karburátorem se pozná kvalita benzínu jednoznačně hned. Pak řešíte furt dokola, kde je problém a hrajete ping-pong mezi mechanikama. Nikdo neví kde je problém a neumí ho odstranit. S Dojáčkem mám velmi nedobrou zkušennost, tam už mě nikdo nedostane. Vodička v Neptunu je jeden z nejlepších profíků na LPG v republice. Zabývá se jím opravdu mnoooho let.
Miror: proč přepnutí teploty až u 75 st. Celsia ? Běžně mívají auta nastaveno přepnutí kolem 35 st. Celsia. Není to přepnutí přehnaně pozdě ? Jestli pak má význam mít vůbec LPG v autě. Přepínalo by to po 5-7 ujetých kilometrech ? Soudím podle teploty topení, regulátor se bude ohřívat déle, než topení. Tak pozdní přepnutí vidím jako vytloukání klínu klínem. Je lepší řešit problém a ne až příčinu.
benzín: jedině Benzina Verva 100
lpg: jedině Flaga, případně v nouzi, když nepotkám Flagu (1x za rok na dovolené Tomegas)
Pak se dají hledat problémy jinde. Pokud se 100%ně nedá vyloučit nekvalita paliva, závada se pořádně nikdy nedohledá, protože se zkouší opravovat ze zoufalství i to co funguje bezchybně. Kvalita servismanů je taky velmi proměnlivá. Někteří umějí jen mechanické práce, jiní ovládají i elektroniku. Ti kteří poznají na základě chyby i související závadu, kterou všichni ostatní nenajdou, těch je tak málo, že je většina motoristů v životě ani nepotká. Mám jednoho mechanika na mechanický věci všeho druhu. Jiného na LPG. Na elektroniku nemám nikoho. S elekronikou v autě nemám problém a vše co se vyskytne jsem si aktuálně opravil sám.
Benzín i nafta u Globusu, u Tesca a v Makru jsou sračky (proto jsou levnější, aby nalákaly hlupáky a šetřílky). Jsem "vyléčený" šetřílek, dobře 10 let už netankuju u zmíněných a jim podobných a nemám problémy s palivem. Bohužel v moderních autech se nekvalitní palivo pozná obtížně, protože motor upravuje hodnoty dokud může, nebo dokud nedojde k poruše. Na klasickým autě s karburátorem se pozná kvalita benzínu jednoznačně hned. Pak řešíte furt dokola, kde je problém a hrajete ping-pong mezi mechanikama. Nikdo neví kde je problém a neumí ho odstranit. S Dojáčkem mám velmi nedobrou zkušennost, tam už mě nikdo nedostane. Vodička v Neptunu je jeden z nejlepších profíků na LPG v republice. Zabývá se jím opravdu mnoooho let.
Miror: proč přepnutí teploty až u 75 st. Celsia ? Běžně mívají auta nastaveno přepnutí kolem 35 st. Celsia. Není to přepnutí přehnaně pozdě ? Jestli pak má význam mít vůbec LPG v autě. Přepínalo by to po 5-7 ujetých kilometrech ? Soudím podle teploty topení, regulátor se bude ohřívat déle, než topení. Tak pozdní přepnutí vidím jako vytloukání klínu klínem. Je lepší řešit problém a ne až příčinu.
Re: PALIVO: LPG
...někde jsem to už určitě psal.. jsou to moje zkušenosti, můj postup, na mýho Fiata Pandu. Určitě nejde tohle aplikovat jako obecný řešení problémů s LPG u různých jiných aut. Snaha byla dopátrat se řešení s jinýma Pandama na plyn, aby to nedopadlo tak, že bych celou tu drahou investici z auta vyhodil, jakože k tomu bylo dost blízko a že už jsem o podobným řešením demontáží u Puta slyšel a i jeden s Bravem byl blízko, ale nevim jak to dopadlo. I tak, co Panda, to original, obzvlášt po létech a najetých km. Problém s mýma startama řešil i Vodička a sic po pouhých několika návštěvách nevyřešil, pomohl mi k myšlence zvedání teploty přepnutí právě on, a to když mi nedovíral úplně termostat. Zvedli jsme i teplotu přepnutí, aby mapy studených startů nebyly ovlivněny. Sic jsem termostat vyměnil, starty byly stejný a zvýšili jsme ještě asi 2x teplotu přepnutí. Což pomohlo jen když bylo chladněji a přepínalo to později. Abych nejezdil a nedomlouval složitě s každou malou změnou o 5°, pořídil jsem si kabel a soft. Rozhodl jsem co nejvíc simulovat zimní provoz, kdy ke špatným startům nedocházelo - prostě vzít to z opačnýho konce, od co nejvyšší teploty. A zabralo to, sic ne 100%. Ještě tady někdo psal o střídání benzinu, že tak to dělá on s Pandou - a i to pomohlo.
Benzín beru Verva 100, plyn LukOil, což i tušim Vodička, nebo možná nejakej jinej z plynařů se kterýma jsem to řešil, řikal, že není špatný. Tankuju jen tam, kde je velká průtoč.
Jen v teplých mesících řeším pravidelnou výměnu benzínu po 10litrech.
Chěl jsem jít i s teplotou přepnutí dolu, ale cca 3km (léto) mi nepřijdou moc na přepnutí (Fire se ohřívá na provozní teplotu dost rychle). A ono motoru zrovna neuškodí, kdyz se promaže mastnějším benzínem oproti suchýmu LPG. Spotřeba je teď v zimních měsících kolem 1,4 Kč/km - 25km vzdálenosti. A delší jízdy mimo dálnice kolem 1,1 Kč/km. V létě pak asi k 1,25 Kč/km. Oproti benzínu - cca 2,3 Kč/km.
Benzín beru Verva 100, plyn LukOil, což i tušim Vodička, nebo možná nejakej jinej z plynařů se kterýma jsem to řešil, řikal, že není špatný. Tankuju jen tam, kde je velká průtoč.
Jen v teplých mesících řeším pravidelnou výměnu benzínu po 10litrech.
Chěl jsem jít i s teplotou přepnutí dolu, ale cca 3km (léto) mi nepřijdou moc na přepnutí (Fire se ohřívá na provozní teplotu dost rychle). A ono motoru zrovna neuškodí, kdyz se promaže mastnějším benzínem oproti suchýmu LPG. Spotřeba je teď v zimních měsících kolem 1,4 Kč/km - 25km vzdálenosti. A delší jízdy mimo dálnice kolem 1,1 Kč/km. V létě pak asi k 1,25 Kč/km. Oproti benzínu - cca 2,3 Kč/km.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
Člověče, docela mě zaráží ta spotřeba.
Já nyní jezdím pod 1 Kč/km (0,94) a v městském za 1,01.
V městském to je jízda do 20 km, mimo město minimálně 50 km.
Já nemám problém se starty ani v létě, ani v zimě, ale při "středních" teplotách kolem 10°C. Ale také je fakt, že se to zlepší, když natankuji N98 (Shell).
Já nyní jezdím pod 1 Kč/km (0,94) a v městském za 1,01.
V městském to je jízda do 20 km, mimo město minimálně 50 km.
Já nemám problém se starty ani v létě, ani v zimě, ale při "středních" teplotách kolem 10°C. Ale také je fakt, že se to zlepší, když natankuji N98 (Shell).
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: PALIVO: LPG
Je fakt, že mám ty spotřeby zažitý, když stál plyn 17Kč, teď aktuálně to bude nižší. A jezdím převážně na dálnici. Tam se spotřeba vyšplhá. A ráno v zimě, co nastartuju, jedu v zácpě, asi 5-10min, kde je motor bohatej, zato se moc nezahřívá. To spotřeba roste. Jinak to bude celkem stejný, mimo dálnice 1,1Kč/km, teď s plynem za 14,70 to bude nějak jako máš ty.
A ty starty - jaro, popdzim, ale i léto, když jsou chladný rána, např. pod 10°C.
A ty starty - jaro, popdzim, ale i léto, když jsou chladný rána, např. pod 10°C.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: PALIVO: LPG
Tak jsem byl v servisu na pravidelné prohlídce motoru a revizi LPG (mám před technickou) a najeto 162.000 km.
Motor dobrý, LPG na tom bylo hůře. Odešel jeden vstřik na vstřikovací liště a jeden vstřik propouštěl plyn. ( Tahle sranda bez práce přes 4.500,- Kč.
Navíc byla KO baterie (já žádné problémy nepozoroval = skoro 6 let v provozu), ale nechal jsem si udělat protokol a opravdu byla baterie KO), což mohlo mít za následek špatné starty. Nevím, jestli to pomohlo (po servisu to vždy startuje poměrně dobře), ale zatím jako zamlada.
Motor dobrý, LPG na tom bylo hůře. Odešel jeden vstřik na vstřikovací liště a jeden vstřik propouštěl plyn. ( Tahle sranda bez práce přes 4.500,- Kč.
Navíc byla KO baterie (já žádné problémy nepozoroval = skoro 6 let v provozu), ale nechal jsem si udělat protokol a opravdu byla baterie KO), což mohlo mít za následek špatné starty. Nevím, jestli to pomohlo (po servisu to vždy startuje poměrně dobře), ale zatím jako zamlada.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: PALIVO: LPG
Sice trochu OT, ale nedalo mi se nepodělit o hezkou fotku..
Která je hezčí?
Která je hezčí?
- Přílohy
-
- IMG_20150728_151557 (1).jpg (84.3 KiB) Zobrazeno 5411 x
Fiat Panda 1.1 Active Plus, LPG