Problemy s chlazenim
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Problemy s chlazenim
Zdravím fiataci
I
Mám menší problém s chlazením, když jedu tak je všechno ok, ale když zastavím a auto běží na volnobeh, začne topení foukat studene a roztočí se vrtule na.chladici, jakmile popojedu je zas všechno ok. Přijde mi jako kdyby si motor při volnobehu nebral vodu.
Další věc je ze se mi voda z chladiče postupně ztrácí. Cca před měsícem mi praskl chladič auto nechladilo a než sem to zjistil ujel sem cca 3km. Mechanik bez toho aby se na to podíval prohlásil ze je prasklý těsnění pod hlavou a zkrpucena hlava. V takovým případě je prý potřeba tesneny vyměnit, hlavu obrousit a udělat nové rozvody.
Rád bych se vás, zkušených, zeptal zda to těsnění a hlava může způsobovat problemy v prvním odstavci a jak se pohybuje cena za opravu popsanou v druhém odstavci. Předem vám všem moc děkuji.
Liverboy
PS: Jedna se p punto Mk2 tv.2002 1.2 8V 44KW a najeto 244tis km
I
Mám menší problém s chlazením, když jedu tak je všechno ok, ale když zastavím a auto běží na volnobeh, začne topení foukat studene a roztočí se vrtule na.chladici, jakmile popojedu je zas všechno ok. Přijde mi jako kdyby si motor při volnobehu nebral vodu.
Další věc je ze se mi voda z chladiče postupně ztrácí. Cca před měsícem mi praskl chladič auto nechladilo a než sem to zjistil ujel sem cca 3km. Mechanik bez toho aby se na to podíval prohlásil ze je prasklý těsnění pod hlavou a zkrpucena hlava. V takovým případě je prý potřeba tesneny vyměnit, hlavu obrousit a udělat nové rozvody.
Rád bych se vás, zkušených, zeptal zda to těsnění a hlava může způsobovat problemy v prvním odstavci a jak se pohybuje cena za opravu popsanou v druhém odstavci. Předem vám všem moc děkuji.
Liverboy
PS: Jedna se p punto Mk2 tv.2002 1.2 8V 44KW a najeto 244tis km
- Reklama
Re: Problemy s chlazenim
Zdravim moze to robit to tesnienie pod hlavou.Treba vyskusat či netlakuje hadice od a do chladiča na ohriatom motore(volnobehu),pozriet ojel ci neni mliečnej farby, ci neni citit olej alebo benzin s nadobky na chladiacu vodu.A tie rozvody ked boly nedavno menene tak ich netreba menit ... ked nemaju ani 50 000km a nenej to je skoda penazi a roboty ..hadam pomoze
Fiat Punto II HLX 16V80HP
Re: Problemy s chlazenim
Zdravím, já bych také viděl problém na straně vodní pumpy (viděl jsem už i protočené oběžné kolo), případně termostatu. Tady http://www.tipcars.com/magazin-opel-cor ... -5210.html a zde http://www.tipcars.com/magazin-skoda-fa ... -5251.htmljsem našel nějaké nějaké rady, které by ti mohly pomoci. Je to sice na jiná auta, chladící soustavy jsou ale prakticky stejné.
Re: Problemy s chlazenim
Problém v prvním odstavci nemusí být problém, při jedoucím autě proudí vzduch do kabiny rychleji, takže se může zdát, že to topí líp. Ventilátor obvykle spíná kolem 92-95 °C, Punta 2. řady mají tuším všechna teploměr, takže lze zkontrolovat podle něj.
Příznaky prasklé hlavy - voda v oleji, olej ve vodě. Ztrátu vody může snadno způsobovat nějaká špatně utažená hadice po výměně chladiče. 3 km jízdy bez chlazení mi nepřipadají na fouknutí těsnění dostatečné.
Těsnění hlavy stojí kolem 400 a mechanik má nejspíš křišťálovou kouli, když z voleje pozná i to, že je hlava zkroucená. Normální lidé, ne jasnovidci, to poznají teprve po demontáži a přiložení pravítka. Rozvody se při výměně těsnění měnit nemusí, pokud by to mermomocí chtěl dělat, tak kladka stojí 400, řemen 400 a je to práce na 10-15 minut. Často se taky takoví šmudlové snaží cpát nové čerpadlo, což taky není v 99 % případů potřeba.
Příznaky prasklé hlavy - voda v oleji, olej ve vodě. Ztrátu vody může snadno způsobovat nějaká špatně utažená hadice po výměně chladiče. 3 km jízdy bez chlazení mi nepřipadají na fouknutí těsnění dostatečné.
Těsnění hlavy stojí kolem 400 a mechanik má nejspíš křišťálovou kouli, když z voleje pozná i to, že je hlava zkroucená. Normální lidé, ne jasnovidci, to poznají teprve po demontáži a přiložení pravítka. Rozvody se při výměně těsnění měnit nemusí, pokud by to mermomocí chtěl dělat, tak kladka stojí 400, řemen 400 a je to práce na 10-15 minut. Často se taky takoví šmudlové snaží cpát nové čerpadlo, což taky není v 99 % případů potřeba.
Re: Problemy s chlazenim
Ohledně toho čerpadla...já mám zkušenost (a už jsem to tady tušim v minulosti psal) že origo pumpa má strašně malé lopatky (alespoň u MKI,nevim jak už MKII) a při volnoběhu při malých otáčkách nenatlačí tolik vody,a taky mi foukal vlažný vzduch,teprve po koupi nové pumpy,která měla viditelně větší a i líp tvarované lopatky se ten koloběh v okruhu na volnoběh zlepšil. Takže pokud máš ještě origo v.pumpu a nalítáno 244tis.tak se na to koukni. Jinak dle popisu v prvním odstavci to může být i zavzdušněné-vrtule se roztočí a přitom fouká letní vlažný vzduch.
No a ta zkroucená hlava,jak psal cinzano,těžko takhle hádat,jedině sundat hlavu a zkontrolovat těsnění případně kde je fouklé a rovinnost hlavy.Já když jsem kupoval punto a jel jsem s nim z Třebíče do Havířova tak až doma jsem zjistil,že jsem jel prakticky bez vody v chladiči vlivem prasklé mrazovky,tedy něco málo vody tam bylo,mrazovku jsem vyměnil,vodu jsem poté dolil a jezdil nějaký čas normálně dál. Až teprve později,když se mi začla ztrácet voda jsem po sundáni hlavy zjistil,že je fouklé těsnění u prvního válce a voda nešla do oleje,ale přímo do spal.prostoru,ale hlava zkroucená nebyla a nebylo třeba s ní nic dělat.
Ten tvůj mechanik využívá jen tvé neznalosti....
No a ta zkroucená hlava,jak psal cinzano,těžko takhle hádat,jedině sundat hlavu a zkontrolovat těsnění případně kde je fouklé a rovinnost hlavy.Já když jsem kupoval punto a jel jsem s nim z Třebíče do Havířova tak až doma jsem zjistil,že jsem jel prakticky bez vody v chladiči vlivem prasklé mrazovky,tedy něco málo vody tam bylo,mrazovku jsem vyměnil,vodu jsem poté dolil a jezdil nějaký čas normálně dál. Až teprve později,když se mi začla ztrácet voda jsem po sundáni hlavy zjistil,že je fouklé těsnění u prvního válce a voda nešla do oleje,ale přímo do spal.prostoru,ale hlava zkroucená nebyla a nebylo třeba s ní nic dělat.
Ten tvůj mechanik využívá jen tvé neznalosti....
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Problemy s chlazenim
To těsnění může být na výměnu, já taky nejsem jasnovidec
Jen bych z toho předem nepropadal panice a nejdřív vyloučil jednodušší/míň pracné/levnější možnosti nápravy.
Jen bych z toho předem nepropadal panice a nejdřív vyloučil jednodušší/míň pracné/levnější možnosti nápravy.
Re: Problemy s chlazenim
Všem děkuji za odpovědi. Takže praskle tesneni nutne neznamená ze je ta hlava zkroucena? Tak v nejlepším případě jen vyměnit těsnění pod hlavou a mohlo by to být v pořádku? O víkendu to beru ke kamarádovi na dilnu tak pak sem dam vědět.
To punto sem podedil a myslel sem ze ho budu mít jen na dojetí a pak čau, ale ja sem se so něj zamiloval
To punto sem podedil a myslel sem ze ho budu mít jen na dojetí a pak čau, ale ja sem se so něj zamiloval
Re: Problemy s chlazenim
Prasklé těsnění neznamená automaticky,že bude i zkroucená hlavaLiverboy píše:Takže praskle tesneni nutne neznamená ze je ta hlava zkroucena? Tak v nejlepším případě jen vyměnit těsnění pod hlavou a mohlo by to být v pořádku?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Problemy s chlazenim
Zdravím,
co si myslíte o tomhle těsnění bude to stačit? http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-di ... -613179010" onclick="window.open(this.href);return false;
Já vůbec nevím jaký je rozdíl mezi tímhle, a tím za 800,-
co si myslíte o tomhle těsnění bude to stačit? http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-di ... -613179010" onclick="window.open(this.href);return false;
Já vůbec nevím jaký je rozdíl mezi tímhle, a tím za 800,-
Re: Problemy s chlazenim
tohle tam dat nemuzes bude slabsi nez original,musis koupit stejnou siluLiverboy píše:Zdravím,
co si myslíte o tomhle těsnění bude to stačit? http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-di ... -613179010" onclick="window.open(this.href);return false;
Já vůbec nevím jaký je rozdíl mezi tímhle, a tím za 800,-
Fiat PuntoII 1,2 16V Sporting 59kw,automat,rv 2000 naštěsti je to auto od mojej roby,já používám Land Rover
Re: Problemy s chlazenim
myslím že ho tam může dát, síla je stejná jako orig.Ale ta cena je podezřele nízká,tak kdoví z čeho jeto dělaný.Že je to reinz nic neznamená. Čínani si se značkou hlavu nelámou.Já bych na těsnění pod hlavou nešetřil.Tady jsou taky nějaký,mám s nima dobrou zkušenost.http://autodily.mjauto.cz/fiat/punto-18 ... 14282.html
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problemy s chlazenim
Taky jsem měnil těsnění pod hlavou Reinz,ale nebylo kovové.Jenom ty tenké kroužky kolem válců.Zajímalo by mě z jakého materiálu je to kovové.U favoritů se doporučovalo častěji měnit chladící kapalinu.Ta časem kysne a začne působit jako elektrolyt, který vytváří článek mezi hliníkovou hlavou a kovovým těsněním a hlavu to vyžere.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problemy s chlazenim
Pokud máš už chladič vyměněný tak bych to nejdříve řádně odvzdušnil.Punto se velmi špatně odvzdušňuje, napoprvé to snad ani nejde.Vždy na konci jízdy to na chladiči odvzdušni a opakuj do té doby dokud jdou bubliny.U studeného motoru se zavzdušnění projevuje při prudké akceleraci na volnoběh, zabubláním z radiátoru.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Re: Problemy s chlazenim
Dobrý den,mám podobnej stejnej problém,co se tu řešil.Punto mkII rv 2001 1.2 44kw.Auto mám chvilku a zanedbalé,ze začátku mi asi zustával termostat otevřený,protože se motor špatně zahříval.Teď ale mi to dělá to,že za cca 2,5-3km je motor ohřátý na provozní teplotu-ručička ukazatele teploty se drží v polovině stupnice.Ale po čase mi dělá to,že ručička vždycky chvilkově stoupne o 2-3 čárky vejš a zase spadne na tu polovinu.Pořád dokola.Někdy musím trochu ubrat plyn,aby mi to kleslo.Voda v chladiči kolísá,takže zatím nemohu říct,jestli se ztrácí,ale asi jo.Z výfuku nějak bílej kouř nebo oblak nejde-z výfuku voda kape,ale to je asi zkondenzovaná voda,není ničim cítit.Voda v oleji naposledy nebyla.Voda v expanzce je čistá,přidáváním plynu nic nepění nebo nebublá.Tlak tam je,ne moc podle mě,hadice jdou zmáčknout-po zahřátí trochu ztíž.topení na volnoběh je podle mne slabé.Může toto způsobovat těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava??Nechci to zbytečně dávat do servisu,jelikož pokuď bude hlava zkroucená nebo prasklá,tak to doma neudělám.Díky předem za odpověď.