Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

ulipos
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 02 úno 2014, 18:50

Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka motoru

Příspěvek od ulipos »

Dobrý večer,
mám Fiat Punto 1.9 JTD 59kw, svítí mi kontrolka motoru a auto nemá tah. Nevitočím ho nad 3,5tis (Otáčky NEkolísají).
ERG ventil i turbo a váha vzduchu OK.
Nevíte čím by to mohlo být? zatím děkuju
Naposledy upravil(a) ulipos dne 03 úno 2014, 10:06, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od Toti »

Zjavne ti ide v nudzovom režime a prečo, to by mala odhaliť diagnostika alebo aspoň približne určit kde hladať chybu.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
ulipos
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 02 úno 2014, 18:50

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od ulipos »

Toti píše:Zjavne ti ide v nudzovom režime a prečo, to by mala odhaliť diagnostika alebo aspoň približne určit kde hladať chybu.
Diagnostika hlasí "vadný senzor tlaku paliva" ten uz jsem ale dvakrát měnil a změna žádná :-//
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od Toti »

A tebe to ide v núdzovom stále ? ked naštartuješ tak kontrolka ostane svietiť ? a ked to bolo už na diagnostike ako sa choval tlak paliva, hodnoty, priebeh ? lebo keby je zlé čidlo tlaku paliva tak by si pravdepodobne ani nenaštartoval, lebo to je jedna z pár dôležitých hodnôt bez ktorých motor nenatočíš, tak bud funguje ale ukazuje somariny alebo je dobrý a chyba bude niekde inde ale z dôvodu tlaku mimo požadovanú hodnotu ti vyhodí snímač do chyby.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
ulipos
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 02 úno 2014, 18:50

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od ulipos »

Toti píše:A tebe to ide v núdzovom stále ? ked naštartuješ tak kontrolka ostane svietiť ? a ked to bolo už na diagnostike ako sa choval tlak paliva, hodnoty, priebeh ? lebo keby je zlé čidlo tlaku paliva tak by si pravdepodobne ani nenaštartoval, lebo to je jedna z pár dôležitých hodnôt bez ktorých motor nenatočíš, tak bud funguje ale ukazuje somariny alebo je dobrý a chyba bude niekde inde ale z dôvodu tlaku mimo požadovanú hodnotu ti vyhodí snímač do chyby.
Ano, kontrolka stále svítí. pokud jde o hodnoty, nemam absolutně páru, v tu chvíli jsem to nesledoval. Ale poslední dny se mi zdá, že by nakonec ERG ventil i přes to že jsem ho kontroloval nemusel být uplně dobrý, jen nevím jak to zjistit. Při sešlápnutí plynu se kolem něj zadýmí nepatrně, mohl by to být problém?
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od Toti »

EGR najlepšie zaslepiť a máš o starosť menej, viac mu to prospeje ked bude zaslepený. A ked si bol na diagnostike tak si tam mal len tú jednu chybu ? a po vymazaní sa hned objavila ked si naštartoval ?
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
ulipos
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 02 úno 2014, 18:50

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od ulipos »

Toti píše:EGR najlepšie zaslepiť a máš o starosť menej, viac mu to prospeje ked bude zaslepený. A ked si bol na diagnostike tak si tam mal len tú jednu chybu ? a po vymazaní sa hned objavila ked si naštartoval ?
Ano chyba byla pouze jedna a ano hned po nastartování svítila. Můžu se zeptat jestli mám zaslepit oba přívody co k ventilu vedou?
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od Toti »

Väčšinou zaslepujem spojenie najbližšie k saniu, čiže až za ventilom, to stačí.
A tá chyba ked sa objaví hned od začiatku to znamená že riadiačka ju hned zistí, to môže byť kludne aj zlý kontakt, že nemá signál, len to by podla mňa motor ani nenaštartoval. Napadá ma ešte aj drv ventil čo je na čerpadle na regulaciu tlaku v raily, len ked človek nevidí aké hodnoty skáču na diagnostike od naštartovania tak sa ťažko tipuje príčina.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
ulipos
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 02 úno 2014, 18:50

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od ulipos »

Toti píše:Väčšinou zaslepujem spojenie najbližšie k saniu, čiže až za ventilom, to stačí.
A tá chyba ked sa objaví hned od začiatku to znamená že riadiačka ju hned zistí, to môže byť kludne aj zlý kontakt, že nemá signál, len to by podla mňa motor ani nenaštartoval. Napadá ma ešte aj drv ventil čo je na čerpadle na regulaciu tlaku v raily, len ked človek nevidí aké hodnoty skáču na diagnostike od naštartovania tak sa ťažko tipuje príčina.
Tak mě ještě napadlo že má motor značně hlubší zvuk než by měl být. Koukal jsem po diskuzích, ale řeší se tam spíše benzínaky. Myslis ze by ti to se zbytkem "indicii" mohlo pomoct? Vyfukova soustava je OK. Tak už vážně nevim. Tah žádnej, hlubokej zvuk a sviti kontrolka motoru, dohromady to nedava smysl:/
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od Toti »

Hlboký zvuk ? myslíš ako ked máš naštartované bez filtra alebo ked je motor taký pridusený ? vtedy je taký dunivý.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
ulipos
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 02 úno 2014, 18:50

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od ulipos »

Toti píše:Hlboký zvuk ? myslíš ako ked máš naštartované bez filtra alebo ked je motor taký pridusený ? vtedy je taký dunivý.
Normálně s filtrem nastartováno a když šlápnu na plyn tak to prostě nemá přirozenej zvuk a nechce mě to pustit do víc jak 3,5 tis. otáček prostě je takovej přidušenej jak říkáš. Hlubší než by měl být. Nemohlo by to být třebas i dvěma nedožavujícíma svíčkama?... Já sem totiž zkusil už všechno. Normálně bych jel do servisu, ale v zahraničí je to sakra drahý, tak se snažim pomoci si sám.
Regulátor vysokotlakýho čerpadla jsem měnil včera > beze změny.
ERG ventil jsem měl vyndaný elektrospínač a reaguje tak jak má, tak jsem ho nezaslepoval.
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od Toti »

EGRko aj tak najlepšie odskúšaš počas jazdy cez diag, kedy vidíš ako reaguje a aj kedy ho zatvorí. Napríklad Mayo, aj som mu nedávno písal do témy, mal tiež na jtd problem s EGRkom, auto dymilo jak 50ročná lokomotíva a aj ked bolo EGRko funkčné dlho mu ho nechávalo otvorené a zavrelo ho až pri vyšších otáčkach, tak sa zaslepilo a odvtedy má pokoj. Aj ked nevravím, že toto bude aj tvoj problém, iba chcem povedať že je najlepšie to zaslepiť a je o jedno ku*vítko menej :D
A ked nechceš ísť do servisu tak neviem, môžeš skusiť popozerať kontakty na čidlách, prípadne vyčistiť aj čidlo tlaku v sanií, popozerať podtlakové hadičky, vyskušať regulaciu na turbe, aj ked si písal že je ok tak asi funguje.
Tak ma napadlo, že ako sa ti to vlastne začalo prejavovať ? či raz si naštartoval a zrazu zasvietila kontrolka a odvtedy to tak ide ?
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Uživatelský avatar
twolive
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 389
Registrován: 01 dub 2012, 12:01
Bydliště: Přerov

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od twolive »

zkontroloval bych rozvody ;-)
punto cabrio 90 1,6 8v 65kw mpi
cinquecento 1.1 8v asi 50 kw mpi
punto gt .. 1,4 8v turbo
stavba cabrio 2,4 20v 96kw td
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od Toti »

twolive tie by tiež mohli robiť šarapatu, to máš pravdu, ale podla mňa by mu vyskočila chyba koherence signálu fáze a otáček, a zato som sa aj pýtal, že kedy mu to začalo robiť lebo zas rozvody len tak neskočia o zub, teda ak neberieme do úvahy výtvory ako je HTP :lol:
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
ulipos
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 02 úno 2014, 18:50

Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo

Příspěvek od ulipos »

Toti píše:twolive tie by tiež mohli robiť šarapatu, to máš pravdu, ale podla mňa by mu vyskočila chyba koherence signálu fáze a otáček, a zato som sa aj pýtal, že kedy mu to začalo robiť lebo zas rozvody len tak neskočia o zub, teda ak neberieme do úvahy výtvory ako je HTP :lol:
Počátek problému bylo, že odešlo čidlo vačkové hřídele a jelikož to má fiat tak blbě dělané, rozvody se musely rozdělat. Nedal bych ruku do ohně za to, že jsem je udelal dobře, ale prijde divne, že když odpojim baterku a otočím po znovuzapojení klíčkem, kontrolka motoru stále svítí. Proto se mi zdá, že bude chyba jinde, jelikož se mi zdá divné, že by počítač rozpoznal chybu v rozvodech ještě před nastartováním :-// Auto normálně jede, vytáhnu z něj v klidu 160km, ale není tak živé a otáčky jak už sem říkal nejdou nad 3,5tis. A ten hlubokej (dunivej) zvuk mě už irituje. Kontakty u čidel jsem projel a vysokotlaky hadice taky... Co myslíš svíčky, nemohl by být problém v nich?... nemoha by být třeba "zaseklá" chyba v počítači, která to natvrdo hází do nouzáku?? Jenomže to mi zas nesedí, že není tah, ale rychlost ano... nouzák by mě neměl pustit nad určitou rychlost ne?...
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“