Spotřeba 1,9 JTD
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba 1,9 JTD
zajimyvy ze kamiony co jezdi tankovat jen na ONO porad jezdi.a je to mrak firem ktery tankuji jen tam. zas to mas z agentury JPP ze se nekomu neco stalo. a pokud sou to prokazatelny pripady,tak proc ty pumpy jsou porad na trhu,hmm?
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
- Reklama
Re: Spotřeba 1,9 JTD
Jen si to tam lej ,nikdo ti nebrání,
Re: Spotřeba 1,9 JTD
Jsou to moje vlastní dlouholeté zkušenosti. Je totiž úplně jedno jestli to leješ do nejmodernějšího motoru, nebo do padesátiletého traktoru. Samozřejmě, že to sežere, a moderní počítačem řízený motor si s tím vcelku hravě poradí, ale jak...
Poprvý jsem si zkušenost potvrdil na starým vylítaným Žigulu. Na kvaltiní benzín jsem jezdil po Praze kolem 8-9l, zatímco od Pražských Služeb (popeláři, tehdy nejlevnější zpočátku jsem od nich bral výhradně) či ČSAD, JZD jsem jezdil za 12-15l. O startování v největších mrazech a jízdních vlastostech ani nemluvě.
Nejvíc to je vidět na klasice. Mám starýho Peugeota 305 (asi 400 tis km, 1.9 bez dmychadla). Na kvalitní naftu jezdí okolo 5,5-6l (krátké a vytížené trasy) a Albrechtický kopec vyjedu v pohodě na 4, v zimě samozřejmě žádný problém se startem (jen trochu dýmu ). Když jsem dvakrát nuceně měl "kvalitní" naftu (ČSAD, Silkom-popeláři) tak se mi spotřeba okamžitě zvedla na 6,5-7litrů, nejelo to (kopec jsem supěl na 3) a nastartovat to i při +5°C byl docela problém.
A mimochodem není vůbec podstatný kdo palivo dodává. Do Globusu taky dodává stejný dodavatel jako Benzině a je to úplně jiné palivo....
Poprvý jsem si zkušenost potvrdil na starým vylítaným Žigulu. Na kvaltiní benzín jsem jezdil po Praze kolem 8-9l, zatímco od Pražských Služeb (popeláři, tehdy nejlevnější zpočátku jsem od nich bral výhradně) či ČSAD, JZD jsem jezdil za 12-15l. O startování v největších mrazech a jízdních vlastostech ani nemluvě.
Nejvíc to je vidět na klasice. Mám starýho Peugeota 305 (asi 400 tis km, 1.9 bez dmychadla). Na kvalitní naftu jezdí okolo 5,5-6l (krátké a vytížené trasy) a Albrechtický kopec vyjedu v pohodě na 4, v zimě samozřejmě žádný problém se startem (jen trochu dýmu ). Když jsem dvakrát nuceně měl "kvalitní" naftu (ČSAD, Silkom-popeláři) tak se mi spotřeba okamžitě zvedla na 6,5-7litrů, nejelo to (kopec jsem supěl na 3) a nastartovat to i při +5°C byl docela problém.
A mimochodem není vůbec podstatný kdo palivo dodává. Do Globusu taky dodává stejný dodavatel jako Benzině a je to úplně jiné palivo....
Tomas-Oaza píše:a muzes mi rict kdes byl na tom ze popelari nebo JZDaci maji nejakou spatnou naftu? vsechny auta maji comonraily tak si nemuzou dovolit tam lit samy neco spatnyho. Nic mene treba ASA vim ze ma OMW a kdyz ji vezmu do kanystru od popelare primo ze stojanu tak se asi nezkazi tim ze je od popelare
Re: Spotřeba 1,9 JTD
Na tom není nic zajímavého. Hned se projeví jen spotřeba, opotřebení motoru až za dlouho. A to už dávno nikdo neřeší, jestli to nebylo palivem...
Prokazatelných případů jsou tisíce. Ovšem jsme v Čechách, že. ČOI pokuty uděluje někdy dokonce i zavírá, ale stačí změnit bílého koníka, tedy pardon "majitele, provozovatele" a okrádat se může vesele dál. Opět osobně znám několik případů. A proč ta pumpy pořád jsou? No to je jednoduchý, lidí jsou hloupí Dokund tam budou brát taky tyhle podvodníci prostě budou.
No a nakonec přece každý svého štěstí strůjcem. Kdo tam ty sračky lít chce, tak ať si je tam lije, že Máme přece svobodu....
Prokazatelných případů jsou tisíce. Ovšem jsme v Čechách, že. ČOI pokuty uděluje někdy dokonce i zavírá, ale stačí změnit bílého koníka, tedy pardon "majitele, provozovatele" a okrádat se může vesele dál. Opět osobně znám několik případů. A proč ta pumpy pořád jsou? No to je jednoduchý, lidí jsou hloupí Dokund tam budou brát taky tyhle podvodníci prostě budou.
No a nakonec přece každý svého štěstí strůjcem. Kdo tam ty sračky lít chce, tak ať si je tam lije, že Máme přece svobodu....
Tomas-Oaza píše:zajimyvy ze kamiony co jezdi tankovat jen na ONO porad jezdi.a je to mrak firem ktery tankuji jen tam. zas to mas z agentury JPP ze se nekomu neco stalo. a pokud sou to prokazatelny pripady,tak proc ty pumpy jsou porad na trhu,hmm?
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba 1,9 JTD
ja to mam taky dlouhodobe mereny. s lancii mam najety za 6 let 260 tis km a co tankuju si pisu. kazdopadne kdyz pouziju svoji alternativu at separ ci trafoolej tak spotreba jde o pul ltr dolu. starty i v -25 byly vzdy na dve otocky motoru.
s ducatem 2,3 jtd sem behem pul roku najel 90 tis (jsem dopravce)naklad stabilne tuna a taktez sem si psal spotrebu a druh paliva.porovnaval sem jak Bio 100 tak SMN 30 a normlni NM. rozdil v cene a v najezdu km se vyrovnal,takze ve finale to vyslo nastejno. natankovl sem za min ale vic to spalilo. z nafty jako nejhorsi sem u nas tankoval LUkOIL a jedna noname pumpa za prahou smer usti. nejlepsi sem docilil s agipem a verva od benziny
s ducatem 2,3 jtd sem behem pul roku najel 90 tis (jsem dopravce)naklad stabilne tuna a taktez sem si psal spotrebu a druh paliva.porovnaval sem jak Bio 100 tak SMN 30 a normlni NM. rozdil v cene a v najezdu km se vyrovnal,takze ve finale to vyslo nastejno. natankovl sem za min ale vic to spalilo. z nafty jako nejhorsi sem u nas tankoval LUkOIL a jedna noname pumpa za prahou smer usti. nejlepsi sem docilil s agipem a verva od benziny
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Re: Spotřeba 1,9 JTD
Velmi se bavím názory- OMW,Shell...jsou super,ostatní dle některých jedinců je šunt. Je pravda,že asi normální člověk nebude do com-railu lít naftu ze stodoly,ale jinak je úplně jedno,zda tankujete u ONO,Benzina,LUK,Agip atd. Nafta se vozí buď z Litvínova,nebo OMW z rafinérky u Vídně. Jezdil jsem s cisternou,tak vím o čem mluvím. Jinak Ono má lukrativní smlouvu na odběr hmotných reserv phm,které se musí po tuším 3 měsících obnovovat. Nebo si opravdu myslíte,že Agip vozí phm z Itálie,Shell z Nl a Luk z Ruska?
Re: Spotřeba 1,9 JTD
Bavili jsme se o prémiových naftách.Tam si myslím že ta kvalita je opravdu lepší.Jinak s tebou souhlasím že u normální nafty je jedno kde ji načepuju tedy snad kromě JZD.Jak jsem psal beru pouze VERVU nebo MAXXmotion pro klid v duši a 2 kč na litru při mém nájezdu ročně mě nerozhází.
Re: Spotřeba 1,9 JTD
r.aper píše:Velmi se bavím názory- OMW,Shell...jsou super,ostatní dle některých jedinců je šunt. Je pravda,že asi normální člověk nebude do com-railu lít naftu ze stodoly,ale jinak je úplně jedno,zda tankujete u ONO,Benzina,LUK,Agip atd. Nafta se vozí buď z Litvínova,nebo OMW z rafinérky u Vídně. Jezdil jsem s cisternou,tak vím o čem mluvím. Jinak Ono má lukrativní smlouvu na odběr hmotných reserv phm,které se musí po tuším 3 měsících obnovovat. Nebo si opravdu myslíte,že Agip vozí phm z Itálie,Shell z Nl a Luk z Ruska?
Ono není až tak důležité odkud se palivo vozí, ikyž i to hraje značnou roli. Mnohem důležitější je však KAM SE VOZÍ. Globusu a Benzině vozí jedna cisterna z jednoho zdroje a přesto je kvalita načerpaná do auta úplně jiná....
A to mimochodem není zdaleka jen má zkušenost, potvrzují to i testy....
Kdo věří, že je jedno kde čerpá, ať si poslouží. Každého svého (NE)štěstí strůjcem, že
Re: Spotřeba 1,9 JTD
Samozřejmě,je to každého věc. Já mluvil z vlastní zkušenosti. Taky netankuju v JZD,venkovských dvorech,ale ani u Tesca,Globusu apod. Měl jsem na mysli čerpačky jako jsou Shell,OMV,LUK,Agip,Tank Ono... A taky bych tam určitě nelil bionaftu. Na kamionu Volvo je dokonce přímo uvedeno,že zakazujou tuto sračku tankovat pod ztrátou záruky. Proč asi,že?
Re: Spotřeba 1,9 JTD
Podělím se s osobní zkušeností. Od prosince 2013 jsem hrdým majitelem 1.9JTD 85kW a od té doby najeto 15tis. km. Tankoval jsem už na čerpacích stanicích různých jmen. Ve své podstatě je projev motoru víceméně stejný. Možná to zní jako nesmysl ale když tankuju na Shellu tak mi připadá motor daleko tišší než s naftou z jiných stanic. Neviděl bych to ale jako pozitivum té či oné značky prodejce ale spíš kvalitu nádrží v kterých je palivo uložené.
Jinak aktuálně s lehkou nohou 4.9l/100km, svižněji 5.3l/100km. Hodnoty na PPC jsou samozřejmě jiné. Počítám podle natankovaných litrů a km. Možná tam nějaká desetina lítá ale i tak jsem nadmíru spokojen
Jinak aktuálně s lehkou nohou 4.9l/100km, svižněji 5.3l/100km. Hodnoty na PPC jsou samozřejmě jiné. Počítám podle natankovaných litrů a km. Možná tam nějaká desetina lítá ale i tak jsem nadmíru spokojen