Místo nastartování jen cvakne
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Místo nastartování jen cvakne
Zdravim.
Dneska se mi to stalo poprvé, přijdu k autu, otočím klíčkem, počkám až pohasnou kontrolky a místo klasického nastartování v motoru jen něco cvaklo a nic víc, startér se vůbec neotočil. Při tom uplně pohasnul displej (asi velký odběr?). Napodruhé to samé. Napotřetí to už nastartovalo uplně normálně. Když jsem přijel domů, tak jsem to schválně vyzkoušel znovu. Třikrát to jen cvaklo a až napočtvrtý to normálně nastartovalo.
Fiat Punto mk2a, 1,2 8V.
Kde bude závada? Něco se startérem?
Dneska se mi to stalo poprvé, přijdu k autu, otočím klíčkem, počkám až pohasnou kontrolky a místo klasického nastartování v motoru jen něco cvaklo a nic víc, startér se vůbec neotočil. Při tom uplně pohasnul displej (asi velký odběr?). Napodruhé to samé. Napotřetí to už nastartovalo uplně normálně. Když jsem přijel domů, tak jsem to schválně vyzkoušel znovu. Třikrát to jen cvaklo a až napočtvrtý to normálně nastartovalo.
Fiat Punto mk2a, 1,2 8V.
Kde bude závada? Něco se startérem?
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
- Reklama
Re: Místo nastartování jen cvakne
vo väčšine prípadov je to štarter, uhlíky, prerazena kotva, kontakty v cievke. Demontovat a pozriet, takto na dialku sú to len dohady.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Místo nastartování jen cvakne
alebo pozriet kable veduce od startera, v mojom pripade bola nedotiahnuta skrutka na baterke.
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
Re: Místo nastartování jen cvakne
U mého Punta se přesně takhle projevovala blížící se smrt startéru. Cca za měsíc jsem již nenastartoval vůbec a musel jsem ho vyměnit. Doporučuji startér co nejdříve vyměnit (popř. opravit).
Re: Místo nastartování jen cvakne
OK, zatím to od té doby neudělalo, jak to udělá znova, začnu to řešit.
Jinak jak lze poznat, že je v háji ta cívka startéru?
Jinak jak lze poznat, že je v háji ta cívka startéru?
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Re: Místo nastartování jen cvakne
v cívke su silové kontakty, jeden privádza napätie od baterky a druhy ide do štartera, cievka ked vysuva pastork prepoji tie dva kontakty a štarter sa roztočí Štarter od M.M. tam ide cievka rozobrat, aspoň to tak bolo za mojich mladých časov
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Místo nastartování jen cvakne
když to cvakne, znamená to že se seplo relé čerpadla. potom bys měl tak cca 3 s slyšet motor čerpadla (poloha klíčku zap. 1). jestli je ticho, tak ti hapruje čerpadlo
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Místo nastartování jen cvakne
Čerpadlo do toho nemotat, jestli se neprotočí motor, je to startér.racer píše:když to cvakne, znamená to že se seplo relé čerpadla. potom bys měl tak cca 3 s slyšet motor čerpadla (poloha klíčku zap. 1). jestli je ticho, tak ti hapruje čerpadlo
Jednoduchá zkouška - na startéru připojit velký šroub, ke kterému vede tlustý (obvykle červený) kabel, na plus akumulátoru nebo nabíječky, kostru na minus. Pak propojit + drátem s malým plochým kontaktem. Startér se musí roztočit a pastorek se musí vysunout. Ne-li, rozebrat, vyčistit a promazat startér, je to práce na max. hodinu, daleko větší otrava je vydolovat startér z auta.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Místo nastartování jen cvakne
Než začnete vymontovávat startér tak to chce zjistit zda se nejedná o přechodový odpor,může být zaoxidovaná svorka na akumulátoru,nedokonalý spoj na kostře a nebo i vadný akumulátor.Očistit všechny spoje a řádně dotáhnout, pokud závada trvá zkusit jiný akumulátor.Pokud i potom závada trvá pak teprve vymontovat startér.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Re: Místo nastartování jen cvakne
Vyměnil jsem akumulátor a od té doby to neudělalo ani jednou (ťuk, ťuk, ťuk ).
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
- zokot
- Znalec
- Příspěvky: 828
- Registrován: 10 úno 2008, 00:31
- Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Místo nastartování jen cvakne
Co ma spolecneho baterka se starterem?
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Fiat GP 1.9 (2006)
Re: Místo nastartování jen cvakne
držím palce aby to bolo v tom akumulatore, inak ak je nový si poradí aj s prerazenou kotvou v štartery, ak je kotva prerazená dávam tej "baterke" dva mesiace a bude ti to robiť zas (to moja skúsenosť)ferokulda píše:Vyměnil jsem akumulátor a od té doby to neudělalo ani jednou (ťuk, ťuk, ťuk ).
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Místo nastartování jen cvakne
Co ma spolecneho baterka se starterem?.Startér odebírá sice krátce,ale obrovský proud.A pokud baterka už není v kondici,tak ještě vše ostatní může v pohodě fungovat,ale na startování už nemusí stačit.Proto se na baterkách uvádí kapacita,ale i maximální startovací proud.
Např.takový diesel to hlavně potřebuje.Pokud budu chtít skutečně vědět kde je problém zda v baterce či startéru,pak bych měřil stejnosměrným klešťovým ampermetrem odebíraný proud.Jestli bude velký tak je problém ve startéru a pokud malý tak v akumulátoru, nebo přechodový odpor na vedení.To jen profící hned mění startér,pak očistí spoje a když to nepomúže pak ještě nový akumulátor.A zákazník vše zaplatí.
_________________
Např.takový diesel to hlavně potřebuje.Pokud budu chtít skutečně vědět kde je problém zda v baterce či startéru,pak bych měřil stejnosměrným klešťovým ampermetrem odebíraný proud.Jestli bude velký tak je problém ve startéru a pokud malý tak v akumulátoru, nebo přechodový odpor na vedení.To jen profící hned mění startér,pak očistí spoje a když to nepomúže pak ještě nový akumulátor.A zákazník vše zaplatí.
_________________
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Re: Místo nastartování jen cvakne
Vono se halt zas potvrdilo, že se má začínat od toho nejjednoduššího (v tomto případě baterka zralá na recyklaci, ale klidně to mohly být i jen blbě dotažené nebo zoxidované kontakty)
Jinak stav baterky se dá orientačně měřit i běžným multimetrem, správně nabitá má mít 12,5 V a víc a tohle napětí si má udržovat, ne že třeba od večera do rána klesne na 11 V.
Jinak stav baterky se dá orientačně měřit i běžným multimetrem, správně nabitá má mít 12,5 V a víc a tohle napětí si má udržovat, ne že třeba od večera do rána klesne na 11 V.
Re: Místo nastartování jen cvakne
Ja som mal taky isty problem dal som repasovat starter ale nepomohlo nakoniec to bola zla kostra