Podivné chování motoru
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Podivné chování motoru
Zdravím,
nedávno mi před domem zaparkovala jedna italka na CNG - Multipla Bipower. A trápí mě chování motoru. Zatím jezdím na benzín, jelikož na nádrži je italský CNG ventil takže mi tam nikdo nedokáže CNG nacpat . K tomu motoru: volnoběh drží krásně, ale když se rozjedu tak se dějí věci. Na každé sešlápnutí plynu do podlahy reaguje jinak, jednou zrychluje pozvolna, podruhé chce roztrhat asfalt a potřetí chvilku nejede a pak se splaší div mi neutrhne volant z ruky. A když chci motor vytočit nad 5000 otáček (na neutrál) tak se celé auto roztřepe a motor nezní vůbec nadšeně a při klesání otáček se na chvíli zastaví u 2500 a až po 2 vteřinách spadne zpět na volnoběh.
Nevím čím začít tak se radši chci zeptat zkušenějších.
Díky!
nedávno mi před domem zaparkovala jedna italka na CNG - Multipla Bipower. A trápí mě chování motoru. Zatím jezdím na benzín, jelikož na nádrži je italský CNG ventil takže mi tam nikdo nedokáže CNG nacpat . K tomu motoru: volnoběh drží krásně, ale když se rozjedu tak se dějí věci. Na každé sešlápnutí plynu do podlahy reaguje jinak, jednou zrychluje pozvolna, podruhé chce roztrhat asfalt a potřetí chvilku nejede a pak se splaší div mi neutrhne volant z ruky. A když chci motor vytočit nad 5000 otáček (na neutrál) tak se celé auto roztřepe a motor nezní vůbec nadšeně a při klesání otáček se na chvíli zastaví u 2500 a až po 2 vteřinách spadne zpět na volnoběh.
Nevím čím začít tak se radši chci zeptat zkušenějších.
Díky!
- Reklama
Re: Podivné chování motoru
Zkus svíčky a hlavně kabely. Kabely rozhodně Tesla Blatná (už se tady o tom hodně psalo) a svíčky v pohodě obyčejné, ne žádné CNG speciály... Já používám DENSO cca 100 Kč/ks a měním po 40 000 km. Pokud by ani to nepomohlo, mohl by být problém v plynových vstřikovačích, ale to se zpravidla pozná nejvíc při volnoběhu. Já to na 90 % tipuju na ty kabely popř. svíčky.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: Podivné chování motoru
Tak co, kluku, už Ti to jezdí? Tak nám řekni co tomu bylo, ať jsme zase o něco chytřejší. Nechávat si informace pro sebe není dobré...
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: Podivné chování motoru
Takže jak to pokračuje, už se mi podařilo natankovat CNG a auto jede stejně blbě jako na benzín. Momentálně je v servisu a jsme s mechanikem domluvení, že začneme od toho nejlevnějšího: svíčky, filtry, vyčištění škrtící klapky. Diagnostika neukázala žádnou chybovou hlášku. Ale semtam vypadává jeden válec tak snad to nebude nic vážného. Tak držte palce!
Re: Podivné chování motoru
Co zkusit poslat vstřikovače na repas (http://www.jetservis.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;)? U mě byl jeden vadný a musel se měnit. No a nebo pak nějaký čidlo...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Podivné chování motoru
Tak teda svíčky nakonec. Už jsem měl strach, že to bude něco horšího.
Re: Podivné chování motoru
Takže motor táhne krásně po výměně svíček, ale objevily se jiné problémy.
Za prvé: volnoběh. Na benzín v pohodě, na cng se celé auto třepe a abych se mohl na jedničku rozjet musím motor vytočit nad 3000 otáček, do 3000 se auto třepe jako by jelo na 3 válce. Po rozjezdu pak všechno v pohodě.
Za druhé: brzdění motorem. Když jedu z kopce a brzdím motorem déle než 500 metrů naskočí na palubním pc CNG FAULTY (nevím jestli to píšu přesně, prostě chybová hláška o CNG) a okamžitě se přepne na benzín. Takže musím pokaždé zastavit, vypnout motor, chvíli počkat a po nastartování jede zase na CNG.
Mám strach jet do servisu aby závadu nehledali tak, že budou všechno postupně měnit...
Díky za rady!
Za prvé: volnoběh. Na benzín v pohodě, na cng se celé auto třepe a abych se mohl na jedničku rozjet musím motor vytočit nad 3000 otáček, do 3000 se auto třepe jako by jelo na 3 válce. Po rozjezdu pak všechno v pohodě.
Za druhé: brzdění motorem. Když jedu z kopce a brzdím motorem déle než 500 metrů naskočí na palubním pc CNG FAULTY (nevím jestli to píšu přesně, prostě chybová hláška o CNG) a okamžitě se přepne na benzín. Takže musím pokaždé zastavit, vypnout motor, chvíli počkat a po nastartování jede zase na CNG.
Mám strach jet do servisu aby závadu nehledali tak, že budou všechno postupně měnit...
Díky za rady!
Re: Podivné chování motoru
Neco podobneho nam delala vw caddy na cng. Prostrikali jsme kontaktolem vsechny 4 vstrikovace cng, vymontovali a ocistil od te doby vse v poradku. Zaroven ti znova doporucuju vymenit kabely protoze ste s nimi mozna jen pohybali pri vymene svicek a nejak to jede ale nemusi to byt cajk. Je to to nejlevnejsi co muzes delat. Zaroven bych jeste vyzkousel auto napichnout a vycist chyby, pripadne se podivat na lambda sondu co z ni "leze". BTW na benzin ted jede auto normalne ?
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Podivné chování motoru
Na benzín jede úplně v pohodě, krásně drží volnoběh a táhne lineárně. Takže závada je na 100% někde v CNG systému. Díky moc! Vyčistím to a dám vědět!
Re: Podivné chování motoru
Takže byl jsem v servisu a nakonec byly špatné zapalovací kabely, které mi zničily i ty nové svíčky. Problém s volnoběhem je konečně pryč. Taky mi zjistili na diagnostice, že je špatné čidlo teploty. Pořád mi teploměr nějak podivně skákal mezi čtyřma a dvěma čárkama, většinou byl teda na dvou (Nevím proč tam nedali italové normální teploměr, čárky pro mě nemají moc vypovídající hodnotu...). Ale hlavní je, že problém s přepínáním na benzin při brzdění motorem nezmizel. A asi to má souvislost s tou teplotou. Když totiž jedu pod plynem tak mám teploměr většinou ukazuje 3 čárky. Když brzdím motorem tak spadne na dvě a auto se přepne na benzin. Takže už vážně nevím. Kolik by teda ten teploměr měl ukazovat čárek u zahřátého motoru?
Re: Podivné chování motoru
Muze to mit souvislost s teplotou, nam caddy prepina na cng az pri nejakych 65-70 stupnich . Proto ti mozna prepne na benzin kdyz ti klesne teplota...
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Podivné chování motoru
Tak to asi bylo teplotou, teď v zimě mi pořád svítila jen jedna čárka (v létě 2), motor se prostě nedokázal ohřát. Byl jsem v servisu a všechno prý v pořádku (termostat atd.), že prý mám zakrýt kousek chladiče kartonem... Tohle se dělalo před dvaceti lety, ale tak co už, to přepínání na benzín mě štvalo. A ono to fakt pomohlo, teď na mě koukají čárky 4 a Multi chutná CNG mnohem víc, benzín už nechce .
Re: Podivné chování motoru
To víš, Mulťa pochází z teplých krajin... Ještě by mě zajímalo, jestli máš pod motorem plechový kryt nebo ne. Naprostá většina CNG Multi ho nemá, protože tam zas naopak v létě dochází k přehřívání v hlavě. Na zimu by se kryt docela hodil kvůli soli a břečce, ale hlavně kvůli zmenšení proudění studeného vzduchu kolem motoru. No a co já? Kryt nemám, chladič na zimu zakrývám. Vystřihl jsem si tři pruhy z takové pěnové izolace opatřené na obou stranách hliníkovou fólií a ty vždy před zimou zasunu zespodu (pod nárazníkem) před chladič. Pravda, jako před dvaceti lety, ale funkčníKozatec píše:Tak to asi bylo teplotou, teď v zimě mi pořád svítila jen jedna čárka (v létě 2), motor se prostě nedokázal ohřát. Byl jsem v servisu a všechno prý v pořádku (termostat atd.), že prý mám zakrýt kousek chladiče kartonem... Tohle se dělalo před dvaceti lety, ale tak co už, to přepínání na benzín mě štvalo. A ono to fakt pomohlo, teď na mě koukají čárky 4 a Multi chutná CNG mnohem víc, benzín už nechce .
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: Podivné chování motoru
Chytré řešení. Ono s těma teplotama je všeobecně problém u CNG motorů. Do válce se totiž vstřikuje rovnou plyn a hoří při vyšších teplotách než benzín takže to dělá neplechu. Taky jsem si všiml, že se té naší moc nechce točit nad 5000 ot./min. Tak mám trochu strach, čím to může být. Měl jsem předtím Mulťu na benzín (bez otáčkoměru). Ta lítala na trojku 120 km/h, asi ve 130 km/h zasáhl omezovač, ale CNG Mulťa už polevuje při 100 km/h. Je možné, že je něco s ventily? Už má totiž na kontě 193 000 km...